Jokke_vlo 14.816 Geplaatst: 30 september 2021 Delen Geplaatst: 30 september 2021 De mannen van Mercedes willen absoluut dat ik eens met de EQS rijd. Ze doen alleszins ferm hun best om de auto te promoten. Deze namiddag heb ik er eentje om te proberen, ne keer zien....... 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.816 Geplaatst: 30 september 2021 Delen Geplaatst: 30 september 2021 Als het dan toch deze richting moet uitgaan …… tja eens je aan het pissebed (thx voor de vgl @Mich) exterieur gewend bent. Binnenin blaast het de concurrentie wel redelijk hard weg , denk ik zo. Ik zou altijd een Taycan nemen voor het exterieur maar qua afwerking en concept binnenin staat dit daar 5x boven. Als ik verplicht wordt om EV te rijden zou de keuze toch naar dit gaan, al zou ik me elke dag mottig voelen bij het exterieur (al went dat wel wat) VERY impressed Later meer …… 3 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
WoKe 308 Geplaatst: 30 september 2021 Delen Geplaatst: 30 september 2021 Spacey interieur Ziet er wel ferm uit! Zelf ben ik niet echt fan van een bleek interieur maar deze in bvb anthraciet/zwart en die blauwe ledlines in een warmere kleur zou wel ferm zijn... Qua exterieur, da's gewoon lelijk 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.855 Geplaatst: 30 september 2021 Delen Geplaatst: 30 september 2021 Ik weet niet goed wat ik van dat 'hyperscreen' moet vinden. Eigenlijk zijn het gewoon 3 schermen achter een grote glazen plaat, waarbij je het rechtse scherm compleet niet nodig hebt. bij de 580 is dat scherm standaard, maar bij de 450+ is het een optie wat ik eigenlijk niet zou nemen. Standaard vind ik het dashboard minstens even knap. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.061 Geplaatst: 30 september 2021 Delen Geplaatst: 30 september 2021 Veel liever het grote scherm bij vlo, dan de laptop bij bmwmb 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Elwood 278 Geplaatst: 30 september 2021 Delen Geplaatst: 30 september 2021 Dat zal ongetwijfeld zeer deftig rijden alleen, zoals de meesten hier precies, vind ik hem niet echt mooi… Maar dat hij gaat verkopen is, vermoed ik, wel zeker… In ieder geval ik zou niet huilen moest men mij verplichten er mee rond te rijden… Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.816 Geplaatst: 30 september 2021 Delen Geplaatst: 30 september 2021 13 minuten geleden, tuscani zei: Veel liever het grote scherm bij vlo, dan de laptop bij bmwmb Amai ni, ik ook ! Dat is juist wat de auto deels maakt ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
knight-rider 97 Geplaatst: 30 september 2021 Delen Geplaatst: 30 september 2021 2 uren geleden, Jokke_vlo zei: Ik zou altijd een Taycan nemen voor het exterieur maar qua afwerking en concept binnenin staat dit daar 5x boven. Als ik zou moeten kiezen, dan toch liever de etron GT dan de Taycan. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.816 Geplaatst: 30 september 2021 Delen Geplaatst: 30 september 2021 3 minuten geleden, knight-rider zei: Als ik zou moeten kiezen, dan toch liever de etron GT dan de Taycan. Ja, ik ook ! Zonder twijfelen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
WoKe 308 Geplaatst: 30 september 2021 Delen Geplaatst: 30 september 2021 1 uur terug, Jokke_vlo zei: Amai ni, ik ook ! Dat is juist wat de auto deels maakt ! Visueel wschl wel, maar is het ook functioneel bruikbaar? Op de Taycan die ik getest heb zat dat passenger display ook en ik vond dat pretty useless. Allez, als ge uw passagier wilt laten prutsen en overal vette vingers zetten dan is er msschn een usecase voor. Maar in mijn voiture moeten ze van de knopkes blijven als ik aan het rijden ben Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.816 Geplaatst: 30 september 2021 Delen Geplaatst: 30 september 2021 Ik heb het vooral over het linkse...... tot midden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Porker 8.618 Geplaatst: 30 september 2021 Delen Geplaatst: 30 september 2021 3 uren geleden, Jokke_vlo zei: Als het dan toch deze richting moet uitgaan …… tja eens je aan het pissebed (thx voor de vgl @Mich) exterieur gewend bent. Binnenin blaast het de concurrentie wel redelijk hard weg , denk ik zo. Ik zou altijd een Taycan nemen voor het exterieur maar qua afwerking en concept binnenin staat dit daar 5x boven. Als ik verplicht wordt om EV te rijden zou de keuze toch naar dit gaan, al zou ik me elke dag mottig voelen bij het exterieur (al went dat wel wat) VERY impressed Later meer …… Ik blijf het jammer vinden dat dat binnen én buiten zo'n absolute draak moest worden, terwijl de S een schot in de roos is op dat vlak. 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.351 Geplaatst: 30 september 2021 Delen Geplaatst: 30 september 2021 Zojuist, Porker zei: Ik blijf het jammer vinden dat dat binnen én buiten zo'n absolute draak moest worden, terwijl de S een schot in de roos is op dat vlak. Inderdaad. Quasi alle elektrische karren zijn in dat bedje ziek. Alsof ze het extra futuristisch moeten maken om te tonen dat het elektrisch rijdt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Porker 8.618 Geplaatst: 30 september 2021 Delen Geplaatst: 30 september 2021 Zojuist, ICM zei: Inderdaad. Quasi alle elektrische karren zijn in dat bedje ziek. Alsof ze het extra futuristisch moeten maken om te tonen dat het elektrisch rijdt. Ik veronderstel dat de nood aan aerodynamische efficiëntie vooral de boosdoener is? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.351 Geplaatst: 30 september 2021 Delen Geplaatst: 30 september 2021 Zojuist, Porker zei: Ik veronderstel dat de nood aan aerodynamische efficiëntie vooral de boosdoener is? En waarom zouden ze dan die kans laten liggen bij verbrandingsmotoren? Herkenbaarheid? Héritage? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.816 Geplaatst: 30 september 2021 Delen Geplaatst: 30 september 2021 7 minuten geleden, Porker zei: Ik blijf het jammer vinden dat dat binnen én buiten zo'n absolute draak moest worden, terwijl de S een schot in de roos is op dat vlak. Volledig akkoord ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.816 Geplaatst: 30 september 2021 Delen Geplaatst: 30 september 2021 5 minuten geleden, ICM zei: Inderdaad. Quasi alle elektrische karren zijn in dat bedje ziek. Alsof ze het extra futuristisch moeten maken om te tonen dat het elektrisch rijdt. Audi als uitzondering 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Porker 8.618 Geplaatst: 30 september 2021 Delen Geplaatst: 30 september 2021 7 minuten geleden, ICM zei: En waarom zouden ze dan die kans laten liggen bij verbrandingsmotoren? Herkenbaarheid? Héritage? Ik gok omdat men daar verkiest geen absolute draken te bouwen omdat het niet absoluut noodzakelijk is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.718 Geplaatst: 30 september 2021 Delen Geplaatst: 30 september 2021 13 minuten geleden, ICM zei: En waarom zouden ze dan die kans laten liggen bij verbrandingsmotoren? Herkenbaarheid? Héritage? Ik denk idd dat Aero de reden is. En waarom ze hun ICE niet zou bouwen, omdat Range daar niet zo'n grote concern is De technologie van batterij staat nog niet op niveau van benzine, dus moeten ze er het maximum uithalen. Maar het aantal mooie EV's is beperkt ja: voor mij zijn dat de iX3, de Mustang Mach E en de Etron/Taycan & Model S. De rest is echt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.351 Geplaatst: 30 september 2021 Delen Geplaatst: 30 september 2021 6 minuten geleden, Porker zei: Ik gok omdat men daar verkiest geen absolute draken te bouwen omdat het niet absoluut noodzakelijk is. En het interieur? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Porker 8.618 Geplaatst: 30 september 2021 Delen Geplaatst: 30 september 2021 25 minuten geleden, ICM zei: En het interieur? Het moeten matchen qua draakigheid, binnen aan buiten. 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.630 Geplaatst: 30 september 2021 Delen Geplaatst: 30 september 2021 39 minuten geleden, ICM zei: En waarom zouden ze dan die kans laten liggen bij verbrandingsmotoren? Herkenbaarheid? Héritage? Omdat ze de motor nog weg moeten krijgen. Bij een EV is het vooraan leeg, waardoor ze de neus lager kunnen doen beginnen en rustiger laten oplopen. Spitser. Maar optisch dus vaak minder geslaagd. Er zijn ook uitzonderingen, zoals een Kia Niro ( ) Die heeft die drang niet om er van ver als een elektrische wagen uit te zien. Dito voor de Polestar 1 vind ik en de Model S. Maar deze EQS is aan de buitenzijde echt een gedrocht. Onbegrijpelijk dat ze, gezien de kostprijs, intern bij Mercedes iets kunnen hebben van: "Awel kijk, dat is nu het beste wat we ervan kunnen maken zie." en dat er dan nog eens een raad van bestuur zegt: "awel ja, ok, is goed voor ons. We vinden het ok dat dit ding iets meer kost dan een gewone S klasse en er zo uitziet"." 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.816 Geplaatst: 30 september 2021 Delen Geplaatst: 30 september 2021 3 uren geleden, Porker zei: Het moeten matchen qua draakigheid, binnen aan buiten. Allez kom serieus dat interieur is echt het beste en knapste van alle EV’s . Morgen eens een verslagje schrijven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.855 Geplaatst: 1 oktober 2021 Delen Geplaatst: 1 oktober 2021 12 uren geleden, ICM zei: Inderdaad. Quasi alle elektrische karren zijn in dat bedje ziek. Alsof ze het extra futuristisch moeten maken om te tonen dat het elektrisch rijdt. Ik denk dat ze het deels bewust gedaan hebben, zo’n lelijke EQS, zodat ze nog zoveel als mogelijk klanten een S-klasse zouden kopen. Zo kunnen ze nog zo lang als mogelijk diesels en benzines verkopen, zodat ze meer winst maken, en zodat het dealernetwerk nog veel werk heeft aan het onderhouden van die motoren. Gisteren sprak ik een man die een X5 45e in bestelling heeft. Toen ik vroeg waarom geen iX was zijn antwoord simpel. Hij vindt het een gedrocht. Moest de X5 de aandrijving hebben gehad van de iX, dan had hij zeker een elektrische X5 besteld… Ik kan fout zijn, maar ik denk dus echt dat het bewust gedaan wordt, die aparte EV-modellen, ofwel heel duur, ofwel met een speciaal design. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.855 Geplaatst: 1 oktober 2021 Delen Geplaatst: 1 oktober 2021 13 uren geleden, Porker zei: Ik veronderstel dat de nood aan aerodynamische efficiëntie vooral de boosdoener is? Die uitvlucht halen ze inderdaad naar voor voor deze EQS. Wat zouden de mensen kiezen, een knappe elektrische S-klasse met een actieradius van 700km, of een lelijke EQS met een actieradius van 770km…? Wetende dat ze allebei even duur zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.