Ga naar inhoud

Algemeen nieuwstopic


The Swede

Aanbevolen berichten

9 minuten geleden, The Swede zei:

Heb jij er problemen mee dat er regels zijn of dat de politie die toepast, mijnheer Dragonfly? 🤨

Beide 🙂 

Fietsers betalen geen euro verkeersbelasting maar eisen de baan op.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Hij is tenminste gestopt aan het rood licht. Da's al verwonderlijk. Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat ik een fietser zag stoppen voor het rood. Geldt dat niet voor hen?

Zonder licht of geel jasje rijden, is ook zo ene. Waarom? Arrogantie zeker? 

image.png.6eea89da8972079d09cda34cc4931880.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, dragonfly zei:

Beide 🙂 

Fietsers betalen geen euro verkeersbelasting maar eisen de baan op.

Wooow !! :lolz: :lolz:  IMHO, statement of the month ! :lolz:  

Durft ge dat ook publiek zeggen in Vlaanderen? Er zijn er al voor minder gelyncht :ninja: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, dragonfly zei:

Fietsers betalen geen euro verkeersbelasting maar eisen de baan op.

Ze zijn hier niet ver vandaan aan het werk op de grote baan van St-Eloois-Winkel naar Gullegem dus moet je de omleiding volgen binnendoor. Heb bijna 3km achter een nest oude bejaarde fietsers gezeten die 15-20km uur reden. 

Gezellig hoor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zie je maar dat een auto niet altijd sneller is.

Als je zelf met de fiets was, had je die nest oude bejaarden zonder problemen kunnen voorbij rijden en was je sneller op je bestemming en was je ook minder geënerveerd...

:D

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, toere zei:

een nest oude bejaarde fietsers gezeten die 15-20km uur reden. 

Is dat dan traag?

 

Quote
De gemiddelde fietssnelheid ligt rond 12 km per uur. Mannen tussen 25 jaar en 55 jaar fietsen sneller dan hun vrouwelijke leeftijdgenoten. Zij halen een gemiddelde snelheid van 14 km per uur, vrouwen zijn ongeveer 2 km per uur langzamer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, toere zei:

Ze zijn hier niet ver vandaan aan het werk op de grote baan van St-Eloois-Winkel naar Gullegem dus moet je de omleiding volgen binnendoor. Heb bijna 3km achter een nest oude bejaarde fietsers gezeten die 15-20km uur reden. 

Gezellig hoor. 

Maar is dat een fietsstraat? Of maakten ze geen plaats/had je geen overzicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Maar is dat een fietsstraat? Of maakten ze geen plaats/had je geen overzicht.

Geen fietsstraat, gewoon binnenbaantjes waar je elkaar maar met moeite kunt passeren met 2 auto's( dus nu en dan moet er 1 langs de kant gaan/ geen probleem) maar die fietsers reden constant met 2-3 naast elkaar dus ze voorbij rijden was onmogelijk. Nochtans heeft die laatste fietser/ begeleider nu en dan eens achter zich gekeken. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, toere zei:

Geen fietsstraat, gewoon binnenbaantjes waar je elkaar maar met moeite kunt passeren met 2 auto's( dus nu en dan moet er 1 langs de kant gaan/ geen probleem) maar die fietsers reden constant met 2-3 naast elkaar dus ze voorbij rijden was onmogelijk. Nochtans heeft die laatste fietser/ begeleider nu en dan eens achter zich gekeken. 

Goed dat je geduld had dan

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Chapeau, daar had ik m'n geduld wellicht verloren.
Als ik fiets maak ik altijd plaats, of verwittig de anderen dat er een auto aankomt.
Jammer genoeg is het respect vaak niet wederzijds, en vlammen ze u voorbij zonder tussenafstand, dat zullen die oude besjes niet hebben zien zitten...

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Goed dat je geduld had dan

Ja tuurlijk, heb zelfs redelijk wat afstand gehouden maar hoopte toch dat ze eens mooi achter elkaar reden dan kon ik er voorbij. Eigenlijk het werk van de begeleider die achteraan reed vind ik om door te geven dat er een auto achter hen reed. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, JanC zei:

Chapeau, daar had ik m'n geduld wellicht verloren.
Als ik fiets maak ik altijd plaats, of verwittig de anderen dat er een auto aankomt.
Jammer genoeg is het respect vaak niet wederzijds, en vlammen ze u voorbij zonder tussenafstand, dat zullen die oude besjes niet hebben zien zitten...

Moesten ze plaats gemaakt hebben ging ik er zo traag mogelijk voorbij gereden zijn. Doe ik altijd.

Idem met wandelaars als ik die in de verte zie, vertraag ik altijd. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, toere zei:

Ze zijn hier niet ver vandaan aan het werk op de grote baan van St-Eloois-Winkel naar Gullegem dus moet je de omleiding volgen binnendoor. Heb bijna 3km achter een nest oude bejaarde fietsers gezeten die 15-20km uur reden. 

Gezellig hoor. 

Wat is me dat, die omleiding?  En overal hier…

Wevelgem>Moorsele: toe, voor maanden, en ze zijn daar al meer dan een jaar voorbereidende werken aan het doen.

Wevelgem Centrum: je kunt niet meer naar Menen, zonder ommetoer. 

Moorsele>Rollegem-Kappele: dicht, voor langere tijd

Gullegem> SEW: dicht, omleiding loopt door werken die nog niet af zijn.  Die industriezone ligt al meer dan een jaar ondersteboven.

En gisteren moesten ze begonnen zijn met de werken aan de verkeerswisselaar R8/A19 in Gullegem.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Wat is me dat, die omleiding?  En overal hier…

Wevelgem>Moorsele: toe, voor maanden, en ze zijn daar al meer dan een jaar voorbereidende werken aan het doen.

Wevelgem Centrum: je kunt niet meer naar Menen, zonder ommetoer. 

Moorsele>Rollegem-Kappele: dicht, voor langere tijd

Gullegem> SEW: dicht, omleiding loopt door werken die nog niet af zijn.  Die industriezone ligt al meer dan een jaar ondersteboven.

En gisteren moesten ze begonnen zijn met de werken aan de verkeerswisselaar R8/A19 in Gullegem.

 

Inderdaad, echt erg hier in de regio. Dochter woont in Rollegem-Kapelle he en moet ook telkens kijken van hoe en langs waar ga ik nu rijden. 

En op de E403 zijn ze ook gestart. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem ligt niet bij de fietsers, wel bij de politiek en de pers die de mentaliteit zo heeft gemaakt dat fietsers zich alles toegelaten wanen. 

Toen ik klein was, was de regel nog streng: niet naast mekaar fietsen, tenzij bepaalde uitzonderingen en als er een auto afkwam moest je achter mekaar gaan rijden. Welke randdebiel vond het plots een goed idee "laat ze maar naast mekaar fietsen". Ik herinner me nog toen dat werd ingevoerd. Eén van de reden die er openlijk werden aan gegeven, was dat dit het verkeer zou verplichten trager te rijden :facepalm:

 

 

 

wacht... als ik klein was bestond de fiets nog niet 😕 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Lotuzzz zei:

Toch goed om te vernemen dat er bij jullie tegenwoordig ook riolen en verharde weg worden aangelegd.

voor het moment is er weinig verhard aan...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid