tuscani 10.306 Geplaatst: 24 september 2019 Delen Geplaatst: 24 september 2019 Op 23/9/2019 om 08:25, BMWMB zei: Waarvan slechts 30km op batterij en 970km zonder batterij aan een hoger verbruik omdat die electromotoren en batterijen moeten meegesleurd worden. Is dus willen en niet kunnen... er stond dan ook een smilie bij, en dat hoger verbruik valt goed mee. zat rond de 7 of 8 liter dacht ik, voor mij reis naar Spanje. tging hem vooral over het feit dat hij volgens mij wel degelijk rekening zal houden met je verleden om zo zijn km's te berekenen. (zoals met een gewone benzine/diesel motor ook het geval is) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.871 Geplaatst: 24 september 2019 Delen Geplaatst: 24 september 2019 Is bij een i3 ook zo. Houdt rekening met 't gemiddelde verbruik uiteraard, net zoals een brandstofmeter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Germinal 448 Geplaatst: 24 september 2019 Delen Geplaatst: 24 september 2019 Bij tesla niet.. ben ik 99% zeker van Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 10.189 Geplaatst: 24 september 2019 Delen Geplaatst: 24 september 2019 Bij Tesla wordt dat enkel berekend op het gemiddeld verbruik in je navigatie, door aan te geven hoeveel batterij je nog hebt bij aankomst. De boordcomputer doet dat niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.700 Geplaatst: 24 september 2019 Delen Geplaatst: 24 september 2019 Zijn er al gegevens of speculaties over de nieuwe batterij in de nieuwe Tesla's? (of toch zeker in de model S) Gezien de indrukwekkende prestatie op de Ring kan het toch niet anders dan dat ze een andere batterijpack hebben. Ik veronderstel dat ze net als Porsche overgestapt zijn op een hogere spanning om zo de stromen (en bijkomende warmte opwekking) lager te houden? Zouden ze ook voor 800V gegaan zijn? Of toch een andere spanning? Heeft het Model 3 batterij pack trouwens eenzelfde spanning als de model S en X (400V DC)? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
iceblue 51 Geplaatst: 25 september 2019 Delen Geplaatst: 25 september 2019 11 uren geleden, Tjeu zei: Zijn er al gegevens of speculaties over de nieuwe batterij in de nieuwe Tesla's? (of toch zeker in de model S) Gezien de indrukwekkende prestatie op de Ring kan het toch niet anders dan dat ze een andere batterijpack hebben. Ik veronderstel dat ze net als Porsche overgestapt zijn op een hogere spanning om zo de stromen (en bijkomende warmte opwekking) lager te houden? Zouden ze ook voor 800V gegaan zijn? Of toch een andere spanning? Heeft het Model 3 batterij pack trouwens eenzelfde spanning als de model S en X (400V DC)? 400V/800V maakt eigenlijk niet zoveel uit als het voltage omhoog gaat gaat het Amperage omlaag (als het pack dezelfde grootte heeft). Er worden gewoon meer cellen in serie geschakeld om aan een hoger voltage te komen. Maar naar vermogen toe, rijbereik of laadsnelheid verandert er niet veel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.700 Geplaatst: 25 september 2019 Delen Geplaatst: 25 september 2019 1 uur terug, iceblue zei: 400V/800V maakt eigenlijk niet zoveel uit als het voltage omhoog gaat gaat het Amperage omlaag (als het pack dezelfde grootte heeft). Er worden gewoon meer cellen in serie geschakeld om aan een hoger voltage te komen. Maar naar vermogen toe, rijbereik of laadsnelheid verandert er niet veel. Quote 800-volt system voltage: Less weight, faster charging The Taycan is the first production vehicle with a system voltage of 800 volts instead of the usual 400 volts for electric cars. This enables consistent high performance, reduces the charging time and decreases the weight and installation space of the cabling. https://newsroom.porsche.com/en/products/taycan/battery-18557.html Quote Unlike a lot of electric cars on the market, the Taycan is able to regenerate up to 265kW of power when the driver lifts off the throttle, which allows it to decelerate at a rate of 3.8m/s². Most other electric cars will regenerate less than half of that figure, making the Taycan particularly efficient at pumping energy back into the battery that would otherwise have been lost to friction as heat. https://www.caradvice.com.au/789624/porsche-taycan-battery/ Vergelijk daarbij de data van het Tesla Nurburgring kaartje met het filmpje van de eerste model S race wagen en je kan niet anders dan besluiten dat er duidelijk iets veranderd is aan het batterijpack. De kans dat ze net als Porsche voor een hogere spanning gekozen hebben lijkt dan ook het meest voor de handliggend. : Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 917 Geplaatst: 25 september 2019 Delen Geplaatst: 25 september 2019 (aangepast) Meer voltage betekent koeler laden/ontladen. Die gewichtsbesparing lijkt me eerder een hogere orde effect dat ge niet noodzakelijk gaat merken. De batterijen werden toch al te warm , dan gaat ge niet zeggen oh we maken de kabels wat dunner. Eerder , we hebben nu koelere kabels, laten we dat niet opofferen door ze dunner te maken. Of: laten we ze slechts een klein beetje dunner maken. 25 september 2019 aangepast door Le Capri Mauve Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.700 Geplaatst: 25 september 2019 Delen Geplaatst: 25 september 2019 3 minuten geleden, Le Capri Mauve zei: Meer voltage betekent koeler laden/ontladen. Die gewichtsbesparing lijkt me eerder een hogere orde effect dat ge niet noodzakelijk gaat merken. De batterijen werden toch al te warm , dan gaat ge niet zeggen oh we maken de kabels wat dunner. Eerder , we hebben nu koelere kabels, laten we dat niet opofferen door ze dunner te maken. Of: laten we ze slechts een klein beetje dunner maken. Daar gaat het me inderdaad om. De sectie van de kabels is enkel van belang bij echt stevig laden/ontladen. Ik dacht dat de sterkste SC nu reeds met gekoelde kabels werkten om het vermogen tot in de batterij te krijgen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
iceblue 51 Geplaatst: 25 september 2019 Delen Geplaatst: 25 september 2019 Het blijft voorlopig giswerk De lucht inlaat was bij de Tesla een stuk grotere geworden. Dus waarschijnlijk een veel grotere radiator voor koeling. Wie weet stak er een super kleine accu is om veel gewicht te sparen? Ik zeg maar iets van 30Kw. Er zouden ook 3 motors gebruikt zijn ipv de gebruikelijke 2. Ik zit veel in de accu gereedschappen en daar gaan de merken ook naar 2 richtingen bvb 18V en veel ampere (12Ah) of bvb 54V en weiniger ampere (3Ah). Onder aan de streep merk je weinig verschil en zullen beide systemen hun voor en nadelen hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.341 Geplaatst: 25 september 2019 Delen Geplaatst: 25 september 2019 10 hours ago, iceblue said: 400V/800V maakt eigenlijk niet zoveel uit als het voltage omhoog gaat gaat het Amperage omlaag (als het pack dezelfde grootte heeft). Dat maakt wel veel uit. Minder amperes door uw kabels --> minder problemen met hitte, minder verliezen en minder dikke kabels nodig. Ook minder last van "voltage sag" onder zware belasting. Je hebt wel een hoop andere dingen op te lossen bij hogere voltages. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.659 Geplaatst: 25 september 2019 Delen Geplaatst: 25 september 2019 2 minutes ago, ir_fuel said: Dat maakt wel veel uit. Minder amperes door uw kabels --> minder problemen met hitte, minder verliezen en minder dikke kabels nodig. Ook minder last van "voltage sag" onder zware belasting. Je hebt wel een hoop andere dingen op te lossen bij hogere voltages. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.657 Geplaatst: 25 september 2019 Delen Geplaatst: 25 september 2019 Model Y is pas voor 2021???? is toch een 3 Met koffer Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.700 Geplaatst: 26 september 2019 Delen Geplaatst: 26 september 2019 Model Y is pas voor 2021???? is toch een 3 Met kofferNee, is een SUV model 3. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.657 Geplaatst: 26 september 2019 Delen Geplaatst: 26 september 2019 ook een ander chassis? dat leek met toch maar gewoon een ander carroserie'ke te zijn moet dat dan 2 jaar duren Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 917 Geplaatst: 26 september 2019 Delen Geplaatst: 26 september 2019 15 uren geleden, ICM zei: Unlimited power bedoelt ge? Ik zie Palpatine al rondhossen van Ionity naar Ionity. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.700 Geplaatst: 26 september 2019 Delen Geplaatst: 26 september 2019 ook een ander chassis? dat leek met toch maar gewoon een ander carroserie'ke te zijn moet dat dan 2 jaar duren[emoji848]Die productielijn neerpoten neemt wel wat tijd in beslag. En vooral opnieuw veel geld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.341 Geplaatst: 8 oktober 2019 Delen Geplaatst: 8 oktober 2019 Gebruikt er hier iemand van de Tesla rijders de Autopilot nog? Gisteren nog eens meegereden in een Model S en dat ding is echt dramatisch geworden. Hij moest nu elke 20-30 seconden aan het stuur draaien anders viel hij uit. En dat is niet zo maar een licht duwtje geven, nee dat is genoeg stuurinput zodat je de auto voelt bewegen. Zeer aangenaam cruisen zo op een kalme autostrade. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 10.189 Geplaatst: 8 oktober 2019 Delen Geplaatst: 8 oktober 2019 Autopilot is inderdaad niet meer hetzelfde sinds Europa hun verplicht heeft deze tijd in te korten. Ik zet meestal mijn knie tegen het stuur, dan blijft 'm vlot doorrijden. Het stuur moet gewoon wat tegenstand voelen. Als 'm vraagt het stuur terug vast te nemen, dan moet je idd een lichte beweging geven aan het stuur, maar zo extreem is dan wel niet hoor. Ik heb AP nooit veel gebruikt, en dat is vandaag niet anders. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.341 Geplaatst: 8 oktober 2019 Delen Geplaatst: 8 oktober 2019 6 minutes ago, BMWMB said: Autopilot is inderdaad niet meer hetzelfde sinds Europa hun verplicht heeft deze tijd in te korten. Ik zet meestal mijn knie tegen het stuur, dan blijft 'm vlot doorrijden. Het stuur moet gewoon wat tegenstand voelen. Als 'm vraagt het stuur terug vast te nemen, dan moet je idd een lichte beweging geven aan het stuur, maar zo extreem is dan wel niet hoor. Hebben zitten testen gisteren. Vasthouden is niet genoeg, een klein beetje duwen ook niet. Je voelt de auto bewegen, je moet maw de wielen doen bewegen, of hij pakt het niet. En 20 seconden later was hij daar opnieuw. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jupke 9.879 Geplaatst: 8 oktober 2019 Delen Geplaatst: 8 oktober 2019 1 hour ago, ir_fuel said: Hebben zitten testen gisteren. Vasthouden is niet genoeg, een klein beetje duwen ook niet. Je voelt de auto bewegen, je moet maw de wielen doen bewegen, of hij pakt het niet. En 20 seconden later was hij daar opnieuw. Wat bmwmb zegt is dat als je altijd een beetje weerstand blijft geven hij dat niet komt vragen en je dus niet zo hard moet duwen totdat je van je lijn gaat. Ale, zo had ik het toch begrepen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.341 Geplaatst: 8 oktober 2019 Delen Geplaatst: 8 oktober 2019 Als je dan toch constant je stuur moet vasthouden heb je niks aan autopilot he. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.430 Geplaatst: 8 oktober 2019 Delen Geplaatst: 8 oktober 2019 Ik moet echt eens gaan testen. Ik droom van een auto met autopilot, mar het moet idd wel werken... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
knight-rider 98 Geplaatst: 8 oktober 2019 Delen Geplaatst: 8 oktober 2019 En wat met de truc met de appelsien? Werkt dat nog? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 10.189 Geplaatst: 9 oktober 2019 Delen Geplaatst: 9 oktober 2019 18 uren geleden, ir_fuel zei: Als je dan toch constant je stuur moet vasthouden heb je niks aan autopilot he. Dat moet je niet hé. Om de zoveel seconden een lichte tik geven tegen het stuur, en hij is alweer vertrokken voor zoveel seconden. Als je dat doet moet je zelfs niet naar het verkeer kijken. Ik zet daarom mijn knie tegen het stuur, dan kan je AP blijven rijden, want idd, het stuur moet een lichte weerstand voelen. De truc met de sinaasappel werkt dus nog steeds. Sinds vannacht heb ik ook de nieuwe software update V10, met ook tal van verbeteringen wat AP betreft. Ook leuk is de Smart Summon, waarbij je via de app de auto gewoon naar je toe kan laten rijden. Dus, als het regent, kan ik hier aan de firma de auto tot aan de voordeur laten rijden. Ik wil dat echt snel eens testen. En we kunnen nu Netflix kijken. Ik heb gisteren even gefilmd hoe weinig je het stuur moet aantikken om de AP actief te houden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.