Ga naar inhoud

Algemeen nieuwstopic


The Swede

Aanbevolen berichten

Post.nl doet dat ook, al leveren die sneller bij de buren. Moet wel zeggen, bpost zijn de enige die allemaal hun pakket gewoon in mijn box op de oprit achter laat. Communicatie zal daar wat beter zijn.
Je bent ook afhankelijk van wie je bedeler is. Mijn Irakese PostNL bezorger die kent hier heel het dorp en weet wie familie van wie is. Die doet maar 1 stop per familie [emoji16]

Nu het druk is komt PostNL hier ook met blanco camionette, maar wel hebben ze kleding aan van PostNL. Bpost is hier niet zo stabiel, vaak een kaartje steken zonder aan te bellen.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, josenjef zei:

Je bent ook afhankelijk van wie je bedeler is. Mijn Irakese PostNL bezorger die kent hier heel het dorp en weet wie familie van wie is. Die doet maar 1 stop per familie emoji16.png

Nu het druk is komt PostNL hier ook met blanco camionette, maar wel hebben ze kleding aan van PostNL. Bpost is hier niet zo stabiel, vaak een kaartje steken zonder aan te bellen.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Idd, dat doet enorm veel, hoeveel zin die mannen hebben en of ze dat nummer op de deur wel willen opbellen. 

Op dat vlak is Coolblue hun eigen levringsdienst top. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werken jullie hier ook allemaal voor de overheid?

Het enige wat ik hoor zijn reden waarom het niet kan. Ipv diezelfde energie te steken in het vinden van oplossingen om deze practische problemen te overkomen. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minutes ago, CAS said:

Dat werkt nochtans al jaren goed voor een oudere heer met enkel een boot en een paard. 

Het is niet omdat het negers zijn dat je zijn helpers niet erkentelijk moet zijn voor hun werk.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Postbodes zijn ook gewoon de minst gemotiveerde arbeiders. 1500€/maand vast en overuren worden niet betaald en kunnen ook niet gerecupereerd worden met verlof oid. Meer het principe zoveel te rapper ge klaar zijt zoveel te rapper ge naar huis kunt. Als ge dan zo een overvloed aan pakskes moet wegdragen zakt de moed wel eens in uw schoenen kan ik me voorstellen. Een groot probleem bij de Bpost is de ontevredenheid bij de werknemers. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Jules_W zei:

Postbodes zijn ook gewoon de minst gemotiveerde arbeiders. 1500€/maand vast en overuren worden niet betaald en kunnen ook niet gerecupereerd worden met verlof oid. Meer het principe zoveel te rapper ge klaar zijt zoveel te rapper ge naar huis kunt. Als ge dan zo een overvloed aan pakskes moet wegdragen zakt de moed wel eens in uw schoenen kan ik me voorstellen. Een groot probleem bij de Bpost is de ontevredenheid bij de werknemers. 

Een kameraad van mij was vroeger postbode en die begon om 6h of zelfs vroeger en was vaak om 10-11h klaar.
De laatste jaren was dat wel al pakken minder... Als je dan te vroeg binnen was kan je nog gaan helpen sorteren oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werken jullie hier ook allemaal voor de overheid?
Het enige wat ik hoor zijn reden waarom het niet kan. Ipv diezelfde energie te steken in het vinden van oplossingen om deze practische problemen te overkomen. 
Het is niet omdat we de oplossing niet bij bpost zien dat we niks doen [emoji6] ik zit in wat projecten die deze materie ook bestuderen. Alleen blinkt bpost daar ook uit in afwezigheid, zelfs op vragen van hun grootste klanten gaan ze niet in.



Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Jochen zei:

Een kameraad van mij was vroeger postbode en die begon om 6h of zelfs vroeger en was vaak om 10-11h klaar.
De laatste jaren was dat wel al pakken minder... Als je dan te vroeg binnen was kan je nog gaan helpen sorteren oid.

Toch maar normaal niet? Als ik mijn werk om 14u gedaan  heb mag ik ook nie al naar huis, en moet ik t volgende gewoon pakken om mijn uren te maken.

Da lijkt een ziekte van de tijd te zijn/worden. Ze komen van school af en willen allemaal zoveel mogelijk verdienen door zo weinig mogelijk te doen, en liefst al de sleutels van ne bmw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Lotuzzz zei:

Normaal is Miss Lotuzzz thuis voor de leveringen ( @The Swede al helemaal trots op mij), maar een tijd geleden deed ik zelf open en zei zo'n koerier in gebroken Vlaams dat ik een leuke vrouw had 😮

 

Vrouwen zijn altijd het vriendelijkst bij een levering, vooral als de man van huis is en daarom sla ik uitnodigingen om een koffie'tje te drinken altijd af, je weet nooit wat die van plan zijn! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Jules_W said:

Postbodes zijn ook gewoon de minst gemotiveerde arbeiders. 1500€/maand vast en overuren worden niet betaald en kunnen ook niet gerecupereerd worden met verlof oid. Meer het principe zoveel te rapper ge klaar zijt zoveel te rapper ge naar huis kunt. Als ge dan zo een overvloed aan pakskes moet wegdragen zakt de moed wel eens in uw schoenen kan ik me voorstellen. Een groot probleem bij de Bpost is de ontevredenheid bij de werknemers. 

 

23 minutes ago, Joske said:

Toch maar normaal niet? Als ik mijn werk om 14u gedaan  heb mag ik ook nie al naar huis, en moet ik t volgende gewoon pakken om mijn uren te maken.

Da lijkt een ziekte van de tijd te zijn/worden. Ze komen van school af en willen allemaal zoveel mogelijk verdienen door zo weinig mogelijk te doen, en liefst al de sleutels van ne bmw.

Ik heb een aantal jaar als jobstudent hier bij de post gewerkt, was natuurlijk wel voor de grote pakjesvolumes, maar hard heb ik die dan toch nooit weten werken hoor :lol: 's Ochtends zitten kaarten met een koffie en een koekske omdat ze niet mochten op ronde gaan voor 8u :lolz: 

De dagen dat Kerk en Leven moest uitgedragen worden was het wel stevig, dat waren de dagen dat je een beetje moest doorwerken om binnen uw 8 uur rond te raken. Of de folderkes van Aldi :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Ik heb een aantal jaar als jobstudent hier bij de post gewerkt, was natuurlijk wel voor de grote pakjesvolumes, maar hard heb ik die dan toch nooit weten werken hoor :lol: 's Ochtends zitten kaarten met een koffie en een koekske omdat ze niet mochten op ronde gaan voor 8u :lolz: 

De dagen dat Kerk en Leven moest uitgedragen worden was het wel stevig, dat waren de dagen dat je een beetje moest doorwerken om binnen uw 8 uur rond te raken. Of de folderkes van Aldi :D 

Die tijd is wel voorbij sinds de invoering van de Georoutes 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Joske zei:

Da lijkt een ziekte van de tijd te zijn/worden. Ze komen van school af en willen allemaal zoveel mogelijk verdienen door zo weinig mogelijk te doen, en liefst al de sleutels van ne bmw.

Vroeger, in de goeien ouwe tijd, deden ze inderdaad liefst zo veel mogelijk werk voor zo weinig mogelijk geld :fp: 

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Joske said:

zoveel mogelijk verdienen door zo weinig mogelijk te doen

Dat is mijn credo.

Enerzijds dwingt het tot efficiëntie (anders verdien je geen bal), anderzijds stipuleert dat het idee dat je betaald wordt voor wat je doet, niet voor de uren die je besteed. Dat zeg ik ook tegen de mensen die voor mij werken.

@Maverick

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, josenjef said:

Je bent ook afhankelijk van wie je bedeler is. Mijn Irakese PostNL bezorger die kent hier heel het dorp en weet wie familie van wie is. Die doet maar 1 stop per familie emoji16.png

Nu het druk is komt PostNL hier ook met blanco camionette, maar wel hebben ze kleding aan van PostNL. Bpost is hier niet zo stabiel, vaak een kaartje steken zonder aan te bellen.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Die mannen beginnen mij ondertussen ook al te kennen, van DPD, UPS en PostNL, genre als ge ze ergens kruist met hun camionette doen ze goeiendag of teken dat ze iets voor u meehebben :lol: 

Vandeweek in de lokale pitazaak "mijne" bedeler nog tegengekomen. "Ah hey? Gij woont op nummer 347 he?" Jup :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, josenjef said:

Zo simpel is het jammer genoeg niet ... Uw sorteercentrum heeft een maximum capaciteit, dat is niet gewoon mannekes bijpompen tot in het oneindige.

Voor routes te rijden moet je niet veel kennen maar je moet wel een voertuig hebben en een screening doorlopen. Het is niet de bedoeling dat er s'avonds ene alle iPhone's mee naar huis pakt emoji6.png

De extra capaciteit moet in de praktijk van derden komen en die moeten een transportvergunning hebben. Ook die markt is niet oneindig.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Swede zal het toch wel weten zeker?! Zoiets is zijn job!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ICM zei:

Dat is mijn credo.

Enerzijds dwingt het tot efficiëntie (anders verdien je geen bal), anderzijds stipuleert dat het idee dat je betaald wordt voor wat je doet, niet voor de uren die je besteed. Dat zeg ik ook tegen de mensen die voor mij werken.

@Maverick

BesteedT

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, ir_fuel zei:

Die mannen beginnen mij ondertussen ook al te kennen, van DPD, UPS en PostNL, genre als ge ze ergens kruist met hun camionette doen ze goeiendag of teken dat ze iets voor u meehebben :lol: 

Vandeweek in de lokale pitazaak "mijne" bedeler nog tegengekomen. "Ah hey? Gij woont op nummer 347 he?" Jup :lol: 

Die mannen ken je naam niet, enkel je huisnummer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid