ir_fuel 58.276 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 6 minutes ago, Krikkie said: Amai, ik ben mager maar dit is nog magerder bewust? Of genetisch? Mager zou zijn als ik rond de 62kg zou zitten met deze lengte. Dat zou mijn "wielrennergewicht" zijn moest ik enkel dat doen qua sport. Ik zit rond de 10% vetmassa. Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 Just now, Dimitri said: Hangt ook af van uw body type he. Ectomorph, endomorph, ... Dat is bro science, die "body types". aka nonsense. 2 Quote
Fr79 506 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 Gewicht zegt niet veel, op basis van bloedwaarden kun je veel beter zien of iemand gezond is of niet. Een BMI tussen 19 en 25 wil niet per definitie zeggen dat je kerngezond. bent. In de fitness hebben de meesten (in theorie) een veel te hoog bmi. Quote
Krikkie 9.828 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 1 minuut geleden, Dimitri zei: Ectomorph, endomorph, ... Even moeten googlen, ik ben geen van beide , ik mag eten wat ik wil en kom niets bij, ben wel van nature redelijk gespierd, doe ook niet aan sport en heb een sixpack en kan mijn tetten laten dansen 1 Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 Just now, Krikkie said: ik mag eten wat ik wil en kom niets bij Ja dat soort volk ken ik ook, tot je eens ziet wat ze eigenlijk maar eten op een dag. Wat jij omschrijft is biologisch onmogelijk. Als je elke dag 6000KCal zou eten een maand lang, je zal wel bijkomen. Quote
Krikkie 9.828 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 Zojuist, ir_fuel zei: Ja dat soort volk ken ik ook, tot je eens ziet wat ze eigenlijk maar eten op een dag. Wat jij omschrijft is biologisch onmogelijk. Als je elke dag 6000KCal zou eten een maand lang, je zal wel bijkomen. Mensen die mij kennen weten wat ik eet en dat is veel, ontbijten doe ik wel niet. Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 1 minuut geleden, Krikkie zei: ik mag eten wat ik wil en kom niets bij, Dat kan niet. Alleen heb jij een hoger gemiddeld verbruik in rust. Maar als jij elke dag 5k kcal gaat eten, ga je bijkomen. Ik ben hetzelfde. Ik mag 'eten wat ik wil', maar als ik écht begin te eten dan kom ik héél snel bij. Ik doe dat enkel in periodes dat ik train. 1 Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 1 minuut geleden, ir_fuel zei: Ja dat soort volk ken ik ook, tot je eens ziet wat ze eigenlijk maar eten op een dag. Wat jij omschrijft is biologisch onmogelijk. Als je elke dag 6000KCal zou eten een maand lang, je zal wel bijkomen. Danke. Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 Zojuist, Krikkie zei: Mensen die mij kennen weten wat ik eet en dat is veel, ontbijten doe ik wel niet. 't Zal wel meevallen als je de energetische waardes gaat tellen. Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 3 minutes ago, Tommie said: Dat kan niet. Alleen heb jij een hoger gemiddeld verbruik in rust. Maar als jij elke dag 5k kcal gaat eten, ga je bijkomen. Ik ben hetzelfde. Ik mag 'eten wat ik wil', maar als ik écht begin te eten dan kom ik héél snel bij. Ik doe dat enkel in periodes dat ik train. En vervang je eten eens door super dense troep uit de supermarket, voorverpakt en 12 maand houdbaar. Je kan zonder problemen van elke maaltijd eentje van 1000KCal maken en nog niet vol zijn. Hoe voedingrijk dat is laat ik in het midden Quote
Dimitri 732 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 5 minuten geleden, ir_fuel zei: Vertel Tja, valt er nog veel te vertellen als het al meteen op gelach wordt onthaald? Ik hoor, zie en lees heel vaak van gen Z hun gedacht over overgewicht. En dan gaat het, zeker bij de dames, heel snel erover dat iedereen mag doen wat hij wilt, body positivity et cetera. En durf niet te zeggen dat overgewicht slecht is want dan doe je aan het fatshaming. Maar het zal volgens jou allemaal wel niet waar zijn Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 Of eet gewoon elke dag 200g chocolade, bovenop wat je momenteel eet. Dat krijgt iedereen er nog wel bij geduwd. Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 1 minute ago, Dimitri said: Tja, valt er nog veel te vertellen als het al meteen op gelach wordt onthaald? Ik hoor, zie en lees heel vaak van gen Z hun gedacht over overgewicht. En dan gaat het, zeker bij de dames, heel snel erover dat iedereen mag doen wat hij wilt, body positivity et cetera. En durf niet te zeggen dat overgewicht slecht is want dan doe je aan het fatshaming. Maar het zal volgens jou allemaal wel niet waar zijn Jij hebt het over vrouwen. En al die dikke mannen dan? Ik geloof er echt niks van. Dat overgewicht begint vaak al in de lagere school. Die zijn echt niet met rolmodellen bezig. Wat jij omschrijft is eerder een gevolg dan een oorzaak. Quote
Krikkie 9.828 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 3 minuten geleden, Tommie zei: 't Zal wel meevallen als je de energetische waardes gaat tellen. Nog niet gedaan, ook niet van plan, ben er niet mee bezig, in het kort: Middag: 5 boterhammen met kaas Avond: +-500gr vlees, enkele aardappelen en groenten. Later op de avond: halve zak chips en 2 cola's per dag, de rest water. Quote
Dimitri 732 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 3 minuten geleden, Tommie zei: Dat kan niet. Alleen heb jij een hoger gemiddeld verbruik in rust. Maar als jij elke dag 5k kcal gaat eten, ga je bijkomen. Ik ben hetzelfde. Ik mag 'eten wat ik wil', maar als ik écht begin te eten dan kom ik héél snel bij. Ik doe dat enkel in periodes dat ik train. Ik heb dit thuis vanop de eerste rij gezien. Mijn pa at niet, maar vrat. Bord altijd goed en meerdere keren gevuld, een hele snoepzak nuttigen voor de tv met daarna nog een chips daarbij...en die mens bleef mager. Net zoals iedereen van mijn vaders kant van de familie, het zijn allemaal magere mensen. Ik heb dan weer de "pech" dat ik meer van mijn moeder haar kant van de familie heb, ik zou al bijkomen als ik naar de zak chips kijk, en je zou me al helemaal van de berg moeten gaan rollen moest ik hetzelfde eten als mijn pa. En langs mijn ma haar familie weegt quasi elke vent boven de 100kg, maar langs de andere kant zijn ze op hun 85 nog kerngezond in hun hof bezig. 1 Quote
kwiekie 3.005 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 1 uur terug, Krikkie zei: Ben nu wel 1m90 en weeg 84-85kg maar mijn ribben kan je tellen. Ik ben 1m90 en weeg 67 kg Wat ben ik dan, morbide mager? 1 2 Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 Ik ben 178cm en weeg 85kg. Nog nooit in betere conditie geweest (tot vorige week ). Quote
Luv4DLM 1.279 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 1m93 en 87,5kg, maar ik moet er wel voor werken om het zo te houden. Niet sporten is los over de 100kg en ik drink niet eens alcohol. Quote
gTa 28.019 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 1 uur terug, Dimitri zei: Hangt ook af van uw body type he. Ectomorph, endomorph, ... xenomorph, ... 4 2 Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 43 minuten geleden, Krikkie zei: Nog niet gedaan, ook niet van plan, ben er niet mee bezig, in het kort: Middag: 5 boterhammen met kaas Avond: +-500gr vlees, enkele aardappelen en groenten. Later op de avond: halve zak chips en 2 cola's per dag, de rest water. Da's niet veel eten. Da's genoeg eten. Maar ik snap helemaal waarom je denk dat dat veel is. Ik eet als ik train: - 250gram yoghurt + 80gr granola + 1 schep whey - 4 pannenkoeken met banaan - 6 boterhammen - 2 appels - 250gram yoghurt + 80gr rood fruit - 350gr vlees + 500gr groenten - kom melk + 150gr ontbijtgranen Vertel me nu wat veel eten is. En dan kom ik bij. Iemand die 'meerdere keren opschept' eet niet veel. Mensen overschatten hun eigen hoeveelheden en onderschatten wat écht veel eten is. 1 Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 4 minuten geleden, gTa zei: xenomorph, ... 1 Quote
Fr79 506 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 42 minuten geleden, kwiekie zei: Ik ben 1m90 en weeg 67 kg Wat ben ik dan, morbide mager? Morbide misschien niet direct, wel op het randje van ondervoed Quote
kwiekie 3.005 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 1 uur geleden, Fr79 zei: Morbide misschien niet direct, wel op het randje van ondervoed I know, t'is opt randje, heb weinig reserve. Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 2 hours ago, kwiekie said: Ik ben 1m90 en weeg 67 kg Wat ben ik dan, morbide mager? een potentiële Tourwinnaar 2 Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 2 oktober 2025 Geplaatst: 2 oktober 2025 2 hours ago, Tommie said: Da's niet veel eten. Da's genoeg eten. Maar ik snap helemaal waarom je denk dat dat veel is. Ik eet als ik train: - 250gram yoghurt + 80gr granola + 1 schep whey - 4 pannenkoeken met banaan - 6 boterhammen - 2 appels - 250gram yoghurt + 80gr rood fruit - 350gr vlees + 500gr groenten - kom melk + 150gr ontbijtgranen Vertel me nu wat veel eten is. En dan kom ik bij. Iemand die 'meerdere keren opschept' eet niet veel. Mensen overschatten hun eigen hoeveelheden en onderschatten wat écht veel eten is. Als je die 5 boterhammen verdeelt over het niet-bestaande ontbijt + middageten is dat 's morgens 2 boterhammen en 's middags 3. Dat is niet echt overdreven voor iemand van die grootte. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.