Ga naar inhoud

Algemeen nieuwstopic


The Swede

Aanbevolen berichten

Just now, Polygoon said:

Volgens mij kunnen die minder uitlezen dan ze bv op een gemeentehuis kunnen uitlezen. Althans dat was mijn gedacht altijd toch. No clue of het klopt. 

Dat is niet het geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Jules_W said:

Dat is gewoon een gemakkelijk systeem voor beide partijen

Dat is het excuus ja. Ik vind het uitlezen van een identiteitskaart voor zoiets pure overkill.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het excuus ja. Ik vind het uitlezen van een identiteitskaart voor zoiets pure overkill.

Bwoa ja overkill? Denk dat ik minder last heb van de mediamarkt met mijn adres en persoonsgegevens dan dat ze mijn e-mailadres en telefoonnummer hebben hoewel ze dat beide wel zullen vereisen. Just saying...
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat is nog braaf.

in de Mediamarkt pakken ze het veel leper aan. Ga je daar iets kopen van een paar 100 euro. "Mag ik uw identiteitskaart inlezen aub? Dat is nodig voor de garantie"

:tct: 

Dat is dus gewoon een leugen.

Bij elke aankoop zelfs. En telkens een verontwaardigde blik aan de kassa als ge uw ID niet wil geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw aankoopbewijs is nodig voor de garantie, en per definitie dus ook overdraagbaar.  Maakt geen hol uit wie dat gekocht heeft, maar wel wie de aankoop factuur heeft. Met dat als bewijs moeten ze jou aanvaarden ikv garantie. 
Probeer maar eens met een verjaardagscadeau je garantie gaan in te roepen, als je de factuur niet bij hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, Ritsuke said:

 

Alles heeft een prijs. :ninja:

Ik heb niet alle adressen nodig, he @Ritsuke. Enkel die van de gasten die tegen mij stemden. 

Ik zal u de lijst morgen doorsturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat is het excuus ja. Ik vind het uitlezen van een identiteitskaart voor zoiets pure overkill.

'Ik heb mijn ID niet bij'

-"OK en emailadres dan?"

Kleir.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/4/2020 om 00:36, Lotuzzz zei:

'Ik heb mijn ID niet bij'

-"OK en emailadres dan?"

Kleir.

 

Te geven e-mail adres in Mediamarkt : info@vandenborre.be. Bij Vanden Borre : info@mediamarkt.be. 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staan nogal wat videos van Shoshanna Zuboff op het net en ze wijst toch op een aantal zaken die van belang zijn. Surveillance kapitalisme gaat niet om de data die ge vrijwillig beschikbaar maakt, zoals uw email.  Dat zijn de trivia. Het gaat om om het totaal van al uw gedrag dat ze kunnen detecteren zowel online als offline met elk apparaatje waar het woord 'smart' in voorkomt. De grote doorbraak van Google was kort na 2000 toen ze hun 'data exhaust' begonnen te processen. Gebruikersdata die tot dan toe irrelevant leek maar die heel waardevol bleek om clickthrough mee te versterken. Een paar jaar geleden besloot Ford ook dat hun autos datavampiers moesten worden.

Ik weet niet of ik er zoveel belang zou aan hechten als zij maar de mechanismes die ze beschrijft zijn reeel genoeg. https://www.nytimes.com/2020/01/24/opinion/sunday/surveillance-capitalism.html

Hier is er eentje van de VPRO.

 

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staan nogal wat videos van Shoshanna Zuboff op het net en ze wijst toch op een aantal zaken die van belang zijn. Surveillance kapitalisme gaat niet om de data die ge vrijwillig beschikbaar maakt, zoals uw email.  Dat zijn de trivia. Het gaat om om het totaal van al uw gedrag dat ze kunnen detecteren zowel online als offline met elk apparaatje waar het woord 'smart' in voorkomt. De grote doorbraak van Google was kort na 2000 toen ze hun 'data exhaust' begonnen te processen. Gebruikersdata die tot dan toe irrelevant leek maar die heel waardevol bleek om clickthrough mee te versterken. Een paar jaar geleden besloot Ford ook dat hun autos datavampiers moesten worden.
Ik weet niet of ik er zoveel belang zou aan hechten als zij maar de mechanismes die ze beschrijft zijn reeel genoeg. https://www.nytimes.com/2020/01/24/opinion/sunday/surveillance-capitalism.html
Hier is er eentje van de VPRO.
 

Zeer interessant! Maar tegelijk ook ontmoedigend, als je ziet dat de grote massa er lak aan heeft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Ian zei:


Zeer interessant! Maar tegelijk ook ontmoedigend, als je ziet dat de grote massa er lak aan heeft.

Dat lijkt me niet helemaal waar, ze heeft behoorlijk wat aandacht gekregen. GDPR  pakt ook een deel van die problematiek aan, in principe toch.

Corona gaat wel voor een enorme stroomversnelling zorgen, inclusief integratie van veiligheidsindustrie en zakendoen. Daar zullen de alternatieve media naar beginnen kijken in de komende weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

De naft zal wel zakken. Prijs van de lichte olie staat onder nul :) Komaan jongens, tank je rijk...

 

Heb net nog gebeld met mijn adviseur en 't ligt gelukkig anders dan een 'daling van 56%' :).

Zijn inderdaad zotte tijden... . Denk wel dat we er volgend jaar aan zijn voor de moeite. De put die we nu willens nillens hebben gemaakt moet gedicht worden. De EV en LV'tjes zullen zeker aan de beurt komen in 2021 vrees ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/21/2020 at 10:11 AM, dane said:

Mag van mij ook. We beginnen bij Antwerpen afsplitsen en aan de Hollanders geven. 

Dan zetten we een hek rond Brussel en ***z** we die boel op.

Nadien splitsen we het land in een linkerkant en een rechterkant. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, The Swede zei:

Mag van mij ook. We beginnen bij Antwerpen afsplitsen en aan de Hollanders geven. 

Dan zetten we een hek rond Brussel en ***z** we die boel op.

Nadien splitsen we het land in een linkerkant en een rechterkant. 


Loopt bijna gelijk met mijn idee. Bij een splitsing van belgique gaan we ineens voor een onafhankelijk Limburg. Vlaams en Nederlands Limburg samen, en in ruil krijgt NL Antwerpen.

Kunstmatig Brussel schaffen we af, (of mogen de Walen als wisselgeld hebben) en de rest mag van mij Vlaanderen worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, The Swede zei:

Ik vraag mij af wat er zou gebeuren als we die morgen ineens kwijt zijn...

https://edition.cnn.com/2020/04/20/politics/kim-jong-un-north-korea/index.html

Dat zou waarschijnlijk niet goed zijn. Aan de andere kant hebben we al veel nieuws van 'onze intelligence services' gehoord over mensen die daar vermoord zijn en als die dan wat later gewoon weer verschijnen wordt er van niks gebaard.  Ik ga er vanuit dat het bullshit is van de tegenstanders van Moon. We hebben geen probleem met nepnieuws als het van de juiste mensen komt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loopt bijna gelijk met mijn idee. Bij een splitsing van belgique gaan we ineens voor een onafhankelijk Limburg. Vlaams en Nederlands Limburg samen, en in ruil krijgt NL Antwerpen.

Kunstmatig Brussel schaffen we af, (of mogen de Walen als wisselgeld hebben) en de rest mag van mij Vlaanderen worden. 

West-Vlaanderen en Oost-Vlaandern noemen ze toch al 'de Vloanders'. default_biggrin.gif

 

Van mij zou W-VL onafhankelijk mogen zijn, we hebben toch al onze eigen taal. default_biggrin.gif Maar gezien de hoofdstad van W-VL in O-VL ligt, mag O-VL er ook nog bij. Of mag het deel van O-VL vanaf Dendermonde, Aalst etc. ook bij Antwerpen aangezien die dialecten toch al meer nasaal klinken zoals Antwerps. default_biggrin.gif

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Joske said:


Loopt bijna gelijk met mijn idee. Bij een splitsing van belgique gaan we ineens voor een onafhankelijk Limburg. Vlaams en Nederlands Limburg samen, en in ruil krijgt NL Antwerpen.

Kunstmatig Brussel schaffen we af, (of mogen de Walen als wisselgeld hebben) en de rest mag van mij Vlaanderen worden. 

We moeten gewoon terug naar de oude feodale structuur (of bisdommen). 

Limburg is eigenlijk een beetje als Koerdistan: een land gespreid over NL, BE en DE. Ik ben voorstander daar 1 onafhankelijk land van te maken.

Oost en West Vlaanderen kunnen eventueel samen, en je kan er Doornik in incorporeren.

Zo kunnen we de regio vanaf Bergen tot Luik aan Italie geven als kolonie.

De provincie Luxemburg geven we aan de Groothertog, zo heeft die ook tenminste een land met enige oppervlakte.

Provincie Brabant kan je fuseren met de provincie Antwerpen (excl. " 't Stad ") als "bisdom Mechelen". 

Niemand wil Brussel: groot hek errond.

Antwerpen stad zie ik nie als ne cadeau voor Holland. Het teruggeven aan NL past meer in mijn lange termijn strategisch plan (de rivieren in Belgie openzetten...).

 

We zeiden het elders al. Het land is naar de filisteinen, we worden geregeeerd door een minderheidsregering van Twitteraars die de Grondwet eigenlijk al hebben opgeheven. Tijd om een coup plegen en de nieuwe feodale staat Belgie creeren. 

 

Who's in ?

:ninja: 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Le Capri Mauve said:

Dat zou waarschijnlijk niet goed zijn. Aan de andere kant hebben we al veel nieuws van 'onze intelligence services' gehoord over mensen die daar vermoord zijn en als die dan wat later gewoon weer verschijnen wordt er van niks gebaard.  Ik ga er vanuit dat het bullshit is van de tegenstanders van Moon. We hebben geen probleem met nepnieuws als het van de juiste mensen komt :)

De tegenstanders van Moon? 

Ik volg u wel dat het niet echt goed nieuws zou zijn. Die kerel is wel een gek en dictator, maar dat land nu los laten, gaat een race geven van alle wereldmachten om daar hun vingers gaan willen insteken. Zo krijg je weer Communisten vs Kapitalisten met China en Rusland enerzijds en Zuid-Korea, VS en Japan anderzijds...  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid