Ga naar inhoud

Tesla Roadster 2017


Daggie

Aanbevolen berichten

Maar wat Germinal net zegt is dat de grote merken wel knowhow hebben naar het bouwen van auto’s, maar niet in het bouwen van EV’s. Het is weeral 2007 waar de gevestigde waarden wel weten hoe ze een GSM moeten bouwen, maar er een nieuwe speler is die weet hoe je een computer met software moet bouwen. En eerst lijkt die nieuwe speler niet belangrijk, en dan merk je dat wat die nieuwe speler bouwt eigenlijk is wat mensen willen en je op volgen bent aangewezen, maar je met de foute engineers en knowhow zit.

 

Inderdaad.. tesla is eerder een paradigma shift dan een andere autobouwer.. beetje zoals Apple door iOS/touchscreen alle andere gsm bouwers ( who the fuck is Nokia ) naar de verdoemenis heeft verwezen.

 

Het verschil is natuurlijk dat een gsm produceren veel eenvoudiger is, sneller en minder grondstoffen vraagt dan een auto en dat is het probleem van tesla momenteel. Productie!

 

500.000 orders maar amper te leveren.

 

Moesten ze morgen 10 miljoen auto’s / jaar kunnen produceren dan ben ik er vrij zeker van dat ze verkocht worden als zoete broodjes en dat bmw, merc, Audi, Peugeot , ... allemaal met overschotten gaan zitten..

 

Hoewel er anderzijds ook merken zijn zoals Nissan die het wel begrepen hebben.

 

Een model 3 aan de prijs van een gemiddelde gezinsauto en bijna niemand koopt nog een auto met verbrandingsmotor.

 

Diegene die anders beweren hebben nog nooit elektrisch gereden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75
3 uren geleden, BMWMB zei:

BMW heeft idd geen problemen om de i3 te leveren. Geen mens koopt zo’n lelijk ding. emoji23.png Ik was eens benieuwd naar de leveringstermijn moest destijds bij de bestelling 500.000 stuks besteld zijn. En zonder range extender is er bijna geen rijbereik. En ze hebben geen superchargers. Ik rijd liever met een Tesla naar Zuid-Europa dan met een i3. Dus neen, BMW staat ver achter Tesla.

 

 

Welke nieuwe tesla is hier reeds geleverd met een nieuwprijs van +- € 45.000 ?

De i3 is een stadsauto, naar Amerikaanse normen is België een stad... ;-)

Een gewicht van 1300kg, welke tesla doet beter ?

Moest ik morgen kunnen kiezen tussen een i3 en een tesla 3 voor dezelfde prijs... ik ging voor de tesla.  Maar wanneer zie ik hem.

De klanten willen wel... het kan goed zijn dat de bmw i4 even snel leverbaar zal zijn...

Nb: Ik vrees ook voor het Europees protectionisme tegen Amerikaanse auto's....

Heb jaren gedroomd van een mustang v8... maar de Europese prijzen t.o.v. de Amerikaanse en de taksen...

Nb2: 80% van de particulieren kopen hun auto voor korte "korte" afstanden 2dehands... De eerste i3's schommelen nu rond de € 20.000

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

Samsung met al haar activiteiten jaloers op Apple ? Dat zou me verwonderen. Apple beter dan Samsung ? Totaal niet. Maar dat weet iedereen eigenlijk wel die een smarthphone in handen heeft. Samsung gebruiken en Apple gebruiken, heeft eerder te maken met gewoontes. Daarom dat het hier thuis vergeven is van Apples. Puur op toestel afgaande, wellicht dan toch een Samsung.

De Testlalovers beweren dat een Tesla een computer is met een auto die ze eromheen bouwden.

De grote spelers zullen op de eerste plaats een auto bouwen. En dat niet alleen, het zal een wagen worden naar hun normen. Big difference...

 

Moet het vergelijken met de koers, er ontsnapt een minder bekende renner op 100 km van de eindmeet, bouwt 10 minuten voorsprong op en dat zijn supporters dan al aan het juichen zijn. Denkende dat de beker en de bloemenmeisjes binnen zijn. :lol:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Germinal zei:

 

 

 

500.000 orders maar amper te leveren.

 

 

 

 

 

 

 

Bedoel je 500.000 orders wereldwijd over verschillende jaren ?

Terwijl wereldwijd 85.000.000 auto's per jaar verhandeld worden. 

Dat is slechter dan Lada (die ze wel geleverd heeft). ZIj leverden 250.000 wagens in 2016. Veronderstel dat Tesla 3 jaar nodig had om die orders te verzamelen, dan had Lada er al 750.000 geleverd. 

Moet een beetje de cijfers in verhouding zien, ze staan achter op bvb Great Wall Haval

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

En Apple is zeker niet de onbekende vluchter die 8km voor het einde juicht. Apple verdient al jaren aan marge meer dan wat de concurrentie in zijn geheel aan smartphones verdient. Daarom is Samsung jaloers, want hun marge is maar een fractie van die van Apple. Niet in percenten maar in totalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Oh en met +30000km in een Tesla zie ik nog altijd niet een concurrent het beter doen. Nee, ik heb absoluut geen interesse in simpelweg een bestaande auto met elektrische aandrijving uitrusten; Tesla is veel beter dan alleen 2 elektromotoren.

Treffend is bijvoorbeeld de Jaguar I-Pace. Voor jou kijkt dat een absoluut normale auto en voor heel wat nieuwe EV-kopers die door alle negatieve media niet in een Tesla vertrouwen zal het een optie zijn, maar zelfs al los je de fouten naar limieten mbt snelladen, traag laden en het gebrek aan autopilot op, dan nog ga je me nooit zo een I-Pace kunnen verkopen want het blijft een gewone auto met allerlei componenten die niet met mekaar communiceren. Dat los je niet op met wat contrasterende stiksels of chrome op wat interieuronderdelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Oh en de i3 is een goeie auto voor korte afstanden, maar voor wat het is ook 20K te duur nieuwprijs. En met die dunne bandjes absoluut niet de BMW badge waardig qua rijgedrag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, wooter said:

Oh en met +30000km in een Tesla zie ik nog altijd niet een concurrent het beter doen. Nee, ik heb absoluut geen interesse in simpelweg een bestaande auto met elektrische aandrijving uitrusten; Tesla is veel beter dan alleen 2 elektromotoren.

We zullen het maar niet hebben over alle bugs in hun software zeker ...

Maargoed, ongetwijfeld (net zoals bij je iPhone en je Mac) ga jij toevallig weer degene zijn die daar nog NOOIT last van gehad heeft (officieel althans ...).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja voila.

Bedankt om mijn punt te bewijzen.

En nee ik heb die bugs niet "van horen zeggen", of "van op internet op een forum/website gelezen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75
1 uur terug, wooter zei:

Oh en de i3 is een goeie auto voor korte afstanden, maar voor wat het is ook 20K te duur nieuwprijs. En met die dunne bandjes absoluut niet de BMW badge waardig qua rijgedrag.

Bwa, de tesla s is €40000 te duur voor wat het is. En die brede banden zijn een ecologische wagen onwaardig. Zijn allemaal subjectieve waarnemingen... 

 

Een stadswagen hoeft geen brede banden...

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn toch geen bindende orders?
Is er een prognose van hoeveel er zullen van overschieten eens de limietproductie bereikt is om de staatssteun te stoppen?

400000 reservaties van elk 1000€/$ 2 jaar voor de eerste auto geleverd werd.




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Niet bindend maar je moest wel 1000€ of $ neerleggen.

En nee, geen prognoses, maar dat slaat enkel op de federale belastingskorting en zelfs zonder die korting is zo een Model 3 nog altijd een goeie deal.

Maar goed, weer eens geïnsinueerd dat er van die 400000 niks over blijft. Wat dan ook de productieproblemen zou oplossen, niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, wooter zei:

Niet bindend maar je moest wel 1000€ of $ neerleggen.

 

Krijg je wel terugbetaalt als je toch zou annuleren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
Ik vind het wel jammer dat BMWMB op Tesla kamp geweest is :noparty: 
WTF is er met jou gebeurd man???????????????

Kerel is met een paar Model S autos gaan testrijden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, wooter zei:


Ja.

Dan moeten ze toch opletten als er een massa zou annuleren, door het te lange wachten. Of loopt het zo geen vaart?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is niets verkeerd aan bmwmb. Die is gewoon razend enthousiast voor zijn nieuwe aankoop. Is bij iedereen zo, alleen bij bmwmb altijd iets intenser :D

Alleen hoop ik niet dat het een topic gaat worden zoals de merc. Want dan zal de liefde snel over zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
Dan moeten ze toch opletten als er een massa zou annuleren, door het te lange wachten. Of loopt het zo geen vaart?

Het loopt zo geen vaart. Ook is 1K voor 400000 mensen relatief gezien niet zoveel.

 

Het is al zover dat als er eentje in de Tesla subreddit aankondigt dat ie niet meer kan wachten, iedereen hem aanmoedigt om op te zeggen omdat dan de rest een plek opschuift [emoji4]

 

Maar bestellingen en leveringen zijn eigenlijk geen nieuws meer in die subreddit. Er zijn inmiddels al 20K gebouwd en geleverd, dat is zowat de jaarproductie van de Model S nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bizar dat er nog mensen zijn die denken dat een iphone beter is dan een Samsung en dan helemaal omdat men meer zouden verdienen op een Iphone. Ben hier al vele jaren omringd door Appleprodukten in veelvoud. Reden: luiheid. Te lui om Android, windows,.. opnieuw te leren kennen na zovele jaren. Ma ja, ik dacht inderdaad ook begin de jaren 90 dat mijn Nokia-baksteen het allerbeste op de markt zou blijven toen ik met fierheid de antenne open klapte :lol:

Over aantallen verkopen Tesla. 400.000 orders op 2 jaar, dat wil zeggen 200.000 orders per jaar (die opzegbaar zijn) waarvan hoeveel leveringen ?  Zet nu eens het aantal geleverde voertuigen in procenten tov de 85.000.000 geleverde voertuigen wereldwijd op 1 jaar. Over hoeveel cijfers na de komma gaat dat ?

Men voorspelt tegen 2025 dat 8 procent van de verkochte wagens een EV zal zijn. Dan moet je je toch terecht afvragen hoe groot het marktaandeel Tesla in die kleine pot van 8 procent zal zijn met zoveel nieuwe spelers erbij. (ja, ook de zoveel nieuwe EV's van de wereldspelers komen in dat kleine vijvertje van die 8 procent van de wereldwijde verkochte voertuigen te zitten).

De markt EV zal inderdaad wel wat stijgen tov de markt nu, maar het marktaandeel Tesla zal ongetwijfeld dalen in dat kleine vijvertje met al die nieuwe spelers. Daar zal iedereen wel akkoord mee zijn ? Dan kunnen we ons toch wel voorstellen wat de belangrijkste zorg van de spelers die zich uitsluiten op de EV markt richten zal zijn ? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75

Tesla is inderdaad te vergelijken met Apple, in de beginperiode hadden ze niet de beste hardware. Maar de samenwerking van de componenten en de software in het totaalpakket maakte het af. De iets duurdere prijs was ook een voordeel, status...

Bij tesla leveren ze ook batterijen voor thuis en zonnepanelen. Ik kan me best voorstellen dat een totaaloplossing veel mensen aanspreekt. 

 

Dummy proof zoals apple... 

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bizar dat er nog mensen zijn die denken dat een iphone beter is dan een Samsung en dan helemaal omdat men meer zouden verdienen op een Iphone. Ben hier al vele jaren omringd door Appleprodukten in veelvoud. Reden: luiheid. Te lui om Android, windows,.. opnieuw te leren kennen na zovele jaren. Ma ja, ik dacht inderdaad ook begin de jaren 90 dat mijn Nokia-baksteen het allerbeste op de markt zou blijven toen ik met fierheid de antenne open klapte default_laugh.png
Over aantallen verkopen Tesla. 400.000 orders op 2 jaar, dat wil zeggen 200.000 orders per jaar (die opzegbaar zijn) waarvan hoeveel leveringen ?  Zet nu eens het aantal geleverde voertuigen in procenten tov de 85.000.000 geleverde voertuigen wereldwijd op 1 jaar. Over hoeveel cijfers na de komma gaat dat ?
Men voorspelt tegen 2025 dat 8 procent van de verkochte wagens een EV zal zijn. Dan moet je je toch terecht afvragen hoe groot het marktaandeel Tesla in die kleine pot van 8 procent zal zijn met zoveel nieuwe spelers erbij. (ja, ook de zoveel nieuwe EV's van de wereldspelers komen in dat kleine vijvertje van die 8 procent van de wereldwijde verkochte voertuigen te zitten).
De markt EV zal inderdaad wel wat stijgen tov de markt nu, maar het marktaandeel Tesla zal ongetwijfeld dalen in dat kleine vijvertje met al die nieuwe spelers. Daar zal iedereen wel akkoord mee zijn ? Dan kunnen we ons toch wel voorstellen wat de belangrijkste zorg van de spelers die zich uitsluiten op de EV markt richten zal zijn ? 
 
Apple, Samsung, Tesla, ... Het feit dat jullie die voorwerpen tot merken herleiden zegt alles.

Renault, Nissan, Hyundai, Opel, ...

Ze bieden of boden EV's aan die niet gehypet zijn, maar daarom niet hoeven genegeerd te worden.

Er is in mijn ogen niks mis met Hyundai ioniq voor 35k, maar ik heb dan ook al jaren een Motorola [emoji3]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid