Ga naar inhoud

Jaguar I-Pace


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Gast Dirk75
5 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik moet toch zeggen dat er heel wat Model X'en op de paardenwedstrijden staan met trailer. Zou de batterij veel last hebben van zo'n trailer? Met onze 2 pony's zal het gewicht ongeveer 1.600kg zijn.

Daar zit toch gewoon een extra batterij in de vloer. :)

Bild17_mittel.jpg

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net eens op Youtube gekeken, en daar staan wel wat filmpjes van de X met aanhangwagen. Het verbruik stijgt dan snel naar 450 - 500 Wh/km, dus 200 km wordt zelfs moeilijk. Als ik dus mijn M3 naar Ecuyers wil trekken, dan moet ik onderweg 2x volledig laden. Neen, de RRS gaat netjes blijven. :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
7 hours ago, Tjeu said:

Een van de grootste pro's van de jag tov een Tesla is de breedte. Een Tesla is Amerikaans breed, de Jag europees. Dat scheelt al snel een 20cm. Lijkt niet veel, maar het zorgt er wel voor dat je op de doorsnee winkelparking of in een ondergrondse parking steeds moet gaan zoeken naar een plaatsje waar de wagen in kan en waar je zelf nog uit kan. In het begin kan je daar mee leven, maar na een tijdje gaat dat toch vervelen. 

Uiteraard afhankelijk van het gebruik. 

Summon.

Ik zoek dus niet steeds naar een plaatsje waar de wagen in kan en waar ik zelf nog uit kan.

Ik heb Summon overigens nog maar 2 nuttig gebruikt. 1 keer toen een Polo vlak naast me geparkeerd had, en een 2e keer toen de parkeerplaats voor de laadpaal waar ik wou laden nogal smalletjes was door de 2 auto's ernaast. Met Summon telkens geholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
4 hours ago, ir_fuel said:

:lolz: 

Ja een paardenremorque trekken met een EV. Ik zie je al staan bij de Supercharger met een effectieve range van 100km :P 

 

Lijkt me 250km te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, ir_fuel said:

Dan krijg je het argument: "falcon doors", "summon" ....

1 hour ago, wooter said:

Summon.

Ik zoek dus niet steeds naar een plaatsje waar de wagen in kan en waar ik zelf nog uit kan.

:roll:

 

Dat die kwiet naast je in zijn Dacia dat niet heeft en zijn deur in je auto gaat rammen is een detail natuurlijk.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft nergens sneller dan 80 gereden en op zijn scherm staat:
5a9c56cbd9e36_ScreenShot2018-03-04at21_27_32.png.8fe31d0a0fafc431f8f1ed1998bcf274.png
 
En daarmee halen we 250km ....
Ik denken niet dat ge ergens veel sneller moogt met zo ne remork.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
18 hours ago, Tjeu said:

Een van de grootste pro's van de jag tov een Tesla is de breedte. Een Tesla is Amerikaans breed, de Jag europees. Dat scheelt al snel een 20cm. Lijkt niet veel, maar het zorgt er wel voor dat je op de doorsnee winkelparking of in een ondergrondse parking steeds moet gaan zoeken naar een plaatsje waar de wagen in kan en waar je zelf nog uit kan. In het begin kan je daar mee leven, maar na een tijdje gaat dat toch vervelen. 

Uiteraard afhankelijk van het gebruik. 

De I-Pace is 13cm smaller, oftewel 6,5cm extra voor de Berlingo naast je. Het zal een verschil maken. :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/3/2018 om 11:20, wooter zei:

Je kan 'm bestellen:

https://buildyour.jaguar.com/jag2/r/model/_/nl_be/i-pace_k19/3fp33

Er zit al iets niet in de haak met hun WLTP cijfers... De batterij is 90kWh maar ze geven een gemiddeld verbruik van 21,2kWh/100km aan oftewel 212Wh/km. Als je echt alle Wh's uit de batterij trekt, zou je dus met dat gemiddeld verbruik maar 424km eruit moeten halen, en niet de geclaimde 480km. Daarom ook dat de EPA cijfers in de VS heel wat conservatiever zijn, met een verwachte range van 354km.

Topsnelheid is beperkt tot 200 km/u (250 voor de Tesla's) en een 0-100 van 4,8 wat enkel de oudere Tesla's op hun kloten geeft.

Prijs vanaf 78900€ en dan heb je kleine velgen en nepleder. Met feature partity tegenover mijn Model X (maar geen derde rij, geen OTA software updates, geen AP, geen ....) zit ik aan 108670€.

Komt daar niet nog een héle schel bij voor jouw X? Meerprijs van meer features uiteraard. Hoeveel moest jouw Model X kosten als je hem  gekocht had dus niet maandelijkse kost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Daarom dat ik zeg dat dit geen concurrent voor de Model X is, maar een concurrent van de komende elektrische BMW X3. Qua prijs zit zo een I-Pace in Model S terrein, qua grootte van het interieur X3 (zelfs de Model S heeft een grotere kofferruimte dan de I-Pace). Als BMW een elektrische X3 in de markt kan zetten voor X3 M40i geld (begint aan 70K) met feature parity tov de I-Pace dan lijkt me dat een betere deal. Als men bij BMW er dan ook nog slim genoeg is om (net zoals bij de i3) er een 11kW of hoger omvormer in te voorzien, en pakweg 150kW DC ondersteunen, dan heb je een auto met al wat redelijker toekomstperspectief voor een redelijke prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, wooter said:

Bottom line: als je nu dat geld hebt liggen, en je wil een EV, is een Model S logischer.

Maar "iedereen" wil een SUV ....

 

Ben ook benieuwd hoe dat gaat verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de configurator lijkt het dat de S-trim geen (LED) dagrijverlichting heeft. Dacht dat dit verplicht was voor alle nieuwe modellen? Verkooptruukje voor de premium LED / (H)SE trim?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast wooter

De ruitenwissers lijken niet te werken? :P

Eerste filmpje waar men de tijd met een snellader van 50kW vermeld: 85 minuten om 80% te laden. 50kW is momenteel de enige snelladers beschikbaar voor niet-Tesla's. Alle claims van 80% op 40 minuten slaan op de 150kW laders die er nog niet zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast wooter

Heel veel low drag features maar een Cx groter dan een Model S of Model X. En ik zie in het interieur op de achterbank nog altijd een heuvel voor waar vroeger een cardanas zou zitten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, zal precies ne slechte auto zijn die Jag als ik het topic doorneem ? Maar mooi is hij wel. Vernieuwende vormgeving. Doe mij maar die grijze hier enkele foto's hoger. Met de knappe kuipzetels graag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Serieus? Proficiat!!! 

Ik ben erg benieuwd om ze in het wild te zien! Levertermijnen al iets of wat normaal? Of nog 'mega kei lang!'? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Tjeu said:

Serieus? Proficiat!!! 

Ik ben erg benieuwd om ze in het wild te zien! Levertermijnen al iets of wat normaal? Of nog 'mega kei lang!'? 

Gelijk met de model 3 van $35000 :ninja::closed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten vroegste Juli, ten laatste November. Was volgens de dealer afhankelijk van het bestelde model en de productieplanning. Een preciezere datum ging volgen. Ik keb geen 'first edition' genomen, maar ik vermoed dat die eerst gebouwd gaan worden (beperkte kleur keuze en vaste configuratie).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid