Ga naar inhoud

Algemeen nieuwstopic


The Swede

Aanbevolen berichten

Quote

De Nationale Veiligheidsraad heeft weer samengezeten om de nieuwe coronamaatregelen te bespreken nu de besmettingscijfers opnieuw de hoogte in gaan. De politici willen de bevolking vooral duidelijkheid en perspectief bieden. Dit is er allemaal beslist.

Dus ze versoepelen alles een beetje, en leggen de verantwoordelijkheid meer 'bij de mensen". Het deel van de bevolking dat te dom/lomp/onverantwoord is heeft nochtans al bewezen dat je hen voor geen meter kunt vertrouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, The Swede zei:

Ik herinner mij daar niks van. Wat ik wel weet is dat ge maar moet zeggen dat ge een programma wilt maken over hoe de Russen dat schip hebben doen zinken en de rode loper wordt uitgerold.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Le Capri Mauve said:

Ik herinner mij daar niks van. Wat ik wel weet is dat ge maar moet zeggen dat ge een programma wilt maken over hoe de Russen dat schip hebben doen zinken en de rode loper wordt uitgerold.

Van de Russen trek ik mij geen zak aan. Wel hoe de Zweden en de Finnen er al jaren alles aan doen om elk onderzoek naar het zinken van dit schip te verhinderen. De Zweden hebben zelfs voorgesteld recentelijk om het wrak te begraven onder een laag beton... Bij welk wrak doet men dat nog? 🤔

Het straffe in dit verhaal is dat het hoofd van het Ests onderzoeksteam nu plots zijn kar keert, En dan ze wel nieuwe informatie hebben, maar al aangeven dat ze de conclusie van 1997 niet gaan veranderen... Dat is ook iets dat enkel in Finland kan :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral deze regel vind ik nogal vreemd:

Quote

De drie landen voegen er wel aan toe dat ze vasthouden aan de finale conclusies van het rapport in 1997, met name dat de ferry gezonken is door een defecte boegdeur.

Dus ze gaan t opnieuw (laten) onderzoeken, maar t resultaat van dat onderzoek moet dit zijn. :fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was ook mijn punt. 

Op zich verwondert mij dat wel niks van Finland bvb. Dat zijn echt communisten. En van de Zweden heb ik ondertussen ook gemerkt dat ze niet vies zijn van een potje dicht te doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/28/2020 at 11:48 PM, The Swede said:

Misschien dat ze nog meer bewijsmateriaal aanhalen in de docu, behalve dat er een stevige zichtbare scheur is. Moest het zijn van een duikboot, zou die toch zinken of toch stevige schade moeten hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, teus_ zei:

Misschien dat ze nog meer bewijsmateriaal aanhalen in de docu, behalve dat er een stevige zichtbare scheur is. Moest het zijn van een duikboot, zou die toch zinken of toch stevige schade moeten hebben?

Ah ja, juist daarom dat er daar niet gezocht mocht worden naar 't wrak, dat het een "herdenkingssite" was en/of dat men er een paar containerbootladingen beton over wil kappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feit is gewoon: er zijn zoveel boten reeds gezonken en men heeft nooit gezegd "Over die gaan we een lading beton kappen"... Hier plots wel.

Er werden destijds ook vragen gesteld van onderzoekers rond hoe die zo kon zinken. "Toeval" wil wel dat er net op die oversteek militair materiaal zat dat de Zweden hadden gekocht van Russische soldtane die toen uit Estland vertrokken. Ander "toeval" wil dat twee van de onderzoekers op een maand tijd zijn "gestorven" (net voordat de conclusies er moesten liggen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ontken niet dat het niet stinkt hé. Als er schade aan een duikboot van een ander land is, wordt het nog moeilijker om alles in de doofpot te steken. Dat zou wel spectaculair zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minutes ago, teus_ said:

Ik ontken niet dat het niet stinkt hé. Als er schade aan een duikboot van een ander land is, wordt het nog moeilijker om alles in de doofpot te steken. Dat zou wel spectaculair zijn.

Want het zou de eerste keer zijn dat er een Russische of Amerikaanse duikboot betrokken is bij een ongeluk en dat ze dat ding wegsteken? 

 

Zelf zie ik het duikboot verhaal niet zitten. Het is daar niet diep (dus niet makkelijk voor een duikboot om ongemerkt rond te varen) en dit ding is opzettelijk tot zinken gebracht. Dat doe je niet met een duikboot maar met explosieven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, gewoon ik said:

er varen er daar genoeg rond.

Dat wel, maar je hebt ten eerste al een grote duikboot nodig om de aanvaring met zo een schip te overleven. En die varen meestal niet waar het maar 80m diep is. 

Dan is er het feit dat die duikboot ook nog es ongemerkt moest wegkomen in waters waar een massa andere schepen zaten en je niet in de diepte kan wegduiken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, The Swede zei:

Zelf zie ik het duikboot verhaal niet zitten. Het is daar niet diep (dus niet makkelijk voor een duikboot om ongemerkt rond te varen) en dit ding is opzettelijk tot zinken gebracht. Dat doe je niet met een duikboot maar met explosieven. 

Explosieven! Experts kunnen heel goed aan een scheur zien of ze ontstaan is door rammen of door explosieven. Wat zeggen ze?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, Le Capri Mauve said:

Explosieven! Experts kunnen heel goed aan een scheur zien of ze ontstaan is door rammen of door explosieven. Wat zeggen ze?

Er is een Duits onderzoeksteam dat het wrak destijds onderzocht en opening(en) onder de waterlijn vond die ontstaan waren door een ontploffing. Dat werd echter compleet onder de mat geveegd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/10/2020 om 10:32, The Swede zei:

Er is een Duits onderzoeksteam dat het wrak destijds onderzocht en opening(en) onder de waterlijn vond die ontstaan waren door een ontploffing. Dat werd echter compleet onder de mat geveegd.

Ik wil de conclusie niet tegenspreken maar de documentairemakers trekken conclusies die ik niet bij de geinterviewden hoor. Ze horen het onderscheid aan te tonen tussen de plastische vervorming door een rots en die door een explosie. Dat kan soms gebeuren door het totaalbeeld te bekijken: dan kijken ze bv hoe het staal opkrult bv(splaying).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
5 minutes ago, Polygoon said:

De reeks "Filip van België" al gekeken? Ik vind dat fluppe daar heel goed uitkomt (waarschijnlijk de bedoeling) en hij lijkt me best competent.

Ik kan die enkel via web bekijken (i.e. met wat vertraging), maar gisteren afl 3 gezien en is redelijk goed ineengestoken. 

Om eerlijk te zijn, vind ik ook deze toenadering slim. Ipv het geheel in de schandaalsfeer te houden en de pers amunitie te geven het hof te bekritiseren, trekken ze de mat vanonder hun voeten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, The Swede zei:

Ik kan die enkel via web bekijken (i.e. met wat vertraging), maar gisteren afl 3 gezien en is redelijk goed ineengestoken. 

Om eerlijk te zijn, vind ik ook deze toenadering slim. Ipv het geheel in de schandaalsfeer te houden en de pers amunitie te geven het hof te bekritiseren, trekken ze de mat vanonder hun voeten. 

Exact.
Ik denk dat ze Elisabeth ook al goed aan het klaarstomen zijn.

Los daarvan: Paola in hare jonge tijd, #ZZD ( @gTa hier vind ik het dan weer wel gefatsoeneerd, ondanks dat het over de koninklijke familiet gaat :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid