BMWMB 9.847 Geplaatst: 7 oktober 2020 Delen Geplaatst: 7 oktober 2020 Totaal geen onzin! belast morgen een tesla op zijn vermogen en er is niemand die daar nog zal met rijden. Idem met hybrid, een 4 tal vrienden rijden met een x5 45e en allemaal geven ze eerlijk toe dat ze liever een zware diesel hadden. Idem met mijn GLE, ik had (ook al heb ik er nog niet met gereden) veel liever de 400 diesel besteld. Dat begrijp ik, maar dat subsidiëren van elektrische auto’s is niet enkel in BE, en dat doet de overheid om deze te promoten. Dit is er nu eenmaal, en daar kijken vele kopers naar, ook de rijken. Wat als... daar koop je vandaag niks mee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joske 693 Geplaatst: 7 oktober 2020 Delen Geplaatst: 7 oktober 2020 1 uur terug, BMWMB zei: Het punt is gewoon dat de wereld aan het veranderen is, en dat we door regelgeving gewoon verplicht worden om elektrische auto's te gaan kopen. In heel veel landen gaan ze nu elektrische auto's subsidiëren, om deze ommekeer te versnellen. Zelfs in Duitsland, waar ze jaren de elektrische auto's hebben weggelachen, koopt nu al 1 op 5 mensen elektrische auto (hybride of EV). Vooral de rijken zijn daar gevoelig aan, en zullen elektrisch kopen als dat beschikbaar wordt in wat ze willen kopen. Het is zelfs zo dat vele rijken net de eersten zijn om te besparen als ze kunnen... En inderdaad, particulieren kopen dat niet, omdat het te duur is, en omdat er nog weinig beschikbaar is. Maar, de Chinezen die niet geslaagd zijn met hun benzine-auto's in Europa, gaan de aanval inzetten met hun elektrische auto's, die mooi gaan zijn, veilig gaan zijn, goed afgewerkt gaan zijn, en vooral, goedkoper gaan zijn. Deze auto's gaan ook verkocht worden, net als tesla, via een e-platform. Als de Duitsers zich niet snel gaan heruitvinden, dan gaan ze nog klappen krijgen, want 5% van de jobs zijn afhankelijk van de auto-industrie. Correctie. En dat de particulier niet, als een hond op een hete frikandel, op de EV (of Hybride) trein sprint is omdat de gemiddelde particulier ietsje langer dan 3j met zijn auto doet. En die e-platformen, dat lust de gemiddelde vlaming nog niet want daar kunnen ze niet bedelen voor een korting. Hier loopt geen kat rond die zijne auto catalogusprijs betaald heeft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.847 Geplaatst: 7 oktober 2020 Delen Geplaatst: 7 oktober 2020 Een Hybride of electrische auto koop je in Belgie enkel omdat het goedkoop is. En een S moet niet goed verkopen of betaalbaar zijn. Een S moet exclusief zijn. Punt. Paupers, Johnny's en fils-a-papas moeten daar niet mee rondrijden. Zet morgen een S500 V8 in de showroom, en daarnaast een S500 EV. Welke gaat het meest verkocht worden denk je?Mensen kopen een S omdat het de meest betrouwbare en comfortabele grote auto op de markt is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.847 Geplaatst: 7 oktober 2020 Delen Geplaatst: 7 oktober 2020 Correctie. En dat de particulier niet, als een hond op een hete frikandel, op de EV (of Hybride) trein sprint is omdat de gemiddelde particulier ietsje langer dan 3j met zijn auto doet. En die e-platformen, dat lust de gemiddelde vlaming nog niet want daar kunnen ze niet bedelen voor een korting. Hier loopt geen kat rond die zijne auto catalogusprijs betaald heeft. Een particulier koopt idd liever een benzine of diesel, waarvan ‘m niet weet of ‘m dat over 3 jaar nog verkocht krijgt? Ik dacht niet.Mensen weten vandaag niet wat ze moeten kopen, maar als er betaalbare elektrische auto’s op de markt komen, die ze thuis kunnen laden met hun zonnepanelen, dan ben ik eens benieuwd of ze nog een benzine gaan kopen. Ok, vandaag is er nog onzekerheid, maar die gaat heel snel verdwijnen, en dan is het maar te hopen dat de Duitsers voldoende aanbod hebben... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maverick 1.996 Geplaatst: 7 oktober 2020 Delen Geplaatst: 7 oktober 2020 16 minuten geleden, ir_fuel zei: Dat is ook niet waar. Er waren interessante modellen, en die zijn dan oninteressant geworden tot de nieuwe modellen op de markt kwamen (alle hybrides < 99g CO2, zoals de eerste Panamera Hybrid) Was / is nu ook niet bepaald de grote volumes é, Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.847 Geplaatst: 7 oktober 2020 Delen Geplaatst: 7 oktober 2020 Denk dat er meer privé s klasses rondrijden dan Tesla's [emoji3] [mention=332]William Blake[/mention]Nu nog wel ja. Het ging om de verhouding privé/zakelijk. Die cijfers wil ik wel eens weten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.847 Geplaatst: 7 oktober 2020 Delen Geplaatst: 7 oktober 2020 Was / is nu ook niet bepaald de grote volumes é, Hoeveel Panamera’s worden er vandaag nog verkocht nu ze de Taycan hebben? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 7 oktober 2020 Delen Geplaatst: 7 oktober 2020 5 minutes ago, BMWMB said: Zet morgen een S500 V8 in de showroom, en daarnaast een S500 EV. Welke gaat het meest verkocht worden denk je? Mensen kopen een S omdat het de meest betrouwbare en comfortabele grote auto op de markt is. Zet morgen beide modellen op gelijke voet qua taks en die S500 wordt enkel nog in V8 verkocht. Plus, zoals gezegd, bij een S-klasse kijk je niet naar verkoopsvolumes. Als ik met een S rij, dan wil ik liefst zo weinig andere S-klasses op de weg zien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.847 Geplaatst: 7 oktober 2020 Delen Geplaatst: 7 oktober 2020 Maar dat is het ‘m net. Die taksen zijn niet hetzelfde... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht RRD 9.054 Geplaatst: 7 oktober 2020 Populair bericht Delen Geplaatst: 7 oktober 2020 @BMWMB stop nu eens met in elk topic over fiscaliteit te beginnen. Het is hier een autoforum, geen fiscaal forum. Ja, uwen Tesla is veel goedkoper om mee te rijden dan een nieuwe S. En nee, als een Tesla even duur was aan taks/verbruik/VAA/heel de santeboetiek zou jij ook geen Tesla rijden maar een echte auto. Ik snap 100% dat je vandaag wel met een Tesla rijdt vanwege de financiële voordelen, maar daar moet het niet elke keer opnieuw weer over gaan. 14 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RRD 9.054 Geplaatst: 7 oktober 2020 Delen Geplaatst: 7 oktober 2020 Het is alsof je je 24/7 aan het verdedigen bent voor jezelf dat je met zo'n kot rijdt. 2 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.847 Geplaatst: 7 oktober 2020 Delen Geplaatst: 7 oktober 2020 Eh, neen. Ik ben al aan het nadenken over de opvolger over anderhalf jaar, en wil elektrisch blijven rijden. Een elektrische S-klasse had zeker kans gemaakt, maar dat ga ik kunnen vergeten, want die gaat er niet komen.En over dat fiscale ben ik niet begonnen.En ik post dat niet in elk topic. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.534 Geplaatst: 7 oktober 2020 Delen Geplaatst: 7 oktober 2020 Elektrische S-Klasse zal zeker wel komen, vermoed ik? @William Blake Full electric 7 Reeks rijdt nu al rond, is er in 2022. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.847 Geplaatst: 7 oktober 2020 Delen Geplaatst: 7 oktober 2020 Eindelijk nuttige info hier. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.692 Geplaatst: 7 oktober 2020 Delen Geplaatst: 7 oktober 2020 2 uren geleden, ir_fuel zei: Denk dat er meer privé s klasses rondrijden dan Tesla's @William Blake 10% is ongeveer privé aangekocht, de rest zakelijk en hoofdzakelijk 350d/400d. Paar jaar terug ook vooral S500e, maar toen de bij de facelift de S560e niet meer fiscaal interessant zat steeg de dieselverkoop opnieuw. 1 uur terug, The Swede zei: Plus, zoals gezegd, bij een S-klasse kijk je niet naar verkoopsvolumes. Als ik met een S rij, dan wil ik liefst zo weinig andere S-klasses op de weg zien. da's dan pech, want de S verkoopt een pak beter dan de 7 en A8 wereldwijd, denk zelfs maal 2 of 3. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.692 Geplaatst: 7 oktober 2020 Delen Geplaatst: 7 oktober 2020 11 minuten geleden, Tommie zei: Elektrische S-Klasse zal zeker wel komen, vermoed ik? @William Blake Full electric 7 Reeks rijdt nu al rond, is er in 2022. EQS. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.847 Geplaatst: 7 oktober 2020 Delen Geplaatst: 7 oktober 2020 Wanneer wordt de EQS voorgesteld? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.692 Geplaatst: 7 oktober 2020 Delen Geplaatst: 7 oktober 2020 5 minuten geleden, BMWMB zei: Wanneer wordt de EQS voorgesteld? in de loop van volgend jaar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin 249 Geplaatst: 7 oktober 2020 Delen Geplaatst: 7 oktober 2020 7 minutes ago, BMWMB said: Wanneer wordt de EQS voorgesteld? Derde kwartaal 2021 rekenen de mannen van de Mercedes Passion Blog. For what it's worth. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.035 Geplaatst: 7 oktober 2020 Delen Geplaatst: 7 oktober 2020 2 uren geleden, Maverick zei: Totaal geen onzin! belast morgen een tesla op zijn vermogen en er is niemand die daar nog zal met rijden. Idem met hybrid, een 4 tal vrienden rijden met een x5 45e en allemaal geven ze eerlijk toe dat ze liever een zware diesel hadden. Idem met mijn GLE, ik had (ook al heb ik er nog niet met gereden) veel liever de 400 diesel besteld. Je kan natuurlijk ook een hybride kopen met deftige motor. Dan heb je geen problemen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.955 Geplaatst: 7 oktober 2020 Delen Geplaatst: 7 oktober 2020 47 minuten geleden, tuscani zei: Je kan natuurlijk ook een hybride kopen met deftige motor. Dan heb je geen problemen. Die zijn er amper hoor Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 7 oktober 2020 Delen Geplaatst: 7 oktober 2020 2 minutes ago, BMWMB said: Hoeveel Panamera’s worden er vandaag nog verkocht nu ze de Taycan hebben? Enige wat bij een Taycan nog van die "Porsche" overblijft, is het logo. :fp: Je zei eerder van "wel willen maar niet kunnen" ? Wel, dit is hoe ik de Taycan juist zou beschrijven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.035 Geplaatst: 7 oktober 2020 Delen Geplaatst: 7 oktober 2020 Zojuist, dragonfly zei: Die zijn er amper hoor dan moeten ze niet zagen. Ik bedoel dat niet verkeerd, maar als je weet dat je niet content gaat zijn, dan koop je dat toch niet? Puur fiscaal gezien ok misschien, maar toch ook enkel als je je er mee kan verzoenen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 7 oktober 2020 Delen Geplaatst: 7 oktober 2020 2 hours ago, RRD said: Het is alsof je je 24/7 aan het verdedigen bent voor jezelf dat je met zo'n kot rijdt. De directheid van een Hollander Maar ge slaat inderdaad nagels met koppen. 1 hour ago, BMWMB said: Eindelijk nuttige info hier. Zoals RRD reeds zei: stop met zagen. Dit is een autoforum waar we ook nog es graag over mooie mechaniek en autos praten en dromen. Niet een plek waar we ons moeten beperken tot vervoermiddelen die passen binnen de beperkingen opgelegd door de fiscus, je vrouw of het familiaal bedrijf. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 7 oktober 2020 Delen Geplaatst: 7 oktober 2020 6 minutes ago, tuscani said: dan moeten ze niet zagen. Ik bedoel dat niet verkeerd, maar als je weet dat je niet content gaat zijn, dan koop je dat toch niet? Puur fiscaal gezien ok misschien, maar toch ook enkel als je je er mee kan verzoenen. Jij rijdt natuurlijk wel eerder met een wagen waar hybride waar de hybride aandriving er niet zozeer is om puur fiscale reden maar ook om de auto goed tot zijnrecht te laten komen. Als je met een Q7 galant vooruit wil komen, moet je ofwel een bakbeest van een V8 in het vooronder hebben, en dan is het verbruik van die orde dat het gewoon niet leuk meer is, of je moet een (redelijk stevige) diesel hebben die zijn gebrek aan power bij het "van de lijn komen" kan compenseren met het gebruik van een dikke electromotor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.