Ga naar inhoud

Tesla Roadster 2017


Daggie

Aanbevolen berichten

16 uren geleden, wooter zei:

Nee serieus, dit ding maakt de 918 en LaFerrari en zelfs Bugatti overbodig, aan een fractie van de prijs. Een 911 zou je enkel nog kopen om sentimentele redenen.

Ik begrijp dat je een fan bent van Tesla en dat elektrische auto's de toekomst zijn.

Maar je gaat te kort door de bocht, echt rijplezier is toch net wat complexer dan hard gaan in een rechte lijn.

Leuk artikeltje, dit: http://www.evo.co.uk/features/20366/tesla-model-s-p100d-v-audi-r8-lets-settle-this

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat je een fan bent van Tesla en dat elektrische auto's de toekomst zijn. Maar je gaat te kort door de bocht, echt rijplezier is toch net wat complexer dan hard gaan in een rechte lijn.

Leuk artikeltje, dit: http://www.evo.co.uk/features/20366/tesla-model-s-p100d-v-audi-r8-lets-settle-this

 

HELD !!!

 

Man wat een fanboy gedoe. Just wait and see.

 

Als het allemaal waar is en ook gerealiseerd zal worden. Chapeau.

 

Er is nog geen enkele rijtest maar toch lijkt het of a new star is born. Bij de “klassieke” merken is er een heritage qua rijgedrag. Tesla staat op dat punt nog quasi nergens. En al zeker niet in het sportwagen segment.

 

Om het wat zwart wit te stellen: met een drag race kar heb ik 0.000 rijplezier.

Tractorpulling zegt me bv ook niets.

 

Let op het is indrukwekkend. Maar de manier waarop sommigen hier in op gaan ........ een klein beetje nuance en sceptisch zijn mag ook.

 

Pas op toen ik 12 jaar was speelde ik ook op de bus naar school graag met van die kwartet kaartjes en kon je heel fier zijn als je de kaart had met de auto met hoogste topsnelheid of de snelste 0-100 [emoji4]

 

 

 

My 2 cents

 

  • Vind ik leuk 7
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Jokke_vlo zei:

Tractorpulling zegt me bv ook niets.

Roflol:lolz:

Ik wil er nog aan toevoegen, ene Porsche GT3 is opnieuw te bestellen met een handbak en dat is niet voor de cijfertjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat je een fan bent van Tesla en dat elektrische auto's de toekomst zijn.
Maar je gaat te kort door de bocht, echt rijplezier is toch net wat complexer dan hard gaan in een rechte lijn.
Leuk artikeltje, dit: http://www.evo.co.uk/features/20366/tesla-model-s-p100d-v-audi-r8-lets-settle-this

Een sportwagen vs een sedan. Ik denk dat als je de Model S P100D naast een Audi RS7 zet de verschillen in rijplezier al wat minder zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vrouw met dikke tetten die niet kan neuken is indrukwekkend. Een vrij met klein klein tetten die me al hoeken van de kamer kan laten zien geeft rijplezier

 

Tuurlijk als beide in 1 pakket zit ....

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is nog geen enkele rijtest maar toch lijkt het of a new star is born. Bij de “klassieke” merken is er een heritage qua rijgedrag. Tesla staat op dat punt nog quasi nergens. En al zeker niet in het sportwagen segment.

Behalve dat hun eerste model een sportwagen was ;)

In zekere zin is er wel een ster geboren. Het is een sportwagen met op papier al cijfers die alle supersportwagens van de afgelopen 10 jaar achter stelt, van een constructeur die geen niche meer is (zoals bijvoorbeeld een Rimac). Heritage zoals Porsche of Lotus is er natuurlijk nog niet, maar wel al Heritage tov hun vorige Roadster.

En inderdaad, er is nog geen formele rijtest, maar die waren er ook niet toen Porsche de 918 concept voorstelde of Lotus met 5 nieuwe concepts uit kwam. In tegenstelling tot die 2 merken konden bezoekers nu wel al meerijden in een conceptmodel van de Roadster en effectief het vermogen al ervaren. Range en effectief 0-100 tijden kan je daaruit niet meten, maar het wilt al veel zeggen dat je bij een P100D maar een paar keer 0-100 kan accelereren in full Ludicrous, terwijl deze Roadster de hele avond Plaid kon doen.

Tuurlijk, we shall see, maar Elon kan het nu niet meer maken om tegen 2020 een productiemodel voor te stellen dat niet 0-100 in minder dan 2 seconden kan doen, of niet 1000km ver kan geraken aan snelweg-snelheden.

En ook trickle down economy: de nieuwere modellen van de S en X gaan ook aan range winnen, terwijl de competitie nog niet eens testritten kan aanbieden in de Mission E, en cijfers van 4s 0-100 en NEDC range van 600km (in het echt dus nog geen 400km) kan aanbieden. En die Mission E is een auto zo groot als een Model 3, en komt pas in 2020 uit. Dan kan je wachten tot 2020 tot je Heritage-rijke Mission E, of nu al een heritage-arme Model S scoren om je woon-werkverkeer te doen.

Tuurlijk ben ik dan een fanboy. Ik heb hier thuis beide staan (hoogvermogen zescilinder met DKG en hoogvermogen EV) en ik kan niet wachten om die zescilinder te vervangen door iets beters.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ff advocaat van de duivel spelen, ondanks mijn atmo manueel achtergrond: ik ben razend benieuwd naar deze ketel. 10.000Nm aan de grond zetten is waanzin, dus de engineering die er achter zit moet van een vrij hoog niveau zijn. Als ingenieur, heb ik dus een zeker interesse. Dat heb ik ook in een Chiron bvb, ondanks de AWD, drukvoeding en automaat.

Ik ben benieuwd naar een rondje nurburgring. Als het chassis en de ophanging even potent zijn als de motoren dan kan dat echt een geschift rondje worden. Maar dan komen natuurlijk de vragen boven: 10.000Nm, dat gaat wel wat stroom vragen. Hoe gaan ze dat in godsnaam koel houden? Kan dat spel een rondje ring, of is het enkel acceleraties met tussenpauzes, kan ik met een volle batterij een Ardennenrit gaan rijden in quali mode?

Much to be seen, maar ik begin meer en meer te geloven dat dit de toekomst zal zijn (daarom keur ik het nog niet goed é, Lotus uber alles, light is right)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ging over rijplezier voor de ene is dat 0-100 voor de andere een snel rondje op circuit en voor nog anderen het plezier dat je zelf zoveel mogelijke input kan geven aan een auto.

 

Voor nog anderen kunnen mailen terwijl je getransporteerd wordt.

 

Zo simpel is dat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Geezer zei:

Die puristische bullshit altijd, jullie zijn net een bende moslims.

My name is Jafar,
I come from Qatar
That is very far
I have a manuel transmission in my car
Allahu Akbar!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minutes ago, PJH said:

ff advocaat van de duivel spelen, ondanks mijn atmo manueel achtergrond: ik ben razend benieuwd naar deze ketel. 10.000Nm aan de grond zetten is waanzin, dus de engineering die er achter zit moet van een vrij hoog niveau zijn. Als ingenieur, heb ik dus een zeker interesse.

En dat is eigenlijk het triestige aan de zaak... Er is (relatief) niks moeilijks aan 3 stevige elektro motoren monteren in een koetswerk en laten voeden door een stevig battery pack met kabels die dik genoeg zijn. Tuurlijk zijn er wel dingen die er moeilijk aan zijn (Tesla moest zo bijvoorbeeld zelf een zekering ontwikkelen die met de vermogens van een P100D overweg kon om in geval van probleem toch onmiddellijk de stroom te onderbreken) maar die zijn niet van de schaal van de chemie die nodig is om een verbrandingsmotor binnen de uitstootnormen te laten werken.

Daarom dat er ook een zekere frustratie bestaat vanuit Tesla dat de concurrentie na al die jaren nog altijd geen degelijk antwoord heeft op de modellen van Tesla. Dit terwijl het doel van Tesla eigenlijk is om de wereld wakker te schudden dat we al die uitstoot van wegverkeer kunnen elimineren. Maar de competitie wil blijkbaar liever een status quo aanhouden. En alle respect voor de pogingen, maar BMW heeft nog altijd geen EV ter grootte van een 3-reeks, de E-Golf heeft een belachelijk lange levertermijn (production hell?), de nieuwe Hyundai Ioniq EV en de Nissan Leaf zijn beide nog niet leverbaar en de Mercedes B-klasse is uit het gamma verdwenen. En terwijl blijven die constructeurs aanmodderen met gefoefel met hun dieselmotoren omdat ze de normen niet halen, en allerlei chemische reacties te veroorzaken door AdBlue, katalysatoren en filters... En dat is het punt van Tesla: steek al die R&D in het maken van nieuwe EV's, en we zouden al veel verder zijn.

De discussie of het EV-maken van het hele wagenpark nuttig zou zijn, zelfs als we elektriciteit op kolen zouden stoken, is heel eenvoudig: http://www.standaard.be/cnt/dmf20171117_03193359

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet voor de lol eens een Model X naast een X5 of X6 zetten, en je afvragen waar The Boss zijn naam vandaan haalt, want ik weet het niet. Met eenzelfde wielbasis maar 15cm langer en 7cm kleiner is de Model X aanzienlijk ruimer dan een X5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er straks iets wordt uitgevonden waardoor jij zelf niet meer je rits moet open doen om je flietertje er uit te halen om te pissen ga je dat ook geweldig vinden.

''Amai welke sukkel doet da nog zelf?''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-11-2017 om 14:27, wooter zei:

Ze deden demoritten met iets dat nog niet bestaat. De plaat dat Tesla vaporware is, is grijs gedraaid en niet waar.

Dit is niks anders dan Porsche die een 918 concept voorstelt. Tuurlijk is het nog niet in productie, maar ik denk dat ze voor deze niche minder moeite gaan hebben om dat binnen 2 jaar in productie te brengen dan de Model 3.

T is simpel, gij zijt fan.

En enkele demoauto's maken is nog altijd niet hetzelfde met produktiecijfers die Tesla zou moeten halen om winst te maken.

En ik juich het Tesla verhaal toe, maar...
Wat Elon hier doet met die roadster is typisch amerikaans of politiek of hoe ge het ook wilt noemen... Hij tovert iets spectaculair uit zijn hoge hoed en beloofd weer een berg.

Slim om zo de aandacht af te leiden van zijn echte problemen. Hoeveel model 3 zijn er nu al geproduceerd? De deadline voor de beloofde produktiecijfers per dag heeft hem weer bij gesteld. <= Dat is zijn grote probleem nu, hij kan gewoon niet leveren. En zich  blijven verschuilen achter problemen in die of die fabriek kan hem niet blijven doen.
Er komt echt een dag dat investeerders die grappen beu zijn.
En door nu 250 000€ voorschot te vragen voor de eerste 1000 roadsters haalt hem dus (als ze allemaal verkocht worden) weer een kleine 250 miljoen € op. Voor iets wat hem in 2020 gaat leveren?

3 uren geleden, wooter zei:

En dat is eigenlijk het triestige aan de zaak... Er is (relatief) niks moeilijks aan 3 stevige elektro motoren monteren in een koetswerk en laten voeden door een stevig battery pack met kabels die dik genoeg zijn. Tuurlijk zijn er wel dingen die er moeilijk aan zijn (Tesla moest zo bijvoorbeeld zelf een zekering ontwikkelen die met de vermogens van een P100D overweg kon om in geval van probleem toch onmiddellijk de stroom te onderbreken) maar die zijn niet van de schaal van de chemie die nodig is om een verbrandingsmotor binnen de uitstootnormen te laten werken.

Daarom dat er ook een zekere frustratie bestaat vanuit Tesla dat de concurrentie na al die jaren nog altijd geen degelijk antwoord heeft op de modellen van Tesla. Dit terwijl het doel van Tesla eigenlijk is om de wereld wakker te schudden dat we al die uitstoot van wegverkeer kunnen elimineren. Maar de competitie wil blijkbaar liever een status quo aanhouden. En alle respect voor de pogingen, maar BMW heeft nog altijd geen EV ter grootte van een 3-reeks, de E-Golf heeft een belachelijk lange levertermijn (production hell?), de nieuwe Hyundai Ioniq EV en de Nissan Leaf zijn beide nog niet leverbaar en de Mercedes B-klasse is uit het gamma verdwenen. En terwijl blijven die constructeurs aanmodderen met gefoefel met hun dieselmotoren omdat ze de normen niet halen, en allerlei chemische reacties te veroorzaken door AdBlue, katalysatoren en filters... En dat is het punt van Tesla: steek al die R&D in het maken van nieuwe EV's, en we zouden al veel verder zijn.

De discussie of het EV-maken van het hele wagenpark nuttig zou zijn, zelfs als we elektriciteit op kolen zouden stoken, is heel eenvoudig: http://www.standaard.be/cnt/dmf20171117_03193359

Tegen het tempo dat Tesla op dit moment Model3 kan leveren hoeft de concurrentie nog niet te vrezen.
En die zitten ook niet stil, die antwoorden zullen wel komen.

elektrisch rijden is maar voor een deel de oplossing. Als iedereen morgen met een EV gaat rijden is er gewoon niet genoeg elektriciteit. Want hoe mooi het verhaaltje ook is, de meeste EV's worden 's nachts opgeladen op het moment dat de prijs van elektriciteit laag is (voor de consument) terwijl eigenlijk dit de elektriciteit is die kwa produktiekost het hoogst is, 's nachts is er geen zon die die pv paneeltjes helpen opwekken.
Ik hoor regelmatig da vehaaltje, mijn zonnepanelen leveren sroom voor mijne auto. FOUT, zonnepanelen leveren stroom als er niemand thuis is.
Maar dat is een andere discussie.

aangepast door Joske
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Een vrouw met dikke tetten die niet kan neuken is indrukwekkend. Een vrij met klein klein tetten die me al hoeken van de kamer kan laten zien geeft rijplezier

 

Tuurlijk als beide in 1 pakket zit ....

Ik kies een vrouw met dikke tetten die je al de hoeken van de kamer kan laten zien .

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minutes ago, Joske said:

En enkele demoauto's maken is nog altijd niet hetzelfde met produktiecijfers die Tesla zou moeten halen om winst te maken.

Rij ik met een demo-auto rond?

Dat ze geen winst maken ligt een stevig deel aan de ontwikkel- en opstartkosten van de productie van de Model 3. Ze hadden ook kunnen stoppen met de S en X, maar dan hadden ze wel winst maar geen verdere toekomst.

 

44 minutes ago, Joske said:

En ik juich het Tesla verhaal toe, maar...
Wat Elon hier doet met die roadster is typisch amerikaans of politiek of hoe ge het ook wilt noemen... Hij tovert iets spectaculair uit zijn hoge hoed en beloofd weer een berg.

Ja, maar in tegenstelling tot toen Porsche de 918 presenteerde of enig ander merk dat met een nieuwe halo car op een autosalon staat, is dit een auto die niet alleen echt rijdt, maar waar men ook demoritten mee deed. Die beloftes zijn er, maar hij maakt ze ook waar.

44 minutes ago, Joske said:

Slim om zo de aandacht af te leiden van zijn echte problemen. Hoeveel model 3 zijn er nu al geproduceerd? De deadline voor de beloofde produktiecijfers per dag heeft hem weer bij gesteld. <= Dat is zijn grote probleem nu, hij kan gewoon niet leveren. En zich  blijven verschuilen achter problemen in die of die fabriek kan hem niet blijven doen.
Er komt echt een dag dat investeerders die grappen beu zijn.

Dit zeg je nu omdat je fout geïnformeerd bent.

Elon heeft bij de presentatie van de Model 3, nog geen 2 jaar geleden, gezegd dat hij pas tegen eind 2017 een productie van 5000 stuks per week verwacht, en pas tegen eind 2018 een productie van 10000 stuks per week. Het is pas toen men in juli aan productie begon, dat men 3 maanden voor op schema zat. Nu met de vertraging te wijten aan de batterij heeft men inderdaad 2 maanden verloren. Het gerucht gaat nu op dat men aan een productie van 80 auto's per week zit.

Is dit abnormaal? Loop bij VW maar eens binnen voor een E-Golf, bij Hyundai voor een Ioniq EV, bij Nissan voor een nieuwe Leaf of bij Opel voor een Ampera. Ook allemaal lange levertermijnen of zelfs niet leverbaar, maar niemand spreekt in de media over production hell...

44 minutes ago, Joske said:

En door nu 250 000€ voorschot te vragen voor de eerste 1000 roadsters haalt hem dus (als ze allemaal verkocht worden) weer een kleine 250 miljoen € op. Voor iets wat hem in 2020 gaat leveren?

Tegen het tempo dat Tesla op dit moment Model3 kan leveren hoeft de concurrentie nog niet te vrezen.
En die zitten ook niet stil, die antwoorden zullen wel komen.

Daar wachten we al jaren op. Op niveau van de Model X en S zijn er nog altijd geen concurrenten. De Model 3 zal tegen januari aan normale leveringen beginnen en dan zal de eerste waardige concurrent pas in 2020 komen. Vergis je niet, ik heb de Mission E gezien, en dat was van formaat het equivalent dan een 3-reeks en absoluut niet een concurrent voor een Model S.

44 minutes ago, Joske said:

elektrisch rijden is maar voor een deel de oplossing. Als iedereen morgen met een EV gaat rijden is er gewoon niet genoeg elektriciteit. Want hoe mooi het verhaaltje ook is, de meeste EV's worden 's nachts opgeladen op het moment dat de prijs van elektriciteit laag is (voor de consument) terwijl eigenlijk dit de elektriciteit is die kwa produktiekost het hoogst is, 's nachts is er geen zon die die pv paneeltjes helpen opwekken.
Ik hoor regelmatig da vehaaltje, mijn zonnepanelen leveren sroom voor mijne auto. FOUT, zonnepanelen leveren stroom als er niemand thuis is.
Maar dat is een andere discussie.

Dat wordt door negativisten gezegd maar dat valt heel goed mee. En ja, je panelen op je dak laden niet je auto op, ik denk dat iedereen met een EV en zonnepanelen dat wel weet. Het probleem in België is dat we terugdraaiende meters aanmoedigen en gesplitste meters ontmoedigen, terwijl we het omgekeerde zouden moeten doen en mensen met zonnepanelen aanzetten om ook accu's te installeren zodat de zonnepanelen het netwerk niet overbelasten overdag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid