Ga naar inhoud

Tesla Roadster 2017


Daggie

Aanbevolen berichten

8 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Ik koop geen heritage ik koop rijplezier. Compleet merk ongebonden.

Ooit, heel lang geleden, waren er ook mensen die met hun paard wilden blijven rijden, en niet naar een auto wilden overstappen, omwille van het rijplezier... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, wooter zei:

Een sportwagen vs een sedan. Ik denk dat als je de Model S P100D naast een Audi RS7 zet de verschillen in rijplezier al wat minder zijn.

Ga dan maar eens met een RS7/E63S/M5 rijden.

Niet het punt maar soit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Tesla doet het zeer goed op circuit in vgl met een RS7. Volgens de testpiloot stopt 'm goed, en doet 'm het ook goed in de bochten. Ik zou dus niet weten, op de sound na, waar een RS7 het op de openbare weg beter doet dat een Tesla.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat vele testers het stuur gewoon nemen zoals ze 'm krijgen van Tesla, in comfort mode. Zet dat ding in Sport en je zit er ook lekker aan te sleuren. Als ik eens gehaast ben, vind ik de snelheidservaring in mijn Model X zoveel straffer dan in mijn Z4M, omdat je zonder veel geluid zo snel accelereert en ook hard door de bochten kunt hoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, wooter zei:

En dat is eigenlijk het triestige aan de zaak... Er is (relatief) niks moeilijks aan 3 stevige elektro motoren monteren in een koetswerk en laten voeden door een stevig battery pack met kabels die dik genoeg zijn. Tuurlijk zijn er wel dingen die er moeilijk aan zijn (Tesla moest zo bijvoorbeeld zelf een zekering ontwikkelen die met de vermogens van een P100D overweg kon om in geval van probleem toch onmiddellijk de stroom te onderbreken) maar die zijn niet van de schaal van de chemie die nodig is om een verbrandingsmotor binnen de uitstootnormen te laten werken.

Daarom dat er ook een zekere frustratie bestaat vanuit Tesla dat de concurrentie na al die jaren nog altijd geen degelijk antwoord heeft op de modellen van Tesla. Dit terwijl het doel van Tesla eigenlijk is om de wereld wakker te schudden dat we al die uitstoot van wegverkeer kunnen elimineren. Maar de competitie wil blijkbaar liever een status quo aanhouden. En alle respect voor de pogingen, maar BMW heeft nog altijd geen EV ter grootte van een 3-reeks, de E-Golf heeft een belachelijk lange levertermijn (production hell?), de nieuwe Hyundai Ioniq EV en de Nissan Leaf zijn beide nog niet leverbaar en de Mercedes B-klasse is uit het gamma verdwenen. En terwijl blijven die constructeurs aanmodderen met gefoefel met hun dieselmotoren omdat ze de normen niet halen, en allerlei chemische reacties te veroorzaken door AdBlue, katalysatoren en filters... En dat is het punt van Tesla: steek al die R&D in het maken van nieuwe EV's, en we zouden al veel verder zijn.

De discussie of het EV-maken van het hele wagenpark nuttig zou zijn, zelfs als we elektriciteit op kolen zouden stoken, is heel eenvoudig: http://www.standaard.be/cnt/dmf20171117_03193359

Even lang als de Model 3?

4 uren geleden, gewoon ik zei:

Bij elektromotoren is het grootste koppel toch bij 0rpm?

Het koppel van een frequentiegestuurde elektromotor is bij ieder toerental hetzelfde :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minutes ago, jvc said:

Even lang als de Model 3?

Een Model 3 kan je nog niet bestellen. Een E-Golf wel. Een Ampera kon je bestellen, maar de dealers mogen geen bestellingen meer opschrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat vele testers het stuur gewoon nemen zoals ze 'm krijgen van Tesla, in comfort mode. Zet dat ding in Sport en je zit er ook lekker aan te sleuren. Als ik eens gehaast ben, vind ik de snelheidservaring in mijn Model X zoveel straffer dan in mijn Z4M, omdat je zonder veel geluid zo snel accelereert en ook hard door de bochten kunt hoeken.
Ik denk echt niet dat die walvis de geschikte kar is om te "hoeken".
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/18/2017 at 2:38 AM, wooter said:

Wat ik nog niet veel mensen heb horen zeggen is dat er een 200Kwh-batterij in zit. Dat is het dubbele van wat er nu in een Model S of Model X zit. Maar een Roadster is kleiner dan de Model S en Model X...........

Zat die batterij ook in de demo voertuigen? Het zou mij verwonderen dat ze plots iets hebben gevonden om de batterijen lichter te maken, maar aan ModelS specs is een batterij van 200kWh een beest van 1400kg. Dan heb je een wagen van op zijn minst 2500kg. Als ze afstappen van de batterij-plank, dan hoeft de batterij zelfs niet kleiner te zijn, die krijg je er zeker in. En dan lukt zeker om de momenteel opgegeven specs te halen, een elektromotor is uiteindelijk niet zo groot, zeker als je hem maakt zodat hij korte momenten ver over zijn nominaal vermogen kan gaan. Maar kan je met zo'n gewicht nog spreken over een sportwagen?

On 11/18/2017 at 10:47 AM, wooter said:

En nu we toch aan het Bugatti-bashen zijn:

Tesla-Semi-Aerodynamic-.36.jpg

Beetje belachelijk om er een auto bij te halen die aerodynamica gebruikt om downforce te creëren. En eigenlijk moet je CdA vergelijken, toch zeker als het zo'n grote verschillende voertuigen zijn.

De vergelijking met een Amerikaanse truck is wel mooi, en dat lijkt mij de essentie te zijn bij deze slide.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-11-2017 om 19:04, wooter zei:

Dat wordt door negativisten gezegd maar dat valt heel goed mee. En ja, je panelen op je dak laden niet je auto op, ik denk dat iedereen met een EV en zonnepanelen dat wel weet. Het probleem in België is dat we terugdraaiende meters aanmoedigen en gesplitste meters ontmoedigen, terwijl we het omgekeerde zouden moeten doen en mensen met zonnepanelen aanzetten om ook accu's te installeren zodat de zonnepanelen het netwerk niet overbelasten overdag.

Daarom dat er over een paar maanden hier een batterij in de kelder staat.

Ik zou nog verder willen gaan, maar daar is de wereld nog nie klaar voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Joske said:

Daarom dat er over een paar maanden hier een batterij in de kelder staat.

Ik zou nog verder willen gaan, maar daar is de wereld nog nie klaar voor.

Heb je dat al berekend, en is dat voordeliger? Want ik kom met provisoire cijfers uit op een terugverdientijd van 24 jaar op zo een Powerwall. Voordeel is wel dat je altijd stroom hebt, ook al valt de stroom uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, wooter said:

Voordeel is wel dat je altijd stroom hebt, ook al valt de stroom uit.

Toch niet

30 minutes ago, Cyrano.ak said:

Maar toch betaal je nog prosumententarief...

Nee, met een bi-directionele teller valt dat weg. Maar dan betaal je wel de stroom die je in het net injecteert. Prosumententarief is uiteindelijk een forfait, met de meter ga je effectief betalen volgens 'belasting' van het net.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover ik mee ben betaal je niet de stroom die je op het net injecteert, maar wordt je betaald. Maar je krijgt niet hetzelfde tarief als dat je zelf moet betalen om van het net te halen.

Zoals ik zei: met een terugdraaiende teller is het een vuil spel, want de stroom die je op het net zet wordt eigenlijk aan hetzelfde tarief dat je de stroom zelf af neemt, je stroom op het net gezet. Om dat wat te takseren, is er het prosumententarief wat een forfait is op basis van de maximum capaciteit van je omvormer.

Met een dubbele teller valt dat prosumententarief weg, omdat er apart wordt gerekend hoeveel stroom je op het netwerk zet. Maar daar zit dus de crux dat dat niet aan 0,25€ in jouw zakken gebeurt, maar dat je maar 0,0685€/kWh terug krijgt.

Het probleem met het tellen is dat je al echt moet gaan uitvinden hoeveel je per dag op het netwerk gaat zetten en hoeveel je per dag van het net gaat afhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, wooter zei:

Heb je dat al berekend, en is dat voordeliger? Want ik kom met provisoire cijfers uit op een terugverdientijd van 24 jaar op zo een Powerwall. Voordeel is wel dat je altijd stroom hebt, ook al valt de stroom uit.

Powerwall van Tesla is veel te duur. Zijn andere opties ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, wooter zei:

Zelfs met andere opties duurt het nog een hele tijd. En een Tesla Powerwall kan door software natuurlijk balanceren tussen zonne-energie, verbruik thuis en auto laden...

Da bedoel ik met verder gaan. Eigenlijk zou een Tesla auto (of andere EV) perfect als batterijpack kunnen dienen. Mss niet thuis, maar op bedrijven zeker.
Auto wordt nu opgeladen van zodra ge die in t stopcontact steekt. = nog donker, gebouw heeft extra energie nodig voor verlichting.

Als ge op dat moment de auto als buffer zou kunnen gebruiken, en de batterij pas opladen als er door pv-panelen een overschot aan energie opgewekt wordt. Uiteindelijk maakt het voor de bestuurder die een hele dag op kantoor zit toch niks uit wanneer zijn auto opgeladen wordt, als die om half 5 maar vol is om naar huis te gaan.

*** Ja, ik weet dat dat niet voor iedereen past, maar ge zou wel al een deel energie kunnen besparen zo volgens mij.

 

Ivm batterij thuis, moet nog es tegoei rekenen. Maar ik denk dat ik daar toch minder dan 24j voor nodig heb.
Mijn idee is om een deel van t verbruik van mijn warmtepomp 's nachts zo op te vangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 19/11/2017 at 12:57 AM, wooter said:

Ik weet wat je bedoelt met betrokkenheid en drama, maar hoeveel schiet er daar nog van over in pakweg een 991.

Pakken meer dan in een Tesla, maar al een pak minder dan in een 964

 

On 18/11/2017 at 8:40 PM, wooter said:

Het valt nog te bezien wat de Tesla Roadster MK2 op de Nurburgring gaat doen, 

Oververhitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid