Ga naar inhoud

Algemeen nieuwstopic


The Swede

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden, Mvl zei:

Dank voor uw antwoord! Dacht alweer dat het een manier was taxen te vermijden. Vreemd dat je in Oostenrijk platen kan vragen voor een wagen gekocht in België door een Belg om in te schrijven in Spanje?

Niks verkeerd, illegaals of immoreels aan taxen vermijden.
Ontduiken is iets anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minutes ago, Mvl said:

Dank voor uw antwoord! Dacht alweer dat het een manier was taxen te vermijden. Vreemd dat je in Oostenrijk platen kan vragen voor een wagen gekocht in België door een Belg om in te schrijven in Spanje?

Leve de EU.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, gTa zei:

Niks verkeerd, illegaals of immoreels aan taxen vermijden.
Ontduiken is iets anders.

Begrijp me niet verkeerd, ik betaal ze zeker zelf niet graag hoor 😁 Hoe meer vermeden kan worden hoe beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, gTa zei:

Niks verkeerd, illegaals of immoreels aan taxen vermijden.
Ontduiken is iets anders.

Voor iets klein misschien. Voor grote zaken zorgt ge ervoor dat niemand het ziet, als ze het zien maakt ge het zo ingewikkeld dat ze het niet snappen, en als ze het snappen zorgt ge ervoor dat er toch wel een onopvallend regeltje is dat het legaal maakt zeker!

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Mvl zei:

Dank voor uw antwoord! Dacht alweer dat het een manier was taxen te vermijden. Vreemd dat je in Oostenrijk platen kan vragen voor een wagen gekocht in België door een Belg om in te schrijven in Spanje?

Transitplaat is ook maar beperkt aantal dagen geldig dus niets vermijden/ontduiken/illegaals aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Stancke zei:

Transitplaat is ook maar beperkt aantal dagen geldig dus niets vermijden/ontduiken/illegaals aan.

Dacht dat je in Oostenrijk dan goedkoper kon inschrijven had in gedachten dat Oostenrijk fiscaal gunstiger was dan BE. Wist echt niet dat je zo een plaat kon aanvragen in andere landen dan Oostenrijk voor gelijk waar in Europa dan tijdelijk te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Stancke said:

Transitplaat is ook maar beperkt aantal dagen geldig dus niets vermijden/ontduiken/illegaals aan.

Je kan dus niet zeggen: ik neem een plaat voor 6 maand om ondertussen rustig de papierwinkel te kunnen afhandelen in mijn land?

Ik neem als vb. : je koopt een oudere wagen in een land maar moet er nog wat werk aan doen voor je die (tenminste met een gerust hart) door de keuring kan krijgen. Je wil de wagen, om bvb naar verschillende garages te rijden, wel op platen hebben. Normaal helpt een transit plaat daarbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, The Swede said:

Ik neem als vb. : je koopt een oudere wagen in een land maar moet er nog wat werk aan doen voor je die (tenminste met een gerust hart) door de keuring kan krijgen. Je wil de wagen, om bvb naar verschillende garages te rijden, wel op platen hebben. Normaal helpt een transit plaat daarbij.

Daar dient een transitplaat niet voor.

Als wat jij zegt klopt wil dat zeggen dat die auto niet door de keuring geraakt, dus niet op de openbare weg mag, en dus ook niet met een transitplaat mag rondgereden worden. Dat moet op de trailer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minutes ago, ir_fuel said:

Daar dient een transitplaat niet voor.

Als wat jij zegt klopt wil dat zeggen dat die auto niet door de keuring geraakt, dus niet op de openbare weg mag, en dus ook niet met een transitplaat mag rondgereden worden. Dat moet op de trailer.

Ja, maar er zijn ook shades of grey. Hoe vaak heeft een oudere auto niet een probleem waarbij de garagist zegt "dat kan op de schouwing wel es de aandacht trekken" zonder dat je met een duidelijk geval van rode kaart zit. Dan kan je een paar weken bvb willen om dat even in orde te zetten.

Of ik kan me een ander geval indenken, welk ik zelf ook al voorgehad heb: je verhuist naar een land en het duurt even alle admin in orde te brengen waardoor je niet onmiddelijk een auto op eigen naam in dat land kan inschrijven. Tegelijk moet je een auto kopen om mobiel te blijven. Ook daar kan een transitplaat die enkele maanden geldig is, helpen.

Zelf heb ik het bvb gehad (20 jaar terug nu wel), dat mijn vrouw een project van 3 maand had in een ziekenhuis in Finland terwijl wij in UK woonden. We hadden voor haar een auto gekocht in België en die moest zo snel mogelijk naar Finland. Geen tijd om naar Engeland te rijden, daar de papierwinkel door te gaan (welke toen omslachtig was want het was een LHD auto) voor dat ze moest beginnen. Ze heeft dus eerst 3 maand op Belgsiche transitplaten in Finland rondgereden en na het project hebben we de auto terug naar huis gebracht en hem op Britse platen ingeschreven. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand mij es uitleggen wat al die grapjes zijn over jonagold?

Ik heb dat ergens in het nieuws gemist 😕

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, Waky said:

youtube, tik jonagold en je hebt prijs 🤪

Kans is groot dat je al een berg persiflages krijgt ook ondertussen. :lolz:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dank :)

Ik dacht efkes dat ik iets gemist had rond een tekort aan jonagold omdat er ergens weer een politieker of bedrijf een fout gemaakt had. 😂

Gast van Aalst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, The Swede zei:

Gast van Aalst?

Dat denkt iedereen in de Denderstreek, maar blijkbaar is dit opgenomen in Veurne. Lijkt ook bevestigd te zijn, aangezien die man ondertussen een klacht heeft neergelegd in die politiezone.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Goesting said:

Dat denkt iedereen in de Denderstreek, maar blijkbaar is dit opgenomen in Veurne. Lijkt ook bevestigd te zijn, aangezien die man ondertussen een klacht heeft neergelegd in die politiezone.

Zou afkomstig zijn van Gijzegem, maar is uitgeweken naar Veurne.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ICM zei:

Als je de cijfers van de voorbije vijf jaar bekijkt, moeten ze het alleszins niet op Corona steken.

Op het circulatieplan steken

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, ICM said:

Als je de cijfers van de voorbije vijf jaar bekijkt, moeten ze het alleszins niet op Corona steken.

Je moet me dat toch eens uitleggen, hoe dat kan, een café op zo een lokatie dat op de fles draait (ehehehehe).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, ir_fuel said:

Je moet me dat toch eens uitleggen, hoe dat kan, een café op zo een lokatie dat op de fles draait (ehehehehe).

De voorbije jaren alles afgeroomd (!) naar zwart, en nu eens fysiek gesloten ook op papier niet kunnen, mogen, overleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's het probleem van veel cafés/brasserieën, vermoed ik? Onvoldoende richting witte kassa laten stromen om toch nog zo veel mogelijk zwart te blijven hebben (2 keer per jaar met het hele gezin op reis naar de ClubMed + jaarlijks een chalet en vééél fleskes zetten op Tomorrowland .... dat moet je kunnen blijven betalen hé) en nu door een externe oorzaak verplicht worden om een fictieve situatie aan te houden en dus zuiver cijfermatig tot 't neerleggen van de boeken gedwongen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid