Phil 11.568 Geplaatst: 17 mei 2020 Delen Geplaatst: 17 mei 2020 Nieuwe Porsche 911 992 Targa is wunderbar Auteur: RubenPriest, gepost 18 mei 2020 om 00:01 – 2 Reacties De Porsche 911 992 Targa is hier en het is weer een snoepje geworden. Helaas is er wel een nadeel. Je wist dat ‘ie ging komen en het moment is hier. Elke keer brengt Porsche ons een nieuw hoofdstuk met de 911 (992) met vandaag deze semi-open variant. Na de Coupé, Cabriolet en de Turbo zijn we aangekomen bij het hoofdstuk Targa. Niet alleen is de dakconstructie voor een groot deel overgenomen van de 991 Targa, de beschikbare aandrijflijn is dat ook. Nog steeds peinst Porsche er niet over om de 911 Targa van achterwielaandrijving te voorzien. En dat is toch wel een nadeel te noemen. De 992 Targa komt er alleen als 4 en als 4S. Net als bij de 991 duurt het 19 seconden om de dakconstructie te openen of te sluiten. Porsche 911 992 Targa specs De geblazen 3.0-liter boxer zescilinder is goed voor 385 pk met de Porsche 911 Targa 4 en 450 pk in het geval van de Targa 4S. Met het Sport Chrono pakket sprint laatstgenoemde in 3,6 seconden naar honderd kilometer per uur. Dat is 0,2 langzamer dan een 4S Coupé. Dat u het weet. De topsnelheid ligt op 289 km/u voor de Targa 4 en 304 km/u voor de Targa 4S. Je kunt de Targa’s met een PDK of de recent geïntroduceerde handgeschakelde versnellingsbak krijgen. Porsche 911 992 Targa spielerei Standaard op een 911 Targa 4S (en optioneel op de Targa 4) is Porsche Torque Vectoring Plus of PTV Plus. Met dit elektronische differentieel op de achteras kan het koppel volledig variabel gestuurd worden. Een ander noemenswaardig en mooi systeem dat standaard op elke 992 zit is Porsche Wet mode. Het gasrespons wordt aangepast voor maximale grip onder natte omstandigheden. Wanneer sensoren bij de voorwielen van een 992 nattigheid voelen krijg je een seintje in het instrumentencluster om Wet mode in te schakelen. Serieus rubber De Porsche 911 Targa 4 heeft 19-inch 235/40 ZR banden vòòr en 20-inch 295/35 ZR banden achter. De 4S is natuurlijk een tandje dikker met 20-inch 245/35 ZR voor en enorme 21-inch 305/30 ZR’s achter. Standaard komen beide modellen met stalen remmen. De Porsche Ceramic Composite Brake’s (PCCB) zijn een optie. 55 jaar Targa Waar de 911 (991) Targa nog een echte verandering was ten opzichte van de 997, is de dakconstructie van de 992 vooral een doorontwikkeling. Leuk feitje: De 911 (992) Targa komt precies 55 jaar na de introductie van de allereerste 911 Targa 2.0 uit 1965. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.995 Geplaatst: 18 mei 2020 Delen Geplaatst: 18 mei 2020 Hopelijk komt dit nog als 2s ook... Zou ik nog verkiezen boven de mijne, maar de achterbank is daarin nog minder bruikbaar en die wordt hier toch regelmatig gebruikt... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.786 Geplaatst: 18 mei 2020 Delen Geplaatst: 18 mei 2020 2 minutes ago, Naish said: Hopelijk komt dit nog als 2s ook... Zou ik nog verkiezen boven de mijne, maar de achterbank is daarin nog minder bruikbaar en die wordt hier toch regelmatig gebruikt... Hoe verschilt de achterbank hierin met de coupé? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.642 Geplaatst: 18 mei 2020 Delen Geplaatst: 18 mei 2020 Grote fan van de 991 Targa, en dit zal zeker zo blijven Wel onbetaalbare Porsche voor mij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.156 Geplaatst: 18 mei 2020 Delen Geplaatst: 18 mei 2020 11 uren geleden, Phil zei: Nog steeds peinst Porsche er niet over om de 911 Targa van achterwielaandrijving te voorzien. En dat is toch wel een nadeel te noemen. De 992 Targa komt er alleen als 4 en als 4S. 2 uren geleden, Naish zei: Hopelijk komt dit nog als 2s ook... Waarom eigenlijk? Ik kan me inbeelden dat op een "extra pure" GT3 je misschien geen bezoedeling van het stuurgevoel wil, maar... ... op een Carrera? Ik lees nogal vaak dat de 4-modellen zelfs een tikje voordeel hebben op de 2-modellen inzake comfort en road feel in diverse (en vooral suboptimale) omstandigheden omdat het beetje extra gewicht dat op de vooras drukt, die net een zuchtje meer compliant en rustiger maakt. Terwijl de auto bij omstandigheden met voldoende grip eigenlijk een RWD is, de FWD komt toch enkel maar tussen indien noodzakelijk? Moest ik een targa willen (als koetswerkvorm), 't zou me niet tegenhouden dat 't een 4 is en geen 2. Meer nog: voor een daily kar waar ik winter/zomer mee zou rijden, zou ik zelfs d'office een 4 overwegen. (Na back to back testrit.) Zijn er hier die back to back / grondig met de twee gereden hebben en 't verschil in rijgedrag, rijplezier e.a. kunnen/willen duiden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gordon Gekko 118 Geplaatst: 18 mei 2020 Delen Geplaatst: 18 mei 2020 Net zoals bij de 991, voor mij de meest aantrekkelijke uit het gamma... Mag komen zoals hieronder. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 910 Geplaatst: 18 mei 2020 Delen Geplaatst: 18 mei 2020 13 minuten geleden, Gordon Gekko zei: Net zoals bij de 991, voor mij de meest aantrekkelijke uit het gamma... Mag komen zoals hieronder. Dat is echt een indrukwekkend decor. De auto zelf komt er niet zo goed uit in het zwart. Ge wilt die foto echt gaan herdoen met een zilvergrijze of een kleur. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.813 Geplaatst: 18 mei 2020 Delen Geplaatst: 18 mei 2020 Op deze foto is het een donkerblauwe. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexanderr 34.289 Geplaatst: 18 mei 2020 Delen Geplaatst: 18 mei 2020 Lijkt me eerder Jet Black Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 910 Geplaatst: 18 mei 2020 Delen Geplaatst: 18 mei 2020 Ja bij nader inzien is het een donkerblauwe. Wat mijn punt onderstreept dat die auto te veel een donker gat in de foto is. En het is ook niet simpel om die foto te herdoen omdat het een hele tijd kan duren eer die wolk weer precies op dezelfde plaats staat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.813 Geplaatst: 18 mei 2020 Delen Geplaatst: 18 mei 2020 Ik denk ook dat het een zwarte is, maar ik zag wel deze post op Instagram... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Audi S8 1.621 Geplaatst: 19 mei 2020 Delen Geplaatst: 19 mei 2020 Communicatie kleur voor de Targa 4 is Guards Red en die van de 4S Jet Black metallic. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 910 Geplaatst: 19 mei 2020 Delen Geplaatst: 19 mei 2020 Op een degelijk scherm met voldoende helderheid ziet ge dat het een donkerblauwe is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yves 77 Geplaatst: 19 mei 2020 Delen Geplaatst: 19 mei 2020 7 uren geleden, Audi S8 zei: Communicatie kleur voor de Targa 4 is Guards Red en die van de 4S Jet Black metallic. Inderdaad: Guards Red met Slate Grey interieur voor de 4 en Jet Black met bicolor zwart/bordeaux rood voor de 4S. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.813 Geplaatst: 19 mei 2020 Delen Geplaatst: 19 mei 2020 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.686 Geplaatst: 19 mei 2020 Delen Geplaatst: 19 mei 2020 lelijk imho; weinig speciale velgen, getinte ramen en een flets blauw dat de mooie lijnen verstopt van de 992 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.786 Geplaatst: 19 mei 2020 Delen Geplaatst: 19 mei 2020 17 minutes ago, William Blake said: lelijk imho; weinig speciale velgen, getinte ramen en een flets blauw dat de mooie lijnen verstopt van de 992 Second that. Ben echt geen fan van donkere velgen en met deze kleur lijkt de wagen echt oud. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Timo 15.242 Geplaatst: 19 mei 2020 Delen Geplaatst: 19 mei 2020 Vind er ook niks aan. Zoveel mooie kleuren blauw in hun gamma beschikbaar en dan kiezen ze zoiets. Heel donker, flets, onaangenaam, Niet mooi als het donker is en niet mooi in de zon (op foto dan toch). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.074 Geplaatst: 19 mei 2020 Delen Geplaatst: 19 mei 2020 On 5/18/2020 at 12:24 PM, gTa said: Zijn er hier die back to back / grondig met de twee gereden hebben en 't verschil in rijgedrag, rijplezier e.a. kunnen/willen duiden? Ja. Dat is kut om te driften Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.225 Geplaatst: 19 mei 2020 Delen Geplaatst: 19 mei 2020 2 uren geleden, William Blake zei: lelijk imho; weinig speciale velgen, getinte ramen en een flets blauw dat de mooie lijnen verstopt van de 992 Staat in de schaduw, dus de kleur geef ik nog een kans. Ik vind vooral die zwarte plastiek hard opvallen op deze foto. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Germinal 448 Geplaatst: 19 mei 2020 Delen Geplaatst: 19 mei 2020 Zijn er hier die back to back / grondig met de twee gereden hebben en 't verschil in rijgedrag, rijplezier e.a. kunnen/willen duiden? Bij mij was de 4/4s eigenlijk in t voordeel tov de Carrera en de S. De laatste 6 jaar heb ik enkel 4WD gereden. Zoals je aangeeft iets meer gewicht op de vooras. De RWD heeft mi beetje last van teveel gewicht op de achteras, wat licht in de neus. Anderen vinden dat juist een voordeel. Ik vond simpelweg 7-8k een te groot prijsverschil en bij mij is het geen daily.. dus in de winter zal er weinig mee gereden worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.156 Geplaatst: 19 mei 2020 Delen Geplaatst: 19 mei 2020 1 uur terug, ir_fuel zei: Ja. Dat is kut om te driften Oké, die zag ik aankomen. Maar stel dat je dat ab-so-luut niet ambieert? Dat je dus enkel "normaal" (i.e. nog maatschappelijk aanvaard sportief) wil rijden, heel af en toe wel eens stevig doorpappen doorheen een leuke bochtencombinatie of op een stukje onbewaakt rechtdoor, maar geen zotte shizzle zoals bochten uitdriften e.d. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.813 Geplaatst: 19 mei 2020 Delen Geplaatst: 19 mei 2020 Hier herken ik mij in. Die blauwe is toch knap. Dat Gentian Blue is toch een mooi blauw. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.156 Geplaatst: 19 mei 2020 Delen Geplaatst: 19 mei 2020 5 uren geleden, BMWMB zei: De zwarte velgen zijn m.i. 't probleem hier. Die accorderen langs geen kanten met de (eerder harde) blauwtint, die best wel wat toning down kan gebruiken door een lichter gekleurde velg. Met andere velg is dat enzian/gentian al heel wat knapper, imo: Ben sowieso niet hyper wild van enzianblau. 't Is zeker geen lelijke kleur, maar ik vind het klassiekere nachtblau uit het huidige gamma knapper, stijlvoller (maar wel minder sportief). Als "middenblauw" is er voor mij uit het recentere Porsche-palet geen knappere kleur dan saphirblau zelfs met zwarte wielen: Boy Bij de 718 GT4 en Spyder b.v. zou het mij zelfs mogelijks tegenhouden om een blauwe te nemen, omdat gentian/enzian de enige beschikbare metallic blauwtint is. 't Is me net niet donker genoeg en ook niet licht genoeg, en eigenlijk vooral een tik te "hard" (te veel saturatie). Doet hard denken aan het Tesla-blauw, da's ook zo'n "one blue must please all"-kleur. Maar ook hier: steek er een zilverkleurige velg op en die tint leeft helemaal op: 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.156 Geplaatst: 19 mei 2020 Delen Geplaatst: 19 mei 2020 13 minuten geleden, BMWMB zei: Die blauwe is toch knap. Dat Gentian Blue is toch een mooi blauw. 't Feit dat het zo hard op Tesla-blauw lijkt en dat je je Tesla een prachtige kleur vindt hebben, pleit ervoor dat je consequent bent. Ik vind het Tesla-blauw echt geen knappe blauwtint, en gentian blue (dat er hard op lijkt) dus ook niet. 't Is zeker niet het meest sprekende of karaktervolle blauw dat Porsche ooit maakte. (Zie post hierboven.) Absoluut niet lelijk, maar ook geen waauw-tint. Zeker niet op de 992/718 en al helemaal niet op die best povere standaardvelgen (en dan nog eens in 't zwart ). Op de Taycan vind ik het dan weer beter, opnieuw mits zilverkleurige velgen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.