Ga naar inhoud

Berekening BIV, VB & VAA


Phil

Aanbevolen berichten

Dus, to recap: als ik de berekeningstool de BIV en jaarlijkse tax wil berekenen, dan geef ik voor een inschrijving nog in 2020 de NEDC-uitstootwaarde op, maar voor inschrijving in 2021 moet de WLTP-waarde opgegeven worden? Of (nog) niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vriend van mij heeft een M2 Competition in bestelling voor 2021 en hij beweert dat hij nog mag kiezen om NEDC-waarde te gebruiken? Ik kan niet meer volgen vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar de verkeersbelasting zal voor IEDEREEN omhoog gaan vrees ik, dus ook voor reeds ingeschreven wagens :(

ik voorzie een 1000€ extra aan verkeersbelasting te mogen betalen, 204gr en 224gr uitstoot...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, flupke73 zei:

ik voorzie een 1000€ extra aan verkeersbelasting te mogen betalen, 204gr en 224gr uitstoot...

Huh, is dat niet meer op basis van de motorinhoud mss?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, dragonfly zei:

Huh, is dat niet meer op basis van de motorinhoud mss?

als ik het verkeerd heb dan is het omdat de artikelen er over wreed onduidelijk zijn

ze spreken over verkeersbelasting, maar het is niet duidelijk of dat over 'alle verkeersbelastingen' (BIV EN VB samen) gaat of alleen over BIV

=> ik ga er dus van uit dat de BIV vanaf 2021 omhoog gaat voor nieuwe inschrijvingen, maar ook dat de VB omhoog gaat, want ze gingen dat toch 'hervormen'

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, flupke73 zei:

maar de verkeersbelasting zal voor IEDEREEN omhoog gaan vrees ik, dus ook voor reeds ingeschreven wagens :(

ik voorzie een 1000€ extra aan verkeersbelasting te mogen betalen, 204gr en 224gr uitstoot...

Kan je dit staven? Link?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, flupke73 zei:

maar de verkeersbelasting zal voor IEDEREEN omhoog gaan vrees ik, dus ook voor reeds ingeschreven wagens :(

Is toch niet bevestigd? Zal volgens mij enkel gaan over nieuwe inschrijvingen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Stancke zei:

Is toch niet bevestigd? Zal volgens mij enkel gaan over nieuwe inschrijvingen...

Zo heb ik het ook begrepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoop het, maar nogmaals, ze willen 'hervormen', dus ik verwacht me evenzeer aan 'andere' berekening van de jaarlijkse belasting, die ze op alle auto's kunnen doorvoeren, niet alleen de BIV op nieuwe inschrijvingen

Schermafbeelding 2020-10-10 om 13.14.06.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar geloof ik niet in. Alles wat ingeschreven is zal gelijk blijven. Dat kunnen ze niet maken, teveel mensen zouden in de problemen geraken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

Dus, to recap: als ik de berekeningstool de BIV en jaarlijkse tax wil berekenen, dan geef ik voor een inschrijving nog in 2020 de NEDC-uitstootwaarde op, maar voor inschrijving in 2021 moet de WLTP-waarde opgegeven worden? Of (nog) niet?

Knipsel80.JPG.9cfdde0621f12cea7b6059d6969fd449.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, flupke73 said:

maar 't maximum blijft, 11391?

kan je maar beter direct een GT3touring/F8/720s kopen

Bedacht ik me ook toen ik de Cayenne turbo berekende. Precies hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid