Ga naar inhoud

Algemeen nieuwstopic


The Swede

Aanbevolen berichten

14 uren geleden, ir_fuel zei:

Even off-topic, maar... thanks!

https://12ft.io/

Werkt dus blijkbaar met zga elke webnews aanbieder die items achter paywall steekt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, gTa said:

Even off-topic, maar... thanks!

https://12ft.io/

Werkt dus blijkbaar met zga elke webnews aanbieder die items achter paywall steekt?

Zeker niet bij elke nieuws site hoor, enkel als het een soft paywall is waar bij je x aantal artikels gratis mag lezen, of waarbij het hele artikel wel geladen wordt maar verborgen door een layer die je niet weg kan klikken.

In België volgens mij enkel bij De Morgen en De Tijd.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, janvkn zei:

Zeker niet bij elke nieuws site hoor, enkel als het een soft paywall is waar bij je x aantal artikels gratis mag lezen, of waarbij het hele artikel wel geladen wordt maar verborgen door een layer die je niet weg kan klikken.

In België volgens mij enkel bij De Morgen en De Tijd.

Is oké, die 2 kranten samen geven naar mijn gevoel wel 't meest objectieve beeld van wat ge te weten moet komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, gTa said:

Is oké, die 2 kranten samen geven naar mijn gevoel wel 't meest objectieve beeld van wat ge te weten moet komen.

Inderdaad, artikels zoals:

‘Mijn anorexia wond hem op, omdat ik met mijn uitgemergelde lijf leek op een jongen van 15 – als ik op mijn buik lag’

Dat is wat ik altijd had willen weten over Delphine Lecomte

  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, janvkn zei:

Inderdaad, artikels zoals:

‘Mijn anorexia wond hem op, omdat ik met mijn uitgemergelde lijf leek op een jongen van 15 – als ik op mijn buik lag’

Dat is wat ik altijd had willen weten over Delphine Lecomte

Ah maar de voedingstips-sectie lees ik nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, erq zei:

ben heel benieuwd naar de uitspraak van het Gerechtshof in Den Haag.

Naar mijn mening is dit een onverantwoorde uithaal van Rusland. Deels uit weemoed naar het oude USSR. Deels strategisch om hun positie en grondstoffen te beschermen. Maar geen enkele legitieme reden. Dat ze "genocide" claimen van Russisch gezinde minderheden in Oekraïne ter verdediging van hun acties is toch moeilijk te slikken?

Die "genocide" is gewoon een farce. De mensen moeten Poetin eindelijk eens zien voor wat hij simpelweg is: een dictator die zijn oude gevallen "rijk" wil revancheren. Toen was hij een kleine muis die dacht dat hij het juiste deed en nu gaat hij es tonen wat die kleine muis kan doen...

Tiens, waar hebben we dit verhaal nog gehoord? 

Nadien is het makkelijk om de gasten on Donbass wat op te stoken dat de Ukrainers moeten tussenkomen om de orde te handhaven en je hebt het excuus om een oorlog te beginnen. Een excuus dat je al lang zocht en zelf in mekaar stak...

Zoals Zelenski echter zei, en hij heeft gelijk, hoe meer dat je het beest voedt, hoe meer het wil. Geef morgen Poetin wat hij wou (naar het schijnt slechts 3 dingen), en hij weet dat je elke keer hij de wapens bovenhaalt, gaat plooien.

En vandaag mogen we wel zeggen "jamaar, als hij Litouwen aanvalt, dan valt hij de EU aan" etcetc... Denken we echt dat, met de huidige mentaliteit, er iemand in het westen gaat malen om Litouwen? 

De enige moment waar hij riskeert pushback te krijgen, is indien hij aan Polen durft te komen want dan heeft hij de eerste grote tegenstander aan de andere kant en dan gaan ze wakker schieten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, The Swede zei:

Die "genocide" is gewoon een farce. De mensen moeten Poetin eindelijk eens zien voor wat hij simpelweg is: een dictator die zijn oude gevallen "rijk" wil revancheren. Toen was hij een kleine muis die dacht dat hij het juiste deed en nu gaat hij es tonen wat die kleine muis kan doen...

Tiens, waar hebben we dit verhaal nog gehoord? 

Nadien is het makkelijk om de gasten on Donbass wat op te stoken dat de Ukrainers moeten tussenkomen om de orde te handhaven en je hebt het excuus om een oorlog te beginnen. Een excuus dat je al lang zocht en zelf in mekaar stak...

Zoals Zelenski echter zei, en hij heeft gelijk, hoe meer dat je het beest voedt, hoe meer het wil. Geef morgen Poetin wat hij wou (naar het schijnt slechts 3 dingen), en hij weet dat je elke keer hij de wapens bovenhaalt, gaat plooien.

En vandaag mogen we wel zeggen "jamaar, als hij Litouwen aanvalt, dan valt hij de EU aan" etcetc... Denken we echt dat, met de huidige mentaliteit, er iemand in het westen gaat malen om Litouwen? 

De enige moment waar hij riskeert pushback te krijgen, is indien hij aan Polen durft te komen want dan heeft hij de eerste grote tegenstander aan de andere kant en dan gaan ze wakker schieten. 

Putin stopt de oorlog als zijn eisen worden ingewilligd door Oekraïne:

-erkenning van de Krim als Russisch grondgebied 

-erkenning van de twee onafhankelijke regio’s Donetsk en Luhansk

-nooit lid worden van de NATO

-in de grondwet opnemen dat ze een neutrale staat blijven (?)

Tja, je kan het maar vragen hè.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ICM zei:

Putin stopt de oorlog als zijn eisen worden ingewilligd door Oekraïne:

-erkenning van de Krim als Russisch grondgebied 

-erkenning van de twee onafhankelijke regio’s Donetsk en Luhansk

-nooit lid worden van de NATO

-in de grondwet opnemen dat ze een neutrale staat blijven (?)

Tja, je kan het maar vragen hè.

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Finlandization

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, janvkn zei:

 

Wat jij eigenlijk zegt is: je hebt het Westen, en je hebt Rusland, en de landen ertussenin zijn eigenlijk maar tweederangsstaten die zich maar moeten schikken in hun rol als bufferstaat of vazalstaat van Rusland, en naar wat de mensen in die landen zélf willen moet je niet luisteren.

Alles behalve. Een tussengebied hoeft helemaal geen noch mossel noch vis gebied te zijn, maar kan net de samenvloeiing zijn en de bescherming van twee zijden aanvaarden, alsook de commerciële voordelen ervan dragen door net die neutrale partij en doorgeef luik te zijn.  

Je kan neutraal zijn door op de achtergrond te verdwijnen, maar je kan ook neutraal zijn door er diplomatieke houding aan te nemen. 
 

en wat de mensen willen? Ze hebben nu oorlog. Is dat wat ze willen? 
 

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ir_fuel zei:

Is toch een typische reactie van linkse rakkers?

Wij zullen wel in uw plaats beslissen waar je "offended" over moet zijn, wij zullen de arme sukkelaars in Afrika wel komen redden en tonen hoe het moet etc. etc. Altijd de slachtoffers in een bepaalde situatie behandelen als kinderen waar zij het beste mee voorhebben.

Wa zever is dat nu weer. Dat heeft toch niets met links en rechts te maken? Meer dan de helft zijn aangehaalde punten uit een filmpje en niet eens MIJN standpunten. 

In ieder conflict is er meer dan één partij. Altijd. En als het tot oorlog komt, dan zijn beide kanten verliezers gezien ze het conflict niet hebben kunnen voorkomen. Geen van beide kanten wint hier iets mee. En sowieso verliezen er méér dan wat ze hadden kunnen bereiken met een onderhandeld akkoord. Dat is MIJN standpunt. 

Als ook dat ik vind dat het Westen een zeer hypocritische houding toont.

"Kijk eens hoeveel steun we naar Oekraïne sturen, om ze te helpen in hun Oorlog!" 

"Maar we doen wel niet mee, want het is niet onze oorlog"

"Aja, en ondertussen blijft Nord Stream 1 open en blijven we dus miljoenen euro's betalen aan Gasprom voor het leveren van Aardgas, wat we met de glimlach duurder dan ooit betalen, want ze hebben daar dringend extra geld nodig."

Gasprom, een Russisch STAATSBEDRIJF. We financieren dus de oorlog aan twee kanten te gelijk. Wat is de steun aan Oekraïne dan? Een aflaat om ons geweten wat te sussen? 

 

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Tjeu said:

Wa zever is dat nu weer. Dat heeft toch niets met links en rechts te maken? Meer dan de helft zijn aangehaalde punten uit een filmpje en niet eens MIJN standpunten. 

Ge zou er van verschieten 🙂 

Net zoals in principe covid niks met links en rechts te maken heeft, maar het wel extreem-rechts en extreem-links zijn die het hardst van leer hebben getrokken tegen maatregelen en vaccins. Hier zie je net hetzelfde volk opstaan om uit te leggen waarom de Russen toch een beetje gelijk hebben (maar we veroordelen het geweld!). PVDA, Baudet, ... enfin, kijk op de sociale media.

 

Just now, Tjeu said:

In ieder conflict is er meer dan één partij. Altijd. En als het tot oorlog komt, dan zijn beide kanten verliezers gezien ze het conflict niet hebben kunnen voorkomen. Geen van beide kanten wint hier iets mee. En sowieso verliezen er méér dan wat ze hadden kunnen bereiken met een onderhandeld akkoord. Dat is MIJN standpunt. 

Dat is zoals zeggen dat elke mening even veel waard is in het covid debat. Zie je niet dat het gewoon terug komt maar over een ander onderwerp?

En welk onderhandeld akkoord? Ja je kan het conflict vermijden: Ontwapen Oekraïne, beloof dat ze nooit bij de NAVO zullen gaan, geef een paar regio's aan Rusland en voila. Simpel toch? Je snap dat toch niet he? Als ze daar nu gewoon ja op zeggen is de oorlog morgen gedaan? Anders blijven er verliezers zijn. Toch niet te vatten dat ze maar blijven vechten!

Allez man ...

Just now, Tjeu said:

Als ook dat ik vind dat het Westen een zeer hypocritische houding toont.

"Kijk eens hoeveel steun we naar Oekraïne sturen, om ze te helpen in hun Oorlog!" 

"Maar we doen wel niet mee, want het is niet onze oorlog"

"Aja, en ondertussen blijft Nord Stream 1 open en blijven we dus miljoenen euro's betalen aan Gasprom voor het leveren van Aardgas."

Gasprom, een Russisch STAATSBEDRIJF. We financieren dus de oorlog aan twee kanten te gelijk. Wat is de steun aan Oekraïne dan? Een aflaat om ons geweten wat te sussen? 

Wat wil je dat het Westen doet? Ze doen alles wat mogelijk is zonder

- een nucleaire oorlog te ontketenen

- ons hier allemaal in de kou te zetten

 

Jij noemt dat hypocriet. Ok, wat moeten ze dan doen de komende week dat niet hypocriet is? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, Tjeu said:

Alles behalve. Een tussengebied hoeft helemaal geen noch mossel noch vis gebied te zijn, maar kan net de samenvloeiing zijn en de bescherming van twee zijden aanvaarden, alsook de commerciële voordelen ervan dragen door net die neutrale partij en doorgeef luik te zijn.  

Leg me eens uit hoe dat in de praktijk zou werken. Dit raakt kant noch wal.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, ex-Mooseman said:

een beetje Zwitserland zijn, zo ?

FYI België was ook neutraal in WO2. Tot den Duits er door is getrokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan dat niet vergelijken met Zwitserland. Die zijn om te beginnen al niet ontwapend. En hun geografie zorgt er voor dat het een quasi onmogelijke opdracht is dat land in te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het.  En ze liggen ook niet echt tussen twee blokken.   

Maar goed, ze zijn geen lid van de EU, maar eten wel een beetje van twee walletjes, 't was eerder daar dat ik naar wilde refereren

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, ex-Mooseman said:

Ik weet het.  En ze liggen ook niet echt tussen twee blokken.   

Maar goed, ze zijn geen lid van de EU, maar eten wel een beetje van twee walletjes, 't was eerder daar dat ik naar wilde refereren

Welk is dat tweede walletje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Extreem links en extreem rechts liggen zo kort bij mekaar in veel standpunten en dat lees ik dus ook hier weer…… niet te geloven toch. 

Een dictator ziet hoe Europa bezig is met de waan van de dag ipv visie te hebben en problemen te voorkomen. Laat staan te investeren in een eigen veiligheid.

Die dictator valt een  democratisch vrij land binnen, bedreigt de wereld met kernwapens indien ze zich te veel moeien en vermoord massa’s mensen.

En dan zijn er mensen die ……. Begrip hebben. Begrip bij het vermoorden van mensen en dreigen met atoomwapens, komaan !

Een discussie en begrip in een discussie stopt bij het vermoorden van de andere partij.

Is dat zo moeilijk te snappen. Ik heb moeite om vriendelijk te blijven tov mensen met “begrip” voor de Russen.

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minutes ago, Tjeu said:

en wat de mensen willen? Ze hebben nu oorlog. Is dat wat ze willen? 

Jij becritiseerde de uitbreiding van de NAVO. Wel, in die Oost-Europese landen die op tijd in de NAVO geraakt zijn is men nu maar wát blij dat men bescherming heeft tegen Rusland.

36 minutes ago, Tjeu said:

Alles behalve. Een tussengebied hoeft helemaal geen noch mossel noch vis gebied te zijn, maar kan net de samenvloeiing zijn en de bescherming van twee zijden aanvaarden, alsook de commerciële voordelen ervan dragen door net die neutrale partij en doorgeef luik te zijn.  

Je kan neutraal zijn door op de achtergrond te verdwijnen, maar je kan ook neutraal zijn door er diplomatieke houding aan te nemen. 

Neutraliteit moet je eigen keuze zijn, geen keuze die onder bedreiging van oorlogsgeweld afgedwongen wordt.

In Oekraïne hebben de mensen ook gezien hoe de landen ten westen van hen op gebied van economie en veiligheid welgevaren zijn met respectievelijk EU lidmaatschap en NAVO bescherming. Vind je het dan vreemd dat ze daarvoor kiezen in plaats van bij het autocratische verarmde Rusland aan te leunen waarmee ze een lange geschiedenis van onderdrukking hebben? Wie ben jij in godsnaam om te zeggen dat dat niet mag?!

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ge zou er van verschieten 🙂 

Net zoals in principe covid niks met links en rechts te maken heeft, maar het wel extreem-rechts en extreem-links zijn die het hardst van leer hebben getrokken tegen maatregelen en vaccins. Hier zie je net hetzelfde volk opstaan om uit te leggen waarom de Russen toch een beetje gelijk hebben (maar we veroordelen het geweld!). PVDA, Baudet, ... enfin, kijk op de sociale media.

 

Ja duuuuh, dat is opositie tegen meerderheid. De oppositie haar enige functie is ingaan tegen al wat er beslist wordt. Je kan geen stemmen sprokkelen door te zeggen: "wat de partijen beslissen die aan de macht zijn is het beste wat je kan doen! Kweetni oe goed, wij kunnen echt niets anders verzinnen, laat die mannen maar verder doen, applaus!"
Je doet het uitschijnen alsof de meerderheid wél op een lijn zat wanneer het over de getrokken maatregelen ging.... Ik vrees dat je toch wel wat zaken gemist hebt. Dito met de kwestie in Rusland. Het is opnieuw de oppositie die oppositie moet voeren. Die voeren geen beleid en hebben dus niets anders te doen dan oppositie te voeren. 

 

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

 

Dat is zoals zeggen dat elke mening even veel waard is in het covid debat. Zie je niet dat het gewoon terug komt maar over een ander onderwerp?

En welk onderhandeld akkoord? Ja je kan het conflict vermijden: Ontwapen Oekraïne, beloof dat ze nooit bij de NAVO zullen gaan, geef een paar regio's aan Rusland en voila. Simpel toch? Je snap dat toch niet he? Als ze daar nu gewoon ja op zeggen is de oorlog morgen gedaan? Anders blijven er verliezers zijn. Toch niet te vatten dat ze maar blijven vechten!

Allez man ...

 

 

Ik ben geen diplomaat en heb die ambitie niet. Maar hoe eindigt een oorlog? Met een akkoord dat gesloten wordt. 
Wat is het verschil met een akkoord dat zonder oorlog gesloten wordt? x-aantal doden, paar miljard dat verschoten is, een stuk land dat plat geschoten is en een hoop levens geruïneerd. Maar het zal wel eindigen met een akkoord waar beide zijde zich in kunnen vinden. 
Of hoe gaat het volgens jou eindigen? Met de arrestatie van Putin? en dan 'hops, alles gaat weer door zoals normaal'? 

12 minuten geleden, ir_fuel zei:

 

Wat wil je dat het Westen doet? Ze doen alles wat mogelijk is zonder

- een nucleaire oorlog te ontketenen

- ons hier allemaal in de kou te zetten

 

Jij noemt dat hypocriet. Ok, wat moeten ze dan doen de komende week dat niet hypocriet is? 

Het gaat hier over ongeveer 10 miljoen euro per dag aan gas dat we ontvangen. 10 miljoen. Per dag. 
We hebben dat totaal niet nodig om niet in de kou te komen zitten. Amerika heeft nog hopen gas zitten en kan de productie aanzienlijk opvoeren. Maar ze hebben een limiet gezet op hun hoeveelheid export. Als zij die limiet tijdelijk opheffen, dan kunnen we gerust zonder gas van Rusland. Maar dat doen ze niet. Als het een zorg was dat we niet in de kou zouden komen te zitten, dan hadden alle lidstaten hun taak wat serieuzer genomen en afgelopen zomer de voorraden aangevuld. Maar dit jaar zijn ze allemaal lekker laks geweest, "want de prijzen staan toch al lang zo laag en de winters zijn minder koud, dus we nemen het wel zoals het komt." Nog geen tiende van de minimaal geadviseerde voorraden waren op peil. 
Ja, nu is er nog gas, maar tegen welke prijs? 
Dat is niet doen wat mogelijk is, dat is niet doen wat je moet doen. Dat is hopeloos achter de feiten aanlopen. Dit conflict hing al maaaaaaaanden in de lucht. Zelf zonder dat er effectief gevuurd zou zijn, was de dreiging al meer dan genoeg om de juiste voorzorgdmaatregelen te nemen, maar dat deed men niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, ir_fuel zei:

Leg me eens uit hoe dat in de praktijk zou werken. Dit raakt kant noch wal.

 

 

in jouw hoofd raakt niets kant noch wal wat ook maar een beetje anders is dan wat jij denkt. Het is niet bepaald zinvol dat gans uit te beginnen leggen. Kan je beter een blinde leren lezen. 
Het kan geen kwaad om af en toe eens over input na te denken en te evalueren. Dat wil niet zeggen dat je het er eens mee moet zijn, maar er eens over nadenken kan nooit geen kwaad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Extreem links en extreem rechts liggen zo kort bij mekaar in veel standpunten en dat lees ik dus ook hier weer…… niet te geloven toch. 

Een dictator ziet hoe Europa bezig is met de waan van de dag ipv visie te hebben en problemen te voorkomen. Laat staan te investeren in een eigen veiligheid.

Die dictator valt een  democratisch vrij land binnen, bedreigt de wereld met kernwapens indien ze zich te veel moeien en vermoord massa’s mensen.

En dan zijn er mensen die ……. Begrip hebben. Begrip bij het vermoorden van mensen en dreigen met atoomwapens, komaan !

Een discussie en begrip in een discussie stopt bij het vermoorden van de andere partij.

Is dat zo moeilijk te snappen. Ik heb moeite om vriendelijk te blijven tov mensen met “begrip” voor de Russen.

 

 

Maar wat bazel jij? Waar is er iemand die begrip toont voor de daden van Rusland? Waar lezen jullie zo dingen? 

Er zitten hier een aantal mensen zo vast in een bepaalde visie dat ze andere zaken helemaal verkeerd lezen en er een SFP van maken. En niet alleen binnen dit onderwerp. 

De lijn tussen iets communiceren en wat een standpunt is, die is ook helemaal zoek. alsof dat ieder filmpje dat iemand post in het "Knappe autogerelaardeerde filmpje topic" inherent wil zeggen dat de poster zich voor 100% stelt voor ieder woord wat in dat filmpje gezegd wordt. 

Ik begrijp dat extremisme van velen hier niet. Wit zwart, wij, zij, links, rechts,... Doe eens rustig zeg. Leg eens die stempels weg. Zo kan je toch geen gesprek voeren... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, Tjeu said:

Ja duuuuh, dat is opositie tegen meerderheid. De oppositie haar enige functie is ingaan tegen al wat er beslist wordt. Je kan geen stemmen sprokkelen door te zeggen: "wat de partijen beslissen die aan de macht zijn is het beste wat je kan doen! Kweetni oe goed, wij kunnen echt niets anders verzinnen, laat die mannen maar verder doen, applaus!"
Je doet het uitschijnen alsof de meerderheid wél op een lijn zat wanneer het over de getrokken maatregelen ging.... Ik vrees dat je toch wel wat zaken gemist hebt. Dito met de kwestie in Rusland. Het is opnieuw de oppositie die oppositie moet voeren. Die voeren geen beleid en hebben dus niets anders te doen dan oppositie te voeren. 

Ik denk niet dat er iemand in de meerderheid stond te roepen dat vaccins levensgevaarlijk waren en dat we er van dood gingen gaan, of dat we allemaal in een groot complot zitten waar Bill Gates oa mee achter zit. Je hebt mijn punt niet gesnapt.

 

13 minutes ago, Tjeu said:

Ik ben geen diplomaat en heb die ambitie niet. Maar hoe eindigt een oorlog? Met een akkoord dat gesloten wordt. 
Wat is het verschil met een akkoord dat zonder oorlog gesloten wordt? x-aantal doden, paar miljard dat verschoten is, een stuk land dat plat geschoten is en een hoop levens geruïneerd. Maar het zal wel eindigen met een akkoord waar beide zijde zich in kunnen vinden. 
Of hoe gaat het volgens jou eindigen? Met de arrestatie van Putin? en dan 'hops, alles gaat weer door zoals normaal'? 

Het gaat erover dat eenzijdig beslist is van de oorlog te beginnen, zonder te discussiëren. Wat zit jij dan nog bezig over onderhandelen? Rusland heeft beslist van op basis van leugens een oorlog te beginnen. Wat ga je dan doen? Ze je laten overrompelen en proberen praten?

 

13 minutes ago, Tjeu said:

Het gaat hier over ongeveer 10 miljoen euro per dag aan gas dat we ontvangen. 10 miljoen. Per dag. 
We hebben dat totaal niet nodig om niet in de kou te komen zitten. Amerika heeft nog hopen gas zitten en kan de productie aanzienlijk opvoeren. Maar ze hebben een limiet gezet op hun hoeveelheid export. Als zij die limiet tijdelijk opheffen, dan kunnen we gerust zonder gas van Rusland. Maar dat doen ze niet. Als het een zorg was dat we niet in de kou zouden komen te zitten, dan hadden alle lidstaten hun taak wat serieuzer genomen en afgelopen zomer de voorraden aangevuld. Maar dit jaar zijn ze allemaal lekker laks geweest, "want de prijzen staan toch al lang zo laag en de winters zijn minder koud, dus we nemen het wel zoals het komt." Nog geen tiende van de minimaal geadviseerde voorraden waren op peil. 
Ja, nu is er nog gas, maar tegen welke prijs? 
Dat is niet doen wat mogelijk is, dat is niet doen wat je moet doen. Dat is hopeloos achter de feiten aanlopen. Dit conflict hing al maaaaaaaanden in de lucht. Zelf zonder dat er effectief gevuurd zou zijn, was de dreiging al meer dan genoeg om de juiste voorzorgdmaatregelen te nemen, maar dat deed men niet. 

Ik zie nog altijd niet wat er "hypocriet" is. Achteraf is het natuurlijk gemakkelijk met de vinger wijzen en "hadden ze maar". 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid