Ga naar inhoud

Tesla Roadster 2017


Daggie

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, DHL zei:

Oei, da's nog lang dan. Dacht dat die nu toch al rond reden eigenlijk. 

Ze krijgen de Model 3 hier nog niet leverbaar, laat staan deze :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
Ze krijgen de Model 3 hier nog niet leverbaar, laat staan deze :lolz: 

Wat een gezaag weer, maar geen kritiek te horen over de onleverbare EVs van andere merken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moh jongen toch, trek het u toch niet aan. Vind je het zelf niet grappig dat een model dat al geproduceerd wordt hier nog niet rondrijdt en ze denken dat een concept van nog niet zo lang terug dat al wel ineens zou doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Polygoon zei:

Ze krijgen de Model 3 hier nog niet leverbaar, laat staan deze :lolz: 

De Model 3 zal komen, en heel binnenkort. De andere 'traditionele' merken zullen dat ook heel snel voelen... Het is een Amerikaanse auto, en begrijp dat ze hun markt voorrang geven. 

Wat ik sterk vind, is dat een merk, dat 10 jaar geleden nog niet bestond, een model voorstelt, en al direct 500.000 bestellingen krijgt, zonder dat die mensen deze auto irl hebben gezien, of 'm hebben kunnen testen. Ik doe daar mijn petje voor af.

En deze roadster, dat is een 'studiemodel' dat tenminste rijdt, en niet is zoals bij andere merken waar het een ineengeknutseld plastieken ding is zonder motor. En ja, ook de Roadster zal komen.

Wat ik grappig vind, zijn de belachelijke reacties om ook maar elk mogelijk negatief punt van Tesla te gebruiken als 'grappig', of om het merk neer te sabelen. 

Tesla, een merk dat 10 jaar geleden nog niet bestond, en vandaag heel de autosector op z'n grondvesten doet daveren, en dingen kan die andere merken, die al meer dan 100 jaar bestaan, niet kunnen.

Tesla :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, BMWMB said:

Tesla, een merk dat 10 jaar geleden nog niet bestond, en vandaag heel de autosector op z'n grondvesten doet daveren, en dingen kan die andere merken, die al meer dan 100 jaar bestaan, niet kunnen.

Niet willen kunnen, eerder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blablabla...

Daarom dat ze nu allemaal gaan volgen zeker, met elektrische auto's

En wat Tesla nog allemaal beter kan:

Autopilot

Software updates online versturen

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, BMWMB said:

Blablabla...

Ja blablabla... want gelijk welke traditionele automaker zou het zich kunnen permitteren van te zeggen "we gaan full electric", zijn ganse productie stil te leggen en enkel EV's te ontwikkelen en te produceren. Ja, dat is puur een kwestie van slechte wil natuurlijk als ze dat niet doen.

Er is een groot verschil tussen een winstgevend bedrijf laten "pivoten" naar iets anders, en een startup met miljarden aan durfkapitaal die geen winst moet maken iets nieuws laten ontwikkelen. De dag dat Tesla winst draait moeten ze eerst een put van 10 miljard dollar vullen eer er effectief ook een dollar verdiend wordt (er vanuit gaande dat ze morgen winst beginnen maken, wat ik betwijfel, dus die put zal nog wel wat dieper zijn). Ik wil het je met je eigen bedrijf eens zien doen. Effe alle kapitaalbuffers aanspreken, wat investeerders zoeken en dan zo een put beginnen graven, met de hoop er ooit nog uit te komen. Geen enkel zichzelf respecterend bedrijf zou zoiets doen. Dat is pure zelfmoord. 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat me toch niet vertellen dat merken als bijvoorbeeld BMW en Mercedes die woekerwinsten maken, naast hun huidig gamma van diesels/benzine/hybrides, geen deftige elektrische motorisatie hadden kunnen aanbieden. Onzin...

Kijk eens wat BMW van plan is... Nu ze zien dat Tesla zoveel succes heeft, en ze stilaan door beginnen te hebben dat er veel toekomst is voor elektrische auto's, worden ze ook wakker. En alle andere merken zullen volgen...

bmw-electrification-roadmap_100635723_l.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit veel toekomst in ja, en waarom? Omdat ze (gaan) worden opgedrongen door de overheid. Hoeveel Tesla's van 100-140k zou je zien rijden met hun gebrekkige afwerking zonder die gigantische fiscale voordelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75
5 uren geleden, BMWMB zei:

Je gaat me toch niet vertellen dat merken als bijvoorbeeld BMW en Mercedes die woekerwinsten maken, naast hun huidig gamma van diesels/benzine/hybrides, geen deftige elektrische motorisatie hadden kunnen aanbieden. Onzin...

Kijk eens wat BMW van plan is... Nu ze zien dat Tesla zoveel succes heeft, en ze stilaan door beginnen te hebben dat er veel toekomst is voor elektrische auto's, worden ze ook wakker. En alle andere merken zullen volgen...

bmw-electrification-roadmap_100635723_l.

Wat staat er nog op de planning van tesla?  Ben benieuwd naar de toekomst.

 

Ik zie in de planning van bmw wel geen valse belofte... als lijkt realiseerbaar in grote getallen. 

En de leverbaarheid van de batterijen zal haalbaar zijn, op dit momenteel zijn ze met de i reeks even Pionier als tesla...  maar dan wel leverbaar.  Het oprichten of omvormen van fabrieken vraagt tijd. In de achtergrond is er een batterijenoorlog bezig... en ze zijn maar een tijdelijke oplossing. 

 

Nissan en Hyundai zijn trouwens ook goed bezig aan een betaalbaar alternatief.. als 2 honden vechten om een been....

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

Blablabla...

Daarom dat ze nu allemaal gaan volgen zeker, met elektrische auto's

En wat Tesla nog allemaal beter kan:

Autopilot

Software updates online versturen

...

 

Tja.. das een beetje de wet van remmende voorsprong : De wet stelt dat een voorsprong op een bepaald domein er vaak toe leidt dat er weinig stimulans is om verdere verbetering of vooruitgang op te zoeken, zodat men vroeg of laat wordt voorbijgestreefd. Door te berusten in een voorsprong wordt men geremd om nog verder te gaan.

 

Tesla is eerder een software bedrijf die een chassis en wielen rond een computer hebben gebouwd.

 

Die traditionele merken maakten voornamelijk motoren.. daar maakte je het verschil mee.. vroeger was er 0.0 elektronica in een auto.

 

Nu hebben alle auto’s meer en meer elektronica. Enkel nog de verbrandingsmotor weg en het zijn allemaal Tesla’s.

 

 

Alleen weten ze dat ze nog steeds veel kunnen verdienen aan wat ze goedkoop maken dus diende voort he.. bij Porsche zeide ze me : die elektromotor is vrij van onderhoud.. kunnen ze dus niet elke x aantal km 1000 euro rekenen voor een oliewissel :)

 

Ben in elk geval benieuwd welke merken Kodak gaan worden [emoji6]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was eergisteren dacht ik weer een artikel over in één of andere krant. Kort samengevat, de grote spelers op de automarkt kunnen het zich makkelijk permitteren dat Tesla enige voorsprong neemt. Met hun know how is dit zo weer bijgebeend.

Ze hebben tot hiertoe gewoon geen zin al veel te investeren in iets wat momenteel nog een niche is op de totale automarkt. Ik vind dat begrijpelijk eigenlijk en als je beetje nadenkt ook zeer logisch. Mocht ik eigenaar zijn van pakweg een merk al Mercedes (alle voertuigen die Mercedes bouwt samen natuurlijk, ook de vrachtwagen ed), ik zou ook niet bij de eersten zijn om me massaal op de Ev markt te richten. Eerst en vooral de core markt en als het moment daar is, zou ik wel investeren in die EV. Zou me nu ook bij teasers en prototypes houden om toe te slaan als de markt er gereed voor is.

Het is er een groot autobedrijf om te doen winst te maken, niet zozeer een kleine markt te gaan aanboren waar momenteel nog geen cent te rapen valt. Hoeveel zou de totaalwinst van Tesla momenteel zijn enkel op hun EV, vergeleken met Mercedes ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Maar wat Germinal net zegt is dat de grote merken wel knowhow hebben naar het bouwen van auto’s, maar niet in het bouwen van EV’s. Het is weeral 2007 waar de gevestigde waarden wel weten hoe ze een GSM moeten bouwen, maar er een nieuwe speler is die weet hoe je een computer met software moet bouwen. En eerst lijkt die nieuwe speler niet belangrijk, en dan merk je dat wat die nieuwe speler bouwt eigenlijk is wat mensen willen en je op volgen bent aangewezen, maar je met de foute engineers en knowhow zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
Wat staat er nog op de planning van tesla?  Ben benieuwd naar de toekomst.

Model Y (een cross-over versie van de Model 3), de semi en de roadster.
 
Ik zie in de planning van bmw wel geen valse belofte... als lijkt realiseerbaar in grote getallen. 
En de leverbaarheid van de batterijen zal haalbaar zijn, op dit momenteel zijn ze met de i reeks even Pionier als tesla...  maar dan wel leverbaar.  Het oprichten of omvormen van fabrieken vraagt tijd. In de achtergrond is er een batterijenoorlog bezig... en ze zijn maar een tijdelijke oplossing. 
 
Nissan en Hyundai zijn trouwens ook goed bezig aan een betaalbaar alternatief.. als 2 honden vechten om een been....

BMW lijkt me de afgelopen jaren teveel gegokt te hebben op carbon fiber, en de batterijen onderschat te hebben. Ze hebben wat praktijkervaring maar nog niet in grote aantallen. Ik weet niet of ze voor batterijen al de juiste afspraken hebben met leveranciers.

Probleem van de meeste autobouwers is dat ze gewoon bestaande componenten van leveranciers ineen steken, en qua EV’s waren er tot voor kort geen componenten. Tezamen met de push naar autonoom rijdende auto’s riskeren ze dus zelf OEM te worden van technologiebedrijven die wel die kennis en technologie bezitten, zoals Google. En ja, hier zitten er nog heel veel die nooit geloven dat ze zich ooit zullen laten rijden maar neem maar van me aan dat het verslavend is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW heeft idd geen problemen om de i3 te leveren. Geen mens koopt zo’n lelijk ding. [emoji23] Ik was eens benieuwd naar de leveringstermijn moest destijds bij de bestelling 500.000 stuks besteld zijn. En zonder range extender is er bijna geen rijbereik. En ze hebben geen superchargers. Ik rijd liever met een Tesla naar Zuid-Europa dan met een i3. Dus neen, BMW staat ver achter Tesla.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, wooter said:


Model Y (een cross-over versie van de Model 3), de semi en de roadster.
 

BMW lijkt me de afgelopen jaren teveel gegokt te hebben op carbon fiber, en de batterijen onderschat te hebben. Ze hebben wat praktijkervaring maar nog niet in grote aantallen. Ik weet niet of ze voor batterijen al de juiste afspraken hebben met leveranciers.

Probleem van de meeste autobouwers is dat ze gewoon bestaande componenten van leveranciers ineen steken, en qua EV’s waren er tot voor kort geen componenten. Tezamen met de push naar autonoom rijdende auto’s riskeren ze dus zelf OEM te worden van technologiebedrijven die wel die kennis en technologie bezitten, zoals Google. En ja, hier zitten er nog heel veel die nooit geloven dat ze zich ooit zullen laten rijden maar neem maar van me aan dat het verslavend is.

S3XY

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, BMWMB said:

BMW heeft idd geen problemen om de i3 te leveren. Geen mens koopt zo’n lelijk ding. emoji23.png En zonder range extender is er bijna geen rijbereik. En ze hebben geen superchargers. Ik rijd liever met een Tesla naar Zuid-Europa dan met een i3. Dus neen, BMW staat ver achter Tesla.

BMW verdient al jaren geld.

Tesla noppes.

Welk bedrijf doet het dan beter vandaag?

 

Je moet niet altijd eerste zijn. Was Samsung/Huawei/... de eerste met een deftige smartphone? Nee dat was Apple. Al de rest liep hopeloos achterop. Wil dat dan zeggen dat er geen ruimte is om in te halen eens de markt volwassen wordt? Hoeveel procent van alle smartphones vandaag komen van Apple? Het principe van anderen eerst hun kop te laten stoten en daarna zelf er lessen uit te trekken is niet zo een slechte zaak voor een gevestigde waarde. Te veel willen innoveren is veel te risicovol (kijk maar naar Tesla). De kunst is van op het juiste moment mee te gaan, en niet zoals Nokia te wachten tot je uitgestorven bent.

Dus het lijkt me niet meer dan logisch dat bedrijven niet ineens met een pak elektrische modellen uitkomen, als de markt er nog niet is om die massaal te kopen (of zolang de markt voor hun huidige modellen nog steeds gigantisch is).

 

Er worden dus duidelijk oogkleppen geleverd bij een bestelbon. Dat weten we dus ook al weer.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW verdient al jaren geld.
Tesla noppes.
Welk bedrijf doet het dan beter vandaag?
 
Je moet niet altijd eerste zijn. Was Samsung/Huawei/... de eerste met een deftige smartphone? Nee dat was Apple. Al de rest liep hopeloos achterop. Wil dat dan zeggen dat er geen ruimte is om in te halen eens de markt volwassen wordt? Hoeveel procent van alle smartphones vandaag komen van Apple? Het principe van anderen eerst hun kop te laten stoten en daarna zelf er lessen uit te trekken is niet zo een slechte zaak voor een gevestigde waarde. Te veel willen innoveren is veel te risicovol (kijk maar naar Tesla). De kunst is van op het juiste moment mee te gaan, en niet zoals Nokia te wachten tot je uitgestorven bent.
Dus het lijkt me niet meer dan logisch dat bedrijven niet ineens met een pak elektrische modellen uitkomen, als de markt er nog niet is om die massaal te kopen (of zolang de markt voor hun huidige modellen nog steeds gigantisch is).
 
Er worden dus duidelijk oogkleppen geleverd bij een bestelbon. Dat weten we dus ook al weer.

Is Apple slecht?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Apple is geen marktleider maar verdient nog altijd meer dan alle andere concurrenten samen in de smartphone markt. Ik ben er zeker van dat Samsung en Huawei jaloers zijn op de marges die Apple draait.

 

Het is nog te bezien hoe het voor Tesla zal uitdraaien.

 

Ik vrees eerder dat het autonoom rijden het autobezit zal aantasten en tesla nooit winsten zal maken op de verkoop van auto’s. In tegenstelling tot de concurrentie zitten ze gelukkig ook nog in de markt van energieproductie en energieopslag.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid