Wutputt 446 Geplaatst: 18 december 2020 Delen Geplaatst: 18 december 2020 Bij mij 8% erbij volgend jaar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wutputt 446 Geplaatst: 18 december 2020 Delen Geplaatst: 18 december 2020 Hoe snel betaalt de Vlaamse belastingsdienst de verkeerbelasting terug als ge uw auto uitschrijft? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.592 Geplaatst: 18 december 2020 Delen Geplaatst: 18 december 2020 9 minuten geleden, Wutputt zei: Hoe snel betaalt de Vlaamse belastingsdienst de verkeerbelasting terug als ge uw auto uitschrijft? Ten vroegste na 2 maand. Seat van de zoon is nu een week of 5-6 verkocht en eind januari krijgen we onze teruggave. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wutputt 446 Geplaatst: 18 december 2020 Delen Geplaatst: 18 december 2020 goed, dan moet ik nog ni panikeren dat ik nog niets ontvangen heb Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.592 Geplaatst: 18 december 2020 Delen Geplaatst: 18 december 2020 8 uren geleden, Wutputt zei: goed, dan moet ik nog ni panikeren dat ik nog niets ontvangen heb Hoelang geleden dat je uw nrplaat hebt geschrapt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wutputt 446 Geplaatst: 20 december 2020 Delen Geplaatst: 20 december 2020 Begin november. Dus nog geen 2 maand geleden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vince522 2.239 Geplaatst: 22 december 2020 Delen Geplaatst: 22 december 2020 On 11/12/2020 at 1:41 PM, krikke said: Dus bv. een premium selection bmw of porsche approved uit Duitsland zal vanaf januari in het nieuwe systeem vallen omdat deze voor de eerste keer ingeschreven worden in Vlaanderen? Wat als het om een ouder voertuig gaat dat nog geen WLTP score heeft? Iemand die het antwoord weet hierop? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
josenjef 320 Geplaatst: 22 december 2020 Delen Geplaatst: 22 december 2020 Iemand die het antwoord weet hierop?COC is toch niet landgebonden en dat is toch leidend voor alles tot 2021? Zoals ik het begrijp is wat er op het COC staat wat kan gebruikt worden en wanneer er niks meer staat, vanaf half 2020 blijkbaar, neemt men sowieso wltp. Nedc 2.0 is ook maar een omrekening van wltp, maar blijkbaar moet het geprint staan anders zou het wltp zijn ook pre 2021.Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Spoilt666 21 Geplaatst: 12 januari 2021 Delen Geplaatst: 12 januari 2021 Via OTOTO staat sinds gisteren de module online om berekeningen te maken voor alle autofiscaliteit (VAA, aftrekbaarheid, BIV,..) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.935 Geplaatst: 1 mei 2021 Delen Geplaatst: 1 mei 2021 Zou van 1980 zijn? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.449 Geplaatst: 1 mei 2021 Delen Geplaatst: 1 mei 2021 Zou van 1980 zijn? Eerder 78 of 79 volgens mij. Als jij denkt 80, zal het 79 zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Luv4DLM 806 Geplaatst: 7 mei 2021 Delen Geplaatst: 7 mei 2021 Vroeger als gedacht ligt het volgende al op tafel: https://www.tijd.be/politiek-economie/belgie/algemeen/beperking-aftrek-voor-stekkerwagens-op-regeringstafel/10304118?utm_source=SIM&utm_medium=email&utm_campaign=&utm_content=&utm_term=&M_BT=75798464130&fbclid=IwAR22thcfQkffhEjMaQXJcshPrszEG6ANZp5oWNi-gKoXLG3ZnDaFDlW_DRs Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Erendriel 2 Geplaatst: 23 juni 2021 Delen Geplaatst: 23 juni 2021 Op 7/5/2021 om 08:45, Luv4DLM zei: Vroeger als gedacht ligt het volgende al op tafel: https://www.tijd.be/politiek-economie/belgie/algemeen/beperking-aftrek-voor-stekkerwagens-op-regeringstafel/10304118?utm_source=SIM&utm_medium=email&utm_campaign=&utm_content=&utm_term=&M_BT=75798464130&fbclid=IwAR22thcfQkffhEjMaQXJcshPrszEG6ANZp5oWNi-gKoXLG3ZnDaFDlW_DRs ze gaan er weer een lekkere soep van maken! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 13 december 2021 Delen Geplaatst: 13 december 2021 Quote Voor benzine- en aardgaswagens gaat de gemiddelde uitstoot vanaf volgend jaar van 102 naar 91 gram per kilometer, voor auto's met een dieselmotor daalt de uitstoot van 84 naar 75 gram per kilometer Als ik me niet vergis berekent men dat cijfer op basis van de nieuwe inschrijvingen van september 2020 tot september 2021. Kan dat echt dat gemiddeld een benzinemotor ingeschreven in die periode 91g/km CO2 uitstoot? Dat lijkt me extreem laag? Een BMW 116i zit al aan 129g. Een Golf 1.5 TSI aan rond de 120. Bij Renault is het niet beter, behalve een paar hybrides: https://cdn.group.renault.com/ren/nl/brochures-en-prijslijsten/andere-pdfs/brandstofverbruikcijfers-en-co2-uitstoot-renault.pdf.asset.pdf/ead07d07fd.pdf 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bt. 6.535 Geplaatst: 13 december 2021 Delen Geplaatst: 13 december 2021 Worden de hybrides niet respectievelijk bij die benzine- en dieselvarianten ingerekend? Onbegrijpelijk trouwens dat je nu nog geen simulatie van de BIV & VB kan doen voor een inschrijving na 31/12/2021... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 13 december 2021 Delen Geplaatst: 13 december 2021 Just now, bt. said: Worden de hybrides niet respectievelijk bij die benzine- en dieselvarianten ingerekend? Denk het wel ja. Maar dan moet het aandeel toch enorm zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
josenjef 320 Geplaatst: 13 december 2021 Delen Geplaatst: 13 december 2021 56 minuten geleden, ir_fuel zei: Denk het wel ja. Maar dan moet het aandeel toch enorm zijn. of ze werken voor hun berekening nog met NEDC Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 13 december 2021 Delen Geplaatst: 13 december 2021 2 minutes ago, josenjef said: of ze werken voor hun berekening nog met NEDC Gene zever, maar als het cijfer terug omhoog zou gaan (bv door switch naar WLTP) dan houden ze het cijfer van het jaar ervoor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.550 Geplaatst: 13 december 2021 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2021 7 hours ago, bt. said: Worden de hybrides niet respectievelijk bij die benzine- en dieselvarianten ingerekend? Kan niet anders. 6 hours ago, josenjef said: of ze werken voor hun berekening nog met NEDC Er zijn nog wel een aantal nieuwe auto's met een NEDC-waarde he. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Super95 187 Geplaatst: 13 december 2021 Delen Geplaatst: 13 december 2021 De impact van zo een sterke daling in gemiddelde co2-uitstoot is precies wel niet zo groot: Quote Veerle Michiels, mobiliteitsexperte bij HR-dienstenverlener SD Worx, berekende de impact van de nieuwe standaarduitstoot op het belastbaar voordeel van enkele modellen. Een voorbeeld: bij een Audi A4 Avant diesel, eerste jaar van inschrijving, met een cataloguswaarde van 35.410 euro en een CO2-uitstoot van 104 gram/km, zal het voordeel van alle aard (VAA) vanaf januari stijgen van 193,33 euro naar 216,53 euro per maand. 23,2 euro per maand meer dus. Vermits de bestuurder 50 procent belastingen betaalt op het belastbaar voordeel, zal die voortaan 11,6 euro per maand meer betalen. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12/13/bedrijfswagen-vanaf-januari-opnieuw-zwaarder-belast/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 14 december 2021 Delen Geplaatst: 14 december 2021 10 hours ago, Super95 said: De impact van zo een sterke daling in gemiddelde co2-uitstoot is precies wel niet zo groot: 1%. 't is maar wat je niet zo groot noemt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mazdastruction 3.742 Geplaatst: 14 december 2021 Delen Geplaatst: 14 december 2021 22 uren geleden, ir_fuel zei: Als ik me niet vergis berekent men dat cijfer op basis van de nieuwe inschrijvingen van september 2020 tot september 2021. Kan dat echt dat gemiddeld een benzinemotor ingeschreven in die periode 91g/km CO2 uitstoot? Dat lijkt me extreem laag? Een BMW 116i zit al aan 129g. Een Golf 1.5 TSI aan rond de 120. Bij Renault is het niet beter, behalve een paar hybrides: https://cdn.group.renault.com/ren/nl/brochures-en-prijslijsten/andere-pdfs/brandstofverbruikcijfers-en-co2-uitstoot-renault.pdf.asset.pdf/ead07d07fd.pdf Quote komt van VRT? Volgens mij bedoelen ze referentiewaarde in de berekening ipv 'gemiddelde uitstoot'. Klopt anders niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 14 december 2021 Delen Geplaatst: 14 december 2021 15 minutes ago, Mazdastruction said: Quote komt van VRT? Volgens mij bedoelen ze referentiewaarde in de berekening ipv 'gemiddelde uitstoot'. Klopt anders niet. De quote komt van daar, maar de referentiewaarde is de gemiddelde uitstoot van de voertuigen met een benzine/diesel motor die nieuw ingeschreven zijn in de periode september 2020 - september 2021. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
D Squaloid 206 Geplaatst: 19 januari 2022 Delen Geplaatst: 19 januari 2022 Zie ik het juist dat het eigelijk interessant is om nog vóór 1 juli 2023 een hybride te bestellen? Daarna wordt het fiscale voordeel afgebouwd. Gaat het om bestellen of afleveren? Zijn er nog mensen die voorlopig nog niet elektrisch willen rijden maar wel van plan zijn om een hybride te kopen voor die datum? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
josenjef 320 Geplaatst: 19 januari 2022 Delen Geplaatst: 19 januari 2022 23 minuten geleden, D Squaloid zei: Zie ik het juist dat het eigelijk interessant is om nog vóór 1 juli 2023 een hybride te bestellen? Daarna wordt het fiscale voordeel afgebouwd. Gaat het om bestellen of afleveren? Zijn er nog mensen die voorlopig nog niet elektrisch willen rijden maar wel van plan zijn om een hybride te kopen voor die datum? Bestellen is het inderdaad. Ik neig ook naar een hybride. Omdat ik tweedehands koop en het aanbod van EV beperkt is op die markt. Het geeft mij ook wat meer tijd om laadmogelijkheden en PV te voorzien, die ik nu nog niet heb. Fiscaal is er geen verschil als je voor een "echte" hybride gaat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.