BMWMB 9.671 Geplaatst: 7 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2015 Wat hier nog niet vermeld is, is het nieuwe multimediasysteem, met volledig touchscreen, online navigatie, en smartphone connectie. Een verbetering... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.974 Geplaatst: 7 september 2015 Delen Geplaatst: 7 september 2015 En standaard GPS! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.974 Geplaatst: 7 september 2015 Delen Geplaatst: 7 september 2015 Hoe bedoel je? Dat je de fijnzinnigheid van een atmo gaat verliezen, alle truuken van de foor ten spijt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 7 september 2015 Delen Geplaatst: 7 september 2015 Ja, ik vrees dat als je zo een 911 koopt als lifestyle en niet als circuitbrasser, dat de 991.2 gewoon een veel betere auto is. Multimedia in de 991.1 was al niet slecht, maar het was ook geen iPad qua gebruiksgemak. Openstreetmaps, real-time traffic, Google Earth en Streetview zitten er ook nog in, naast Apple CarPlay. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.974 Geplaatst: 7 september 2015 Delen Geplaatst: 7 september 2015 Bij de M3 laten ze daarom in Sport Plus de turbo's altijd opspoolen, of je nu gas geeft of niet. Eh ... Juist ja ... Hij pakt wat rapper op, maar je voelt hem nog altijd oppakken, en het verschil met een atmo is gigantisch. Op Ecuyers viel dat echt hard te merken. Ik heb daar met 2 karren gereden met nul de kloten grip. Dat was Jokke zijn GTS en Dragonfly zijn M4. Die atmo GTS was 100 keer beter aan te voelen en te controleren met de rechterpedaal dan die M4. Je weet gewoon per mm van het gaspedaal hoe de auto reageert bij een atmo. Bij een turbo heb je er het raden naar want dat hangt van allerhande factoren af. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.443 Geplaatst: 7 september 2015 Delen Geplaatst: 7 september 2015 Aha, vandaar uw vgl met de M3 [emoji6] Klopt uiteraard. Hoeveel wordt ie duurder eigenlijk? Wan gps standaard allemaal goe en wel maar is de prijs ni opgeslagen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.974 Geplaatst: 7 september 2015 Delen Geplaatst: 7 september 2015 Ja, ik vrees dat als je zo een 911 koopt als lifestyle en niet als circuitbrasser, dat de 991.2 gewoon een veel betere auto is. Sowieso. En met die turbo heb je nog lekker veel koppel onderin ook. Voor als je te lui bent om zelfs met een PDK in automaat modus af te schakelen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.974 Geplaatst: 7 september 2015 Delen Geplaatst: 7 september 2015 Hoeveel wordt ie duurder eigenlijk? Wan gps standaard allemaal goe en wel maar is de prijs ni opgeslagen? 5-7K erbij geloof ik, voor de S. Maar je spaart al 3K op de GPS, man maths gewijs Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.933 Geplaatst: 7 september 2015 Delen Geplaatst: 7 september 2015 Eh ... Juist ja ... Hij pakt wat rapper op, maar je voelt hem nog altijd oppakken, en het verschil met een atmo is gigantisch. Op Ecuyers viel dat echt hard te merken. Ik heb daar met 2 karren gereden met nul de kloten grip. Dat was Jokke zijn GTS en Dragonfly zijn M4. Die atmo GTS was 100 keer beter aan te voelen en te controleren met de rechterpedaal dan die M4. Je weet gewoon per mm van het gaspedaal hoe de auto reageert bij een atmo. Bij een turbo heb je er het raden naar want dat hangt van allerhande factoren af. Stond wel niet in sport plus hoor maar ik begrijp wat je bedoelt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.974 Geplaatst: 7 september 2015 Delen Geplaatst: 7 september 2015 Stond wel niet in sport plus hoor maar ik begrijp wat je bedoelt Dan zou het nog 10 keer erger zijn geweest. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.974 Geplaatst: 7 september 2015 Delen Geplaatst: 7 september 2015 Ik wacht vooral vol spanning tot de eerste geleverd worden en de verkopers de 991.1 motor als complete stront gaan omschrijven tov de nieuwe :D 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.478 Geplaatst: 7 september 2015 Delen Geplaatst: 7 september 2015 Wel een grote ommezwaai in de motoren de laatste tijd. Eerst lang Mezger, dan plots DFI en nu opnieuw een grote verandering. Hopelijk niet te veel kinderziektes. Lang leve de CO2 wetgeving. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.974 Geplaatst: 7 september 2015 Delen Geplaatst: 7 september 2015 Eerst lang Mezger, dan plots DFI Die brolblokken daar ergens tussen vergeet je gemakkelijkheidshalve? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.293 Geplaatst: 7 september 2015 Delen Geplaatst: 7 september 2015 Eh ... Juist ja ... Hij pakt wat rapper op, maar je voelt hem nog altijd oppakken, en het verschil met een atmo is gigantisch. Op Ecuyers viel dat echt hard te merken. Ik heb daar met 2 karren gereden met nul de kloten grip. Dat was Jokke zijn GTS en Dragonfly zijn M4. Die atmo GTS was 100 keer beter aan te voelen en te controleren met de rechterpedaal dan die M4. Je weet gewoon per mm van het gaspedaal hoe de auto reageert bij een atmo. Bij een turbo heb je er het raden naar want dat hangt van allerhande factoren af. Geloof ik graag. Ik gaf gewoon aan wat ze doen om dat effect te verminderen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.478 Geplaatst: 7 september 2015 Delen Geplaatst: 7 september 2015 Die brolblokken daar ergens tussen vergeet je gemakkelijkheidshalve? Remind me? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.974 Geplaatst: 7 september 2015 Delen Geplaatst: 7 september 2015 Remind me? 996 en 997mk1? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.443 Geplaatst: 7 september 2015 Delen Geplaatst: 7 september 2015 996 tout court Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.545 Geplaatst: 7 september 2015 Delen Geplaatst: 7 september 2015 Denk dat @@PJH enkel GT3 en aanverwanten bedoelt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Timo 15.216 Geplaatst: 7 september 2015 Delen Geplaatst: 7 september 2015 Ja, ik vrees dat als je zo een 911 koopt als lifestyle en niet als circuitbrasser, dat de 991.2 gewoon een veel betere auto is. Multimedia in de 991.1 was al niet slecht, maar het was ook geen iPad qua gebruiksgemak. Openstreetmaps, real-time traffic, Google Earth en Streetview zitten er ook nog in, naast Apple CarPlay. Mensen zoals jij hebben er voor gezorgd dat auto's verpest worden. En maar niet kopen... nog het ergste van al. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 7 september 2015 Delen Geplaatst: 7 september 2015 De haatvrije week is voorbij Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 7 september 2015 Delen Geplaatst: 7 september 2015 Qua looks vind ik hem beter. Voorbumper is mooier, vooral de leds. De achterlichten zijn ook mooier. Enkel de achterbumper is iets te druk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 7 september 2015 Delen Geplaatst: 7 september 2015 Een turbo zal altijd voor een ander karakter zorgen. Een hoger koppel zorgt altijd voor een lineairder karakter. Vanaf de laagste toeren braakt zo'n motor al z'n power uit, en dat blijft constant tot aan de rode zone. Een atmosferische krijgt meer vermogen naarmate je hoger in de toeren gaat. Op de openbare weg, als je niet de kans krijgt om hoog in de toeren te gaan, zal een turbo sneller aanvoelen. Als je echter de kans krijgt om de toeren te gebruiken, dan blijft een atmosferische indrukwekkender. Nog verschillen zijn de gasrespons en de sound, die top zijn bij de atmosferische, waardoor met alle moeite doet om de turbo-motoren ook deze eigenschappen te geven. Toch zal er altijd verschil zijn, hoe groot of klein dan ook. Is dat altijd storend? Dat moet ieder voor zich uitmaken. Wat wel zeker is, is dat we er op termijn zullen moeten leren mee leven, want de atmosferische motor zal uitsterven... Ligt er maar aan. Een 4.8 van bmw heeft ook bergen koppel onderin waarna hij niet echt sneller meer accelereert maar eerder gelijkmatig doortrekt. Een evo heeft dan weer een hoogtoerige turbomotor. Turbo's hebben gewoon meer vermogen per liter over het algemeen, in ruil heb je een slechtere gasrespons. Wat je beschrijft is wel waar voor de meeste moderne turbomotoren omdat ze ze zo gebruiksvriendelijk mogelijk willen maken omdat de meeste mensen niet zitten te wachten op een auto met turbogat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 7 september 2015 Delen Geplaatst: 7 september 2015 Als ze nu het rad van de turbo dat in de uitlaat zit op een dynamo aansluiten en nog een dynamo voor tijdens het remmen op de vooras en met die stroom het rad van de turbo in de inlaat continu laten draaien zodat je altijd op druk zit. Moet je toch dezelfde gasrespons mee krijgen als een atmo? In een golf zal het wel niemand interesseren, maar in een 488 ofzo... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.974 Geplaatst: 7 september 2015 Delen Geplaatst: 7 september 2015 Als ze nu het rad van de turbo dat in de uitlaat zit op een dynamo aansluiten en nog een dynamo voor tijdens het remmen op de vooras en met die stroom het rad van de turbo in de inlaat continu laten draaien zodat je altijd op druk zit. Moet je toch dezelfde gasrespons mee krijgen als een atmo? Dat is gewoon een ongelofelijk ingewikkeld verhaal om van je turbo een compressor te maken. Kan je beter gewoon een compressor steken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 7 september 2015 Delen Geplaatst: 7 september 2015 co2 is alles! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.