Ga naar inhoud

Berekening BIV, VB & VAA


Phil

Aanbevolen berichten

9 minuten geleden, Wutputt zei:

Hoe snel betaalt de Vlaamse belastingsdienst de verkeerbelasting terug als ge uw auto uitschrijft?

Ten vroegste na 2 maand. 

Seat van de zoon is nu een week of 5-6 verkocht en eind januari krijgen we onze teruggave. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/12/2020 at 1:41 PM, krikke said:

Dus bv. een premium selection bmw of porsche approved uit Duitsland zal  vanaf januari in het nieuwe systeem vallen omdat deze voor de eerste keer ingeschreven worden in Vlaanderen? Wat als het om een ouder voertuig gaat dat nog geen WLTP score heeft?

Iemand die het antwoord weet hierop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand die het antwoord weet hierop?
COC is toch niet landgebonden en dat is toch leidend voor alles tot 2021? Zoals ik het begrijp is wat er op het COC staat wat kan gebruikt worden en wanneer er niks meer staat, vanaf half 2020 blijkbaar, neemt men sowieso wltp. Nedc 2.0 is ook maar een omrekening van wltp, maar blijkbaar moet het geprint staan anders zou het wltp zijn ook pre 2021.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 3 maanden later...
  • 1 maand later...
  • 5 maanden later...
Quote

Voor benzine- en aardgaswagens gaat de gemiddelde uitstoot vanaf volgend jaar van 102 naar 91 gram per kilometer, voor auto's met een dieselmotor daalt de uitstoot van 84 naar 75 gram per kilometer

 

Als ik me niet vergis berekent men dat cijfer op basis van de nieuwe inschrijvingen van september 2020 tot september 2021. 

Kan dat echt dat gemiddeld een benzinemotor ingeschreven in die periode 91g/km CO2 uitstoot? Dat lijkt me extreem laag? Een BMW 116i zit al aan 129g. Een Golf 1.5 TSI aan rond de 120.

Bij Renault is het niet beter, behalve een paar hybrides:

https://cdn.group.renault.com/ren/nl/brochures-en-prijslijsten/andere-pdfs/brandstofverbruikcijfers-en-co2-uitstoot-renault.pdf.asset.pdf/ead07d07fd.pdf

 

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Worden de hybrides niet respectievelijk bij die benzine- en dieselvarianten ingerekend?

Onbegrijpelijk trouwens dat je nu nog geen simulatie van de BIV & VB kan doen voor een inschrijving na 31/12/2021...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, bt. said:

Worden de hybrides niet respectievelijk bij die benzine- en dieselvarianten ingerekend?

Denk het wel ja. Maar dan moet het aandeel toch enorm zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, ir_fuel zei:

Denk het wel ja. Maar dan moet het aandeel toch enorm zijn.

of ze werken voor hun berekening nog met NEDC :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, josenjef said:

of ze werken voor hun berekening nog met NEDC :D

 

Gene zever, maar als het cijfer terug omhoog zou gaan (bv door switch naar WLTP) dan houden ze het cijfer van het jaar ervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, bt. said:

Worden de hybrides niet respectievelijk bij die benzine- en dieselvarianten ingerekend?

Kan niet anders.

6 hours ago, josenjef said:

of ze werken voor hun berekening nog met NEDC :D

Er zijn nog wel een aantal nieuwe auto's met een NEDC-waarde he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De impact van zo een sterke daling in gemiddelde co2-uitstoot is precies wel niet zo groot:

 

Quote

Veerle Michiels, mobiliteitsexperte bij HR-dienstenverlener SD Worx, berekende de impact van de nieuwe standaarduitstoot op het belastbaar voordeel van enkele modellen. Een voorbeeld: bij een Audi A4 Avant diesel, eerste jaar van inschrijving, met een cataloguswaarde van 35.410 euro en een CO2-uitstoot van 104 gram/km, zal het voordeel van alle aard (VAA) vanaf januari stijgen van 193,33 euro naar 216,53 euro per maand. 23,2 euro per maand meer dus. Vermits de bestuurder 50 procent belastingen betaalt op het belastbaar voordeel, zal die voortaan 11,6 euro per maand meer betalen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12/13/bedrijfswagen-vanaf-januari-opnieuw-zwaarder-belast/

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, Super95 said:

De impact van zo een sterke daling in gemiddelde co2-uitstoot is precies wel niet zo groot:

1%.

't is maar wat je niet zo groot noemt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, ir_fuel zei:

 

Als ik me niet vergis berekent men dat cijfer op basis van de nieuwe inschrijvingen van september 2020 tot september 2021. 

Kan dat echt dat gemiddeld een benzinemotor ingeschreven in die periode 91g/km CO2 uitstoot? Dat lijkt me extreem laag? Een BMW 116i zit al aan 129g. Een Golf 1.5 TSI aan rond de 120.

Bij Renault is het niet beter, behalve een paar hybrides:

https://cdn.group.renault.com/ren/nl/brochures-en-prijslijsten/andere-pdfs/brandstofverbruikcijfers-en-co2-uitstoot-renault.pdf.asset.pdf/ead07d07fd.pdf

 

Quote komt van VRT? Volgens mij bedoelen ze referentiewaarde in de berekening ipv 'gemiddelde uitstoot'.

Klopt anders niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, Mazdastruction said:

Quote komt van VRT? Volgens mij bedoelen ze referentiewaarde in de berekening ipv 'gemiddelde uitstoot'.

Klopt anders niet. 

De quote komt van daar, maar de referentiewaarde is de gemiddelde uitstoot van de voertuigen met een benzine/diesel motor die nieuw ingeschreven zijn in de periode september 2020 - september 2021.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Zie ik het juist dat het eigelijk interessant is om nog vóór 1 juli 2023 een hybride te bestellen? Daarna wordt het fiscale voordeel afgebouwd.

Gaat het om bestellen of afleveren?

Zijn er nog mensen die voorlopig nog niet elektrisch willen rijden maar wel van plan zijn om een hybride te kopen voor die datum?

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, D Squaloid zei:

Zie ik het juist dat het eigelijk interessant is om nog vóór 1 juli 2023 een hybride te bestellen? Daarna wordt het fiscale voordeel afgebouwd.

Gaat het om bestellen of afleveren?

Zijn er nog mensen die voorlopig nog niet elektrisch willen rijden maar wel van plan zijn om een hybride te kopen voor die datum?

Bestellen is het inderdaad.

Ik neig ook naar een hybride. Omdat ik tweedehands koop en het aanbod van EV beperkt is op die markt. Het geeft mij ook wat meer tijd om laadmogelijkheden en PV te voorzien, die ik nu nog niet heb. Fiscaal is er geen verschil als je voor een "echte" hybride gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid