Ga naar inhoud

Algemeen nieuwstopic


The Swede

Aanbevolen berichten

7 minutes ago, Le Capri Mauve said:

Rega p3 maar de plaat ken ik niet. 

Volgens de Swede is het heel belangrijk of het een lease-plaat is of niet, die lease-plaat gaat veel sneller en verbruikt meer. Bij een lease is alles 180bpm en slijten ze sneller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, brjefs zei:

Gelukkig heeft de zweed gaan tankkaart want hij verbruikt nu al 3x zo veel als het gemiddelde

Enkel met diesels.

Met benzines rijdt hij steevast rond aan de helft van het NEDC-verbruik.
Zijn WLTP-score is momenteel nog in berekening.

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, teus_ zei:

Ze zijn klaar met de goedkope renovatie van een huis hier tegenover. De ganse familie hebben ze uitgenodigd om grote kuis te doen. Zitten ze gezellig samen met 10-15 man. Het begint wel door te wegen dat de coronacrisis veel langer gerekt wordt door dat soort idioten. 

Wij verhuizen ipv 1 dag een gans weekend omdat we het helemaal alleen moeten doen. Ik nodig enkel mijn beste vriend (voor het hoognodige) uit om de zware dingen te tillen. Verder helpen mijn ouders wel, maar bon met m’n vader heb ik al gans het huis geschilderd dus die zit sowieso in m’n “bubbel”. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/27/2020 at 3:56 PM, knight-rider said:

Ik heb ook al gehoord dat veel mensen hun plug-in hybride niet juist gebruiken 

Ik "hoor" dat ook altijd over die hybrids.

Echter ken ik niemand die een hybrid heeft en er zo gebruik van maakt. Iedereen die ik ken laadt dat ding ook effectief op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, Jenkins said:

Tankkaart of niet, dat verandert nu eens 0,0 aan mijn rijstijl of gebruik van mijn auto. 

+ het feit dat niet iedereen een ongelimiteerde tankkaart heeft, en men tegenwoordig in bedrijven nogal veel monitoring doet op het verbruik.

Trouwens, lease-karren hebben een max aantal jaarlijkse kilometers. Als je dat ineens met 30% gaat overschrijden zullen ze ook wel ingrijpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, ir_fuel zei:

+ het feit dat niet iedereen een ongelimiteerde tankkaart heeft, en men tegenwoordig in bedrijven nogal veel monitoring doet op het verbruik.

Trouwens, lease-karren hebben een max aantal jaarlijkse kilometers. Als je dat ineens met 30% gaat overschrijden zullen ze ook wel ingrijpen.

Dit jaar heb ik nochtans aardig wat marge op m'n begrote km's. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit jaar heb ik nochtans aardig wat marge op m'n begrote km's. [emoji3]
Ik ging ook over mijn kilometers zitten, maar nu ga ik er mooi onder blijven [emoji3] ik ben wel benieuwd of ik nu weer een diesel moet bestellen voor de komende 5 jaar aan 25 000 kilometer per jaar ... Die van de fleet weten het waarschijnlijk ook niet meer nu ...

Mijn vrouw heeft nu een benzine als lease maar dat zuipt toch hoor in vergelijking met zo een eco dieselmotor ...

Dat is qua verbruik close met de Vito die we privé hebben, dat is wel nog een euro4 diesel.

Maar volgens de Zweed kan dat allemaal niet, zuinig zijn op de privé en de lease auto's aftrappen, zo zal het zijn!

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, josenjef zei:

Ik ging ook over mijn kilometers zitten, maar nu ga ik er mooi onder blijven emoji3.png ik ben wel benieuwd of ik nu weer een diesel moet bestellen voor de komende 5 jaar aan 25 000 kilometer per jaar ... Die van de fleet weten het waarschijnlijk ook niet meer nu ...

Mijn vrouw heeft nu een benzine als lease maar dat zuipt toch hoor in vergelijking met zo een eco dieselmotor ...

Dat is qua verbruik close met de Vito die we privé hebben, dat is wel nog een euro4 diesel.

Maar volgens de Zweed kan dat allemaal niet, zuinig zijn op de privé en de lease auto's aftrappen, zo zal het zijn!

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Ik zit in de range 35-40k per jaar en ik mocht kiezen tussen benzine of diesel voor een aantal modellen. Toch maar voor de diesel gegaan, ook omdat we geregeld in het buitenland zitten (in niet COVID-tijden, ahum) en mijn tankkaart enkel voor België geldt. Dan is het minderverbruik meegenomen + hoe gaat het hele CO²/VAA-verhaal evolueren in de komende jaren... no one knows.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit in de range 35-40k per jaar en ik mocht kiezen tussen benzine of diesel voor een aantal modellen. Toch maar voor de diesel gegaan, ook omdat we geregeld in het buitenland zitten (in niet COVID-tijden, ahum) en mijn tankkaart enkel voor België geldt. Dan is het minderverbruik meegenomen + hoe gaat het hele CO²/VAA-verhaal evolueren in de komende jaren... no one knows.
Op skiverlof deden we 400 kilometer met een volle tank, dat is niet comfortabel als je dat meerdere keren per jaar aan de hand hebt inderdaad.

Sowieso is het comfortabeler om 1000 km op een tank te doen wanneer je zoveel kilometers per jaar maakt.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, gTa said:

Enkel met diesels.

Met benzines rijdt hij steevast rond aan de helft van het NEDC-verbruik.
Zijn WLTP-score is momenteel nog in berekening.

Je klinkt als de advocaat van mijn ex vrouw. Die las ook enkel wat hem goed uitkwam. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, The Swede zei:

Die las ook enkel wat hem goed uitkwam. 

Zonder te willen jennen oid, maar dát is nu eens echt jouw 'legacy' hier op 't forum, hoe je je hier erg vaak gedraagt. Posts half lezen (of de clou niet (willen) snappen) of enkel lezen wat je dénkt dat er staat, er hetgene uit halen wat jou past en daarmee anderen ofwel plat proberen discussiëren ofwel jennen, om na een tijdje (zeker bij wat steekhoudende tegenwind) het janboeltje te droppen en 't over een andere boeg te gooien.

  • Vind ik leuk 4
  • Thanks Friendly 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, josenjef said:

Ik ging ook over mijn kilometers zitten, maar nu ga ik er mooi onder blijven emoji3.png ik ben wel benieuwd of ik nu weer een diesel moet bestellen voor de komende 5 jaar aan 25 000 kilometer per jaar ... Die van de fleet weten het waarschijnlijk ook niet meer nu ...

Mijn vrouw heeft nu een benzine als lease maar dat zuipt toch hoor in vergelijking met zo een eco dieselmotor ...

Dat is qua verbruik close met de Vito die we privé hebben, dat is wel nog een euro4 diesel.

Maar volgens de Zweed kan dat allemaal niet, zuinig zijn op de privé en de lease auto's aftrappen, zo zal het zijn!

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Komiek want hoeveel hoor ik er niet zeggen "bwa, ik laad mijne hybride niet altijd. Da's eigenlijk voor de fiscus dat ik dat kocht". Of "we gaan in het weekend met de auto naar de zee want we hebben toch een tankkaart"...

En voor degenen die op hun teentjes getrapt zijn: moest je volledige lezen wat ik over tankkaarten geschreven heb, dan zou je weten dat ik nooit heb geteld dat de compensatie van gebruik van de bedrijfswagen moet worden afgeschaft.

Ik ben pro het Engelse (en Zwitsers) systeem waarbij je compensatie krijgt per kilometer die je voor het bedrijf rijdt. Zo zijn je kosten nog steeds gedekt en is het je eigen verantwoordelijkheid hoe zuinig je rijdt en welke wagen je rijdt. Daarnaast heb je geen zever rond het privegebruik van de tankkaart etc.  

Zo kan de overheid niet alleen verkeer en vervuiling aanpassen, maar ook de regelgeving rond belastingen simplifiëren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, gTa said:

Zonder te willen jennen oid, maar dát is nu eens echt jouw 'legacy' hier op 't forum, hoe je je hier erg vaak gedraagt. Posts half lezen (of de clou niet (willen) snappen) of enkel lezen wat je dénkt dat er staat, er hetgene uit halen wat jou past en daarmee anderen ofwel plat proberen discussiëren ofwel jennen, om na een tijdje (zeker bij wat steekhoudende tegenwind) het janboeltje te droppen en 't over een andere boeg te gooien.

Tja, ik ben niet bij de overheid tewerkgesteld en heb niet zoveel tijd om alles in detail te lezen. En ik moet ook geen 7 paragrafen lezen om te merken dat iemand zever aan het verkondigen is.

Kijk er mijn verbruik van zowel mijn eigen benzinewagens als dat van de benzinewagens die ik de laatste 18 maand werkmatig reed (die 750i en de X5 40i meest recentelijk bvb) op na en je zal zien dat ik met allemaal een verbruik heb dat in de lijn ligt van wat ik met diesels verbruik. En het is niet alsof ik dat "per toeval" verzwijg. De rijindrukken van de 750i werden op dit forum neergezet incluis zelfs de bemerking dat het verbruik te hoog was. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, The Swede zei:

Tja, ik heb niet zoveel tijd om alles in detail te lezen.

Ik hoop dat je dat in jouw job wel doet. :D  Ik doe dat in mijn jobs (deze bij de overheid en deze voor mezelf) ook. Tijd hebben voor zoiets, da's iets dat je zelf maakt, da's een keuze. Jij maakt dan hier op 't forum liever tijd om te zagen over dingen naast de kwestie ipv eerst grondig te lezen zodat je weet waar de klepel hangt? 😛

12 minuten geleden, The Swede zei:

Tja, ik ben niet bij de overheid tewerkgesteld

Daar is dat gratuite non-argument weer. Voor niet bij de overheid tewerkgesteld te zijn hebt ge anders verdorie wel wrééd veel tijd om op 't forum te zitten! Meer dan mij (overdag), bijkans! Zeker dat ge gene ambetantenaar van nature zijt? Ge hebt er alle tekenen van! :D 

Quote

Kijk er mijn verbruik van zowel mijn eigen benzinewagens als dat van de benzinewagens die ik de laatste 18 maand werkmatig reed (die 750i en de X5 40i meest recentelijk bvb) op na en je zal zien dat ik met allemaal een verbruik heb dat in de lijn ligt van wat ik met diesels verbruik. En het is niet alsof ik dat "per toeval" verzwijg. De rijindrukken van de 750i werden op dit forum neergezet incluis zelfs de bemerking dat het verbruik te hoog was. 

Voor iemand die zgz meteen door heeft dat anderen zever aan 't verkondigen zijn, ga je anders verdorie wél grondig in op zever. :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minutes ago, The Swede said:

Je klinkt als de advocaat van mijn ex vrouw. Die las ook enkel wat hem goed uitkwam. 

Hij zal het eens gaan zeggen.

Laugh Reaction GIF by GIPHY News

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zit al een hele tijd rond de pot te draaien, gTa. 

Je werd erop gewezen dat je opmerking dat ik enkel met diesels veel verbruik en met benzines niet inderdaad "gratuit" is want op niks gebaseerd. Punt. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minutes ago, gTa said:

Ik hoop dat je dat in jouw job wel doet. :D  Ik doe dat in mijn jobs (deze bij de overheid en deze voor mezelf) ook. Tijd hebben voor zoiets, da's iets dat je zelf maakt, da's een keuze. Jij maakt dan hier op 't forum liever tijd om te zagen over dingen naast de kwestie ipv eerst grondig te lezen zodat je weet waar de klepel hangt? 😛

Hij heeft "geen tijd" om alles te lezen, maar wel tijd om zinloze discussies te starten en proberen mensen op hun paard te zetten :lolz: 

Dat klinkt natuurlijk chiquer dan gewoon toegeven dat je niet leest wat er staat of dingen fout interpreteert :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, The Swede zei:

Je zit al een hele tijd rond de pot te draaien, gTa. 

Nee, ik vulde een grapje die een ander maakte, gewoon aan. Namelijk, met:

5 minuten geleden, The Swede zei:

je opmerking dat ik enkel met diesels veel verbruik en met benzines niet (...) "gratuit" is want op niks gebaseerd.

Die opmerking was vooral als "zever" bedoeld. Zeker de grootheden erin kloppen -evident- van geen kanten! :lol: 

Anderzijds is het fout dat die op niks gebaseerd is. Ik baseer mij (samen met anderen hier) op zaken die je (vooral vroeger, inderdaad) hier vaak kwam poneren en die bij heel veel mensen de wenkbrauwen deden fronsen.

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

Hij heeft "geen tijd" om alles te lezen, maar wel tijd om zinloze discussies te starten en proberen mensen op hun paard te zetten :lolz: 

Dat klinkt natuurlijk chiquer dan gewoon toegeven dat je niet leest wat er staat of dingen fout interpreteert :lol: 

Tut tut tut, meneer "is niet bij de overheid tewerkgesteld" en is dus per definitie zonder fouten! :lol: 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minutes ago, gTa said:

Tut tut tut, meneer "is niet bij de overheid tewerkgesteld" en is dus per definitie zonder fouten! :lol: 

Kan je dit even samenvatten? Ik werk namelijk niet bij de overheid en heb dus geen tijd bovenstaande tekst te lezen.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komiek want hoeveel hoor ik er niet zeggen "bwa, ik laad mijne hybride niet altijd. Da's eigenlijk voor de fiscus dat ik dat kocht". Of "we gaan in het weekend met de auto naar de zee want we hebben toch een tankkaart"...
En voor degenen die op hun teentjes getrapt zijn: moest je volledige lezen wat ik over tankkaarten geschreven heb, dan zou je weten dat ik nooit heb geteld dat de compensatie van gebruik van de bedrijfswagen moet worden afgeschaft.
Ik ben pro het Engelse (en Zwitsers) systeem waarbij je compensatie krijgt per kilometer die je voor het bedrijf rijdt. Zo zijn je kosten nog steeds gedekt en is het je eigen verantwoordelijkheid hoe zuinig je rijdt en welke wagen je rijdt. Daarnaast heb je geen zever rond het privegebruik van de tankkaart etc.  
Zo kan de overheid niet alleen verkeer en vervuiling aanpassen, maar ook de regelgeving rond belastingen simplifiëren. 
Dat zegt misschien iets over de mensen waarmee je omgaat [emoji6] ik zie namelijk andere dingen.

Ik heb een heel weekend met mijn privé auto gereden terwijl er hier 2 met tankkaart stonden. Volgend weekend ook 150 km met de privé wagen omdat ik mijn bedrijfswagens niet vol met rommel wil duwen. Dat is zelfs de reden dat die derde wagen er is.

Van mij mogen ze direct die hele bedrijfswagen winkel omgooien, maar mijn privé busje kan er wel zijn door het financiële voordeel van de bedrijfswagens. Dus als dat zonder compensatie komt zal ik gewoon meer met mijn vervuilende eigen wagen gaan rijden.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, josenjef said:

Dat zegt misschien iets over de mensen waarmee je omgaat emoji6.png ik zie namelijk andere dingen.

Zweed verzint gewoon meningen om tegen de kar te stampen en doet dan toogverhaalgewijs alsof hij veel mensen kent die zo doen om die mening kracht bij te zetten, alsof het een representatieve steekproef is. 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, ir_fuel zei:

Zweed verzint gewoon meningen om tegen de kar te stampen en doet dan toogverhaalgewijs alsof hij veel mensen kent die zo doen om die mening kracht bij te zetten, alsof het een representatieve steekproef is. 

 

Hij heeft dan ook een anekdote voor elke situatie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid