Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, tuscani zei:

Een post op fb, de plaatser is er tevreden mee want had geen haast.

Screenshot_20240607_083329_SamsungInternet.thumb.jpg.31fc9340c039b8974d9aa1322a514738.jpg

400km gereden en 2x moeten laden. Op de vraag wat zijn snelheid was.... 90km/u

 

😂😐

Heb ik niks mee te zien!

Hier meestal een 15kwh per 100km. Eergisteren naar Brussel geknald, kwam op 18,6 uit. Hoogste tot nu toe. Geen idee wat de meeste doen, maar dat is toch goedkoop rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, CAS zei:

Heb ik niks mee te zien!

Hier meestal een 15kwh per 100km. Eergisteren naar Brussel geknald, kwam op 18,6 uit. Hoogste tot nu toe. Geen idee wat de meeste doen, maar dat is toch goedkoop rijden. 

Onze XC40 zit na 5000 km op 20kwh gemiddeld, normaal gebruik als gezinswagen. Mijn Honda zit op 18kwh gemiddeld. Dus in mijn ogen is dat zuinig wat jij haalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

XC40 staat niet gekend om superzuinig te zijn. Die van mijn madam zit nu na 25k kms ook op gemiddeld 20kWh.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Tommie zei:

XC40 staat niet gekend om superzuinig te zijn. Die van mijn madam zit nu na 25k kms ook op gemiddeld 20kWh.

Ja met de switch naar rwd zou hij ook zuiniger zijn, maar daar merk ik niks van eerlijk gezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/5/2024 om 18:45, ir_fuel zei:

Je laadt via mastercard, en je krijg een factuur in "de app". 

"De app".

Welke app :lolz:

Mijn BMW app kan zelfs niet laten zien als ik met de BMW pas laad hoeveel het mij gekost heeft.

Ik krijg van bmw elke maand een factuur waar er per sessie bij vermeld staat hoeveel er geladen is geweest en wat het heeft gekost. Maar de app zelf geeft idd geen laadkosten weer.

Wij hebben thuis engie en via die app kan ik wel de laadkosten terugvinden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verbruik in de Tesla Y verschilt nogal afhankelijk waar je kijkt. Nu 5.200 km en volgens de boordcomputer 15,9 kWh/100km. Spritmonitor hieronder, met waardes van op de laadpaal zelf. Stevig verschil imo.

image.png.aad002d60882b9cfb87373c46599d9fb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, josenjef zei:

Onze XC40 zit na 5000 km op 20kwh gemiddeld, normaal gebruik als gezinswagen. Mijn Honda zit op 18kwh gemiddeld. Dus in mijn ogen is dat zuinig wat jij haalt.

Zelf best tevreden over ook. Zijn voornamelijk korte ritten, waar een EV toch wel uiterst voor geschikt is. Dat regeneren doet echt veel en ik probeer zo te rijden dat ik de rem zelf nooit hoef te gebruiken. Op 100procent is dat 60kwh, dus dat is dan een remvermogen van ongeveer 80pk? Of zie ik dat verkeerd? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, josenjef zei:

Ja met de switch naar rwd zou hij ook zuiniger zijn, maar daar merk ik niks van eerlijk gezegd.

Tja, die Cd van 0,33 krijg je niet weggewerkt in de aandrijflijn, da's 50% hoger dan een Model 3...

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Sibo Berebrouckx zei:

Verbruik in de Tesla Y verschilt nogal afhankelijk waar je kijkt. Nu 5.200 km en volgens de boordcomputer 15,9 kWh/100km. Spritmonitor hieronder, met waardes van op de laadpaal zelf. Stevig verschil imo.

image.png.aad002d60882b9cfb87373c46599d9fb.png

Juist naar boordcomputer gekeken hier. Maar, bij verbruik staat bvb wel "klimaat etc" 1,8kwh/100km. Moet ik er mss nog bijtellen? In de winter staat dat wel wat hoger. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het verlies van het laden erbij geteld,  aangezien het vanop de laadpaal is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Sibo Berebrouckx zei:

Verbruik in de Tesla Y verschilt nogal afhankelijk waar je kijkt. Nu 5.200 km en volgens de boordcomputer 15,9 kWh/100km. Spritmonitor hieronder, met waardes van op de laadpaal zelf. Stevig verschil imo.

image.png.aad002d60882b9cfb87373c46599d9fb.png

Sentry, auto wakker maken, … etc. is waarschijnlijk niet meegeteld. Het verbruik van onze 3 staat op 13.4. Ik weet dat dat in werkelijkheid sowieso een stuk meer is aangezien Sentry mode hier sowieso elke nacht geactiveerd is en 3 à 4 % batterij vreet per nacht.

 

Een vriend met een Q4 zit sowieso boven de 18.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

De stilgevallen verkoopgroei van Chinese elektrische auto’s staat ook in schril contrast met de toename van de verkoop van alle elektrische auto’s in ons land. Die steeg in het eerste kwartaal met meer dan 60 procent naar ruim 31.000 stuks. 

Vandaag in De Tijd. 

De EV doet het dus nog steeds goed bij ons. 

In Europa (algemeen) steeg de verkoop met 3,9% ten opzichte van eerste kwartaal vorig jaar. Dit terwijl de algemene autoverkoop toe nam met 5,9%. De verkoop stijgt dus nog, maar minder dan wat zou moeten. Dit zou te volledig wijten zijn aan de afschaffing van subsidies voor EVs in Duitsland. 

Kans is dus groot dat de markt wel rustigaan terug zal aantrekken. Als er een subsidiewijziging is, heb je doorgaans net ervoor nog een piek verkoop, dan even een dal en dan terug een verderzetting van de eerdere trend.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, Tjeu said:

Vandaag in De Tijd. 

De EV doet het dus nog steeds goed bij ons. 

Uiteraard. Puur gestuurd door het bedrijfswagenbeleid. Niks meer, niks minder. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/6/2024 om 13:25, ir_fuel zei:

Uiteraard. Puur gestuurd door het bedrijfswagenbeleid. Niks meer, niks minder. 

Je doet het klinken alsof het iets slecht is? 

Toch praktisch dat we dat systeem hebben en zo het wagenpark sneller kunnen elektrificeren + op een paar jaar een hoop betaalbare 2de hands op de markt te brengen voor particulieren? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/6/2024 om 12:08, CAS zei:

Zelf best tevreden over ook. Zijn voornamelijk korte ritten, waar een EV toch wel uiterst voor geschikt is. Dat regeneren doet echt veel en ik probeer zo te rijden dat ik de rem zelf nooit hoef te gebruiken. Op 100procent is dat 60kwh, dus dat is dan een remvermogen van ongeveer 80pk? Of zie ik dat verkeerd? 

 

In de Honda gebruik ik one pedal ook wanneer ik geen snelweg rijd, is gewoon met een knop te activeren. In de Volvo zit dat ergens in een menu en gebruiken we dat nooit ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, josenjef zei:

In de Honda gebruik ik one pedal ook wanneer ik geen snelweg rijd, is gewoon met een knop te activeren. In de Volvo zit dat ergens in een menu en gebruiken we dat nooit ...

Hier met flippers op het stuur! Kan ik toch nog doen alsof ik aan het schakelen ben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/6/2024 om 08:42, Polygoon zei:

Je ziet wat in die EV FB groepen :lolz: 

soms ook eens iets positief.

Er vallen er hier ettelijke uit de lucht, (waaronder ikzelf) met een post van iemand die vraagt wat het verschil tussen de parkeerstand en parkeerrem is bij Tesla.

Je hebt dus blijkbaar nog een handremmodus die je (moet) gebruiken bij het parkeren op een helling.

Quasi iedereen, zet dus de wagen in parkeerstand door gewoon op de hendel te klikken en waardoor de P tevoorschijn komt. Maar blijkbaar trek je de goede oude handrem, maar pas op door lang op de knop te duwen, en het icoontje rood te laten worden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 6/8/2024 at 3:51 PM, Tjeu said:

Je doet het klinken alsof het iets slecht is? 

Toch praktisch dat we dat systeem hebben en zo het wagenpark sneller kunnen elektrificeren + op een paar jaar een hoop betaalbare 2de hands op de markt te brengen voor particulieren? 

Praktisch?

En die betaalbare 2de hands ... blijven dromen. Die vlieger gaat niet op. Ex EV-lease wordt allemaal verpatst in het buitenland wegens nul vraag bij ons. De particulier moet het niet hebben, tot ze hem ook gaan dwingen zoals ze bij bedrijven gedaan hebben.

  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, ir_fuel zei:

  

Op 13/8/2021 om 23:04, Mazdastruction zei:

Manueel volg ik in. Denk niet dat dat binnen 5 jaar nog in onze showroom staat. 
Bij de occasie ev’s ga je er vanuit dat die in België gaan blijven? Heel benieuwd naar. 
Wordt vaak door regering gebruikt als argument maar als andere landen meer bieden, zijn die auto’s heel snel weg. Anders reden er veel mensen F10 nu.



Heel komieke marktwerking soms. Wij kunnen goede benzine occasies hier niet houden, omdat ze meteen opgekocht worden door Nederlandse handelaars. Voor de prijzen die particulieren ze hier kopen. Als we ze duurder zetten, moet niemand ze hebben.  

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

En die betaalbare 2de hands ... blijven dromen. Die vlieger gaat niet op. Ex EV-lease wordt allemaal verpatst in het buitenland wegens nul vraag bij ons. De particulier moet het niet hebben, tot ze hem ook gaan dwingen zoals ze bij bedrijven gedaan hebben.

Ut tut tut, In Mesen grote vraag! 

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minutes ago, Challazer said:

Ut tut tut, In Mesen grote vraag! 

Om op de P&R te parkeren en dan met de tram naar het centrum te gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Om op de P&R te parkeren en dan met de tram naar het centrum te gaan?

en hoe gade dan 's avonds terug? met den taxi naar uwe eigen auto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid