Ga naar inhoud

Tesla Roadster 2017


Daggie

Aanbevolen berichten

Tesla is inderdaad te vergelijken met Apple, in de beginperiode hadden ze niet de beste hardware. Maar de samenwerking van de componenten en de software in het totaalpakket maakte het af. De iets duurdere prijs was ook een voordeel, status...
Bij tesla leveren ze ook batterijen voor thuis en zonnepanelen. Ik kan me best voorstellen dat een totaaloplossing veel mensen aanspreekt. 
 
Dummy proof zoals apple... 
Je hoort er ook bij met een Tesla of een Apple, dat zijn veilige keuzes.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75
Je hoort er ook bij met een Tesla of een Apple, dat zijn veilige keuzes.

Nokia was dat ook... namen voorsprong... en dan...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pioniers worden er op een andere manier uitgekegeld dan marktleiders.

Een pionier loopt het risico dat een ander met veel meer middelen de kat uit de boom kijkt en als het product een succes blijkt zich met veel gewicht naar voren wurmt.

Ge kon de beste en de dominante fabrikant van typmachines zijn maar in een klap volledig irrelevant worden toen tekstverwerkers en computers opkwamen .  Dat is Nokia overkomen. 

Tesla heeft vooral pioniersrisikos op dit moment, in de mate dat de marktevolutie voorspelbaar is.

Soms is de pionier kapitaalkrachtig genoeg en kan die marktleider worden en blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Teslalovers vergelijken Tesla altijd graag met Apple. Maar je zou Tesla even goed met Nokia kunnen vergelijken. Een Nokia betekende toen evenveel als een Apple nu. Apple is momenteel ook serieus van haar pluimen aan het verliezen en teert nu voorlopig op wat ze opgebouwd hadden, maar ook dat kan niet blijven duren. Als ik mijn Iphone 6 plus vergelijk met mijn 8 plus... dan kan ik niets anders dan 'tja' zeggen... Met andere woorden, nauwelijks evolutie. Idem voor mijn Macbook, Tablet en watch. Als ze pech hebben worden de Chinezen het nieuwe Apple. 

En dan moet je weten dat ten tijde van Nokia er een enorme boom was op enkele jaren op gebied van GSM en later smarthphones. 

Voor de EV is er bijlange nog geen boom. Ja, ik zie hier al direct iemand een stijging van de verkoop EV's neerzetten in procenten om te bewijzen dat ze wel boomen. Herleid het aantal extra verkochte EV's tot het totaal aantal wereldwijd verkochte wagens en het wordt een cijfer achter de komma. 

En dat is het probleem. In een heel klein marktsegment marktleider zijn betekent gewoon niets. Zeker niet als je weet dat enorme tegenstanders rustig hun tijd afwachten tot de markt rijp is om ze dan te bespelen en over te nemen. En inderdaad, dit zal gebeuren door spelers van de Renaultgroep tot reuzen zoals Toyota.

Hopelijk lukt het Tesla dan in die moeilijke periode ook nog om de nodige kapitalen  bijeen te krijgen. Aandeelhouders zijn geen financierders. Dat zijn mensen die iets terugwillen. En wees maar zeker dat die tegen 2025 erg onrustig worden, wanneer de markt EV een beetje zal stijgen met een pak meer spelers in de dan nog steeds vrij kleine markt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja... en dit alles dan nog in de veronderstelling dat er één van de komende jaren geen andere speler met een alternatief op de markt komt...

Zeg nooit nooit.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
20 hours ago, DHL said:

Ja... en dit alles dan nog in de veronderstelling dat er één van de komende jaren geen andere speler met een alternatief op de markt komt...

Zeg nooit nooit.

Ja, hoelang wachten we daar al op? 10 jaar of zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
23 hours ago, Le Capri Mauve said:

Soms is de pionier kapitaalkrachtig genoeg en kan die marktleider worden en blijven.

De pionier moet niet marktleider worden om succesvol te zijn.

De vraag is wie er van de huidige marktspelers nog over blijven na disruptie in elektrische aandrijving en autonoom rijdende auto’s.

Het is bijvoorbeeld opmerkelijk dat Hyundai al 2 elektrische modellen heeft en Mercedes momenteel geen, of dat Mazda helemaal geen plannen heeft in die zin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
On 4/13/2018 at 11:34 AM, josenjef said:
On 4/13/2018 at 11:07 AM, Dirk75 said:
Tesla is inderdaad te vergelijken met Apple, in de beginperiode hadden ze niet de beste hardware. Maar de samenwerking van de componenten en de software in het totaalpakket maakte het af. De iets duurdere prijs was ook een voordeel, status...
Bij tesla leveren ze ook batterijen voor thuis en zonnepanelen. Ik kan me best voorstellen dat een totaaloplossing veel mensen aanspreekt. 
 
Dummy proof zoals apple... 

Je hoort er ook bij met een Tesla of een Apple, dat zijn veilige keuzes.

Dat zijn inderdaad momenteel veilige keuzes. Tesla is qua elektrisch rijden nog altijd best of breed, maar voor dat geld is dat best ook zo. De concurrentie heeft momenteel niets anders dan stadswagens met beperkte range, en moeten vertrouwen op een nog onvolwassen netwerk van laadinfrastructuur. Nu, er is natuurlijk beterschap op komst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75
Apple, Samsung, Tesla, ... Het feit dat jullie die voorwerpen tot merken herleiden zegt alles.

Renault, Nissan, Hyundai, Opel, ...

Ze bieden of boden EV's aan die niet gehypet zijn, maar daarom niet hoeven genegeerd te worden.

Er is in mijn ogen niks mis met Hyundai ioniq voor 35k, maar ik heb dan ook al jaren een Motorola [emoji3]

Ik schrijf dan ook met een bic. Nu tesla heeft naar oorsprong een grote lading. Het is gewoon platte diefstal... [emoji6][emoji14]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

wie zegt dat elektrish een blijver is ? Om dit te bereiken zou men gigantische investeringen moeten doen om de gepaste infrastructuur te voorzien voor onze 5 mio auto s in Belgie. Wat met groeilanden ? We staan nu inderdaad bijna 10 jaar verder en tot heden blijft iedereen opbotsen tegen de nadelen van een EV. Te duur in vergelijking met huidige voertuigen, gebrekkige infrastructuur, lange laadtijden, kleine range als reiswagen, veel te zwaar, onbruikbaar voor mensen zonder oprit of garage,...

Hybride zou al betere mogelijkheden geven maar dan sleur je dat gewicht van de batterij nog mee. 

Is niet voor niets dat de verwachte groei tegen 2025 klein is. 

De enige bruikbare is de model S momenteel. Maar om dan als particulier 150 k te geven aan een Amerikaanse wagen... ken ik wel een paar opwinderende alternatieven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

P100D... 149.000 Euro en dan kan je nog wat opties shoppen om dan op een kleine 200.000 Euro uit te komen. Ik weet niet welke kortingen Tesla geeft op haar producten natuurlijk... https://www.egear.be/tesla-model-s-prijs/

Moet nu niet afkomen dat je ook instapmodellen hebt, ze bieden deze aan voor 149k + opties. Of moeten we aan de instapversie die maar 111000 Euro kost met de nodige opties ? 

Als particulier zou ik met dat bedrag wel iets vele leukers kopen. En eens de tijd rijp is om electrisch te gaan, zien we wel welke alternatieven er zich aanbieden...

De prijs van deze roadster, hoeveel kost die eigenlijk ?

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, wooter zei:

De pionier moet niet marktleider worden om succesvol te zijn.

De vraag is wie er van de huidige marktspelers nog over blijven na disruptie in elektrische aandrijving en autonoom rijdende auto’s.

Het is bijvoorbeeld opmerkelijk dat Hyundai al 2 elektrische modellen heeft en Mercedes momenteel geen, of dat Mazda helemaal geen plannen heeft in die zin.

Oei, Mercedes staat er zeer slecht voor dan ? Jij denkt dat ze niet meer zullen bestaan ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja blablabla... want gelijk welke traditionele automaker zou het zich kunnen permitteren van te zeggen "we gaan full electric", zijn ganse productie stil te leggen en enkel EV's te ontwikkelen en te produceren. Ja, dat is puur een kwestie van slechte wil natuurlijk als ze dat niet doen.
Er is een groot verschil tussen een winstgevend bedrijf laten "pivoten" naar iets anders, en een startup met miljarden aan durfkapitaal die geen winst moet maken iets nieuws laten ontwikkelen. De dag dat Tesla winst draait moeten ze eerst een put van 10 miljard dollar vullen eer er effectief ook een dollar verdiend wordt (er vanuit gaande dat ze morgen winst beginnen maken, wat ik betwijfel, dus die put zal nog wel wat dieper zijn). Ik wil het je met je eigen bedrijf eens zien doen. Effe alle kapitaalbuffers aanspreken, wat investeerders zoeken en dan zo een put beginnen graven, met de hoop er ooit nog uit te komen. Geen enkel zichzelf respecterend bedrijf zou zoiets doen. Dat is pure zelfmoord. 
 

Volledig eens ! Heb dat ook al aangehaald hier. Je gaat me nu eens echt niet wijsmaken dat de gekende grote automerken dat niet kunnen. Het is idd wachten tot het pivot moment er is en komt.

Dat wil niet zeggen dat Tesla geen mooi pioneerswerk levert trouwens.

De klassieke merken zien ook de beperkingen van die EV’s he dat staat nog niet waar ze willen dus brengen ze nu iets uit om een niche op te vullen, kennis op te doen en om politiek correct te zijn.

Ik zie Tesla trouwens overgenomen worden door een klassieke speler.....


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn inderdaad momenteel veilige keuzes. Tesla is qua elektrisch rijden nog altijd best of breed, maar voor dat geld is dat best ook zo. De concurrentie heeft momenteel niets anders dan stadswagens met beperkte range, en moeten vertrouwen op een nog onvolwassen netwerk van laadinfrastructuur. Nu, er is natuurlijk beterschap op komst.

Ja en Tesal bouwt +100.000 euro wagens met een niet beperkte range

Vroeger spraken we over motoren met 16 kleppen. Bij Tesla levert men blijkbaar 2 kleppen. Ik dacht trouwens dat je voor EV’s algemeen was, toch zie ik je andere merken met EV’s neersabelen.....
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
1 hour ago, DHL said:

Oei, Mercedes staat er zeer slecht voor dan ? Jij denkt dat ze niet meer zullen bestaan ? 

Dat heb ik niet gezegd. Ik zeg enkel dat ze momenteel geen EV's hebben als personenwagens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
1 hour ago, DHL said:

P100D... 149.000 Euro en dan kan je nog wat opties shoppen om dan op een kleine 200.000 Euro uit te komen. Ik weet niet welke kortingen Tesla geeft op haar producten natuurlijk... https://www.egear.be/tesla-model-s-prijs/

Moet nu niet afkomen dat je ook instapmodellen hebt, ze bieden deze aan voor 149k + opties. Of moeten we aan de instapversie die maar 111000 Euro kost met de nodige opties ? 

Als particulier zou ik met dat bedrag wel iets vele leukers kopen. En eens de tijd rijp is om electrisch te gaan, zien we wel welke alternatieven er zich aanbieden...

De prijs van deze roadster, hoeveel kost die eigenlijk ?

 

Het heeft geen zin om met je te discussiëren als je enkel de P100D, het topmodel, als waardig alternatief ziet. Het ding is in acceleratie sneller dan wat Lamborghini en Porsche te bieden heeft, maar een 5 persoons gezinswagen... 7 als je ook de 2 zetels in de koffer kiest.

En neem ook gewoon de prijzen van teslamotors.be in plaats van ergens wat verouderde prijzen te ronselen. En het instapmodel Model S is nog altijd een auto die 0-100 in 4,4s doet voor 87080€.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
1 hour ago, Jokke_vlo said:


Volledig eens ! Heb dat ook al aangehaald hier. Je gaat me nu eens echt niet wijsmaken dat de gekende grote automerken dat niet kunnen. Het is idd wachten tot het pivot moment er is en komt.
 

Porsche kan niet meer dan 7000 hybride Panamera's per jaar leveren, net omdat ze maar voor 7000 keer het accupack hebben besteld. Meer dan de leverancier niet leveren.

Het accupack van een Model S of Model 3 is ongeveer 10 keer zo groot, en de media klaagt dat Tesla nog geen 20000 Model 3's heeft gemaakt. Daarmee kan je 200000 hybride Panamera's mee vullen.

Ik hoor het graag zeggen dat ze dat kunnen als ze willen, maar de realiteit is dat ze dat nog niet kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

P100D... 149.000 Euro en dan kan je nog wat opties shoppen om dan op een kleine 200.000 Euro uit te komen. Ik weet niet welke kortingen Tesla geeft op haar producten natuurlijk... https://www.egear.be/tesla-model-s-prijs/

Moet nu niet afkomen dat je ook instapmodellen hebt, ze bieden deze aan voor 149k + opties. Of moeten we aan de instapversie die maar 111000 Euro kost met de nodige opties ? 

Als particulier zou ik met dat bedrag wel iets vele leukers kopen. En eens de tijd rijp is om electrisch te gaan, zien we wel welke alternatieven er zich aanbieden...

De prijs van deze roadster, hoeveel kost die eigenlijk ?

 

De P100d is idd vreselijk duur. Mijn 100d zal 132k kosten, terwijl de P 30k meer kost. En dat is full option.

Maar, ik koop deze op de firma, en kijk dan ook naar de fiscale voordelen. Dan wordt een Tesla ineens veel minder duur. Ik kan als alternatief voor mijn 100d een BMW 5 kopen met 4cilinder diesel of benzine. Voor het budget van de P kan je wel voor een 6cilinder gaan. Deze Tesla is zelfs 20% goedkoper dan mijn 67k kostende C450.

Voor een particulier is het natuurlijk andere koek. Moest ik dan het budget hebben van zo,n P, dan kocht ik een E63s AMG.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75
2 uren geleden, wooter zei:

Het heeft geen zin om met je te discussiëren als je enkel de P100D, het topmodel, als waardig alternatief ziet. Het ding is in acceleratie sneller dan wat Lamborghini en Porsche te bieden heeft, maar een 5 persoons gezinswagen... 7 als je ook de 2 zetels in de koffer kiest.

En neem ook gewoon de prijzen van teslamotors.be in plaats van ergens wat verouderde prijzen te ronselen. En het instapmodel Model S is nog altijd een auto die 0-100 in 4,4s doet voor 87080€.

Als particulier met dit budget, zou ik eerder geneigd zijn naar bv een 540i voor €63000 basisprijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag het topmodel niet aanhalen ? Waarom niet ? Waarom moeten we over het instapmodel spreken ? Je moet ene gewoon met het andere vergelijken. BMWMB begrijpt wel wat ik ermee wil zeggen denk ik en neemt in zijn vergelijking ook eens het standpunt van een particulier in. 

Van 0 tot 100 zegt weinig, interessanter is van 100 tot 250. Toch zeker op circuit, maar daar heb ik geen ene P of X een ronderecord op de ring zien verbreken...Zou hij het een ronde volhouden als je voluit gaat? Of is het eerder een rodelichtracer ? Akkoord hij trekt snel, dat is juist en zal wel sensatie geven. 

Ok, we pakken het basismodel van 87.000 Euro. Beetje te vergelijken inderdaad met een 540i zonder opties en daar dan nog een goeie 10 procent korting op. Zitten we aan een 56.000 Euro. Maar dan heb je wel een wagen ontworpen door één van de beste autobouwers, of ga je nu beweren dat een nieuwkomer ook op rijgebied alles op z'n kop zette met zijn 2,4 ton ? 

Conclusie: zonder fiscale voordelen zwaar overpriced. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Dirk75 zei:

Als particulier met dit budget, zou ik eerder geneigd zijn naar bv een 540i voor €63000 basisprijs.

Een saaie, afgetopte, steriele 540i, die met de nodige opties snel aan 85k euro en meer komt, en die over een paar jaar geen fluit meer waard is. Succes! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, DHL zei:

Ik mag het topmodel niet aanhalen ? Waarom niet ? Waarom moeten we over het instapmodel spreken ? Je moet ene gewoon met het andere vergelijken. BMWMB begrijpt wel wat ik ermee wil zeggen denk ik en neemt in zijn vergelijking ook eens het standpunt van een particulier in. 

Van 0 tot 100 zegt weinig, interessanter is van 100 tot 250. Toch zeker op circuit, maar daar heb ik geen ene P of X een ronderecord op de ring zien verbreken...Zou hij het een ronde volhouden als je voluit gaat? Of is het eerder een rodelichtracer ? Akkoord hij trekt snel, dat is juist en zal wel sensatie geven. 

Ok, we pakken het basismodel van 87.000 Euro. Beetje te vergelijken inderdaad met een 540i zonder opties en daar dan nog een goeie 10 procent korting op. Zitten we aan een 56.000 Euro. Maar dan heb je wel een wagen ontworpen door één van de beste autobouwers, of ga je nu beweren dat een nieuwkomer ook op rijgebied alles op z'n kop zette met zijn 2,4 ton ? 

Conclusie: zonder fiscale voordelen zwaar overpriced. 

 

Op circuit? Dat doe ik niet met een veel te zware gezinswagen. Niet met een Tesla, maar ook niet met een BMW 5 of Mercedes E.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
5 hours ago, DHL said:

Van 0 tot 100 zegt weinig, interessanter is van 100 tot 250.

Quote

11.2. Buiten de bebouwde kommen is de snelheid beperkt :

1° tot 120 km per uur 

5 hours ago, DHL said:

Conclusie: zonder fiscale voordelen zwaar overpriced. 

Nu moet je voor de lol eens een Model S 75D samenstellen, en dan gaan kijken wat dat tweedehands na 4 jaar zou zou kosten bij http://www.nikola-brussels.be. En dan moet je dezelfde oefening eens doen met je 740D.

Het fiscale voordeel is een leuke extra. Dat je daar zelf geen gebruik van maakt is je eigen keuze.

Kan je opperen dat een 740D luxueuzer is ingericht. Klopt misschien, maar waar gaat die waarde van die luxe dan naartoe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid