josenjef 436 Geplaatst: 26 november 2020 Geplaatst: 26 november 2020 Indd. Eigen afhaalpunt of parcel shops. Hier op het platteland is dat beperkter dan bpost.Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk Quote
ir_fuel 58.438 Geplaatst: 26 november 2020 Geplaatst: 26 november 2020 Just now, josenjef said: Hier op het platteland is dat beperkter dan bpost. Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk Hier op het Waalse platteland toch niet iig. Quote
josenjef 436 Geplaatst: 26 november 2020 Geplaatst: 26 november 2020 Hier op het Waalse platteland toch niet iig.PostNL is bijvoorbeeld 5km, terwijl bpost hier in het dorp is. Wel net ontdekt dat GLS hier een dorp verder is bij een handel in veevoeders [emoji16]Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk Quote
Hazen 4.022 Geplaatst: 26 november 2020 Geplaatst: 26 november 2020 Mensen zijn gewoon veel te verwend geworden de laatste jaren. Alles moet tot aan de voordeur geleverd worden en het mag niks kosten. Voor mij persoonlijk is een afhaalpunt zelfs veel handiger aangezien ik nooit thuis ben op de uren dat ze leveren. 1 Quote
Polygoon 15.057 Geplaatst: 26 november 2020 Geplaatst: 26 november 2020 2 uren geleden, Hazen zei: Mensen zijn gewoon veel te verwend geworden de laatste jaren. Alles moet tot aan de voordeur geleverd worden en het mag niks kosten. Voor mij persoonlijk is een afhaalpunt zelfs veel handiger aangezien ik nooit thuis ben op de uren dat ze leveren. Pre-covid liet ik ook alles afleveren in een pakjesautomaat. Nu toch wel praktisch, zo alles aan huis 1 Quote
ir_fuel 58.438 Geplaatst: 26 november 2020 Geplaatst: 26 november 2020 4 hours ago, Hazen said: Mensen zijn gewoon veel te verwend geworden de laatste jaren. Alles moet tot aan de voordeur geleverd worden en het mag niks kosten. Voor mij persoonlijk is een afhaalpunt zelfs veel handiger aangezien ik nooit thuis ben op de uren dat ze leveren. Ik ga ook liever naar een afhaalpunt in een winkel dan naar BPost, om daar dan staan aan te schuiven terwijl 3 marginalen voor u proberen 10 euro over te schrijven van hun spaar- naar hun zichtrekening, maar dat dat niet lukt want er staat maar 7 euro op die rekening. 1 Quote
-krikke- 1.425 Geplaatst: 26 november 2020 Geplaatst: 26 november 2020 Tja in vlaamse postkantoren heb je een pak minder arme marginalen die aanschuiven... Ge moet toch iets over hebben voor diene spotgoedkope bouwgrond ginder eh... Quote
gewoon ik 8.376 Geplaatst: 26 november 2020 Geplaatst: 26 november 2020 2 uren geleden, ir_fuel zei: Ik ga ook liever naar een afhaalpunt in een winkel dan naar BPost, om daar dan staan aan te schuiven terwijl 3 marginalen voor u proberen 10 euro over te schrijven van hun spaar- naar hun zichtrekening, maar dat dat niet lukt want er staat maar 7 euro op die rekening. Plus die afhaalpunten zijn open voor 10u, tussen 11u30 en 13u30 en na 16u. Ook net iets makkelijker 1 Quote
gTa 28.076 Geplaatst: 26 november 2020 Geplaatst: 26 november 2020 12 uren geleden, Polygoon zei: “Ier se gvd. Den 386, hoe ist er mee. Lang geleden!” "Veur aaa..." *wijsvinger in borstspier gepriemd* "iest DEN IEJN. Gesnoope?" Quote
teus_ 245 Geplaatst: 26 november 2020 Geplaatst: 26 november 2020 On 11/25/2020 at 8:25 PM, Jules_W said: Postbodes zijn ook gewoon de minst gemotiveerde arbeiders. 1500€/maand vast en overuren worden niet betaald en kunnen ook niet gerecupereerd worden met verlof oid. Meer het principe zoveel te rapper ge klaar zijt zoveel te rapper ge naar huis kunt. Als ge dan zo een overvloed aan pakskes moet wegdragen zakt de moed wel eens in uw schoenen kan ik me voorstellen. Een groot probleem bij de Bpost is de ontevredenheid bij de werknemers. https://www.hln.be/binnenland/roos-39-beschrijft-hoe-leven-als-postbode-echt-is-ik-kreeg-gisteren-4-uur-en-13-minuten-om-100-pakjes-te-leveren-met-een-kapotte-gps~ab7c760a/ Quote
Krikkie 9.877 Geplaatst: 27 november 2020 Geplaatst: 27 november 2020 7 uren geleden, teus_ zei: https://www.hln.be/binnenland/roos-39-beschrijft-hoe-leven-als-postbode-echt-is-ik-kreeg-gisteren-4-uur-en-13-minuten-om-100-pakjes-te-leveren-met-een-kapotte-gps~ab7c760a/ Zo ziet mijn werkdag er ook uit , heb wel respect voor die mensen, zou er nooit commentaar op geven behalve dat ze het spookrijden eens zouden moeten laten. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 27 november 2020 Auteur Geplaatst: 27 november 2020 https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11/26/plug-in-hybride-auto-s-stoten-in-realiteit-meer-co2-uit-dan-gemi/ Eindelijk eens iemand die durft zeggen wat al lang weten: plug in hybrides vervuilen evenveel (zelfs als je de electriciteitsproductie niet bijtelt) en het systeem van tankkaarten moet echt es afgevoerd worden want het werkt vervuiling in de hand. Quote
Monterey Jack 6.514 Geplaatst: 27 november 2020 Geplaatst: 27 november 2020 1 hour ago, The Swede said: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11/26/plug-in-hybride-auto-s-stoten-in-realiteit-meer-co2-uit-dan-gemi/ Eindelijk eens iemand die durft zeggen wat al lang weten: plug in hybrides vervuilen evenveel (zelfs als je de electriciteitsproductie niet bijtelt) en het systeem van tankkaarten moet echt es afgevoerd worden want het werkt vervuiling in de hand. Gelukkig dat je het artikel goed gelezen hebt! Alle nuances er uit halen en er zelf iets van maken. 5 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 27 november 2020 Geplaatst: 27 november 2020 Het is in elk geval van groot belang in te zien dat als ge kapitalisme boven klimaat stelt ge van 500 autootjes in uw gemeente gaat gaan naar 1000 electrische SUVs en ge precies hetzelfde gaat doen als de vetvrije suikerbomyoghurtjes van Danone of de filtersigaretten. En er zijn heel veel mensen die dat verkiezen. Quote
knight-rider 105 Geplaatst: 27 november 2020 Geplaatst: 27 november 2020 7 uren geleden, The Swede zei: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11/26/plug-in-hybride-auto-s-stoten-in-realiteit-meer-co2-uit-dan-gemi/ Eindelijk eens iemand die durft zeggen wat al lang weten: plug in hybrides vervuilen evenveel (zelfs als je de electriciteitsproductie niet bijtelt) en het systeem van tankkaarten moet echt es afgevoerd worden want het werkt vervuiling in de hand. Ik heb ook al gehoord dat veel mensen hun plug-in hybride niet juist gebruiken en dan bedoel ik niet alleen het niet opladen waar ze het in het artikel over hebben. Maar ook de manier waarop ze de beide motoren gebruiken. Bij korte afstanden rij je uiteraard elektrisch, maar bij lange afstanden hoor ik van de meeste mensen dat ze eerst de accu leegrijden en dan verder rijden op de brandstofmotor, terwijl het toch beter is om dan in hybride modus te rijden. Quote
teus_ 245 Geplaatst: 27 november 2020 Geplaatst: 27 november 2020 Eerst de accu leegrijden lijkt misschien goedkoper? Quote
Monterey Jack 6.514 Geplaatst: 27 november 2020 Geplaatst: 27 november 2020 1 hour ago, knight-rider said: Bij korte afstanden rij je uiteraard elektrisch, maar bij lange afstanden hoor ik van de meeste mensen dat ze eerst de accu leegrijden en dan verder rijden op de brandstofmotor, terwijl het toch beter is om dan in hybride modus te rijden. Als ik in hybrid rijd dan schakelt die pas over op de motor als de batterij leeg is, of als je sneller gaat dan 110 km/u. In sport rijden heeft geen zin want dan verbruikt die als gek. Enige wat helpt is de batterij een bepaald % te laten houden, maar dan gebeurt eigenlijk hetzelfde, elektrisch rijden tot aan dat %. GPS instellen zou daar een voordeel in kunnen zijn, maar dat is enkel nuttig als ik effectief ergens specifieks heen rijd en ik gebruik liever Waze in Apple Carplay. Quote
knight-rider 105 Geplaatst: 28 november 2020 Geplaatst: 28 november 2020 Dat kan toch totaal niet de bedoeling zijn om aan zo een snelheden op de elektromotor te rijden, want het zal voordeliger zijn om dan de brandstofmotor te gebruiken. Vertrekken en rijden aan lage snelheden >> Elektrisch (Snel) optrekken >> Combinatie van beide motoren Aan hogere constante snelheid rijden >> Brandstofmotor Afremmen >> Recuperatie van energie Quote
teus_ 245 Geplaatst: 29 november 2020 Geplaatst: 29 november 2020 Ze zijn klaar met de goedkope renovatie van een huis hier tegenover. De ganse familie hebben ze uitgenodigd om grote kuis te doen. Zitten ze gezellig samen met 10-15 man. Het begint wel door te wegen dat de coronacrisis veel langer gerekt wordt door dat soort idioten. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 29 november 2020 Auteur Geplaatst: 29 november 2020 On 11/27/2020 at 8:38 AM, Monterey Jack said: Gelukkig dat je het artikel goed gelezen hebt! Alle nuances er uit halen en er zelf iets van maken. Rond tankkaarten is geen nuancering nodig. Rijden zonder voor brandstof te moeten betalen = niet op je verbruik letten. 1 Quote
Monterey Jack 6.514 Geplaatst: 29 november 2020 Geplaatst: 29 november 2020 6 minutes ago, The Swede said: Rond tankkaarten is geen nuancering nodig. Rijden zonder voor brandstof te moeten betalen = niet op je verbruik letten. Lekker van onderwerp veranderen en dan daar nogmaals generaliseren, zo verrassend zeg! En dan nog slaat uw nieuw punt op niets. Het enige wat je volgens mij kan zeggen is dat mensen met een tankkaart iets vaker de auto zullen nemen. Meerverbruik? Ik denk niet dat die plots als een gek rijden en in hun eigen auto als een bomma. Plus vaak zit je in bedrijfswagens met een vloot van gemiddeld 2 jaar oud? Vergeleken met 5? jaar voor privéwagens? 1 1 Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 29 november 2020 Geplaatst: 29 november 2020 Lekker van onderwerp veranderen en dan daar nogmaals generaliseren, zo verrassend zeg! En dan nog slaat uw nieuw punt op niets. Het enige wat je volgens mij kan zeggen is dat mensen met een tankkaart iets vaker de auto zullen nemen. Meerverbruik? Ik denk niet dat die plots als een gek rijden en in hun eigen auto als een bomma. Plus vaak zit je in bedrijfswagens met een vloot van gemiddeld 2 jaar oud? Vergeleken met 5? jaar voor privéwagens? Totdat je een werkgever hebt die dat een beetje opvolgt en je af en toe ‘adviezen’ geeft Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 29 november 2020 Auteur Geplaatst: 29 november 2020 Als ik zie hoe er bepaalden met hun lease-nummerplaathouder in België rondrijden, dan denk ik toch dikwijls dat ze dat niet zouden doen moest het hun eigen wagen/portefeuille zijn. 1 Quote
dragonfly 15.029 Geplaatst: 29 november 2020 Geplaatst: 29 november 2020 1 minuut geleden, The Swede zei: Als ik zie hoe er bepaalden met hun lease-nummerplaathouder in België rondrijden, dan denk ik toch dikwijls dat ze dat niet zouden doen moest het hun eigen wagen/portefeuille zijn. 1 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 29 november 2020 Geplaatst: 29 november 2020 14 minuten geleden, dragonfly zei: Rega p3 maar de plaat ken ik niet. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.