Ga naar inhoud

Algemeen nieuwstopic


The Swede

Aanbevolen berichten

8 uren geleden, The Swede zei:

Woont er iemand in de buurt van Hasselt? Ik wil nl nog gauw een grote stapel boeken kopen.

 

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10/26/kinderboekenuitgeverij-clavis-in-hasselt-vernietigt-7000-boeken/

 

7000 boeken krijg ik juist in in mijne Partner geladen 😂

Ma wil gerust uw bestelling gaan ophalen. :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Jules_W zei:

't Is in België nog allemaal zo erg niet. Woon maar eens in de US met als enige keus Trump of Biden...

Hier maakt het niet uit wie je kiest, ze doen toch hun goesting :lol: 

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, The Swede zei:

Ha. :lolz: Ik dacht dat ge het loemp vond dat ik die boeken wou. 

Ik ga morgen een mailke sturen, denk ik. :D

 

Voor mij ook één aub. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11/20/drie-graduaatsopleidingen-van-karel-de-grote-hogeschool-nietig-v/

Toch straf, he. De mentaliteit van vandaag: Het was een opleiding waarin het gemakkelijker was hun graduaatsdiploma te halen... :fp: 

En dan zijn ze verwonderd dat je bij je screening van CV's niet enkel naar de titel van het diploma kijkt, maar ook de school waar het diploma werd behaald.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, The Swede zei:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11/20/drie-graduaatsopleidingen-van-karel-de-grote-hogeschool-nietig-v/

Toch straf, he. De mentaliteit van vandaag: Het was een opleiding waarin het gemakkelijker was hun graduaatsdiploma te halen... :fp: 

En dan zijn ze verwonderd dat je bij je screening van CV's niet enkel naar de titel van het diploma kijkt, maar ook de school waar het diploma werd behaald.  

Quote

Het was net omdat dit een heel nieuwe manier van onderwijs was, dat ik er weer zin in had om een hogeschooldiploma te halen. Er zijn bijvoorbeeld geen examens maar we worden op allerlei andere manieren geëvalueerd, via coaching, taken, presentaties en dergelijke. Dit maakte het voor mij veel haalbaarder om een diploma te halen. De klassieke manier van onderwijzen ben ik een beetje beu.

't Is een graduaatopleiding, dat is sowieso twee keer niets waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201125_93777569

Quote

De combinatie van een sluiting van de winkels door de coronacrisis en de naderende feestdagen zorgt voor een ongeziene bottleneck bij Bpost: het postbedrijf kan de toevloed aan online bestelde pakjes niet meer aan. Volgens winkelketen Hema werden zelfs vier vrachtwagens vol leveringen geweigerd, en moet het bedrijf daarom zijn ‘Black Friday’-promoties terugschroeven. Dat meldt ‘De Tijd’.

“Vier vrachtwagens vol spullen werden vorige week geweigerd in het distributiecentrum van Bpost”, zegt Hema-topvrouw Carla Velghe. “Die pakjes zijn nu pas in verwerking. We hebben zelfs overwogen onze webshop te sluiten.” Hema schroeft daarom zijn ‘Black Friday’-promoties terug, zodat klanten niet nog meer zouden kopen. “We staan nog altijd op de rem. Het omzetverlies is gigantisch”, aldus Velghe.

Ook een elektroketen zag vrachtwagens met aankopen geweigerd worden, schrijft De Tijd. “De levering een dag na bestelling kan Bpost sinds de lockdown niet meer garanderen”, klinkt het. “Wij sturen klanten zo veel mogelijk naar onze eigen winkels om zelf aankopen op te halen.”

Bpost vraagt begrip

Bpost erkent het probleem, maar zegt dat het alles doet wat mogelijk is. “We namen 3.000 extra postbodes aan en we organiseren extra leverrondes. Zelfs het bureaupersoneel levert mee”, aldus woordvoerder Veerle Van Mierlo. “Maar we worden nu eenmaal geconfronteerd met een ongeziene stijging van het aantal pakjes. Het gros wordt op tijd geleverd.”

Bpost bevestigt dat het vrachtwagens heeft geweigerd. “De winkels geven ons prognoses, die we gebruiken om ons te organiseren”, zegt Van Mierlo. “Zegt een bedrijf dat het vijf vrachtwagens met pakjes naar ons sorteercentum stuurt en zijn dat er uiteindelijk tien, dan kunnen wij niet anders dan enkele trucks te weigeren.”

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is vandaag een verhuisfirma komen leveren voor Dreamland, oorspronkelijk ging dat via bpost komen. Oplossingen zijn er soms wel op de markt.

Hier hangt een brief op het postkantoor " om u beter van dienst te zijn sluiten we nu om 17 uur in plaats van 18 uur". Daar zit ook een deel van het probleem vrees ik.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, josenjef said:

Hier is vandaag een verhuisfirma komen leveren voor Dreamland, oorspronkelijk ging dat via bpost komen. Oplossingen zijn er soms wel op de markt.

Hier hangt een brief op het postkantoor " om u beter van dienst te zijn sluiten we nu om 17 uur in plaats van 18 uur". Daar zit ook een deel van het probleem vrees ik.

Dit dus.

Ik begrijp ook niet wat het probleem is om al die die nu steun trekken van de staat als compensatie om niet te werken eigenlijk niet aan het werk kunnen gezet worden.

Want als bpost nu 3000 man extra in dienst neemt, zijn dat weer 3000 gesyndiceerden die men er volgend jaar niet uitkrijgt en die de post nog meer verlieslatend gaan maken dan vandaag de dag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, The Swede said:

Dit dus.

Ik begrijp ook niet wat het probleem is om al die die nu steun trekken van de staat als compensatie om niet te werken eigenlijk niet aan het werk kunnen gezet worden.

Gelukkig heb jij verstand van bedrijfsprocessen :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Want iemand een routeschema meegeven, een hoop pakjes waar het adres opstaat en dan zeggen "ga maar afleveren" is moeilijk?

Ik herinner me destijds hoe een shift leider in Singapore op een omgekeerd krat ging staan in een electronicafabriek en aan de net binnengebrachte "temps" toonde hoe ze iets moesten doen. En 5 minuten later zaten die allemaal braaf voor 8u door te werken voor $7 per uur. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Meeste pakjes worden machinaal gesorteerd.

2. Want sorteren is zo moeilijk dat je daarvoor een diploma van de post nodig hebt? 

En als er dan toch taken zijn waarvoor je ervaring nodig hebt, dan kan je het personeel dat je nu hebt (chauffeurs, postbodes, ...) di de zaak een beetje kennen daarop zetten en hen tijdelijk laten vervangen door interims voor de taken die je op 10 minuten uitgelegd krijgt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Monopoly van de vakbond (euh DePost).

 

Als particulier hebt ge nie veel keus om uwe brief te versturen, maar als bedrijf kiest ge toch ne andere leverancier als de ene zijn diensten nie voldoen? Of zie ik het weer te simpel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit dus.
Ik begrijp ook niet wat het probleem is om al die die nu steun trekken van de staat als compensatie om niet te werken eigenlijk niet aan het werk kunnen gezet worden.
Want als bpost nu 3000 man extra in dienst neemt, zijn dat weer 3000 gesyndiceerden die men er volgend jaar niet uitkrijgt en die de post nog meer verlieslatend gaan maken dan vandaag de dag. 
Want iemand een routeschema meegeven, een hoop pakjes waar het adres opstaat en dan zeggen "ga maar afleveren" is moeilijk?
Ik herinner me destijds hoe een shift leider in Singapore op een omgekeerd krat ging staan in een electronicafabriek en aan de net binnengebrachte "temps" toonde hoe ze iets moesten doen. En 5 minuten later zaten die allemaal braaf voor 8u door te werken voor $7 per uur. 
1. Meeste pakjes worden machinaal gesorteerd.
2. Want sorteren is zo moeilijk dat je daarvoor een diploma van de post nodig hebt? 
En als er dan toch taken zijn waarvoor je ervaring nodig hebt, dan kan je het personeel dat je nu hebt (chauffeurs, postbodes, ...) di de zaak een beetje kennen daarop zetten en hen tijdelijk laten vervangen door interims voor de taken die je op 10 minuten uitgelegd krijgt. 
Zo simpel is het jammer genoeg niet ... Uw sorteercentrum heeft een maximum capaciteit, dat is niet gewoon mannekes bijpompen tot in het oneindige.

Voor routes te rijden moet je niet veel kennen maar je moet wel een voertuig hebben en een screening doorlopen. Het is niet de bedoeling dat er s'avonds ene alle iPhone's mee naar huis pakt [emoji6]

De extra capaciteit moet in de praktijk van derden komen en die moeten een transportvergunning hebben. Ook die markt is niet oneindig.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, josenjef zei:


De extra capaciteit moet in de praktijk van derden komen en die moeten een transportvergunning hebben. 

Meeste van die pakjes diensten hebben dat niet zelf. Dus van het weinige dat ze verdienen, moeten ze ook nog een deel afgeven voor heen vergunning te huren. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meeste van die pakjes diensten hebben dat niet zelf. Dus van het weinige dat ze verdienen, moeten ze ook nog een deel afgeven voor heen vergunning te huren. 
 
En als een PostNL of GLS dan 1 centiem meer betaalt per pakje dan ga je daar rijden. Of als die minder eisen stellen wat betreft materiaal of chauffeur ...

Bpost heeft eigenlijk nog het voordeel dat ze een netwerk van afhaalpunten hebben. Als er een overflow is bij een andere pakjesdienst is het gewoon wachten.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minutes ago, CAS said:

Meeste van die pakjes diensten hebben dat niet zelf. Dus van het weinige dat ze verdienen, moeten ze ook nog een deel afgeven voor heen vergunning te huren. 

ah, dat zijn die gasten zonder Bpost outfit, witte camionette zonder stickers en er uit zien alsof ze aan het revalideren zijn van een verslaving?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, gewoon ik zei:

Je kan er idd 1000 man bijstampen. En ze dan de pakjes in een jutte zak meegeven want je hebt geen vervoersmiddelen.

Dat werkt nochtans al jaren goed voor een oudere heer met enkel een boot en een paard. 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, teus_ zei:

ah, dat zijn die gasten zonder Bpost outfit, witte camionette zonder stickers en er uit zien alsof ze aan het revalideren zijn van een verslaving?

Normaal in opdracht van post.nl

UPS werkt trouwens ook met zelfstandigen, maar die stellen iets meer eisen. Fedex ook, maar dat komt minder voor. Daar mag je met een blanco camionette voor rijden, maar het moet wel een sprinter zijn. Al heb ik er indertijd nog een Audi S6 voor ingezet :D

 

17 minuten geleden, josenjef zei:

En als een PostNL of GLS dan 1 centiem meer betaalt per pakje dan ga je daar rijden. Of als die minder eisen stellen wat betreft materiaal of chauffeur ...

Bpost heeft eigenlijk nog het voordeel dat ze een netwerk van afhaalpunten hebben. Als er een overflow is bij een andere pakjesdienst is het gewoon wachten.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Post.nl doet dat ook, al leveren die sneller bij de buren. Moet wel zeggen, bpost zijn de enige die allemaal hun pakket gewoon in mijn box op de oprit achter laat. Communicatie zal daar wat beter zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid