Ga naar inhoud

Welke EV Leasewagen


Polygoon

EV shortlist  

29 leden hebben gestemd

  1. 1. EV shortlist

    • BMW i3 120aH 5d
    • Hyundai Ioniq Electronic Feel 5d
    • Hyundai Kona Electric Twist 5d
    • Mini Cooper SE 3d
    • Volkswagen ID.3 Pro S 5d
    • Volkswagen ID.4 1st Edition 5d


Aanbevolen berichten

Zojuist, The Swede zei:

Wie zegt 50k per jaar, weetal?

Misschien dat 200km elders normaal is om je ouders op zondag te bezoeken?

Mijn grootmoeder woonde al een kleine 100km van bij ons (zelfs in België! Stel je voor!). Dus het zondag’s bezoek was al 200km. 

 

Je hebt de discussie weer maar half begrepen. Het gaat er om dat als je recurrent 200km rijdt (genre elke dag: 200*21*12) je problemen gaat hebben met het bereik. Die kist rijdt een kleine 400km, je kan daar perfect de bomma op zondag mee gaan bezoeken. Als GEMIDDELDE rijder. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg nu een EV als salariswagen, en de vriendin wss ook.

We hebben toch al es zitten rekenen hoe we op 1 dag op en af Ulm in duitsland gepitst gaan krijgen.
Ze moet om 14u daar zijn voor t bezoek aan haar dochtertje, en om 19u kunnen we daar pas weg rijden.

Zal nie gelijk nu rond half7 's morgens weg rijden zijn, en tegen half 1 in ons bed liggen.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Joske zei:

Ik krijg nu een EV als salariswagen, en de vriendin wss ook.

We hebben toch al es zitten rekenen hoe we op 1 dag op en af Ulm in duitsland gepitst gaan krijgen.
Ze moet om 14u daar zijn voor t bezoek aan haar dochtertje, en om 19u kunnen we daar pas weg rijden.

Zal nie gelijk nu rond half7 's morgens weg rijden zijn, en tegen half 1 in ons bed liggen.

Ik wil dat gerust eens uitzoeken als je de modellen geeft 🙂 .

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Joske zei:

Ik krijg nu een EV als salariswagen, en de vriendin wss ook.

We hebben toch al es zitten rekenen hoe we op 1 dag op en af Ulm in duitsland gepitst gaan krijgen.
Ze moet om 14u daar zijn voor t bezoek aan haar dochtertje, en om 19u kunnen we daar pas weg rijden.

Zal nie gelijk nu rond half7 's morgens weg rijden zijn, en tegen half 1 in ons bed liggen.

Ge zijt gejost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed gewoon uw reistijd zoals anders, maar doe er een half uur of uur bij? Je gaat geen halve dag extra onderweg zijn he. Geef eens de locaties door.  Ulm en welk centrum nog?

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, The Swede zei:

Ge zijt gejost.

Ohneeeee.

Bedrijfsslet komt er bij. Ik ben nie van plan de RCZ weg te doen.

Dus de keren dat het moet, pakken we die. Vooral terug naar huis komen op relatief lange stukken tegen 180+ helpen dan. Ik moet disndags om 6u er terug uit, dus elk kwartier wa we kunnen winnen...

Vriendin is nu aan t regelen dat ze dinsdag vrij krijgt, dan rijdt ze zondag op, werkt ze maandag daar vanop hotel, bezoekt ze dan haar dochter en komt pas dinsdag terug naar huis. Ma dan moet ze alleen gaan, zoveel verlof heb ik nie. 😊

 

Van Hoeselt met een 0000 Q4 40. Sowieso al t 1 stop meer zijn dan nu. Want nu knallen we da zonder stoppen, of just voor chauffeur te wisselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vrouw heeft haar mail ook gekregen voor de vervanging van de 5008.

Qua ruimte moeten we sowieso inboeten, ze twijfelt nog sterk tussen EV of PHEV. De lijst is ook raar, er staat wel een X1 30e maar de EV versie van de X1 staat er (nog?) niet op. Bij VW kan de ID.4 Pro Performance dan weer wel in balans met de Tiguan PHEV.

Mijn voorkeur gaat naar XC40 Recharge of Megane e-tech met wat opties en dan wat meer kilometers met de Vito per jaar voor die keren dat we ruimte nodig hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, josenjef zei:

Mijn vrouw heeft haar mail ook gekregen voor de vervanging van de 5008.

Qua ruimte moeten we sowieso inboeten, ze twijfelt nog sterk tussen EV of PHEV. De lijst is ook raar, er staat wel een X1 30e maar de EV versie van de X1 staat er (nog?) niet op. Bij VW kan de ID.4 Pro Performance dan weer wel in balans met de Tiguan PHEV.

Mijn voorkeur gaat naar XC40 Recharge of Megane e-tech met wat opties en dan wat meer kilometers met de Vito per jaar voor die keren dat we ruimte nodig hebben.

iX1 is een pak duurder dan de X1 30e.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Tommie zei:

iX1 is een pak duurder dan de X1 30e.

Ja maar is in basis toch gelijk aan een ID5 Pro Performance die er wel opstaat. Vroeger was het duidelijker, nu is er een serieuze spreidstand tussen de basisprijzen van wagens in de lijst voor hetzelfde leasebudget. 

Mijn vrouw gaat ook geen 10 garages doen, dus als ik haar meeneem tot bij jullie moet ze al een idee hebben wat ze ongeveer kan hebben 😉 Ik heb een vermoeden dat de oude X1 nog op de lijst staat zelfs ... Haar collega heeft zelfs een manuele 116i genomen, die hem geld kost in VAA, omdat het allemaal te ingewikkeld was 🙂

 

 

aangepast door josenjef
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Joske zei:

Ohneeeee.

Bedrijfsslet komt er bij. Ik ben nie van plan de RCZ weg te doen.

Dus de keren dat het moet, pakken we die. Vooral terug naar huis komen op relatief lange stukken tegen 180+ helpen dan. Ik moet disndags om 6u er terug uit, dus elk kwartier wa we kunnen winnen...

Vriendin is nu aan t regelen dat ze dinsdag vrij krijgt, dan rijdt ze zondag op, werkt ze maandag daar vanop hotel, bezoekt ze dan haar dochter en komt pas dinsdag terug naar huis. Ma dan moet ze alleen gaan, zoveel verlof heb ik nie. 😊

 

Van Hoeselt met een 0000 Q4 40. Sowieso al t 1 stop meer zijn dan nu. Want nu knallen we da zonder stoppen, of just voor chauffeur te wisselen.

Gij wisselt van chauffeur op zo een korte afstand? En nog zo jong!

Ik ben op donderdagavond met mijn ouwe knoken in mijn auto gekropen in de Limburg om 18.00 en ben thuis net voor middernacht uitgestapt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, The Swede zei:

Gij wisselt van chauffeur op zo een korte afstand? En nog zo jong!

Ik ben op donderdagavond met mijn ouwe knoken in mijn auto gekropen in de Limburg om 18.00 en ben thuis net voor middernacht uitgestapt. 

Ojo maat! Zo stoer! Fack wat held!

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

En uw probleem is, rooie jongen? 

Geen probleem denk ik. Hij vraagt zich net zoals ik wat jouw nood is om te komen vertellen hoe ver jij wel kan rijden aan een stuk en waarom dat zo ‘graaf’ is. 

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/10/2022 om 15:32, tuscani zei:

Kan je me even helpen, want ik zie die nergens staan in die kolom?

Je moet op zur galerie klikken net onder het eerste video in het artikel en dan vind je alle wagens die getest zijn terug

image.png.3d51fad200fe4f25c7c5882fa8288360.png

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/28/2022 at 1:09 PM, tuscani said:

spijtig dat ze er geen tesla tussen gestoken hebben. (enkel een gewone 3, zelfs geen lr) hadden ze schrik dat ze te hoog gingen staan. :D

 

Ah je hebt de Tesla oogkleppen gevonden in je handschoenenkastje? :D 

 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ah je hebt de Tesla oogkleppen gevonden in je handschoenenkastje? :D 

 

Neen serieus ik vond de lijst niet. 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/10/2022 om 15:29, ir_fuel zei:

We wachten nog steeds op voorbeelden.

Die je dus niet kan geven want je kletst zoals gewoonlijk uit je nek.

We wachten nog steeds…

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31/10/2022 om 09:40, ir_fuel zei:

Ah je hebt de Tesla oogkleppen gevonden in je handschoenenkastje? :D 

 

Speciaal model bril.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Tommie zei:

We wachten nog steeds…

 

Er zijn er die zich geviseerd voelen, precies. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On topic. Die kennis die een EV zoekt, had vandaag die Skoda Enyaq Coupé RS meegekregen om te testen. Was er es mee langsgereden en heb er efkes mee de blok rondgereden.
 

Jeez, zo een ding is echt saai. Da’s zuiver om u te verplaatsen. 😣

Het is wel uitermate comfortabel, redelijk mooi afgewerkt (mooier dan de ID3 waar ik ooit als passagier inzat), het is erg ruim,… maar eigenlijk wel echt groot van buiten (is even groot als mijn Cayenne, me dunkt).

Verbruik viel op de snelweg redelijk tegen, zei ze. Op de 30km van Zurich naar ons, was ze 55km rijbereik kwijt, naar het schijnt. Al bijeen gaf dat ding aan dat je een kleine 400km kan doen op 1 laadbeurt. Ze ging me nog laten weten hoeveel automie er nog over was vanavond. Ze moest ong 150 “rondrit” doen vandaag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid