Ga naar inhoud

Algemeen nieuwstopic


The Swede

Aanbevolen berichten

11 uren geleden, Jenkins zei:

 Ik kan niet inschatten of je het sarcastisch bedoelt, maar je weet dat ze de Aveve in de volksmond ook wel ‘den Boerenbond’ noemen voor een reden hé?

Volksmond? Ik dacht altijd dat dat 'den Boerenbond' genoemd werd omdat het gewoon den boerenbond is.

Een dergelijke schaal aanval zonder afpersing(?) kan best het werk zijn van een enkeling achter een computer, een jonge gast die daarover dan gaat stoefen op een forum. Het is de technische analyse die moet uitwijzen of er hier een gesofistikeerde operatie achter zit of gewoon een gast die een paar gesofistikeerde maar gebruiksvriendelijke tools gekocht heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minutes ago, Le Capri Mauve said:

Volksmond? Ik dacht altijd dat dat 'den Boerenbond' genoemd werd omdat het gewoon den boerenbond is.

Een dergelijke schaal aanval zonder afpersing(?) kan best het werk zijn van een enkeling achter een computer, een jonge gast die daarover dan gaat stoefen op een forum. Het is de technische analyse die moet uitwijzen of er hier een gesofistikeerde operatie achter zit of gewoon een gast die een paar gesofistikeerde maar gebruiksvriendelijke tools gekocht heeft.

zal wel weer ransomware zijn. Zal niet veel "hacking" aan te pas zijn gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mazdastruction zei:

Toch nog altijd de erg defensieve houding. Benieuwd waar het naartoe gaat. 

Nergens natuurlijk, zelfs als hij schuldig bevonden word. Guy Van Sande ging als vrij man de rechtszaal naar buiten nadat hij werd veroordeeld tot pedofilie. Zo ziek is justitie in dit land.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Mazdastruction zei:

Ok, die tour wou ik niet per se op. 

Sorry, soms moet die frustratie er eens uit 😅

Heb het ook al te vaak gezien in mijn werkveld, vandaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minutes ago, Dimitri said:

Nergens natuurlijk, zelfs als hij schuldig bevonden word. Guy Van Sande ging als vrij man de rechtszaal naar buiten nadat hij werd veroordeeld tot pedofilie. Zo ziek is justitie in dit land.

 

2 hours ago, Mazdastruction said:

Toch nog altijd de erg defensieve houding. Benieuwd waar het naartoe gaat. 

Ik wil ook wel es horen wat er nu eigenlijk de waarheid is want de VRT en het parket hebben nooit duidelijk open kaart gespeeld en gezegd "dit heeft hij gestuurd". 
Ik zie in de zakenwereld ook wel vaak dat vrouwen proberen de MeToo-kaart te spelen, alzeker in de angelsaksische wereld, wanneer ze een promotie niet krijgen of buitengegooid worden. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, The Swede zei:

 

Ik wil ook wel es horen wat er nu eigenlijk de waarheid is want de VRT en het parket hebben nooit duidelijk open kaart gespeeld en gezegd "dit heeft hij gestuurd". 
Ik zie in de zakenwereld ook wel vaak dat vrouwen proberen de MeToo-kaart te spelen, alzeker in de angelsaksische wereld, wanneer ze een promotie niet krijgen of buitengegooid worden. 
 

Geheim van het onderzoek? Mocht je in zijn schoenen staan, zou je toch ook willen dat me ndaar discreet mee omspringt - niet?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, The Swede zei:

 

Ik wil ook wel es horen wat er nu eigenlijk de waarheid is want de VRT en het parket hebben nooit duidelijk open kaart gespeeld en gezegd "dit heeft hij gestuurd". 
Ik zie in de zakenwereld ook wel vaak dat vrouwen proberen de MeToo-kaart te spelen, alzeker in de angelsaksische wereld, wanneer ze een promotie niet krijgen of buitengegooid worden. 
 

 

Alles wat De Pauw aanraakt verandert in  goud. De VRT gaat zijn #1 cashcow echt niet buitengooien als het niet serieus is/was. Hier zit volgens mij meer achter dan een paar vrouwen die hogerop willen raken

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Jenkins said:

Geheim van het onderzoek? Mocht je in zijn schoenen staan, zou je toch ook willen dat me ndaar discreet mee omspringt - niet?

Geheim van onderzoek begrijp ik best. Maar waarom kreeg ook hij de inhoud niet te zien?

En over de rotte rooie politieke boel van de VRT ga ik me niet uitlaten. Hoe staatsbedrijven als de VRT, de post of den NMBS vandaag nog kunnen bestaan met al hun politieke benoemingen etc, begrijp ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, dane said:

:lolz:In Vlaanderen is het omgekeerd .

Schuldig tot je het tegendeel bewees, is het hier :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Jules_W said:

 

Alles wat De Pauw aanraakt verandert in  goud. De VRT gaat zijn #1 cashcow echt niet buitengooien als het niet serieus is/was. Hier zit volgens mij meer achter dan een paar vrouwen die hogerop willen raken

"Influencers" bewijst nochtans het tegendeel. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, mrbbs said:

 

Wijze woorden!

 

Deze generatie politici is van vader op zoon de politiek ingesukkeld, voor 100.000 euro per jaar en een wagen met chauffeur. 

 

-->

Leopold Lippens is een telg uit de bekende familie Lippens. Hij is een kleinzoon van politicus en minister Maurice August Lippens, die in de adelstand werd verheven. Zijn vader was Léon Lippens, burgemeester van Knokke. Zijn broer is Maurice Lippens, die een bekend Belgisch zakenman werd.

 

:popcorn:

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, mrbbs zei:

Zo die is er ook op tijd mee, met zijn mening. :lol: 

Het idee van een regering van technocraten is evenwel serieus voor discussie vatbaar. Grootste consensus daarover is -dacht ik te weten- dat zoiets maar nut kan hebben en effectief kan zijn in zeer uitzonderlijke omstandigheden (b.v. na een extreme natuurramp of pandemie waarbij echt significante delen van industrie of jobs of mensenlevens sneuvelen) en voor zeer korte tijd (genre 6 maand  tot 1 jaar). Dus -eerder- niet voor het aanpakken van de duidelijke gevolgen van een trend/evolutie.

Of 't waar is of niet, laat ik in 't midden. Niet slim genoeg voor en/of te weinig kennis van zaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gTa said:

Zo die is er ook op tijd mee, met zijn mening. :lol: 

Het idee van een regering van technocraten is evenwel serieus voor discussie vatbaar. Grootste consensus daarover is -dacht ik te weten- dat zoiets maar nut kan hebben en effectief kan zijn in zeer uitzonderlijke omstandigheden (b.v. na een extreme natuurramp of pandemie waarbij echt significante delen van industrie of jobs of mensenlevens sneuvelen) en voor zeer korte tijd (genre 6 maand  tot 1 jaar). Dus -eerder- niet voor het aanpakken van de duidelijke gevolgen van een trend/evolutie.

Of 't waar is of niet, laat ik in 't midden. Niet slim genoeg voor en/of te weinig kennis van zaken.

technocratie lijkt een goed idee, maar ik weet nog niet of dat werkt in de praktijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Technocraten moeten hun plaats kennen. Als ik een auto koop wil ik wel een goed advies van iemand die weet waarover hij het heeft maar ik wil niet dat hij voor mij gaat bepalen welke auto ik hoor te willen.

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, teus_ said:

technocratie lijkt een goed idee, maar ik weet nog niet of dat werkt in de praktijk.

Laten we al beginnen met het feit dat het concept "technocraat" die "het juiste antwoord op de vragen in zijn domein weet" niet bestaat.

Neem drie economen en ze gaan alle drie iets anders vertellen over hoe een bepaald probleem aan te pakken.

Kijk naar de huidige crisis, hoeveel "wetenschappelijker" kan het nog zijn? En zelfs hier zijn virologen het onderling niet altijd eens.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

da's waar. maar een politieker is expert in """""politiek"""" doen. die worden minister of schepen van dit en van dat zonder enige voorkennis, en de Belgische politiek heeft meer weg van vechtende kleuters in een zandbak... dus zowel op het vlak van beleid als technische kennis trekt dat hier op geen kloten. een technocraat speelt geen pingpong tussen postjes in verschillende functies waar hij niks van weet. die kennen hun sector, hebben meer inzicht op lange termijn, en zullen een meer coherent beleid kunnen voeren.

politiekers komen constant af met halfslachtige oplossingen, of dingen die averechts werken. 15% staatskorting op zuinige diesel stadswagens, de subsidies zonnepanelen,... allemaal wel goed bedoeld maar volledig misplaatst.

maggie de block houd ik wel in de gaten, aangezien die huisarts is. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, teus_ said:

politiekers komen constant af met halfslachtige oplossingen, of dingen die averechts werken. 15% staatskorting op zuinige diesel stadswagens, de subsidies zonnepanelen,... allemaal wel goed bedoeld maar volledig misplaatst.

Als je dat niet wilt moet je van het concept democratie met verkiezingen af. Het probleem is dat niemand lange-termijn beslissingen durft nemen die pijn doen op de korte termijn, want dan doen ze volgende keer niet meer mee.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid