Ga naar inhoud

Welke EV Leasewagen


Polygoon

EV shortlist  

29 leden hebben gestemd

  1. 1. EV shortlist

    • BMW i3 120aH 5d
    • Hyundai Ioniq Electronic Feel 5d
    • Hyundai Kona Electric Twist 5d
    • Mini Cooper SE 3d
    • Volkswagen ID.3 Pro S 5d
    • Volkswagen ID.4 1st Edition 5d


Aanbevolen berichten

1 minute ago, Lotuzzz said:

AFGUNST!!!!!!!

Ja, dat ik niet zo uit mijn nek kan kletsen en mensen bezig houden met nutteloze polls over 911's die ik toch nooit ga kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja, dat ik niet zo uit mijn nek kan kletsen en mensen bezig houden met nutteloze polls over 911's die ik toch nooit ga kopen.

Jij hebt maar een Boxster dus laat de grote mensen eens de topics maken die ze willen mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, The Swede zei:

Waarom de Kia EV6?

Het is een mooie auto (dat is natuurlijk een persoonlijke mening), je kan er toch al een fatsoenlijk afstand mee doen en hij kan snel laden (aan de juiste snelladers)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, knight-rider zei:

Het is een mooie auto (dat is natuurlijk een persoonlijke mening), je kan er toch al een fatsoenlijk afstand mee doen en hij kan snel laden (aan de juiste snelladers)

En hij kost u geen nier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, flupke73 zei:

vanaf de '300" is dat 4wd

dixit verkoper is de motorrem altijd op de voorwielen, dus voordeel bij sneeuw is er alleen bergop

Een 350 sleurt wel maar ik zou altijd de 250 nemen eigenlijk 

mss 250+

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, d_s zei:

En hij kost u geen nier.

Op de Zwitserse markt zag ik toch dat de Kia even duur is als bvb de VW en Audi alternatieven.

19 uren geleden, flupke73 zei:

vanaf de '300" is dat 4wd

dixit verkoper is de motorrem altijd op de voorwielen, dus voordeel bij sneeuw is er alleen bergop

De meeste mensen die hier AWD willen is net omdat je in de winter regelmatig sneeuw tegenkomt en dat het ook bergop gaat. Niet echt om "sportief" mee te gaan rijden op de sneeuw. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

Op de Zwitserse markt zag ik toch dat de Kia even duur is als bvb de VW en Audi alternatieven.

 

De VW en Audi alternatieven van dezelfde grootte, range en uitrusting? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal het hier ook even posten

https://gocar.be/nl/autonieuws/elektrisch/elektrische-autos-top-30-van-strafste-batterijcapaciteiten?fbclid=IwAR3B-c4COWbSs5p-MfbTBH3HKegKPMuTOsHkw1l7S7kA-stEc6ynjKTSLvY

Als we de rangschikking volgens autonomie bekijken, levert de Mercedes-Benz EQS 450+ een actieradius van 620 km en de Mercedes-Benz EQS 580 4MATIC 596 km. Op de derde plaats staat de BMW i4 eDrive40 (584 km), gevolgd door de BMW iX xDrive50 en de Tesla Model Y Long Range (569 km). Bij de laagste rijbereiken vinden we dan weer de Chinese Hongqi EHS-9 met 371 km autonomie, de Cupra Born met 376 km, de Maxus Euniq6 met 388,4 km, de BMW iX xDrive40 met 399,4 km en de Porsche Taycan 4 Cross Turismo met 403 km.

 

De Touring Club heeft ook de oplaadtijd of op zijn minst de snellaadcapaciteit van de batterijen geëvalueerd, die ook sterk afhankelijk is van de gebruikte technologie. Het is geen verrassing dat de modellen met een 800V-boordnetwerk hier het beste zijn, waarbij nogmaals de Kia EV6 opvalt met bijna 220 kW aan laadvermogen. Natuurlijk blijft Tesla ook zeer goed gepositioneerd, zelfs met een boordnetwerk dat beperkt blijft tot 400V. Maar omdat deze auto’s vermogens tot 175 kW accepteren dankzij een hogere stroomsterkte van de batterij die een hoger vermogen mogelijk maakt, zijn er hier helemaal geen problemen op vlak van opwarming.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, tuscani zei:

Zal het hier ook even posten

https://gocar.be/nl/autonieuws/elektrisch/elektrische-autos-top-30-van-strafste-batterijcapaciteiten?fbclid=IwAR3B-c4COWbSs5p-MfbTBH3HKegKPMuTOsHkw1l7S7kA-stEc6ynjKTSLvY

Als we de rangschikking volgens autonomie bekijken, levert de Mercedes-Benz EQS 450+ een actieradius van 620 km en de Mercedes-Benz EQS 580 4MATIC 596 km. Op de derde plaats staat de BMW i4 eDrive40 (584 km), gevolgd door de BMW iX xDrive50 en de Tesla Model Y Long Range (569 km). Bij de laagste rijbereiken vinden we dan weer de Chinese Hongqi EHS-9 met 371 km autonomie, de Cupra Born met 376 km, de Maxus Euniq6 met 388,4 km, de BMW iX xDrive40 met 399,4 km en de Porsche Taycan 4 Cross Turismo met 403 km.

 

De Touring Club heeft ook de oplaadtijd of op zijn minst de snellaadcapaciteit van de batterijen geëvalueerd, die ook sterk afhankelijk is van de gebruikte technologie. Het is geen verrassing dat de modellen met een 800V-boordnetwerk hier het beste zijn, waarbij nogmaals de Kia EV6 opvalt met bijna 220 kW aan laadvermogen. Natuurlijk blijft Tesla ook zeer goed gepositioneerd, zelfs met een boordnetwerk dat beperkt blijft tot 400V. Maar omdat deze auto’s vermogens tot 175 kW accepteren dankzij een hogere stroomsterkte van de batterij die een hoger vermogen mogelijk maakt, zijn er hier helemaal geen problemen op vlak van opwarming.

 

 

Het prijskaartje hadden ze er ook mogen langs zetten.

Op autoweek stond pas een test met verschillende EV waarbij ze dus het effectieve rijbereik hadden getest ook met een stuk autosnelweg. Dat gaf bij sommige modellen toch wel verrassende resultaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Dante zei:

Toch wel bedroevend. Bv EQB 350 amper 200km en I4 M50 ook maar 300km

https://www.autobild.de/artikel/e-auto-autobahn-reichweite-test-tempo-130-km-h-20977681.html

 

 

spijtig dat ze er geen tesla tussen gestoken hebben. (enkel een gewone 3, zelfs geen lr) hadden ze schrik dat ze te hoog gingen staan. :D

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, tuscani zei:

spijtig dat ze er geen tesla tussen gestoken hebben. (enkel een gewone 3, zelfs geen lr) hadden ze schrik dat ze te hoog gingen staan. :D

 

Tesla Model Y LR haalt 304km :D  en model 3 363km. Staan er wel tussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tommie zei:

Edit. (stond eerst iets anders)

Kijk, de gemiddelde rijder voor een EQB rijdt geen 200km op de snelweg.

Waarom denk jij dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Dante zei:

Waarom denk jij dat?

Een abstractie van het feit dat de gemiddelde rijder, tout court, geen 200km rijdt op de snelweg. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Dante zei:

Tesla Model Y LR haalt 304km :D  en model 3 363km. Staan er wel tussen.

Kan je me even helpen, want ik zie die nergens staan in die kolom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

5 uren geleden, Tommie zei:

Edit. (stond eerst iets anders)

Kijk, de gemiddelde rijder voor een EQB rijdt geen 200km op de snelweg.

Ik vind het altijd lollig als je zo een EV rijder op de autostrade tegenkomt en die wil es tonen dat zijn Tesla rap is… en na een paar kms aan 200 moeten ze opgeven :lolz: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Polygoon zei:

Een abstractie van het feit dat de gemiddelde rijder, tout court, geen 200km rijdt op de snelweg. 

… in Vlaanderen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, The Swede zei:

… in Vlaanderen. 

Ik ben niet bekend met het publiek van autominded.ch , inderdaad. En zelfs daar zal de GEMIDDELDE rijder niet elke dag minstens 200km rijden op de snelweg. 

Als de GEMIDDELDE autorijder, elders, 50k km per jaar doet zal ie inderdaad geen EQB moeten gaan kopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Polygoon zei:

Ik ben niet bekend met het publiek van autominded.ch , inderdaad. En zelfs daar zal de GEMIDDELDE rijder niet elke dag minstens 200km rijden op de snelweg. 

Als de GEMIDDELDE autorijder, elders, 50k km per jaar doet zal ie inderdaad geen EQB moeten gaan kopen. 

Wie zegt 50k per jaar, weetal?

Misschien dat 200km elders normaal is om je ouders op zondag te bezoeken?

Mijn grootmoeder woonde al een kleine 100km van bij ons (zelfs in België! Stel je voor!). Dus het zondag’s bezoek was al 200km. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid