Ga naar inhoud

Publieke laadpalen


Goesting

Aanbevolen berichten

7 uren geleden, Naish zei:

Dus hij moet 800m per dag extra wandelen... Is nu ook geen ramp.

en die mens kan misschien zoals ik gewoon in zijn garage parkeren en laden... Denk niet dat mijn buren en gemeente last hebben met mijn auto die oplaadt in mijn garage :D

Kan ze niet. Maar inderdaad dat wandelen is er niet over qua afstand. Komt er wel allemaal bij. 

https://ev-database.org/nl/auto/1179/Audi-Q4-e-tron-35

285km rijbereik, ni zot als je van Roeselare komt :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago, Polygoon said:

Kan ze niet. Maar inderdaad dat wandelen is er niet over qua afstand. Komt er wel allemaal bij. 

https://ev-database.org/nl/auto/1179/Audi-Q4-e-tron-35

285km rijbereik, ni zot als je van Roeselare komt :D 

Sowieso ben je zot als je niks beter te doen hebt dan elke dag Roeselare-Brussel te rijden in spitsverkeer.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ir_fuel zei:

Sowieso ben je zot als je niks beter te doen hebt dan elke dag Roeselare-Brussel te rijden in spitsverkeer.

Covid heeft ons gelukkig geleerd dat je ook van thuis kan werken :D 
En flexibele uren maakt dat dat niet elke keer in de spits moet 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Polygoon said:

Covid heeft ons gelukkig geleerd dat je ook van thuis kan werken :D 

Blijkbaar niet, want ze moet dat traject doen met een kleine batterij en "ze mag het hebben". Moet dan toch zijn dat ze dat vaak moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Blijkbaar niet, want ze moet dat traject doen met een kleine batterij en "ze mag het hebben". Moet dan toch zijn dat ze dat vaak moet doen.

Klopt, maar noch dagelijks noch tijdens de spits 😉 
Dat laatste verandert overigens niets over "ze mag het hebben" een EV met mini-batterij.

Zoals @Speedhunter , die mag het ook hebben aan 100 CC :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Sowieso ben je zot als je niks beter te doen hebt dan elke dag Roeselare-Brussel te rijden in spitsverkeer.

Toen ik begon te werken bij KBC moest ik 4d per week naar hoofdkantoor (andere dag remote werk vanuit een DOC en dat was in Roeselare of Brugge voor mij).

Ik heb dat als net afgestuurd 4 maand met de trein gedaan en dan overgestapt naar auto. Toen moest je ook in de spits en ik was gemiddeld bijna maar even lang onderweg als bepaalde mensen die op 30km woonden. 

Afstand zegt niets...

Geen idee hoe het nu is, maar toen ik net voor corona wekelijks naar zaventem moest was dat precies niet te ontzien. 

Bvb van waar jij woont naar Zaventem is het 55km en 1u10 volgens google... Van bij mij naar Zaventem is het 120km en 1u40 volgens google en ik weet dat ik dat in max 1u30 in de spits. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Naish said:

Bvb van waar jij woont naar Zaventem is het 55km en 1u10 volgens google... Van bij mij naar Zaventem is het 120km en 1u40 volgens google en ik weet dat ik dat in max 1u30 in de spits. 

Ja, maar gelijk welk uur van de dag is 120km meer dan een uur, altijd en overal, van centrum naar centrum in België.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/12/2023 om 14:23, Naish zei:

Dus hij moet 800m per dag extra wandelen... Is nu ook geen ramp.

Dat is inderdaad geen ramp, ik moet dat ook elke dag van de parking van het werk tot op het werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Polygoon zei:

Covid heeft ons gelukkig geleerd dat je ook van thuis kan werken :D 
En flexibele uren maakt dat dat niet elke keer in de spits moet 😉 

Het ligt er ook aan welke job je hebt, dat thuis werken en die flexibele uren liggen niet altijd binnen de mogelijkheden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, knight-rider zei:

Het ligt er ook aan welke job je hebt, dat thuis werken en die flexibele uren liggen niet altijd binnen de mogelijkheden. 

Klopt. Er zijn ook mensen die geen auto kunnen betalen en met de fiets naar het werk moeten … 

Ik snap je punt niet? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Polygoon zei:

Klopt, maar noch dagelijks noch tijdens de spits 😉 
Dat laatste verandert overigens niets over "ze mag het hebben" een EV met mini-batterij.

Zoals @Speedhunter , die mag het ook hebben aan 100 CC :D 

Correctie het is 110 km/h :D Dat is een groot verschil aan die snelheden 🙈

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Polygoon zei:

Klopt. Er zijn ook mensen die geen auto kunnen betalen en met de fiets naar het werk moeten … 

Ik snap je punt niet? 

Er zijn er zelfs met meerdere auto's die toch met de fiets naar het werk gaan :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, knight-rider said:

Het ligt er ook aan welke job je hebt, dat thuis werken en die flexibele uren liggen niet altijd binnen de mogelijkheden. 

En die flexibele uren zijn ook een lachertje. In Waterloo staat het bv om 10:30 nog altijd stil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://gocar.be/nl/autonieuws/elektrisch/elektrische-autos-losgeslagen-prijzen-bij-openbare-oplaadpunten?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=go_daily_fr_v2

Dat van die verschillende prijzen met verschillende kaarten kan volgend jaar al opgelost zijn door uw bankkaart te kunnen gebruiken (maar daar kan uw bank dan misschien een tarief aan koppelen?), 

Voor het tarief dat de exploitant kan/mag hanteren zal het moeilijker worden en zal de concurrentie en transparantie van prijs dit moeten gaan bepalen denk ik. Of een max. prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, d_s zei:

https://gocar.be/nl/autonieuws/elektrisch/elektrische-autos-losgeslagen-prijzen-bij-openbare-oplaadpunten?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=go_daily_fr_v2

Dat van die verschillende prijzen met verschillende kaarten kan volgend jaar al opgelost zijn door uw bankkaart te kunnen gebruiken (maar daar kan uw bank dan misschien een tarief aan koppelen?), 

Voor het tarief dat de exploitant kan/mag hanteren zal het moeilijker worden en zal de concurrentie en transparantie van prijs dit moeten gaan bepalen denk ik. Of een max. prijs.

Geen oplossing voor de leaserijder en dat is, momenteel althans, de meerderheid. 

Gaat nog wel veranderen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Polygoon zei:

Geen oplossing voor de leaserijder en dat is, momenteel althans, de meerderheid. 

Gaat nog wel veranderen. 

Als de leasemaatschappij u gaat opleggen waar je kan/mag tanken zoals in het artikel staat dan wel natuurlijk. En de stroomkost die je nu thuis moogt doorrekenen naar de werkgever is eigenlijk ook al voor een stuk begrenst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, d_s zei:

Als de leasemaatschappij u gaat opleggen waar je kan/mag tanken zoals in het artikel staat dan wel natuurlijk. En de stroomkost die je nu thuis moogt doorrekenen naar de werkgever is eigenlijk ook al voor een stuk begrenst.

Dat doet ze nu al hè 😉 

Hoe is dat tweede begrenst? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Polygoon zei:

Dat doet ze nu al hè 😉 

Hoe is dat tweede begrenst? 

Dat ze op veel plaatsen toch al de cijfers van de VREG nemen als richtcijfers dat je mag doorrekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, d_s zei:

Dat ze op veel plaatsen toch al de cijfers van de VREG nemen als richtcijfers dat je mag doorrekenen.

Enkel als ze je die laadpaal ook gegeven hebben 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, d_s zei:

In uw geval ga je toch ook niet kunnen vragen wat je wil?

Er is nog geen kader voor momenteel. Als je natuurlijk 5 euro per kWh gaat vragen gaat het niet lang duren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Polygoon said:

Als je natuurlijk 5 euro per kWh gaat vragen gaat het niet lang duren. 

En dat is exact wat er gaat gebeuren en binnen een jaar of 2-3 timmeren ze dat dicht.

Als er kan misbruik van gemaakt worden zal er misbruik van gemaakt worden, en zo overdreven dat ze moeten ingrijpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid