Stancke 4.020 Geplaatst: 17 april 2016 Delen Geplaatst: 17 april 2016 Zal niet overdreven zijn zeker? Op een 7-serie is dat 360€ oid Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 17 april 2016 Delen Geplaatst: 17 april 2016 Zou me niet verbazen mocht dat samen met parkeersensoren komen. Nog niet bekeken eigenlijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stancke 4.020 Geplaatst: 17 april 2016 Delen Geplaatst: 17 april 2016 Zou me niet verbazen mocht dat samen met parkeersensoren komen. Nog niet bekeken eigenlijk EDIT: Effe verkeerd, optie van 1500€ Komt met parkeersensoren en surround view Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.786 Geplaatst: 17 april 2016 Delen Geplaatst: 17 april 2016 Ik zie dat in de prijslijst hier als "voorbereiding voor optie 504: remote parking"... Dus precies toch niet beschikbaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 17 april 2016 Delen Geplaatst: 17 april 2016 Kun je ook een anti-roestbehandeling krijgen als optie? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 18 april 2016 Delen Geplaatst: 18 april 2016 Ik zie dat in de prijslijst hier als "voorbereiding voor optie 504: remote parking"... Dus precies toch niet beschikbaar. Preparation for use of the Remote Parking Pilot (503) including Bluetooth® exterior aerial App (Android, iOS) available free of charge from app store Parking package with 360° camera (P44) KEYLESS-GO (P17) or (889) 9G-TRONIC automatic transmission (421) Function subscription in the Mercedes me portal Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.786 Geplaatst: 18 april 2016 Delen Geplaatst: 18 april 2016 Preparation for use of the Remote Parking Pilot (503) including Bluetooth® exterior aerial App (Android, iOS) available free of charge from app store Parking package with 360° camera (P44) KEYLESS-GO (P17) or (889) 9G-TRONIC automatic transmission (421) Function subscription in the Mercedes me portal Preparation... Maar de optie 503 staat nergens nog in de lijst. Ware toch leuk geweest wat uitleg te krijgen bij die opendeurdag Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 18 april 2016 Delen Geplaatst: 18 april 2016 Zit in het parkeerpakket in. 1450 ex BTW Maar je moet er wel Keyless go bij hebben, 1210+BTW En automaat, maar die is voorlopig standaard op alle modellen Dus als je dat wilt kost het u 2660 ex BTW Behalve op de E 220d Launch edition, daar kost het "maar" 1.810 ex BTW Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.786 Geplaatst: 18 april 2016 Delen Geplaatst: 18 april 2016 Gij moet in verkoop gaan werken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.813 Geplaatst: 27 mei 2016 Delen Geplaatst: 27 mei 2016 Vandaag ben ik bij de verdeler mijn zomerwielen gaan wisselen (ze hadden voor- en achteraan verschillende wielen geplaatst. ), en heb voor een paar uren, als vervangwagen, een nieuwe E220d (163pk) meegekregen. Ik ben blij dat ik eens even met deze nieuwe E heb kunnen rijden, want nu besef ik nog beter wat voor een hemels machien mijn C450 is. Deze E, met standaard ophanging, is een echte comfortboot. De stugge ophanging van de C vind ik zo zalig, dat ik er niet meer zonder kan. Je voelt ook onmiddellijk dat deze E groter, zwaarder en dus logger is. Het dashboard is knap, maar is minder knap dan dat van mijn C. De E220d is niet snel, maar voelt zeker niet onderpowered aan. Voor de gemiddelde E-rijder gaat deze motor meer dan krachtig genoeg zijn. Het is natuurlijk een groot verschil tov mijn C450. Deze wagen had het AMG pakket, met 20" wielen. De banden zijn te smal voor deze velgen, ook hebben ze een heel laag profiel. Mijn 5 had ook 20'ers, maar precies was het profiel toch hoger. Als je door putten rijdt, merk je ook onmiddellijk de slagen door deze laag profiel banden. De C met 19'ers heeft daar geen last van. Ik heb natuurlijk ook gelet op enig gerammel, en dat was bij deze veel zachter afgeveerde niet aanwezig. Deze E had stoelen bekleed met dat glad nappaleder. Mij stoort het dat het dashboard dan bekleed is met van dat nepleder met een heel andere textuur. Moest ik een E kopen, dan moest het dashboard ook nappa zijn, ofwel de stoelen uit 'gewoon' leder, zoals in mijn C. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.813 Geplaatst: 27 mei 2016 Delen Geplaatst: 27 mei 2016 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.711 Geplaatst: 28 mei 2016 Delen Geplaatst: 28 mei 2016 Er stond bij een klant, waar ik zat, eentje buiten. Ook een testexamplaar, met de stickers van hierboven. Ik zeg tegen een collega " kijk de nieuwe E ". Antwoordt die " eh? is dat een E ? Kvond het al raar dat ze die stickers op een C klasse zouden kleven " Good job, Mercedes Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ian 511 Geplaatst: 28 mei 2016 Delen Geplaatst: 28 mei 2016 Wat een prachtig interieur Mercedes is de laatste tijd enorm goed bezig in mijn ogen qua design, zowel qua interieur als exterieur. Als je deze E vergelijkt met de vierkante lompe stijl van de vorige E, dat is toch een wereld van verschil. En nogmaals, het interieur is gewoonweg fenomenaal, de concurrentie heeft nu een serieuze achterstand. Als je het vergelijkt met de andere nieuwkomer in dit segment, de Jaguar XF, je zou denken dat de Mercedes een ton meer kost. Vind dat interieur hierboven toch een stuk mooier dan dat drukke interieur van een 213.. Hetzelfde met het interieur van een W212.. ik zie zelfs wat knipogen naar de W124, als je de vorm van het dashboard boven de tellerpartij bekijkt. Vergelijking W213 en W212 interieurs.. Kleurencombinaties nu ff buiten beschouwing gelaten zou ik toch veel liever in het W212 interieur vertoeven. Niet mis, maar blijft op het eerste zicht nogal oubollig van look/imago. Mijn 73 jaar oude schoonmoeder zal met plezier eentje bestellen. Eerlijk gezegd had ik dat niet verwacht. De nieuwe 5 zal heel zeker weer jonger en dynamischer ogen. Een 5-serie heeft er altijd al sportiever/jonger/dynamischer uitgezien dan een E-klasse. Waarom zou dat opeens moeten veranderen? Anders koop je maar een C-klasse of een BMW.. Meent gij da nu serieus? Die hebben altijd goed op elkaar getrokken... De jaren 90 met de eierlichten e klasse en de W140 en W202 hadden imo nog de meeste variatie tussen de modellen Als ik een W201 of W124 zie naderen in de verte, moet ik toch altijd even kijken of het nu een W201 of W124 is. Maar achteraan is er een duidelijk verschil. En ook van de zijkant bekeken zie je toch wel verschil. Van de W126 zie ik toch altijd meteen dat het een W126 is. Een W202 en W124 mopf 2 gelijken vooraan en achteraan wel meer op elkaar dan een W201 en W124 mopf 0/mopf 1.. Eigenlijk trokken de 190 en 126 nog het meest op elkaar, zowel voor als achterkant, de 124 had een beetje een andere achterkant, enkel het dashbord van de 3 verschilde sterk, als ge dan kijkt naar BMW van die tijd lijkt het dashbord van zowel de 3, 5 en 7 alsof het hetzelfde was maar dan op een copieer machiene gelegd was En daarom vond ik de vorige E zo leuk, was een knipoog naar de 124 imo, nu is het precies een gesmolten ei De achterkant van een W201 en W126 (de achterlichten) zijn idd gelijkaardig. Maar vooraan is een W126 toch erg makkelijk te onderscheiden van een W201 vind ik (een S-klasse oogt gewoon veel imposanter dan een 190). In de vorige E zie ik idd ook veel van de W124 terug. Daarom dat ik er wel fan van ben (tot ze het weer verkloot hebben met de W212 facelift). De W213 is (net zoals de nieuwe C en S) veel te 'bol' qua vorm. De W204 fl en W212 pre-fl Interieur van de vorige E-klasse was dan ook al sterk verouderd. Voor de nieuwe ben ik niet overtuigd over de ventilatie roosters.. Ze hadden bij de W213 op z'n minst ventilatieroosters zoals in de A-klasse kunnen gebruiken, als knipoog naar de W123. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.786 Geplaatst: 28 mei 2016 Delen Geplaatst: 28 mei 2016 Ik blijf toch eerst wachten op de komst van de E met echte motoren erin die een dergelijk monument waardig zijn. En dan hopelijk es echt kennis maken. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.786 Geplaatst: 28 mei 2016 Delen Geplaatst: 28 mei 2016 Vandaag ben ik bij de verdeler mijn zomerwielen gaan wisselen (ze hadden voor- en achteraan verschillende wielen geplaatst. ), en heb voor een paar uren, als vervangwagen, een nieuwe E220d (163pk) meegekregen. Ik ben blij dat ik eens even met deze nieuwe E heb kunnen rijden, want nu besef ik nog beter wat voor een hemels machien mijn C450 is. Deze E, met standaard ophanging, is een echte comfortboot. De stugge ophanging van de C vind ik zo zalig, dat ik er niet meer zonder kan. Je voelt ook onmiddellijk dat deze E groter, zwaarder en dus logger is. Het dashboard is knap, maar is minder knap dan dat van mijn C. De E220d is niet snel, maar voelt zeker niet onderpowered aan. Voor de gemiddelde E-rijder gaat deze motor meer dan krachtig genoeg zijn. Het is natuurlijk een groot verschil tov mijn C450. Deze wagen had het AMG pakket, met 20" wielen. De banden zijn te smal voor deze velgen, ook hebben ze een heel laag profiel. Mijn 5 had ook 20'ers, maar precies was het profiel toch hoger. Als je door putten rijdt, merk je ook onmiddellijk de slagen door deze laag profiel banden. De C met 19'ers heeft daar geen last van. Ik heb natuurlijk ook gelet op enig gerammel, en dat was bij deze veel zachter afgeveerde niet aanwezig. Deze E had stoelen bekleed met dat glad nappaleder. Mij stoort het dat het dashboard dan bekleed is met van dat nepleder met een heel andere textuur. Moest ik een E kopen, dan moest het dashboard ook nappa zijn, ofwel de stoelen uit 'gewoon' leder, zoals in mijn C. ... en toch kan het niet tippen aan weer es regelmatig een lekkere jonge vrouw te pakken... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
C_X 1.546 Geplaatst: 29 mei 2016 Delen Geplaatst: 29 mei 2016 W124 op wieldoppen (tweede generatie) Toen Mercedes nog wieldoppen maakte die geen air probeerden te creëren alsof het echte alu velgen waren en niet voor 't een of 't ander maar de oudere generatie W108/109 prefereer ik op wieldoppen, imo mooier dan de alu velgen 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ian 511 Geplaatst: 29 mei 2016 Delen Geplaatst: 29 mei 2016 Toen Mercedes nog wieldoppen maakte die geen air probeerden te creëren alsof het echte alu velgen waren en niet voor 't een of 't ander maar de oudere generatie W108/109 prefereer ik op wieldoppen, imo mooier dan de alu velgen Jup.. En ik vind het spijtig dat MB met de mopf 2 wieldoppen de 'wannabe velgen' toer opging. :/ (al zien die er nog altijd beter uit dan de doppen van vandaag van o.a. de A- en C-klasse... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brunault 3.748 Geplaatst: 5 juni 2016 Delen Geplaatst: 5 juni 2016 Ik blijf toch eerst wachten op de komst van de E met echte motoren erin die een dergelijk monument waardig zijn. En dan hopelijk es echt kennis maken. een AMG? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.786 Geplaatst: 5 juni 2016 Delen Geplaatst: 5 juni 2016 een AMG? Nee, helemaal niet de bedoeling. AMG motoren zijn leuk voor de lol, maar eigenlijk moet een Benz gewoon een dikke stille benzine onder de kap hebben of (in de E tenminste) een "camionmoteur" van een diesel (genre 3.0 V6). Kijk uit naar die nieuwe 300 zes-in-lijn die ze gaan uitbrengen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.157 Geplaatst: 5 juni 2016 Delen Geplaatst: 5 juni 2016 Heb je ervaring en/of een mening over de "400", Swede? Ik bedoel de 3,5- en de 3-liter V6 met drukvulling (ze bestaan in 2 verschillende versies, blijkbaar, onder dezelfde motorcode), zoals die in de E en CLS 400 liggen (3,5 liter). Met dat de 3-liter diesels weer een stuk duurder geworden zijn qua BIV en tax in Vlaanderen, is de "sprong" naar een 3,5-liter V6 benzine niet groot meer. En dan overweeg ik -heel misschien- ook wel zo'n CLS 400 als volgende. Heb je daar al mee gereden? (Ik reed de CLS 350 CDI wel al en dat zou me perfect plezieren, als daily. Immers mooie, speciale en -vind ik- zeer goed rijdende auto. Geen sportkar, maar mijn gezinsdaily hoeft dat niet te zijn.) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tiep 3.094 Geplaatst: 6 juni 2016 Delen Geplaatst: 6 juni 2016 Nieuwe E-Klasse Estate maakte vandaag ook zijn debuut : 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dimitri 570 Geplaatst: 6 juni 2016 Delen Geplaatst: 6 juni 2016 Achterkant van de Estate verpest het helemaal, net zoals met de C. Ziet er erg lomp uit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.813 Geplaatst: 6 juni 2016 Delen Geplaatst: 6 juni 2016 Deze E ziet er plomper uit dan mijn C. Op het eerste gezicht zie ik de E liever als berline, terwijl dat met de C net andersom is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tiep 3.094 Geplaatst: 6 juni 2016 Delen Geplaatst: 6 juni 2016 Ik vind het wel een knappe wagen, maar loop nog steeds meer warm voor z'n tegenhanger, de Fünfer Touring Binnenkort komt daar ook een nieuwe reeks van uit Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.157 Geplaatst: 6 juni 2016 Delen Geplaatst: 6 juni 2016 Effe wennen aan de achterlichten. 't Geheel is niet mis, in ieder geval. 'k Vind de lichten alvast beter meevallen dan de knoerten van achterlichten toen de vorige werd voorgesteld. Toen de huidige C-klasse Estate werd voorgesteld was ik ook niet wild van z'n kont, maar 't is toch geen lelijke auto. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.