thor 211 Geplaatst: 24 januari 2022 Delen Geplaatst: 24 januari 2022 Mijn voorkeur zou ook de LR zijn, snel zat al en enhanced lane assist lijkt aangenaam 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.847 Geplaatst: 24 januari 2022 Delen Geplaatst: 24 januari 2022 De Long Range is meer dan snel genoeg, en heeft ook nog eens het voordeel van een langere actieradius. Dat zou dus mijn keuze zijn, en dan ook met de optie Enhanced Autopilot. FSD moet je niet nemen, want in Europa mag je deze functie maar beperkt gebruiken. Qua velgen is het ook gemakkelijk. Als je liever die van de Performance ziet, dan bestel je de Y met standaard wielen waarop je dan winterbanden legt, en bestel je de velgen van de Performance apart. Ik zou dat doen, want ik vind die velgen knapper. Dat carbon lipje kan je ook laten naplaaten op een LR. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.311 Geplaatst: 24 januari 2022 Delen Geplaatst: 24 januari 2022 35 minuten geleden, tuscani zei: En dan is er natuurlijk de keuze tussen de longrange of de performance. @DDke en @STA911 wat zijn jullie meningen daarover? Ik vermoed ddke dat jij ze beide gereden hebt? Je zit met een prijsverschil van pakweg 8000€ (weet niet zeker meer) Maar het is niet om te zeggen dat de lr "traag" zal aanvoelen? Optisch heeft hij een andere grotere velg (maar de optionele bij de lr is zeker niet lelijk (zie bovenstaande foto)) en een carbon spoiler. Topsnelheid is minder van belang en het optrekken...... is dat nog aangenaam voor de passagiers? Want je leest hier soms dat het gewoon te snel is om aangenaam te zijn. Je kan dan misschien beter de lane assist optie aanduiden en dan heb je nog een 4000€ gespaard? Ik heb enkel de performance gereden. Ik zou het niet weten eigenlijk. De performance van de Performance is overkill in dagelijks verkeer. Je gebruikt dat niet, buiten om mensen die het eens willen voelen te laten voelen. Als je dat dat wel vaak gebruikt, dan vreet het banden. Ik zou volgende combi nemen voor mij (met 45 à 50k kms per jaar) Long Range, dus met de iets kleiner velgen. Met enhanced autopilot, zonder FSD. Maar ik denk wel dat ik die kofferspoiler zou willen hebben En die grote velg is wel knap. Ik weet het dus niet 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.111 Geplaatst: 24 januari 2022 Delen Geplaatst: 24 januari 2022 Geen idee hoe het zit op de Model Y, maar op de 3 kan je op de Performance geen trekhaak krijgen, op de andere versies wel, moest dat relevant zijn. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.711 Geplaatst: 24 januari 2022 Delen Geplaatst: 24 januari 2022 1 uur geleden, tuscani zei: En dan is er natuurlijk de keuze tussen de longrange of de performance. @DDke en @STA911 wat zijn jullie meningen daarover? Ik vermoed ddke dat jij ze beide gereden hebt? Je zit met een prijsverschil van pakweg 8000€ (weet niet zeker meer) Maar het is niet om te zeggen dat de lr "traag" zal aanvoelen? Optisch heeft hij een andere grotere velg (maar de optionele bij de lr is zeker niet lelijk (zie bovenstaande foto)) en een carbon spoiler. Topsnelheid is minder van belang en het optrekken...... is dat nog aangenaam voor de passagiers? Want je leest hier soms dat het gewoon te snel is om aangenaam te zijn. Je kan dan misschien beter de lane assist optie aanduiden en dan heb je nog een 4000€ gespaard? Ik denk dat een long range voor u al meer of genoeg gaat zijn. Die Performance heeft een mindere range en rijdt een stukje harder nog. De remmen zijn wat beter, hij ligt wat lager. Maar jij gaat dat potentieel toch niet gebruiken, denk ik. De LR gaat uw walvis al als een walvis laten aanvoelen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.035 Geplaatst: 24 januari 2022 Delen Geplaatst: 24 januari 2022 34 minuten geleden, ir_fuel zei: Geen idee hoe het zit op de Model Y, maar op de 3 kan je op de Performance geen trekhaak krijgen, op de andere versies wel, moest dat relevant zijn. op beide versies naplaatsbaar. Er is een klep achteraan in de bumper. Wel een manuele, geen automatisch wegklapbare Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.711 Geplaatst: 24 januari 2022 Delen Geplaatst: 24 januari 2022 1 uur terug, DDke zei: Ik heb enkel de performance gereden. Ik zou het niet weten eigenlijk. De performance van de Performance is overkill in dagelijks verkeer. Je gebruikt dat niet, buiten om mensen die het eens willen voelen te laten voelen. Als je dat dat wel vaak gebruikt, dan vreet het banden. Ik zou volgende combi nemen voor mij (met 45 à 50k kms per jaar) Long Range, dus met de iets kleiner velgen. Met enhanced autopilot, zonder FSD. Maar ik denk wel dat ik die kofferspoiler zou willen hebben En die grote velg is wel knap. Ik weet het dus niet Heb jij de Model 3 gereden? Of de Y? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.111 Geplaatst: 24 januari 2022 Delen Geplaatst: 24 januari 2022 12 minutes ago, tuscani said: op beide versies naplaatsbaar. Er is een klep achteraan in de bumper. Wel een manuele, geen automatisch wegklapbare Ik zou toch maar eens het CoC checken. Want het is niet omdat het kan dat het mag Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.035 Geplaatst: 24 januari 2022 Delen Geplaatst: 24 januari 2022 Had nog wat foto's staan.. de frunk. Voor mij zag die er heel praktisch uit. Laadkabel inleggen indien nodig, of gebruiken als kofferruimte lijkt me ideaal. EN vooral ook logisch te openen met een simpele duw op het scherm. Bij de E-tron suv, moest ik aan de gewone klassieke hendel aan de pedalen trekken, om de kap wat te openen, dan de motorkap ontgrendelen door er met je hand naar de sluiting te zoeken. En eens de klep open, moet je nog een plastieken deksel manueel openhouden..... de Enyaq, id4 en Q4 hebben helemaal geen frunk. (zo'n ruimte heb je dus ook nog eens extra onder de koffervloer achteraan) 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.035 Geplaatst: 24 januari 2022 Delen Geplaatst: 24 januari 2022 3 minuten geleden, ir_fuel zei: Ik zou toch maar eens het CoC checken. Want het is niet omdat het kan dat het mag staat als optie tussen de configurator. (naplaatsing in de garage) en heb het expliciet ook gevraagd. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.711 Geplaatst: 24 januari 2022 Delen Geplaatst: 24 januari 2022 Ik vind die ruimte tussen die achterwielen nog altijd veel te groot. Mag voor mij echt wat dichter tegen moeder aarde liggen. Ben curieus hoe die performance er zal uitzien irl. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.035 Geplaatst: 24 januari 2022 Delen Geplaatst: 24 januari 2022 2 minuten geleden, Rabbit zei: Ik vind die ruimte tussen die achterwielen nog altijd veel te groot. Mag voor mij echt wat dichter tegen moeder aarde liggen. Ben curieus hoe die performance er zal uitzien irl. Het is dan ook een "suv". de performance ligt idd iets lager, grotere velgmaat en iets harder afgeveerd. De Y (lr) staat sowieso al harder dan een 3 ook. Op de foto valt het idd op. maar in de garage had ik niet de indruk dat hij "vreemd" op zijn poten stond. Vond hem eigenlijk homogener dan de X. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.111 Geplaatst: 24 januari 2022 Delen Geplaatst: 24 januari 2022 5 minutes ago, Rabbit said: Ik vind die ruimte tussen die achterwielen nog altijd veel te groot. Mag voor mij echt wat dichter tegen moeder aarde liggen. Dan moet je een Model 3 hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.311 Geplaatst: 24 januari 2022 Delen Geplaatst: 24 januari 2022 57 minuten geleden, Rabbit zei: Heb jij de Model 3 gereden? Of de Y? 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.311 Geplaatst: 24 januari 2022 Delen Geplaatst: 24 januari 2022 Raar dat jij de dtoeen hard vindt @tuscani Mijn 3 had de zachtste stoelen die ik al gehad heb. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roger 143 Geplaatst: 24 januari 2022 Delen Geplaatst: 24 januari 2022 Met de beste wil van de wereld kan ik die rode niet knap vinden. Het model zelf staat mij al niet aan, maar dan nog die velgen (model en kleur), dat donkergrijs dat doorloopt rond de wielkassen, .. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.035 Geplaatst: 24 januari 2022 Delen Geplaatst: 24 januari 2022 4 minuten geleden, DDke zei: Raar dat jij de dtoeen hard vindt @tuscani Mijn 3 had de zachtste stoelen die ik al gehad heb. hard zonder te hard te zijn. Ik zat weer (zoals met de plastiek) met vooroordelen in mijn gedachten. (beetje zoals de pannekoekstoelen die hier vermeld worden bij de mustang). Met hard bedoelde ik dus dat ze goed zaten en nog ietwat stevig. (heb altijd in mijn wagens sportstoelen gehad, dus wil geen schuifaf hebben) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
STA911 5.465 Geplaatst: 26 januari 2022 Delen Geplaatst: 26 januari 2022 Ik heb Model 3 zowel SR+, LR als Performance gereden, bij de Y enkel de LR. Performance is overkill in elk opzicht qua prestaties, ik zou mijn geld daar niet aan hangen. Of dat is toch mijn gevoel nu na de M3 SR+ te hebben en in zowel M3 als MY in LR gereden te hebben. Die voelen op geen enkel moment te traag of niet niet snel genoeg. FSD sowieso niet nemen wegens onbruikbaar in Europa. Over de EAP heb ik mijn twijfels aangezien ik best weinig autostrade km's doe. De optionele velgenset van de Performance modellen zou ik op de tweedehandsmarkt zoeken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
STA911 5.465 Geplaatst: 26 januari 2022 Delen Geplaatst: 26 januari 2022 Wat ik mogelijks als storend zou ervaren is het ontbreken van een woedeplank bij de Model Y. Dat is gewoon op achter de achterbank waardoor je alle geluiden van mogelijks bagage of spullen in de kofferruimte in het interieur hoort. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.225 Geplaatst: 26 januari 2022 Delen Geplaatst: 26 januari 2022 26 minuten geleden, STA911 zei: het ontbreken van een woedeplank Kallem! 1 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.627 Geplaatst: 26 januari 2022 Delen Geplaatst: 26 januari 2022 27 minuten geleden, STA911 zei: Wat ik mogelijks als storend zou ervaren is het ontbreken van een woedeplank bij de Model Y. Dat is gewoon op achter de achterbank waardoor je alle geluiden van mogelijks bagage of spullen in de kofferruimte in het interieur hoort. Is idd om zeer kwaad van te worden als je bagage hoort rammelen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.035 Geplaatst: 26 januari 2022 Delen Geplaatst: 26 januari 2022 Aangezien ik altijd al break/suv gereden heb, heb je sowieso geen hoedeplank, maar gewoon een zeil. dus qua geluid zal dat evenwaardig zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
thor 211 Geplaatst: 26 januari 2022 Delen Geplaatst: 26 januari 2022 Hoedenplank kan je altijd aftermarket bestellen op amerikaanse sites. Ook al ergens een Youtube fimpje gezien voor een extra 10 inch scherm voor je neus. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Monterey Jack 4.826 Geplaatst: 26 januari 2022 Delen Geplaatst: 26 januari 2022 Op 24/1/2022 om 14:28, tuscani zei: EN vooral ook logisch te openen met een simpele duw op het scherm. Daar is toch niets logisch aan Kan je dat openen via de app? Waarom steken ze geen knop in het logo ofzo, als je dan aankomt met wat bagage krijg je dat tenminste open. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.035 Geplaatst: 26 januari 2022 Delen Geplaatst: 26 januari 2022 Zojuist, Monterey Jack zei: Daar is toch niets logisch aan Kan je dat openen via de app? Waarom steken ze geen knop in het logo ofzo, als je dan aankomt met wat bagage krijg je dat tenminste open. ik vermoed dat dat wel zal kunnen hé. ik bedoel eerder van binnenuit. bij de etron mag je dan nog 35 andere handelingen uitvoeren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.