Ga naar inhoud

Algemeen nieuwstopic


The Swede

Aanbevolen berichten

On 7/15/2020 at 11:21 AM, Lotuzzz said:

Rij op een fiets maar eens overal 30+ zonder te anticiperen; dat gaat gewoon niet, als je leven je lief is. Ik ben zelfs bij elke oprit op mijn hoede.

allez, daar gaan we weer:

Quote

Eliterenner zonder contract Ward Vander Meiren (37) uit Roeselare heeft zondagmiddag bij een verkeersongeval levensgevaarlijke verwondingen opgelopen. Tijdens een trainingstocht samen met twee teamgenoten van Vind! Cycling Project kwam hij tussen Kemmel (Heuvelland) en Dikkebus onder een sproeimachine terecht.

Op het onoverzichtelijke kruispunt met voorrang van rechts kwam een sproeimachine van de rechterkant aangereden. Briek en John-Ross konden het gevaarte nipt ontwijken. Ward probeerde dat ook, maar kwam ten val en raakte onder de wielen van het landbouwvoertuig. Een mugteam diende hem de eerste zorgen toe en bracht hem in kritieke toestand naar het ziekenhuis in Ieper. Een deskundige van het parket onderzoekt ter plaatse de precieze omstandigheden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnet bijna een aanrijding gehad met de 5reeks en 2 wielertoeristen. Die kwamen in een blinde bocht, goed op snelheid, gewoon op mijn vak aangereden. Remmen en zij ontwijken. Goed bezig. Dachten vast dat het koers was.

aangepast door Order66
Link naar reactie
Delen op andere sites

gisteren naar mijn ouders geweest. voor een zondag toch wel véél volk op de autostrade, en veel hollanders. geen sleurhut mee, maar ze reden wel voornamelijk in karavaan op het middelste rijvak. om schrik van te krijgen. ik ga voorzichtig nog genoeg afstand bewaren tot de mensen, en grote groepen vermijden.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Omdat de gestolen wagens buiten gestald stonden, weliswaar achter een stevige omheining, kan Arne niet rekenen op een tussenkomst van de verzekering. “Dergelijke diefstallen worden niet gedekt”, zucht hij. “Het komt dus uit m’n eigen portemonnee en dat is heel zuur.

dus alles met keyless entry mag een handelaar niet buiten stallen

aangepast door teus_
Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minutes ago, vince522 said:

C63 en CLA45 die samen een nieuwprijs van 250K hebben 🤨

* insert doubt *

Twee AMG’s jongen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ir_fuel zei:

er zijn dus mensen die ipv met het vliegtuig te gaan een Cambio pakken? :huh:

Verklaring is even simpel als geniaal: met het budget van een low-cost vliegticket koop je geen auto...

Maar op Instagram moet iedereen wel zien dat er op reis gegaan wordt hé zeg, COVID-19 of niet!

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zouden ze dan niet beter Tesla veroordelen?De bestuurder kan er toch ook niet aan doen dat de snelheid van de ruitenwissers op die manier aangepast moet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, knight-rider zei:

Zouden ze dan niet beter Tesla veroordelen?De bestuurder kan er toch ook niet aan doen dat de snelheid van de ruitenwissers op die manier aangepast moet worden.

Had die maar een Lada moeten kopen, dan had je dat niet voor. Ook geen keuzestress bij welke interval setting. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, knight-rider said:

Zouden ze dan niet beter Tesla veroordelen?De bestuurder kan er toch ook niet aan doen dat de snelheid van de ruitenwissers op die manier aangepast moet worden.

daar heb je wel een punt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, ir_fuel zei:

Een Tesla regelt dat toch allemaal zelf? Wat moet je met het interval van je ruitenwissers zitten prutsen. Zet dat gewoon op automatische stand :D 

Heeft toch super lang geduurd eer ze überhaupt een regensensor hadden ofzo?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, knight-rider zei:

Zouden ze dan niet beter Tesla veroordelen?De bestuurder kan er toch ook niet aan doen dat de snelheid van de ruitenwissers op die manier aangepast moet worden.

Zoiets pas je dus aan op een rechte weg en niet op een bochtig traject

Anderzijds, waarom had hij geen autopilot, dan had hij op het gemak met het touchscreen kunnen prutsen zonder een ongeval voor te hebben :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De politie aanvallen = geen echte straf.

Corona maatregelen overtreden, zware boete of werkstraf :fp: 

https://www.hln.be/in-de-buurt/halle/boetes-tot-meer-dan-1-000-euro-en-werkstraffen-voor-corona-inbreuken-je-mag-alleen-zwijgen-en-betalen~ad84f5a28/

Quote
 Een twintigtal personen heeft zich maandag voor de Halse politierechtbank moeten verantwoorden nadat ze de coronaregels aan hun laars hadden gelapt. De overtredingen gingen van chillen met te veel vrienden in een park, over een paasfeest in de tuin tot snel een hogedrukreiniger naar de zus brengen. De boetes lopen op tot meer dan 1.000 euro. “Je mag alleen zwijgen en betalen”, riep een beklaagde uit toen hij gefrustreerd de zittingszaal verliet. Wij bundelen de gekste overtredingen en excuses.

De hevigste discussie woedde met een koppel uit Roosdaal. De man en zijn vriendin stonden elk afzonderlijk terecht omdat de meter en peter van hun kind op 4 april op bezoek waren voor een paaseierenraap. “Ik heb het samenscholingsverbod overtreden, maar die vijf agenten kwamen wel samen ongevraagd mijn huis binnen”, foeterde hij. “Ze weigerden een mondmasker en handschoenen aan te doen en wilden ook hun handen niet desinfecteren. Wij zaten buiten in de tuin in openlucht en op een redelijke afstand van elkaar.” 

Eitjes rapen

Politierechter Dina Van Laethem liet zich fijntjes ontvallen dat er zich geen probleem met agenten gesteld zou hebben als de man zich aan de regels had gehouden. “En dat kinderen geen eitjes mochten rapen was bijna een nationaal trauma, maar het was een inspanning die iedereen moest leveren”, sprak ze. 

De man kreeg een minnelijke schikking van 250 euro voorgesteld, maar weigerde die te betalen. “Omdat die boete te hoog lag”, gaf hij als verklaring. De rechter sprak een geldboete van 800 euro uit, waarvan de helft met uitstel. Daar komen nog eens 250 euro aan gerechtskosten bij. “Ik heb de kans niet gehad mij te verdedigen en nu gaat de boete ook nog omhoog”, zei de man zichtbaar geïrriteerd. De procureur gaf mee dat hij wel degelijk de kans heeft gehad zich te verdedigen tijdens een verhoor, maar dat hij zijn kat had gestuurd na de uitnodiging. De Roosdaalnaar gaf nog aan dat hij in beroep zal gaan.

Dat kinderen geen paaseitjes mochten rapen, was bijna een nationaal trauma, maar die inspanning moest iedereen leveren

Rechter tegen man die paasfeestje organiseerde

Vervolgens mocht ook zijn vriendin verschijnen. “Moet ik ook voor de rechtbank komen omdat mijn adres nog niet officieel is overgezet?”, vroeg ze zich luidop af. “We wonen wel samen. Maar toch krijgen we voor hetzelfde feit een dubbele boete? Dat is gewoon ‘commerce’ dan. Daarnaast vind ik dat de maatregelen wel nodig zijn, maar het is toch allemaal te zwaar.” 

Er werd haar een werkstraf voorgesteld. “Aan mij en anderen vraagt u dat, maar niet aan mijn man?”, was haar reactie daarop. De procureur gaf mee dat er dan minstens een erkenning van de fout moet zijn en dat was niet geval. De man stond daarop recht en verliet de zaal terwijl hij zijn vriendin toeriep dat ze alleen mogen zwijgen en betalen. De vrouw ging akkoord met een werkstraf en kreeg er eentje van 46 uur. Bij een werkstraf krijg je bovendien geen vermelding op het strafblad.

Hogedrukreiniger

Nog iemand die geen begrip voor de coronamaatregelen had was een man uit Ukkel. Toen hij op 22 april in Sint-Genesius-Rode een controle zag, maakte hij rechtsomkeer. Hij werd tegengehouden en gaf aan dat hij een hogedrukreiniger bij zijn zus ging afleveren. “Dat was voor het werk, want ik bracht die naar mijn zus”, legde hij uit. “Ik werk voor haar in een restaurant in Waterloo. Waarom ik rechtsomkeer maakte? Gewoon omdat ik een andere weg ging nemen. Maar goed, had ik toen op weg geweest naar de Brico of een drive-in, dan had ik geen boete gekregen.” Hij ging uiteindelijk akkoord met een werkstraf van 46 uur.

Was ik op weg geweest naar de Brico en niet naar mijn zus, dan had ik geen boete gekregen

Man die werkstraf kreeg omdat hij hogedrukreiniger naar zus bracht

Nog een opvallende: drie collega’s van een psychiatrisch ziekenhuis voor jongeren die elk afzonderlijk moesten verschijnen. Ze hadden op 15 april op een parking in Sint-Genesius-Rode hadden afgesproken om een dienstnota van de directie over de coronamaatregelen te bespreken. Ze dronken ondertussen bier en wijn. “Liever in openlucht dan in een gesloten ruimte”, klonk het. “En omdat we toch dagelijks samenwerken zagen we er geen probleem in.” 

De rechter sprak dat ze evengoed digitaal konden vergaderen zoals de rest in ons land. “Het siert u ook dat u zich na uw uren inzet voor uw patiënten, maar op die manier kan je andere patiënten creëren”, sprak Van Laethem tegen één van hen. Eén persoon kreeg een boete van 800 euro waarvan de helft met uitstel. De andere twee gingen akkoord met een werkstraf van 46 uur.

Samenscholing in park

Er waren ook boetes voor jongeren die samenschoolden. Dat gebeurde op 14 april in een park in Lembeek waar iemand twee vrienden tegen het lijf was gelopen nadat hij sigaretten ging kopen. Een andere beklaagde zat met twee anderen op 28 maart in een park in Kraainem. De twee personen die terecht stonden kregen ook elk een boete van 800 euro met de helft uitstel. 

Eén man uit Tubeke kreeg drie keer een boete van 400 euro wegens drie inbreuken op twee verschillende dagen tussen 31 maart en 7 april. Eén keer zat hij met twee vrienden aan het station van Halle terwijl er muziek werd gespeeld en joints werden gerookt en ook de tweede keer werd hij in Halle betrapt wat een nutteloze verplaatsing was. Drie keer 400 euro dus en daar komt nog eens 250 euro aan gerechtskosten bij.

Op 8 april in Dilbeek werd een wagen aan de kant gezet met twee inzittenden in die gingen sporten en één auto waarmee een testrit werd gemaakt. Bij die eerste kreeg één van de inzittenden dezelfde boete als de voorgaanden, bij de tweede werd een werkstraf van 46 uur uitgesproken. 

Een man uit Tubeke die op 18 april in park Ter Rijst in Herne was gaan wandelen bleek ook te ver van zijn woonplaats te zijn en kreeg ook een werkstraf van 46 uur. Bij deze controle ontstond overigens een discussie. Volgens de agenten werkte de man niet vrijwillig mee, de man verklaarde nu dat hij wilde uitleggen dat hij niet op de hoogte was van de regels, maar dat de agenten niet wilden luisteren. Hij daagde bovendien niet op voor het verhoor, maar daarover zei hij nu dat hij nooit een uitnodiging heeft ontvangen.

Kussen en knuffelen

Op 28 maart liep een controle op een appartement in Drogenbos ook ietwat uit de hand. Binnen zaten vier personen. “De beklaagde maakte een onnodige verplaatsing van Schaarbeek naar Drogenbos en bovendien leken de aanwezigen het allemaal nogal grappig te vinden en dreven ze de spot met de agenten door te zoenen en te knuffelen”, sprak de procureur. 

De beklaagde gaf aan uit het huis gezet te zijn door zijn vrouw na een ruzie en de man in Drogenbos was de enige vriend waar hij enkele nachten kon blijven. Volgens hem was het een koppel dat de agenten uitdaagde en hij excuseerde zich nu in de rechtbank voor dat gedrag. Zijn boete: 800 euro waarvan de helft met uitstel.

Nog vier anderen verschenen maandag. Een werkstraf van 46 uur was het deel van iemand uit Vorst die op 4 april met drie anderen op een parking in Sint-Pieters-Leeuw werd betrapt. Een werkstraf en een boete voor een man en een vrouw uit Wervik die met vier in een auto op 28 maart in Dilbeek werden betrapt en een man die ook 800 euro boete met de helft uitstel kreeg omdat hij op 3 april met een andere persoon in Dilbeek in een auto werd betrapt.

Verstek

Een dertigtal beklaagden daagde maandag ondanks de dagvaarding dus niet op. Zij werden allen bij verstek veroordeeld tot een geldboete van 800 euro, zonder uitstel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen wonder dat de krapuultjes in Brussel lachen met de politie. Het is allicht effectiever om die gasten na hun arrestatie, buiten het zicht, een paar kletsen te geven. 

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, teus_ zei:

Geen wonder dat de krapuultjes in Brussel lachen met de politie. Het is allicht effectiever om die gasten na hun arrestatie, buiten het zicht, een paar kletsen te geven. 

Dat is wat de Hells Angels van plan waren in Blankenberge.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid