Ga naar inhoud

Algemeen nieuwstopic


The Swede

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, The Swede zei:

Ik geef altijd het adres van die weedrokende groene jongen met zijn bakfiets van 3 huizen verder.

Moh, woont Filip Watteeuw in uw straat? :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, gTa zei:

Moh, woont Filip Watteeuw in uw straat? :lol: 

Indien ja, wil je die aub terug naar West-Vlaanderen sturen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Order66 zei:

Indien ja, wil je die aub terug naar de groenhakselaar sturen?

Zo, even aangepast.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/4/2020 om 19:54, ir_fuel zei:

Google vraagt ook je toestemming daarvoor. Maar iedereen klikt maar op "yes" zonder te lezen wat en hoe :) 

T probleem met veel van de dingen die toestemming vragen is dat er maar 1 antwoord mogelijk is.

T is of toestemming geven of uwe telefoon niet kunnen gebruiken...

Zelfde met al die "klantenkaarten". Die korting die ge daar mee krijgt betaalt ge met uw aankoopgedrag. Dat mensen nog steeds geloven dat er iets gratis is...

Vroeger had de frituur bij ons een stempelverzamelklantenkaart. Voor mij geen probleem, stempeltje laten zetten en om de zoveel tijd en gratis frikandel of cola. Nu is dat 1 of ander digitaal ding wat ge ook bij andere handelaars kunt gebruiken. Toen ik hem vroeg waarom dat veranderd was kreeg ik het standaard antwoord wat ik ook op de website had kunnen lezen, "ja, das leuk dan kan ik met uwe verjaardag u ne gratis friet geven". ... :fp:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Joske said:

T probleem met veel van de dingen die toestemming vragen is dat er maar 1 antwoord mogelijk is.

T is of toestemming geven of uwe telefoon niet kunnen gebruiken...

Tja, dat is gewoon zo als je gratis allerhande diensten wenst te gebruiken. Het moet met iets betaald worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, en met plezier zou ik (persoonlijk dan) liever dan wat €€€ afgeven om t wel te kunnen gebruiken dan ne hoop persoonlijke gegevens te grabbel te gooien. 

(maar zo denkt maar een heel klein deeltje van deze beschaving)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij zo veel te verbergen dan?

Dat is gewoon een zever excuus.
"Ik heb niets te verbergen dus importeer de politiestaat maar".
Misschien moeten we elk huis ook vol afluisterapparatuur hangen, en moet de overheid 100% inzage krijgen in al ons chat- en emailverkeer. Mag toch geen probleem zijn als je niks te verbergen hebt?

Idd, altijd datzelfde zeverexcuus. Het gaat er niet om of ik iets te verbergen heb of niet. Dit soort dingen zijn als een sneeuwbaleffect naar een politiestaat. Eerst is 'terrorisme' het excuus om dergelijke systemen te implementeren, nu een virus.. Stap per stap.. Denk je dat ze al die dingen terug gaan schroeven eens de crisis voorbij is?

Iedereen heeft recht op zijn privacy. Anders meteen ook alle gordijnen en rolluiken verbieden, zodat iedereen kan binnenkijken bij elkaar? Ah ja, want je hebt toch niets te verbergen? Waar ik overal rondrij heeft de overheid geen zaken mee. Zelfs al is dat gewoon naar de winkel of naar het werk. Op den duur zit je met een systeem (angstcultuur) zoals China met de verkeerde mens(en) aan de macht. Zie dat je geen scheet laat, of je zou wel eens slechte punten kunnen krijgen.. Ik snap niet dat er zo velen lak aan hebben dat ze constant gemonitord worden.

gTa zou dit wss beter kunnen verwoorden. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Ian zei:

gTa zou dit wss beter kunnen verwoorden. :D

 

*klikt de disclaimer weg, vinkt alle "Ja"-tjes aan en klikt op OK*

Wazeide?

Link naar reactie
Delen op andere sites

T probleem met veel van de dingen die toestemming vragen is dat er maar 1 antwoord mogelijk is.
T is of toestemming geven of uwe telefoon niet kunnen gebruiken...
Zelfde met al die "klantenkaarten". Die korting die ge daar mee krijgt betaalt ge met uw aankoopgedrag. Dat mensen nog steeds geloven dat er iets gratis is...
Vroeger had de frituur bij ons een stempelverzamelklantenkaart. Voor mij geen probleem, stempeltje laten zetten en om de zoveel tijd en gratis frikandel of cola. Nu is dat 1 of ander digitaal ding wat ge ook bij andere handelaars kunt gebruiken. Toen ik hem vroeg waarom dat veranderd was kreeg ik het standaard antwoord wat ik ook op de website had kunnen lezen, "ja, das leuk dan kan ik met uwe verjaardag u ne gratis friet geven". ... :fp:

Joyn?

Als je het goed gebruikt, als kleinhandelaar, kun je je klantendatabase ten minste activeren, en in contact komen op interessante momenten.
Een papieren klantenkaart, die de klant zelf bij houdt dan nog, is redelijk waardeloos op dat vlak
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ex-Mooseman zei:


Joyn?

Als je het goed gebruikt, als kleinhandelaar, kun je je klantendatabase ten minste activeren, en in contact komen op interessante momenten.
Een papieren klantenkaart, die de klant zelf bij houdt dan nog, is redelijk waardeloos op dat vlak

Zou kunnen ja dat t dat was.

Idd voor de handelaar interessant, maar wat zit erin voor mij? In ruil voor mijn prive gegevens en aankoopgedrag? (idem met klantenkaarten in grootwarenhuizen... Jama meneer, daar kunt ge korting mee krijgen als ge genoeg aankoopt. Ja? Dus eigenlijk betaal ik teveel en krijg ik korting als gij moogt bijhouden wat ik allemaal koop?)

Ik ben misschien een beetje paranoia (of zelfs old-school) op dat gebied, maar zo voelt het bij mij wel.

er wordt mij wel eens verweten dat ik nog analoog leef in een digitale wereld. 😊

Bij de lokale kebabboer is het nog steeds zo een stempelkaartje, om de 10 stempels 5€ korting en als de kaart vol is (30 stempels) gaat uw kaartje in een grote pot, en 1x in de zoveel tijd (dacht maand maar weet ik niet zeker) wordt 1 gelukkige uitgeloot die 50€ wint.
Wss is dat niet ideaal voor zijn klantenbestand, maar als ik binnenkom, en daar kunnen maanden tussen zitten, weet die nog gewoon wat ik gewoonlijk bestel. Dat persoonlijk iets doet mij als klant meer dan het zoveelste nummertje zijn in iemand zijn database.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, Ian said:

 


Idd, altijd datzelfde zeverexcuus. Het gaat er niet om of ik iets te verbergen heb of niet. Dit soort dingen zijn als een sneeuwbaleffect naar een politiestaat. Eerst is 'terrorisme' het excuus om dergelijke systemen te implementeren, nu een virus.. Stap per stap.. Denk je dat ze al die dingen terug gaan schroeven eens de crisis voorbij is?

Iedereen heeft recht op zijn privacy. Anders meteen ook alle gordijnen en rolluiken verbieden, zodat iedereen kan binnenkijken bij elkaar? Ah ja, want je hebt toch niets te verbergen? Waar ik overal rondrij heeft de overheid geen zaken mee. Zelfs al is dat gewoon naar de winkel of naar het werk. Op den duur zit je met een systeem (angstcultuur) zoals China met de verkeerde mens(en) aan de macht. Zie dat je geen scheet laat, of je zou wel eens slechte punten kunnen krijgen.. Ik snap niet dat er zo velen lak aan hebben dat ze constant gemonitord worden.

gTa zou dit wss beter kunnen verwoorden. :D

 

We hebben hier een fcuking coup nodig!

Ik heb al een paar keer zitten denken: als boefers gelijk Mobutu dat kunnen, dan moeten we dat ook kunnen. 

Is er hier iemand die graag Enlightened Leader van België wil worden? Ik wil nummer 2 zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, The Swede zei:

We hebben hier een fcuking coup nodig!

Ik heb al een paar keer zitten denken: als boefers gelijk Mobutu dat kunnen, dan moeten we dat ook kunnen. 

Is er hier iemand die graag Enlightened Leader van België wil worden? Ik wil nummer 2 zijn. 

Count me in, maar niet voor nummer 1. ⚔️ - 🛠️

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Joske said:

Dus eigenlijk betaal ik teveel en krijg ik korting als gij moogt bijhouden wat ik allemaal koop?

Nee, uwe winkel betaalt voor deze dienst, want die gegevens zijn iets waard. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, Joske said:

Count me in, maar niet voor nummer 1. ⚔️ - 🛠️

Een despoot vinden, zou hier nochtans niet moeilijk moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou kunnen ja dat t dat was.
Idd voor de handelaar interessant, maar wat zit erin voor mij? In ruil voor mijn prive gegevens en aankoopgedrag? (idem met klantenkaarten in grootwarenhuizen... Jama meneer, daar kunt ge korting mee krijgen als ge genoeg aankoopt. Ja? Dus eigenlijk betaal ik teveel en krijg ik korting als gij moogt bijhouden wat ik allemaal koop?)
Ik ben misschien een beetje paranoia (of zelfs old-school) op dat gebied, maar zo voelt het bij mij wel.
er wordt mij wel eens verweten dat ik nog analoog leef in een digitale wereld. [emoji4]
Bij de lokale kebabboer is het nog steeds zo een stempelkaartje, om de 10 stempels 5€ korting en als de kaart vol is (30 stempels) gaat uw kaartje in een grote pot, en 1x in de zoveel tijd (dacht maand maar weet ik niet zeker) wordt 1 gelukkige uitgeloot die 50€ wint.
Wss is dat niet ideaal voor zijn klantenbestand, maar als ik binnenkom, en daar kunnen maanden tussen zitten, weet die nog gewoon wat ik gewoonlijk bestel. Dat persoonlijk iets doet mij als klant meer dan het zoveelste nummertje zijn in iemand zijn database.

Meten is weten. Consumerdata zijn geld waard.
Voordeel voor jou: ipv tien of honderd klantenkaarten, die je dan toch verliest, nog één app op je telefoon, die je dan nog aan je Payconiq kunt koppelen.
Geen moeite meer doen om alle nieuwe kaarten te registreren in bv fidme.
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, ex-Mooseman zei:


Meten is weten. Consumerdata zijn geld waard.
Voordeel voor jou: ipv tien of honderd klantenkaarten, die je dan toch verliest, nog één app op je telefoon, die je dan nog aan je Payconiq kunt koppelen.
Geen moeite meer doen om alle nieuwe kaarten te registreren in bv fidme.

Geen klantenkaart = geen moeite. 😊


ik begrijp maar al te goed dat consumerdata geld waard zijn, maar dat wil niet zeggen dat ik die zomaar moet delen. 🙂 In de carrefour vragen ze mij letterlijk elke keer "klantenkaart?". "Nee." is toch ook een antwoord of mis ik iets in 2020?

Ik stel alleen vast dat het voor de meeste mensen geen probleem is om tig klantenkaarten te hebben (en dan nog te koppelen met hun bankrekening), als het over hun "privacy" gaat over waar en hoe ze gaan 'kakken', da mag god-markzuckerberg-pietje weten, maar how maar als de overheid een geanonimiseerde app maakt om te zien waar we geweest zijn om 1 of andere coronashizzle op te volgen.. Of rekeningrijden of...

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weiger ook 9 op de 10x een klantenkaart, tenzij ik er vaak genoeg kom en het een oldschool stempelkaart is. :mrgreen:

Bij een klantenkaart vragen ze nu ook standaard om uw email adres of gsm-nr. Dan kijken ze raar als ik dat niet wil geven. Ik heb al genoeg spam in m'n mailbox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Ian said:

Ik weiger ook 9 op de 10x een klantenkaart, tenzij ik er vaak genoeg kom en het een oldschool stempelkaart is. :mrgreen:

Bij een klantenkaart vragen ze nu ook standaard om uw email adres of gsm-nr. Dan kijken ze raar als ik dat niet wil geven. Ik heb al genoeg spam in m'n mailbox.

Ik geef altijd het e-mailadres van mensen die ik wil koejoneren.

Vooral als je in een luchthaven of hotel de gratis wifi wil gebruiken. En dan natuurlijk alle newsletter en “u mag me contacteren” aanvinken. 😇

@Ritsuke : hoeveel moet dat kosten om es de lijst van e-mailadressen van AM toegestuurd te krijgen? :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Ian zei:

Ik weiger ook 9 op de 10x een klantenkaart, tenzij ik er vaak genoeg kom en het een oldschool stempelkaart is. :mrgreen:

Bij een klantenkaart vragen ze nu ook standaard om uw email adres of gsm-nr. Dan kijken ze raar als ik dat niet wil geven. Ik heb al genoeg spam in m'n mailbox.

Ik heb een reclame@ mail adres voor zo'n dingen.

19 minuten geleden, The Swede zei:

Ik geef altijd het e-mailadres van mensen die ik wil koejoneren.

Vooral als je in een luchthaven of hotel de gratis wifi wil gebruiken. En dan natuurlijk alle newsletter en “u mag me contacteren” aanvinken. 😇

@Ritsuke : hoeveel moet dat kosten om es de lijst van e-mailadressen van AM toegestuurd te krijgen? :ninja:

Alles heeft een prijs. :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Joske said:

Geen klantenkaart = geen moeite. 😊


ik begrijp maar al te goed dat consumerdata geld waard zijn, maar dat wil niet zeggen dat ik die zomaar moet delen. 🙂 In de carrefour vragen ze mij letterlijk elke keer "klantenkaart?". "Nee." is toch ook een antwoord of mis ik iets in 2020?

Ik stel alleen vast dat het voor de meeste mensen geen probleem is om tig klantenkaarten te hebben (en dan nog te koppelen met hun bankrekening), als het over hun "privacy" gaat over waar en hoe ze gaan 'kakken', da mag god-markzuckerberg-pietje weten, maar how maar als de overheid een geanonimiseerde app maakt om te zien waar we geweest zijn om 1 of andere coronashizzle op te volgen.. Of rekeningrijden of...

Dat is nog braaf.

in de Mediamarkt pakken ze het veel leper aan. Ga je daar iets kopen van een paar 100 euro. "Mag ik uw identiteitskaart inlezen aub? Dat is nodig voor de garantie"

:tct: 

Dat is dus gewoon een leugen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het feit dat ze u wijsmaken om een 2de jaar garantie te nemen. Europees is er een verplichte wettelijke 2 jarige garantie.

Ik geef ook nooit gegeven door of wil geen klantenkaart. Online moet je bij sommige eerst registreren. Neen dank je. 
En eigenlijk zijn de banken en de betaalkaarten nog de grootste track en tracers. 
Het feit dat je momenteel in sommige steden alleen nog kan parkeren als je je nummerplaat ingeeft in de automaat is ook zo een instinker. Aan wie zouden ze die data allemaal verkopen?

De toekomst ligt al lang in MDM. Dat blijkt nu nog duidelijker...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat is nog braaf.

in de Mediamarkt pakken ze het veel leper aan. Ga je daar iets kopen van een paar 100 euro. "Mag ik uw identiteitskaart inlezen aub? Dat is nodig voor de garantie"

:tct: 

Dat is dus gewoon een leugen.

Is het niet zo dat ze de garantie koppelen aan uw identiteit?
Ik heb voor een garantiegeval, als ik het me goed herinner, vorige keer enkel mijn ID moeten laten lezen en ze konden de aankoopbon terug uit hun systeem toveren.

Of mis ik iets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het feit dat ze u wijsmaken om een 2de jaar garantie te nemen. Europees is er een verplichte wettelijke 2 jarige garantie.

Ik geef ook nooit gegeven door of wil geen klantenkaart. Online moet je bij sommige eerst registreren. Neen dank je. 

En eigenlijk zijn de banken en de betaalkaarten nog de grootste track en tracers. 

Het feit dat je momenteel in sommige steden alleen nog kan parkeren als je je nummerplaat ingeeft in de automaat is ook zo een instinker. Aan wie zouden ze die data allemaal verkopen?

De toekomst ligt al lang in MDM. Dat blijkt nu nog duidelijker...

Toen ik m'n bankenronde deed om een woninglening te verkrijgen heb ik me eigenlijk ook laten naaien door Fortis. Moest een document onderteken 'zodat we toestemming hebben om u te mogen mailen of bellen'.. Maar volgens mij was dat gewoon zodat ze konden doen wat ze wilden met m'n persoonsgegevens (had toen wel gezegd dat ik dat vreemd vond maar als single heb je al weinig kansen om een deftige lening te bekomen dus toen maar met tegenzin getekend).. Eigenlijk zou ik nog eens moeten kijken om m'n gegevens te laten schrappen uit hun database gezien ik uiteindelijk toch geen lening bij hen ben aangegaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minutes ago, Polygoon said:

Is het niet zo dat ze de garantie koppelen aan uw identiteit?
Ik heb voor een garantiegeval, als ik het me goed herinner, vorige keer enkel mijn ID moeten laten lezen en ze konden de aankoopbon terug uit hun systeem toveren.

Of mis ik iets?

Dat is het excuus ja. Vind jij het normaal dat je garantie moet koppelen al alle gegevens die op je identiteitskaart staan, en dat men bovendien pretendeert dat het "moet" om garantie te kunnen claimen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat is het excuus ja. Vind jij het normaal dat je garantie moet koppelen al alle gegevens die op je identiteitskaart staan, en dat men bovendien pretendeert dat het "moet" om garantie te kunnen claimen?

Volgens mij kunnen die minder uitlezen dan ze bv op een gemeentehuis kunnen uitlezen. Althans dat was mijn gedacht altijd toch. No clue of het klopt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid