Ga naar inhoud

Algemeen nieuwstopic


The Swede

Aanbevolen berichten

1 minute ago, Joske said:

De Russen gaan niet samen werken met de Chinezen. Die pippo in China is slim genoeg om nu effe te zwijgen en rustig af te wachten tot China de plaats van Rusland op de wereldeconomie kan inpakken. Want zijt es eerlijk, op gas en olie na is er nie veel wat de wereld nodig heeft wat uit Rusland komt.

Graan, al om te beginnen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga hier toch es beginnen met die atoomschuilkelder onder het huis deftig in te richten en van eten en drinken te voorzien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, The Swede zei:

Ik ga hier toch es beginnen met die atoomschuilkelder onder het huis deftig in te richten en van eten en drinken te voorzien.

 

En een ak-47 kopen, ah, nee wacht...Vraag me wel af wat Poetin met zijn vergelding bedoeld op de sancties tegen Rusland 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Zwitserland hoor ik in elk geval dat de banken weigeren met Russiche bedrijven te werken. Een vriendin (Ukrainse nb) werkt voor een Russisch bedrijf hier in commodities. Zij liggen sinds gisteren plat want de geldkraan werd dichtgedraaid. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jokke_vlo zei:

STEL dat Putin echt helemaal gek wordt en een ultimatum stelt: hef uw sancties op of ik stuur wat kernkopjes rond? 

Vandaag denk je dat die kans 0% is, ik zet zoiets niet op 0 (waarmee ik niet zeg dat hij ZO gek zou zijn, anderzijds: we weten het niet). 

Een losgeslagen gek met kernkoppen daar heb je gewoon geen antwoord op in de praktijk, en in eerste instantie geen ander dan je te onderwerpen. 

Dan zijn wij gesjareld, want een van de eerste zal naar Brussel komen, thuis van de Europese unie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, Tjeu said:

Dan zijn wij gesjareld, want een van de eerste zal naar Brussel komen, thuis van de Europese unie.

en de 2e naar Mons. Militair hoofdkwartier van de NAVO.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yup. Very much. 

Maar hoe gek is hij om dat te doen en gaan ze hem dat laten doen. 

Dit is niet iets dat je alleen afschiet.

En zijn entoerage weet ook dat als ze ook maar één kernwapen afvuren, de VS er direct een hele nest op moskou en St petersburg sturen. En dan is het daar ook game over.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Tjeu zei:

Dan zijn wij gesjareld, want een van de eerste zal naar Brussel komen, thuis van de Europese unie.

 

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

en de 2e naar Mons. Militair hoofdkwartier van de NAVO.

En jullie dachten dat ik om belastingtechnische reden verhuisd was :D 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, The Swede zei:

Yup. Very much. 

Maar hoe gek is hij om dat te doen en gaan ze hem dat laten doen. 

Dit is niet iets dat je alleen afschiet.

En zijn entoerage weet ook dat als ze ook maar één kernwapen afvuren, de VS er direct een hele nest op moskou en St petersburg sturen. En dan is het daar ook game over.

 

Ik bedoel met mijn uitspraak wat die sancties die ze nu uitspreken waard zijn, wanneer hij die dreiging zou uitspreken? 

Putin gaat zeker een manier vinden om die sancties ongedaan te maken indien en wanneer hij dat wenst. En ik durf deftig in te zetten op het feit dat die sancties nu een "doekje" voor het bloeden zijn om toch maar iets te doen terwijl de bevolking van OekraÏne opgeofferd wordt. Draai of keer hoe je het wil, dat is wel wat je doet. (Of ze anders kunnen is een andere vraag natuurlijk en een zeer lange discussie). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze morgen op teammeeting weeral ambetant moment...

Dus in mijn team zitten 2 developpers van Ukraine (een jonge gast en een oudere). Die oudere is vorige week vertrokken uit zijn stad in het oostelijke deel naar zijn zomerhuis in het westelijke deel. Die jonge is van de buurt van Kiev en geloofde er allemaal niet zo in.

De oudere hebben we nu al 2 dagen in de meeting gehad en daar is alles ok, maar natuurlijk bang afwachten en ook zorgen rond familie die nog in de slechtere regio zit. De jongste hebben we nu al 2 dagen niet gehoord... Geen nieuws... Kan gewoon zijn dat zijn internet niet werkt natuurlijk, maar toch vreemd gevoel.

In andere team waar we mee samenwerken 3 devs van daar. Ene daarvan zelfde scenario is ook naar een vakantiehuis getrokken vorige week, de tweede is er ook niets van nieuws over en de derde vertelde deze morgen in ons cross team overleg dat hij ok was aangezien er een raket maar op 20km van zijn huis is neergekomen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja, en ik stel me ook veel vragen naar de motivatie rond het innemen van tsjernobyl op de eerste dag van het offensief. Dat is toch een vrij afgelegen gegeven en wat hebben ze daar te verliezen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Naish zei:

Oh ja, en ik stel me ook veel vragen naar de motivatie rond het innemen van tsjernobyl op de eerste dag van het offensief. Dat is toch een vrij afgelegen gegeven en wat hebben ze daar te verliezen...

Kortste weg (en die van de minste tegenstand wegens onbewoond) tussen Wit-Rusland en Kiev. 
Onder andere ...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat daar duidelijk erg snel. 

Texte gisteren met een vriendin die met haar ma in Kiev zit. Ze waren toen aan het overwegen of ze zouden vertrekken of niet. Deze ochtend vertelde ze al dat Kiev omsingeld is en ze de stad niet meer uit kunnen :( 

Ik begrijp wel niet dat ze zo hard wisten dat de Russen gingen binnenvallen, en dan nog zo overrompeld worden. Ze stonden beiden met ongeveer 150000 man tegenover mekaar. Zijn de Ukrainers dan zo slecht bewapend? Of de Russen zo hard getraind. Blijkbaar hadden ze dat wel ERG goed gepland.

Ook bvb Tchernobyl innemen. Straf dat er gasten zich daar willen gaan zetten. Anderzijds weten ze dat, als de Ukrainers morgen die waterbekkens eens openzetten gans Rusland voor 10000 jaar onbewoonbaar is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Naish zei:

Oh ja, en ik stel me ook veel vragen naar de motivatie rond het innemen van tsjernobyl op de eerste dag van het offensief. Dat is toch een vrij afgelegen gegeven en wat hebben ze daar te verliezen...

 

Volgens sommige bronnen zou de betonnen mantel rond reactor 1 beschadigd zijn, maar wat is er waar en wat niet?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Krikkie zei:
Volgens sommige bronnen zou de betonnen mantel rond reactor 1 beschadigd zijn, maar wat is er waar en wat niet?

Zo en passant omdat ze zich onderweg vervelen of zo? Ik vraag mij eerder af als ge met een tank door zo een gebied gaat, hoeveel radioactief stof ge de lucht in zwiert dat anders braaf op de grond ligt. 30000nS/h bij aan de fuel pool en precies evenveel elders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

Zo en passant omdat ze zich onderweg vervelen of zo? Ik vraag mij eerder af als ge met een tank door zo een gebied gaat, hoeveel radioactief stof ge de lucht in zwiert dat anders braaf op de grond ligt. 30000nS/h bij aan de fuel pool en precies evenveel elders.

Kan ook natuurlijk, maar veel stof gaat er nu niet liggen, winter en nat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Naish zei:

Oh ja, en ik stel me ook veel vragen naar de motivatie rond het innemen van tsjernobyl op de eerste dag van het offensief. Dat is toch een vrij afgelegen gegeven en wat hebben ze daar te verliezen...

Zoals ik zei: stel u voor dat er een locale gast efkes eens die waterbekkes die rond en onder die reactor zitten openzet... 

(wat de Russen eigenlijk ook verdienen. Hebben doorheen de ganse geschiedenis niks dan ambras gegeven).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Naish said:

Deze morgen op teammeeting weeral ambetant moment...

Dus in mijn team zitten 2 developpers van Ukraine (een jonge gast en een oudere). Die oudere is vorige week vertrokken uit zijn stad in het oostelijke deel naar zijn zomerhuis in het westelijke deel. Die jonge is van de buurt van Kiev en geloofde er allemaal niet zo in.

De oudere hebben we nu al 2 dagen in de meeting gehad en daar is alles ok, maar natuurlijk bang afwachten en ook zorgen rond familie die nog in de slechtere regio zit. De jongste hebben we nu al 2 dagen niet gehoord... Geen nieuws... Kan gewoon zijn dat zijn internet niet werkt natuurlijk, maar toch vreemd gevoel.

Die jongste heeft misschien de wapens opgenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu zien hoeveel er echt in vrijwillige legerdienst gaan en hoeveel er de benen nemen.

Ik vrees dat echt patriotisme tegenwoordig niet meer is zoals het was in 1940 en dat er veel geen goesting zullen hebben te vechten tegen een veel beter uitgerust leger. Je hebt een professioneel leger nodig tegenwoordig.

Waar ik stiekem op hoop is dat ze vandaag of morgen in Moskou een nest bomaanslagen hebben en dat ze zelf eens deftig bloeden. Ge moet hen gewoon Afghanistan nog eens laten voelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jokke_vlo zei:

Ik bedoel met mijn uitspraak wat die sancties die ze nu uitspreken waard zijn, wanneer hij die dreiging zou uitspreken? 

Putin gaat zeker een manier vinden om die sancties ongedaan te maken indien en wanneer hij dat wenst. En ik durf deftig in te zetten op het feit dat die sancties nu een "doekje" voor het bloeden zijn om toch maar iets te doen terwijl de bevolking van OekraÏne opgeofferd wordt. Draai of keer hoe je het wil, dat is wel wat je doet. (Of ze anders kunnen is een andere vraag natuurlijk en een zeer lange discussie). 

Rusland heeft nog nooit sancties ongedaan gemaakt en er zijn er zodanig veel dat ze schrik hebben dat alles op is als Rusland nog iets doet. Maar Rusland heeft China nu als afzetmarkt. Minder affiniteit dan met Europa maar ze hebben Europa niet meer nodig. De VS was zo hard bezig Europa te verzwakken door Rusland van Europa te scheiden dat ze die recht in de armen van China gedreven hebben.

Biden zei nog maar onlangs dat de VS Nordstream zouden stoppen als Rusland iets deed. Terwijl Scholz erbij stond. Maar Nordstream is Duits. De Duitsers hebben die lijn nodig, Rusland niet. Duitsland heeft Rusland nodig.

Het was ook opvallend dat Biden maanden geleden nog volop sprak over het toetreden van Oekraine tot de NATO en dan op het allerlaatst zijn handen ervan af trok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Het gaat niet alleen over export he.

Is waar. Wat gaat er van hen worden zonder onze conference peren :) En nog wat dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, The Swede zei:

Nu zien hoeveel er echt in vrijwillige legerdienst gaan en hoeveel er de benen nemen.

Ik vrees dat echt patriotisme tegenwoordig niet meer is zoals het was in 1940 en dat er veel geen goesting zullen hebben te vechten tegen een veel beter uitgerust leger. Je hebt een professioneel leger nodig tegenwoordig.

Waar ik stiekem op hoop is dat ze vandaag of morgen in Moskou een nest bomaanslagen hebben en dat ze zelf eens deftig bloeden. Ge moet hen gewoon Afghanistan nog eens laten voelen. 

Moeilijk om te zeggen wat ik zou doen, je vrouw en kinderen proberen te beschermen/vluchten of ze achterlaten en mee gaan vechten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid