Ga naar inhoud

Algemeen nieuwstopic


The Swede

Aanbevolen berichten

Ik volg je daar wel een stuk in: als ik herleid naar gemeentelijk niveau (want daar ken ik veel van de mandatarissen), dan zie je toch vaak dat populaire, volkse, kandidaten het vaker gemakkelijker hebben om verkozen te geraken dan meer academische profielen, of mensen uit het bedrijfsleven.
Die laatste ontbreekt het dan vaak nog aan tijd om en hun job in het bedrijfsleven, en hun taak als schepen, burgemeester,... te combineren.
Een politiek mandaat is dan ook nog per definitie maar zeker tot aan de volgende verkiezing, en is op financieel geen armoe lijden, maar toch niet in die mate om bv. een succesvol bedrijf of praktijk aan de kant te laten staan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minutes ago, teus_ said:

da's waar. maar een politieker is expert in """""politiek"""" doen. die worden minister of schepen van dit en van dat zonder enige voorkennis, en de Belgische politiek heeft meer weg van vechtende kleuters in een zandbak... dus zowel op het vlak van beleid als technische kennis trekt dat hier op geen kloten. een technocraat speelt geen pingpong tussen postjes in verschillende functies waar hij niks van weet. die kennen hun sector, hebben meer inzicht op lange termijn, en zullen een meer coherent beleid kunnen voeren.

politiekers komen constant af met halfslachtige oplossingen, of dingen die averechts werken. 15% staatskorting op zuinige diesel stadswagens, de subsidies zonnepanelen,... allemaal wel goed bedoeld maar volledig misplaatst.

maggie de block houd ik wel in de gaten, aangezien die huisarts is. 

 

Maggie De Block is misschien wel arts, en ik dacht ook "eindelijk iemand met verstand". Maar ze blijkt de meest corrupte die ertussen loopt.

Er is "uw gebied kennen" en dan "doen wat uw eigen kas best uitkomt".  

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

De autometafoor legt de combinatie representatie+expertise uit. Een verkozene moet iets dat een expert niet biedt: representatie. De belangen en waarden van een groep vertegenwoordigen. De kwestie technocratie is niet te herleiden tot 'jamaar heeft die expert wel genoeg expertise'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minutes ago, The Swede said:

Maggie De Block is misschien wel arts, en ik dacht ook "eindelijk iemand met verstand". Maar ze blijkt de meest corrupte die ertussen loopt.

Er is "uw gebied kennen" en dan "doen wat uw eigen kas best uitkomt".  

tschijnt dat maggie wel veel cadeautjes voor de farmaceutische sector heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, teus_ said:

tschijnt dat maggie wel veel cadeautjes voor de farmaceutische sector heeft

Maggie zorgt er vooral vor dat de bestaande distributeurs vooral goed beschermd worden en dat er geen nieuwkomers komen die de prijzen wel es naar beneden zouden kunnen brengen voor de patienten... 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, The Swede zei:

Maggie zorgt er vooral vor dat de bestaande distributeurs vooral goed beschermd worden en dat er geen nieuwkomers komen die de prijzen wel es naar beneden zouden kunnen brengen voor de patienten...

Dus is ze corrupt? Ik geloof dat er een paar tussenstappen zijn die ik gemist heb.

Wat ik wel gemerkt heb is dat er tegenwoordig veel schaarse medicijnen zijn. Stijl derdewereldlanden. Ik denk dat farma met de spierballen aan het rollen is en zegt hallo, met goedkope medicijnen worden onze aandeelhouders niet rijk en dan gaan wij gewoon wat anders doen. Ons probleem niet als een medicijn niet verkrijgbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast Google en andere tech bedrijven stelt ook Toyota de lancering van de nieuwe IS uit. (komt wel niet naar Europa)

Lexus Postponement of Digital World Premier

 
 
 

Considering the recent global situation, Lexus has respectfully postponed the premier of the New IS, which was originally scheduled for 8:00 am. Japan Standard Time June 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Le Capri Mauve said:

Dus is ze corrupt? Ik geloof dat er een paar tussenstappen zijn die ik gemist heb.

Wat ik wel gemerkt heb is dat er tegenwoordig veel schaarse medicijnen zijn. Stijl derdewereldlanden. Ik denk dat farma met de spierballen aan het rollen is en zegt hallo, met goedkope medicijnen worden onze aandeelhouders niet rijk en dan gaan wij gewoon wat anders doen. Ons probleem niet als een medicijn niet verkrijgbaar is.

Dat klopt, @Le Capri Mauve. Algemeen is de schaarste min of meer opzettelijk maar niet door de pharma producenten, maar wel door de distributeurs in een land "georganiseerd".
De grootste driver hierachter is het spel van commissies. Ze plannen in het begin van het jaar wat te weinig verkoop. Zo zijn ze zeker dat ze hun targets halen en hun commissies krijgen. Alleen geeft elk land dan een te lage planning aan aan de fabrieken en tegen eind van het jaar is het "oei, we hadden meer nodig en nu staat dat niet in de productieplanning" => tekorten.
Bovendien, stel dat je teveel plant, dan zit je op het eind van het jaar met onverkochte stock en moet je, om je geplande verkoopscijfers te halen, de hele boel aan lagere prijzen op de markt gooien => die lagere prijs krijg je het jaar erna meestal niet direct weer omhoog.

Tekorten kan je normaal vermijden op de markt indien er genoeg spelers zijn want er zal er altijd ene zijn die opportunistisch is en probeert dat tekort eind van het jaar in te vullen. 

Nu is Belgie een land waar er, buiten de enkele grote farmas die hun eigen distributie hebben (genre J&J, Pfizer, GSK), maar enkele spelers op de markt zijn.
Ze spelen het zelfs zo dat ze meerdere distributie firmas hebben om zo de indruk te wekken dat de markt verdeeld is. Maar eens je de links naar boven volgt, kom je bij dezelfde eigenaars terecht. (waarbij er twee nogal stevige spelers tussen zitten). 

Ik ken ondertussen enkele buitenlandse spelers die hebben geprobeerd in Belgie een firma op te richten om producten te importeren en aan lagere prijzen te verdelen aan de apothekers, en in alle gevallen zijn ze op nul medewerking (eerder veel tegenwerking) van de diensten van madame De Block gestoten.  

Ze blokeert zo niet enkel dat die tekorten voorkomen kunnen worden, ze blokkeert ook dat er een prijzenoorlog zou komen die de klant ten goede kan komen...

We gaan het daarbij houden. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Niemand weet wie uitgebrande vrachtwagen op Poincarélaan moet takelen

Op de Poincarélaan tussen de Anderlechtsepoort en Lemonnier is begin vorige week een vrachtwagen uitgebrand. Wie verantwoordelijk is voor het wegslepen van het uitgebrande voertuig, is onduidelijk. Het wrak staat er nog steeds. "De Stad wijst naar het Gewest, en het Gewest wijst naar de Stad. Als burger weet je het niet meer."

https://www.bruzz.be/milieu/niemand-weet-wie-uitgebrande-vrachtwagen-op-poincarelaan-moet-takelen-2020-06-18

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, Goesting said:

Niemand weet wie uitgebrande vrachtwagen op Poincarélaan moet takelen

Op de Poincarélaan tussen de Anderlechtsepoort en Lemonnier is begin vorige week een vrachtwagen uitgebrand. Wie verantwoordelijk is voor het wegslepen van het uitgebrande voertuig, is onduidelijk. Het wrak staat er nog steeds. "De Stad wijst naar het Gewest, en het Gewest wijst naar de Stad. Als burger weet je het niet meer."

https://www.bruzz.be/milieu/niemand-weet-wie-uitgebrande-vrachtwagen-op-poincarelaan-moet-takelen-2020-06-18

Wat is dat voor een bagger artikel. Van wie is die vrachtwagen? Welke verzekeraar? Case closed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/6/2020 om 08:11, Hazen zei:

Wat is dat voor een bagger artikel. Van wie is die vrachtwagen? Welke verzekeraar? Case closed.

brussel...... dus veel kans dat het een buitenlander is en misschien qua verzekering niets in orde? :D

zo'n ding wegtakelen zal wel wat geld kosten, en ze zullen dat toch wel 100% zeker willen weten op wie ze de kosten kunnen verhalen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de commentaren onder het artikel lijken ze inderdaad niet te weten wie de eigenaar is. De truck stond er al weken en de brand is ontstaan in de laadruimte. Blijkbaar was die "bewoond".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben één van de mensen die momenteel enkel internet heeft. Nu zou ik eventueel wel de basis TV zenders op een makkelijke manier via mijn tv willen hebben. één en canvas is voor mij in principe al voldoende. BBC1/2 zou ook mooi zijn maar denk dat net duurdere zenders zijn voor een provider.

Vroeger had ik analoge tv, is dat nog een optie of zou dit in de loop van dit jaar verdwijnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, mrbbs zei:

Dat heb ik. Maar als ik via de website van één afspeel dan komt het geluid achter.

Dus als ik het goed begrijp, speel je een video op de website af op een smartphone / tablet, en spiegel je het hele scherm zo via Chromecast op TV? Dat is niet efficiënt.

Je gebruikt beter de ingebouwde Chromecast functie in de VRT NU app. Hetzelfde voor VTM GO.

Wil je meer zenders en heb je geen zin in 20 apps?

Haal dan een Raspberry Pi + LibreELEC (Kodi) + Retrospect add-on. Yatse app op smartphone als afstandsbediening.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Goesting said:

Dus als ik het goed begrijp, speel je een video op de website af op een smartphone / tablet, en spiegel je het hele scherm zo via Chromecast op TV? Dat is niet efficiënt.

Je gebruikt beter de ingebouwde Chromecast functie in de VRT NU app. Hetzelfde voor VTM GO.

Wil je meer zenders en heb je geen zin in 20 apps?

Haal dan een Raspberry Pi + LibreELEC (Kodi) + Restrospect add-on. Yatse app op smartphone als afstandsbediening.

Ga dan maar eens zien voor een Raspberry Pi 4 en die andere dingen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Goesting said:

Dus als ik het goed begrijp, speel je een video op de website af op een smartphone / tablet, en spiegel je het hele scherm zo via Chromecast op TV? Dat is niet efficiënt.

Je gebruikt beter de ingebouwde Chromecast functie in de VRT NU app. Hetzelfde voor VTM GO.

Wil je meer zenders en heb je geen zin in 20 apps?

Haal dan een Raspberry Pi + LibreELEC (Kodi) + Restrospect add-on. Yatse app op smartphone als afstandsbediening.

Ik neem aan dat dit wel een goede deal is?

https://www.amazon.de/LABISTS-Ultimatives-Aus-Schaltnetzteil-Kühlkörper-HDMI-Kabel/dp/B07W7Q6ZC9/

heb ik dit pakket voor 77 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

libreelec moet je inderdaad wel nemen. met raspbian krijg ik met veel zoeken en prutsen zelfs 1080p niet afgespeeld, en kodi is zelfs te traag om vrt.nu af te spelen op lage resolutie. met libreelec speelt quasi alles vlotjes af. behalve een 4K film van 30GB ofzo.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid