Ga naar inhoud

Het grote elektrische fietsen-topic


3000

Aanbevolen berichten

Op 23/8/2021 om 11:14, Tjeu zei:

Onze bakfiets zijn batterij is na 4jaar/8.500km zowat 40% van haar capaciteit kwijt. Tijd dus voor een nieuwe. Maar gezien de hoge slijtage graad van de huidige, zou ik liever een andere hebben. Evenwel geen idee hoe daar aan te beginnen. 
Zijn er (liefst rond het Gentse) plaatsen waar men echt wel wat verstand heeft van deze materie? Onze fietsenmaker is technisch geen hoogvlieger, en zeker niet als het op het elektrische deel van de fiets aan komt... 

Iemand tips waar we eens zouden kunnen luisteren? 

(Motor is een Bafang, merk batterij weet ik niet meer...) 

Grand depart ! (super mensen ! ) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Cowboy:

- bodemloze put van verlies

- dat is bijna oplichting van investeerders zie foto, ze zoeken WEER zo maar eventjes 50 miljoen om hun consulting firma's te sponsoren

- Chinese motor, vaste stuurpen, slechte houding, goedkope fiets om te maken

- je maakt LETTERLIJK even veel verlies als omzet.

 

Wat zijn, buiten een hype met ongelooflijk veel geld, de USP van dit soort fiets? 

Is toch pure marketing zonder enig kwalitatief of ergonomisch argument. 

Er is een reden waarom andere merken dezelfde fiets amper verkocht krijgen. 

 

Enfin als je graag pijn aan je polsen hebt, je rug nat van het zweet omdat je met een rugzak moet rijden als je naar je werk wil ermee (of naar den Delhaize) en met een Chinese brol moteur wil rijden voor de prijs van een kwaliteitsproduct, ga je gang :)

Je maakt dan deel uit van de "hype" (al vind ik dit een zeer kunstmatige hype gebouwd op pure lucht)

 

 

cowboy invest.jpg

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Cowboy:

- bodemloze put van verlies

- dat is bijna oplichting van investeerders zie foto, ze zoeken WEER zo maar eventjes 50 miljoen om hun consulting firma's te sponsoren

- Chinese motor, vaste stuurpen, slechte houding, goedkope fiets om te maken

- je maakt LETTERLIJK even veel verlies als omzet.

 

Wat zijn, buiten een hype met ongelooflijk veel geld, de USP van dit soort fiets? 

Is toch pure marketing zonder enig kwalitatief of ergonomisch argument. 

Er is een reden waarom andere merken dezelfde fiets amper verkocht krijgen. 

 

Enfin als je graag pijn aan je polsen hebt, je rug nat van het zweet omdat je met een rugzak moet rijden als je naar je werk wil ermee (of naar den Delhaize) en met een Chinese brol moteur wil rijden voor de prijs van een kwaliteitsproduct, ga je gang :)

Je maakt dan deel uit van de "hype" (al vind ik dit een zeer kunstmatige hype gebouwd op pure lucht)

 

 

cowboy invest.jpg

Daar zitten toch best wat serieuze namen achter? 

https://www.tijd.be/ondernemen/technologie/fiat-familie-stapt-in-belgische-start-up-cowboy/10240403.html 

Kan dan toch niet puur gebakken lucht zijn? 

Quote

Die uitstekende verkoopcijfers hebben de investeerders over de brug gehaald, waardoor Cowboy 23 miljoen euro aan vers kapitaal mag bijschrijven op zijn rekening. 

Exor Seeds is een naam als een klok. Het fonds maakt deel uit van het zakenimperium van de Italiaanse familie Agnelli. Die familie is mede-eigenaar van het Italiaans-Amerikaanse automerk FiatChrysler, maar de familie heeft via Exor ook belangen in de Amerikaanse herverzekeraar PartnerRe, de sportwagenbouwer Ferrari, de voetbalclub Juventus Turijn, het zakenblad The Economist en CNH Industrial, een bedrijf dat landbouwmachines maakt. Via Exor Seeds heeft de familie Agnelli ook belangen in kleine start-ups die zich vooral bezighouden met gezondheidszorg en mobiliteit.

Reviews zijn ook lang niet slecht. Ook niet van eigenaren, al zijn er uiteraard ook wel wat negatieve zaken te vinden. 

 

Voor de ergonomie heb je de ST. Of de V3, waar je wel stuurrisers voor kan krijgen. 
Doet me wat aan het Tesla verhaal denken. Was ook brol, ook een onhoudbaar model (dacht ik zelf ook), maar kijk... 

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tjeu zei:

Daar zitten toch best wat serieuze namen achter? 

https://www.tijd.be/ondernemen/technologie/fiat-familie-stapt-in-belgische-start-up-cowboy/10240403.html 

Kan dan toch niet puur gebakken lucht zijn? 

Reviews zijn ook lang niet slecht. Ook niet van eigenaren, al zijn er uiteraard ook wel wat negatieve zaken te vinden. 

 

Voor de ergonomie heb je de ST. Of de V3, waar je wel stuurrisers voor kan krijgen. 
Doet me wat aan het Tesla verhaal denken. Was ook brol, ook een onhoudbaar model (dacht ik zelf ook), maar kijk... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk te weten over wat ik spreek. Maar goed …… misschien moeten zo nog eens 100 miljoen ophalen binnen 6 maand. Als je na zoveel jaar niet meer fietsen verkoopt niet rendabel kan zijn, noch enig vooruitzicht op rendement …..

Ter vergelijking, ik doe Bergamont nu een jaar of 4 en verkoop 12.000 van die fietsen en ben mooi winstgevend…….wat hebben die mannen voor te leggen?

Ik zie behalve hype en MASSA verlies geen usp. 

Wat wil dat zeggen als er namen achter zitten? Zijn die slimmer dan jij of ik denk je ?

Er zijn er hier een paar die mijn verhaal Merckx kennen van ik het begin. De namen : Torfs / Noels / Callebaut / Diepenstein (Palm) / Van Brantegem (Brantano). En weet je wie gelijk had ? 
 

Het verhaal “Fiets” heb ik ook perfect kunnen voorspellen.

Mavic idem …….

Telkens was ik juist denk ik ….

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb elke Merckx 525 fiets gehad vanaf de eerste tot de huidige (2014, 2017, 2020).
Ik heb recente Mavic wielen.
Ik heb een Cowboy.
En ik heb een BMW.

Maak ervan wat je wilt. 😅

In my defence, ik heb m'n wederhelft wel op een Bergamont Grandurance RD 7 gezet. 😉

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staan nog geen 200km op onze Cowboy... Af en toe eens een kort ritje door Leuven, meer wordt daar niet mee gereden. 

Maar het klopt ergens wel wat Jokke zegt. 
Een fiets is geen 'one-size-fits-all product', ben je gemiddeld groot is 'ie wellicht wel goed.
Maar ik ben groter, dus de zitpositie is alles behalve ideaal... mijn koersfietsen zitten comfortabeler (en ik zit slammed op de koersfiets) ter referentie.
Het stuurt ook als een olietanker, de geometrie van de voorvork vind ik maar niks.
Gelukkig moet je geen moeite doen om te trappen. :) 

Grootste USP's waren een redelijk scherpe prijs, het design, riemaandrijving en integratie (+ app).

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie fietsen serieus neemt, niet enkel naar de bakker fietst op zondag, koopt zo'n onding niet. Maar het staat wel hip in Gent natuurlijk met de nodige #'s op Instagram 😆 In de fietsstalling op het werk staat er letterlijk eentje. Maar toegegeven de gebruikster kan haar voorwiel van haar achterwiel waarschijnlijk niet onderscheiden en vindt het super dat ze haar smartphone op het stuur kan klikken.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, Fred zei:

Wie fietsen serieus neemt, niet enkel naar de bakker fietst op zondag, koopt zo'n onding niet. Maar het staat wel hip in Gent natuurlijk met de nodige #'s op Instagram 😆 In de fietsstalling op het werk staat er letterlijk eentje. Maar toegegeven de gebruikster kan haar voorwiel van haar achterwiel waarschijnlijk niet onderscheiden en vindt het super dat ze haar smartphone op het stuur kan klikken.

Wie fietsen serieus neemt (in de zin die jij bedoelt), koopt geen elektrische fiets. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tjeu zei:

Wie fietsen serieus neemt (in de zin die jij bedoelt), koopt geen elektrische fiets. 

Kwestie van dooddoener kan dit wel tellen natuurlijk. Ik dacht dat deze discussie toch al een paar jaar uitgestorven was.

Ik gebruik als training mijn racefiets maar woonwerk verplaatsingen doe ik met een electrische fiets. Ik daag u uit om dit het hele jaar door, winter/zomer met vroege/late/nachtshiften, met een racefiets te doen.  

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Tjeu zei:

Wie fietsen serieus neemt (in de zin die jij bedoelt), koopt geen elektrische fiets. 

Je kan ook fietsen serieus nemen zonder dat je nat in het zweet op je werk wil toekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Hazen zei:

Hij bedoelt dat hij (wij) liever niet op een iPhone fietsen en graag nog wat van de techniek zien.

Met het verschil dat zo’n iPhone wel gewoon kwaliteit is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Fred zei:

Wie fietsen serieus neemt, niet enkel naar de bakker fietst op zondag, koopt zo'n onding niet. 

D'er zijn veel, zéér veel fietsen van mindere kwaliteit te krijgen dan dit, imho.
Hoeveel middenmotor fietsen met velgremmen (!), kettingaandrijving en klassieke derailleur worden er gefabriceerd?
Dan mag de motor nog van hoge kwaliteit zijn, dat rijdt minder soepel en vraagt veel meer onderhoud (remblokken en ketting).
9 kansen op de 10 oogt het geheel ook zo fraai als de Bomma die erop zit. 

Zo'n Cowboy, de afwerking van het frame, gates riem, remmen, bandjes die erop liggen, enzovoorts, is degelijk voor z'n prijs, punt.
Maar een fiets is ook wel een product waarbij onderhoud en afstelling een cruciaal verschil kunnen maken, daar wringt soms het schoentje denk ik.
(heb ik geen last van, omdat ik het zelf -in alle bescheidenheid- beter kan onderhouden dan de plaatselijke fietsenboer). 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Fred zei:

Kwestie van dooddoener kan dit wel tellen natuurlijk. Ik dacht dat deze discussie toch al een paar jaar uitgestorven was.

Ik gebruik als training mijn racefiets maar woonwerk verplaatsingen doe ik met een electrische fiets. Ik daag u uit om dit het hele jaar door, winter/zomer met vroege/late/nachtshiften, met een racefiets te doen.  

Het was gewoon verder gaan op jouw elan. "Wie fietsen serieus neemt..." 

ik rij al 25 jaar op een oude roeste Oxford (Fireland - zo oud dat er zelf op internet geen foto's van te vinden zijn) stadsfiets met zes versnellingen en ga dat nog jaren doen. Dat is technisch gezien een nog veel groter onding dan zo een Cowboy. Dat maakt dat ik volgens jouw definitie fietsen niet serieus neem, wat lulkoek is. Als ik hier thuis tegen de kinderen vertel dat we vertrekken, dan staan ze automatisch klaar aan de fiets, niet aan de auto. 

Ik vind zo een Cowboy echt geweldig. Prachtding. design van de V4 vind ik absoluut top. 
Maar dat is zoals een Mini of een Fiat 500: voor hetzelfde geld kan je een betere Clio of Polo kopen. Maar die hebben niet half de uitstraling. Of kan je een veel grotere en praktischere Dacia kopen. 
Maar esthetisch is een mini wel knapper dan een Polo. Dito met de Cowboy. Esthetisch echt knap, lekker puur. Binnen het gebruik dat Hazen hier neerschreef vind ik dat ook echt passen: laagdrempelig eens wat vaker de fiets pakken. Dan is het leuk als je een knap stuk hebt staan (smaak uiteraard persoonlijk). 

 

44 minuten geleden, Logic zei:



Zo'n Cowboy, de afwerking van het frame, gates riem, remmen, bandjes die erop liggen, enzovoorts, is degelijk voor z'n prijs, punt.
Maar een fiets is ook wel een product waarbij onderhoud en afstelling een cruciaal verschil kunnen maken, daar wringt soms het schoentje denk ik.
(heb ik geen last van, omdat ik het zelf -in alle bescheidenheid- beter kan onderhouden dan de plaatselijke fietsenboer). 

 

Dit, er zitten inderdaad wel knappe onderdelen op. En voor mij is bij zo een fiets de motor gewoon een element die helpt optrekken en daarnaast minimale weerstand geeft wanneer je 26 km/h rijdt. En dat zit wel goed. 

14 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Ik denk te weten over wat ik spreek. Maar goed …… misschien moeten zo nog eens 100 miljoen ophalen binnen 6 maand. Als je na zoveel jaar niet meer fietsen verkoopt niet rendabel kan zijn, noch enig vooruitzicht op rendement …..

Ter vergelijking, ik doe Bergamont nu een jaar of 4 en verkoop 12.000 van die fietsen en ben mooi winstgevend…….wat hebben die mannen voor te leggen?

Ik zie behalve hype en MASSA verlies geen usp. 

Wat wil dat zeggen als er namen achter zitten? Zijn die slimmer dan jij of ik denk je ?

Er zijn er hier een paar die mijn verhaal Merckx kennen van ik het begin. De namen : Torfs / Noels / Callebaut / Diepenstein (Palm) / Van Brantegem (Brantano). En weet je wie gelijk had ? 
 

Het verhaal “Fiets” heb ik ook perfect kunnen voorspellen.

Mavic idem …….

Telkens was ik juist denk ik ….

Het gaat hier over een fiets als gebruiksvoorwerp, niet als business. 
Wat boeit het de koper of het bovenliggende bedrijf winstgevend is? In 2020 verkocht Tesla dik 500.000 wagens, waarbij niemand er mee inzat dat de cijfers al meer dan tien jaar slecht zijn. Dito met merken als PSA, Jeep, JLR,... Het is niet dat die mooie cijfers neerleggen, maar houdt dat iemand tegen om er geen product van te kopen? 
Het kan ook een strategie zijn. De V1, die 999 euro kostte, was dat sowieso. Een fiets om hun plaats in de markt te veroveren, voet aan de grond te krijgen. Of er zit een andere strategie achter, een ander model. Net zoals Tesla zijn hoofddoel ook niet is om wagens te produceren. Het is gewoon een deel van het noodzakelijke traject. 

Betreffende de investeerders: het gaat niet altijd over slimmer zijn of niet. Je lijkt daar wel nogal gevoelig aan... Het gaat over een doel hebben in deze. Die gasten zetten in op mobiliteitsoplossingen. Seat heeft zich ook in een fietsen fabrikant ingekocht. De meeste wagenproducten beginnen te denken aan mobiliteitsoplossingen. En naast een Fiat 500 staat zo een Cowboy netjes. Het is dus kijken wat de investeerders met hun aandeel in Cowboy gaan doen. Gaan ze er gewoon de technologie uit stelen en weer dumpen, gaan ze er een geïntegreerd deel van hun toekomstige mobiliteitsoplossing van maken, of gaan ze het als een afzonderlijke investering blijven zien? 

Maar sowieso is het wel een boeiend verhaal om te volgen. En mss worden ze niet de volgende Tesla van de fietsen, maar doet dat er toe?  Ze hebben aangetoond dat 'mooi en betaalbaar' kan en dat daar ook een markt voor is. Of mss draait het allemaal rond de app en de dataverzameling die ze daarmee doen. 
Tesla haalt op dit moment ook miljarden uit CO2 certificaten. Mogelijks maken ze daar zelf meer winst mee dan op hun wagens zelf. Het hoeft dus ook niet altijd rond het product op zich te draaien, maar kan gerust over de afgeleide gaan. En dat zijn dingen waar de investeerders mogelijks andere inzichten in hebben dan wij. 

De andere punten, van de bagagedrager enzo, die kan je allemaal aftermarket krijgen. En hoe meer aftermarket er voor een fiets bestaat, hoe groter de kans dat er altijd wel slijtage onderdelen voor beschikbaar zullen zijn, ook moest de fabrikant op zich plots verdwijnen. 
Het 'motor uit China' aspect, dat is me niet duidelijk of het over werkelijke specificaties gaat, dan wel de dooddoener, "het komt uit China, het is brol..." Moest je weten hoeveel motoren zelf BMW in China laat maken... iPhones, Google phones, PV panelen, windmolens, kerncentrales,... Het zijn allemaal zaken uit China en toch hoog kwalitatieve producten. 

Op onze elektrische fiets zat eerst een zwitserse motor (merk ontgaat me). Na 2.000km stuk. Nu een een bafang, een Chinees dus. Na 5.000km is die open gegaan en hebben ze er wat vet tegenaan gegooid, voor de rest doet die het wel beter dan de Zwitser (net geen 9.000 km op de teller nu). Meer tevreden van de Chinees dan de Zwitser dus. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met alle respect (en ik kan je smaken) maar je verhaal is zever. Meer nog op je opmerking over Bafang na is het complete fictie gebaseerd op een rijke fantasie en vergelijkingen die compleet nergens op slaan. Perfect het discours waarom slimme mensen (met deze een compliment) in zo een verhaal mee gaan.

Ik heb geen tijd om nu uitvoerig te antwoorden maar enkele zaken (en Ik herhaal deels)

- bakken geld gooien (echt bakken) voor een product zonder usp met GIGANTISCHE verliezen jaar na jaar daar snap ik echt niet het “knappe” van. Jij ziet in die gasten visionairs (ik zou niet weten waarom). Ik oplichters. (Kom daar op terug)

- dat vergelijk met Tesla : Allez serieus op wat stoelt dat in hemelsnaam? Er worden in Europa alleen al atm +5.000.000 e bikes per jaar verkocht. Cowboy verkoopt er daar positief afgrond 10.000 van dat is 0.2% en dat is de nieuwe Tesla (aka het merk dat de bakens verzet en een groot markt aandeel heeft)? Qua absurde vergelijking kan dat tellen.

- Wij verkopen met de Scott groep 1.500.000 fietsen om maar iets te zeggen.  Voor de Benelux heb ik voor 2024 net geen 100.000 fietsen besteld. Ik produceer er daarvan 40.000 zelf….. maar ja Cowboy dat is de nieuwe Tesla. Mag ik dan op mijn tenen getrapt voelen bij zoveel gelul en hippie uit de nek gezwets waar ik licht ongesteld van wordt, zonder enige kennis van de markt an sich? Het nieuwe Tesla, dat na de boom van de E bike markt 0.2% aandeel heeft op de Europese markt hippie hippie jee !

- Technologie stelen……. daar komt de volgende billen kletser ! Daar valt NIETS te stelen NUL KOMMA NUL NUL NUL NUL. Ze hebben geen enkele technologie met toekomst welke ze zelf hebben en geld waard is. NUL hè . Ja man mijn haar staat recht omhoog :):)

- Ik laat zelf veel in China maken. Ik zeg niet dat Bafang op zich brol is, dat is te voortvarend. Maar echt stabiel zijn ze niet, ook niet in after sales service. En waar ik vooral op doel is dat in die fiets gewoon een goedkope motor zit. 
 

- Op het frame na bestaat elke fiets merk in principe uit aftermarket parts he. Ook dat argument snap ik niet? 
 

- Misschien maken ze op een andere manier winst (je certificaten verhaal) ! JA BINGO daar heb je eindelijk gelijk ! Hun management vennootschappen waar ze zichzelf riant mee betalen die draaien een mooie winst ja. Maar voor de rest is dat donker donker donker rood. Het geïnvesteerd geld gaat nooit kunnen terug verdiend worden, never. Ja door te verkopen aan mannen met ongelooflijk veel geld die dezelfde redenering als jou maken en nul komma nul economisch onderbouwt zijn. Maar dan zal de overnemer ook de put nooit operationeel kunnen vullen. Het zal altijd een virtuele luchtbel blijven, neem dat van me aan. 

Ik zie heel veel gelijkenissen met een bepaalde mode groep , een nieuwe ster aan het firmament, waar de boekjes vol van stonden en de economen vol ontzag naar keken …….

Ps : Ja die fiets ziet er mooi uit maar kan perfect door andere gebouwd worden. Sommige merken doen dat al maar het en blijft een zeer kleine niche segment. Laat ons eerlijk zijn je koopt dat omdat je dat clean en mooi vindt en je door de miljoenen aan marketing die je er zo ingepompt krijgt. Van Moof is ook zo een speler, groter, maar even verlies latend. Fietsen voor hippies…

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal heel amateuristisch klinken, maar 1 ding moet je toch toegeven. ze slagen er in om telkens geld op te halen en er zelf aan te verdienen. ook al draaien ze zelf bloedrood.

Dus qua onderneming (het bestuur uit betalen dan toch :D ) zijn ze wel geslaagd? Dat degene die ze nadien zou opkopen er finaal zijn broek aan scheurt, is dan eerder de opkoper zijn grote fout. (precies een beetje coucke zijn verhaal momenteel)

(dit klinkt moeilijk en raar zo geschreven en komt beter over tussen pot en pint)

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, tuscani zei:

ik zal heel amateuristisch klinken, maar 1 ding moet je toch toegeven. ze slagen er in om telkens geld op te halen en er zelf aan te verdienen. ook al draaien ze zelf bloedrood.

Dus qua onderneming (het bestuur uit betalen dan toch :D ) zijn ze wel geslaagd? Dat degene die ze nadien zou opkopen er finaal zijn broek aan scheurt, is dan eerder de opkoper zijn grote fout. (precies een beetje coucke zijn verhaal momenteel)

(dit klinkt moeilijk en raar zo geschreven en komt beter over tussen pot en pint)

Er is een dunne lijn (ethiek genaamd) tussen er zelf goed uit komen en een ander bestelen. 

aangepast door Tjeu
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, tuscani zei:

ik zal heel amateuristisch klinken, maar 1 ding moet je toch toegeven. ze slagen er in om telkens geld op te halen en er zelf aan te verdienen. ook al draaien ze zelf bloedrood.

Dus qua onderneming (het bestuur uit betalen dan toch :D ) zijn ze wel geslaagd? Dat degene die ze nadien zou opkopen er finaal zijn broek aan scheurt, is dan eerder de opkoper zijn grote fout. (precies een beetje coucke zijn verhaal momenteel)

(dit klinkt moeilijk en raar zo geschreven en komt beter over tussen pot en pint)

Eerder FNG . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tjeu zei:

Er is een dunne lijn (ethiek genaamd) tussen er zelf goed uit komen en een ander bestelen. 

Exact ! Imo lijkt het heel sterk op FNG. Tis die mannen hun derde project (er zijn er al twee op de fles gegaan). 
 

Nu goed mensen genoeg met veel geld die er mee rondstrooien als jij het kan opvangen is dat ook een kunst.

ik zou het moreel gewoon niet kunnen, ben ondernemer van de oude slag dan maar. Een duurzaam bedrijf

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Jokke_vlo zei:

Exact ! Imo lijkt het heel sterk op FNG. Tis die mannen hun derde project (er zijn er al twee op de fles gegaan). 
 

Nu goed mensen genoeg met veel geld die er mee rondstrooien als jij het kan opvangen is dat ook een kunst.

ik zou het moreel gewoon niet kunnen, ben ondernemer van de oude slag dan maar. Een duurzaam bedrijf

ik geef je groot gelijk, versta me niet verkeerd.  ik lees graag je verhalen en bevindingen hier steeds, over je bedrijven. hoedje af daarvoor.

maar langs de andere kant slagen ze ( de cowboys :D ) er toch telkens weer in om het nieuws te halen EN geld op te halen. moet toch een "serieuze" draaischijf achter zitten, om dat vol te houden?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er waren ook veel mensen met veel geld die in Moneytron geloofden. Heel veel respect voor Van Rossem

Voor alle duidelijkheid : dit is geen vergelijking met Cowboy maar over hoe makkelijk mensen “respect” hebben voor het “ondernemen” en de fictieve waarde van een onderneming zonder fundament (en dat fundament heeft Cowboy dan weer zeker niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, tuscani zei:

ik geef je groot gelijk, versta me niet verkeerd.  ik lees graag je verhalen en bevindingen hier steeds, over je bedrijven. hoedje af daarvoor.

maar langs de andere kant slagen ze ( de cowboys :D ) er toch telkens weer in om het nieuws te halen EN geld op te halen. moet toch een "serieuze" draaischijf achter zitten, om dat vol te houden?

 

De gazetten stonden vol over Van Rossem, FNG hun succesverhaal,  het concept FIETS! van mijn vriend Winckelmans.

De gazetten en journalisten waren vol lof over de sjoemelpoedel.

Wat wil dat zeggen het nieuws halen? Het aantal oplichters, corrupten die het nieuws halen zijn niet te tellen.

in de sport idem : kijk Armstrong met al zijn believers of een Pantani…….. een oplichter en een jongen waarbij doping en de eeuwige roem ook zijn ongeluk en dood meebracht. Ik vergeet nog FVDB. 

Oneindige verhalen van (tijdelijk) succes en roem gebaseerd op non ethiek of criminaliteit 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid