Ga naar inhoud

Berekening BIV, VB & VAA


Phil

Aanbevolen berichten

20 minuten geleden, Rabbit zei:

Het is toch gek dat er niemand weet hoe t zit?

Inderdaad, half 2021 gaan ze dan iets beslissen dat retroactief toegepast wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, dragonfly zei:

Inderdaad, half 2021 gaan ze dan iets beslissen dat retroactief toegepast wordt.

Dus gaat ook gelden voor bestaande wagens, die ingeschreven zijn? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Polygoon zei:

Nee nee. Tis avanti geworden. 

Nee, tis antinva geworden.

En elektrische wagens kopen als de groenen gaan kerncentrales sluiten, black outs gegarandeerd!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

ongelooflijk...doe daar nog zo een tolheffing bij (zoals ze in het Brussels gewest zouden van plan zijn) en de bedrijven die deze extra kosten doorrekenen naar de klant en de gewone man gaat afzien in 2021!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zware vervuilende SUV's, zoals de Mercedes GLC (+447 euro) en de BMW X3 (+794 euro) betalen kopers vanaf volgend jaar een fors hogere taks.

 

Ja man, zwaar vervuilend hoor zo'n 2 liter. Man man man :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewone man afzien? Niet overdrijven hé.

Enkel als hij een auto koopt want BIV en enkel als het een vervuilende is, want een propere komt goedkoper uit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, RRD said:

Voor zware vervuilende SUV's, zoals de Mercedes GLC (+447 euro) en de BMW X3 (+794 euro) betalen kopers vanaf volgend jaar een fors hogere taks.

 

Ja man, zwaar vervuilend hoor zo'n 2 liter. Man man man :fp: 

Zwaar vervuilend <> zware vervuilende

Link naar reactie
Delen op andere sites

Benieuwd naar wat de formule zal opleveren, want op basis van de info in dat artikel kan je nog geen uitspraken doen.

Voor mezelf ben ik content dat het enkel van toepassing is op nieuw ingeschreven wagens :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Jenkins zei:

Benieuwd naar wat de formule zal opleveren, want op basis van de info in dat artikel kan je nog geen uitspraken doen.

Voor mezelf ben ik content dat het enkel van toepassing is op nieuw ingeschreven wagens :)

Ja en nee, of het nu of over vijf jaar is, we krijgen er allemaal mee te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Race7 zei:

Als je via de simulatie op

https://belastingen.fenb.be/ui/public/vkb/simulatie

de inschrijvingsdatum op 2021 zet, lijkt het te worden berekend via de nieuwe formule.

 

Ik heb het eens voor mijn auto gedaan op die manier en da's hetzelfde bedrag dat ik 2 jaar geleden heb betaald 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm, inderdaad. Had het even getest met een benzine-hybride van 50g CO2. Maar zie nu dat enkel de jaarlijkse rijtaks verhoogt van 0€ naar 91€.  BIV (vlaams) staat nog altijd op 0€, dus toch nog niet via de nieuwe formule 😕

aangepast door Race7
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jenkins zei:

 

Voor mezelf ben ik content dat het enkel van toepassing is op nieuw ingeschreven wagens :)

Dank aan de restwaarde van wat je nu hebt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet het hele verhaal, in het artikel staat dat ze het hele systeem willen omgooien. De WLTP waarde van een kleine wagen is doorgaans ook hoger dan de NEDC2.0 waarde ervan, toch zou er minder BIV betaald moeten worden. 

Voor 'zware vervuilers' zou het dan weer duurder worden. Is het dan enkel door de omschakeling naar WLTP of komt er een extra 'bestraffing' bij? Is nog onduidelijk momenteel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zouden beter de exacte berekeningsformule meedelen ipv "wagen X wordt 103 euro duurder en wagen Y 97 euro goedkoper". Ik heb daar geen boodschap aan.

Op basis van de huidige (erg summiere) info lijken vooral de toekomstige PHEV-rijders gejost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid