dragonfly 12.933 Geplaatst: 25 januari 2020 Delen Geplaatst: 25 januari 2020 2 minuten geleden, stijn82 zei: Een model 3 AWD van 60k tovert even goed een smile op je gezicht wanneer je het gas induwt. En een Kia van 35k ook Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stijn82 116 Geplaatst: 25 januari 2020 Delen Geplaatst: 25 januari 2020 3 hours ago, dragonfly said: En een Kia van 35k ook oh, doet die ook 0-100 in minder dan 5 seconden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.933 Geplaatst: 25 januari 2020 Delen Geplaatst: 25 januari 2020 Tesla fanboys 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stijn82 116 Geplaatst: 25 januari 2020 Delen Geplaatst: 25 januari 2020 (aangepast) Goedkope standaardreactie. Tesla is zeker niet heilig voor mij. Vroeger iedereen van tesla is veeeeel te duur, nu komt er een porsche die nog een pak duurder is en niemand die er over zaagt. Ja en dan een kia er bij halen waarom niet ineens over dacia beginnen? 25 januari 2020 aangepast door stijn82 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joske 683 Geplaatst: 25 januari 2020 Delen Geplaatst: 25 januari 2020 Omdat Dacia geen ev heeft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stijn82 116 Geplaatst: 25 januari 2020 Delen Geplaatst: 25 januari 2020 Haa ok ja een MG ZS dan ofzo. ben trouwens zeer te spreken over de koreaanse EV’s, maar die zijn toch geen concurrent voor de taycan, totaal ander segment en prijsklasse. Tesla 3/S kan je nog wel vergelijken, toch de performantere AWD modellen. Al gaan der daar ook weer niet mee akkoord zijn... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Daggie 478 Geplaatst: 25 januari 2020 Delen Geplaatst: 25 januari 2020 Klopt het dat de OTA updates enkel beschikbaar zijn vanaf juni builds? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.933 Geplaatst: 25 januari 2020 Delen Geplaatst: 25 januari 2020 3 uren geleden, stijn82 zei: Goedkope standaardreactie. Tesla is zeker niet heilig voor mij. Vroeger iedereen van tesla is veeeeel te duur, nu komt er een porsche die nog een pak duurder is en niemand die er over zaagt. Ja en dan een kia er bij halen waarom niet ineens over dacia beginnen? Goedkope reactie van jou. We zitten in het Porsche Taycan topic dus niemand zit te wachten op die eindeloze Tesla vergelijkingen Tesla = lelijke auto zonder interieur Porsche = mooie auto met een interieur Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexanderr 34.249 Geplaatst: 25 januari 2020 Delen Geplaatst: 25 januari 2020 7 uren geleden, stijn82 zei: Toffe wagen ook, alleen waanzinnig duur. Een model 3 AWD van 60k tovert even goed een smile op je gezicht wanneer je het gas induwt. Vandaag heb ik een Model 3-rijder laten rijden met een Taycan 4S en hij kwam terug alsof hij een aha-erlebnis gehad had. T is dus toch iets genuanceerder dan je schetst Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Germinal 448 Geplaatst: 25 januari 2020 Delen Geplaatst: 25 januari 2020 Vandaag heb ik een Model 3-rijder laten rijden met een Taycan 4S en hij kwam terug alsof hij een aha-erlebnis gehad had. T is dus toch iets genuanceerder dan je schetst [emoji4]Ik ben benieuwd wat een kritische model S - ex panamera/macan - rijder ervan gaat vinden [emoji2] 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.710 Geplaatst: 25 januari 2020 Delen Geplaatst: 25 januari 2020 9 uren geleden, stijn82 zei: Tof filmpje, waar porsche zo te zien zelf veel aan bijgedragen heeft. Toffe wagen ook, alleen waanzinnig duur. Een model 3 AWD van 60k tovert even goed een smile op je gezicht wanneer je het gas induwt. Ik heb een namiddag met een Model 3P gereden. Dat het een leuke auto is staat vast. Dat zijn acceleratie je doet glimlachen ook. Maar toen ik weer in mijn good old Alpina diesel kroop kon ik me toch niet van de indruk ontdoen dat er toch voor de echte afficionado een aantal zaken ontbreken zoals feedback, stuurgevoel, beleving. Het is wat me voorlopig nog even van de Model 3 weghoudt. Maar de Tesla deed me wel beseffen dat de aandrijving van mijn auto verouderd is. Dus om nu kort door de bocht te gaan beweren dat die Model3 hetzelfde rijplezier biedt als een Taycan. Dat is me een brug te ver. Rijplezier is voor elk wat anders. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.671 Geplaatst: 26 januari 2020 Delen Geplaatst: 26 januari 2020 Vandaag heb ik een Model 3-rijder laten rijden met een Taycan 4S en hij kwam terug alsof hij een aha-erlebnis gehad had. T is dus toch iets genuanceerder dan je schetst [emoji4]Mag ook wel voor bijna 2,5 keer de prijs. Een BMW 340i rijder zal ook onder de indruk zijn als ‘m eens een Panamera turbo mag rijden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stijn82 116 Geplaatst: 26 januari 2020 Delen Geplaatst: 26 januari 2020 18 minutes ago, BMWMB said: Mag ook wel voor bijna 2,5 keer de prijs. Een BMW 340i rijder zal ook onder de indruk zijn als ‘m eens een Panamera turbo mag rijden. Het is idd de prijs die even hallucinant is dan het rijgedrag. Voor dat geld kunt ge u ook een appartement kopen, Maar goed, op zich prima, voor wie het zich kan permitteren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Germinal 448 Geplaatst: 26 januari 2020 Delen Geplaatst: 26 januari 2020 Vandaag ontvangen geweest door Alexanderr waarvoor mijn welgemeende dank ! Sleutels in ontvangst genomen en vertrokken met 115km range ( 35% batterij ) ik had jammer genoeg weinig tijd, maar heb toch een 35km gereden. Aangekomen met 18% batterij en een range van 60km resterend. Wat mij positief opviel : Het klopt dat de Taycan in de eerste plaats een Porsche is met als het ware eerder toevallig een elektrische aandrijving, daar waar mijn model S in de eerste plaats een elektrische auto is en alles wat erbij komt is meegenomen [emoji28] Qua rijgedrag is de Taycan van een hele andere orde, in positieve zin. Qua zitpositie geeft de taycan je een beetje 911 gevoel, beetje meer sportwagen dan de model s waar je een veel hoger en afstandelijkere zitpositie hebt. Qua fit and finish ook weinig vergelijk mogelijk en/of nodig. Taycan afgewerkt zoals je van een panamera verwacht. Supercharger netwerk vs Ionity en consoorten Tja.. dit is het grote euvel momenteel om een Taycan echt als alternatief te kunnen gebruiken. Enkel in Wetteren kan je snelladen... Stuurgevoel / chassis het is zo dat de model s weinig feedback geeft, vaag stuurgevoel, de aandrijving vooral op de voorwielen werkt, doorslipt bij hard accelereren en de ophanging ook niet de meest verfijnde is in zijn soort. Vanaf je 150kph heb je in mijn model s wel zoiets van : dit gaat meer dan snel genoeg ( redelijk veel windgeruis en vibraties op de vooras, althans zo ervaar ik het ) In de Taycan is het zo gemakkelijk.. heb een paar keer goed doorgetrokken en dat rijdt echt op rails... zoals je het van Porsche gewoon bent.. hoe sneller je rijdt hoe meer de Taycan in zijn element komt... mmm daar staan toch geen flitsers op de A11 ter hoogte van Knokke ? [emoji4] Wat ik wel mis : ja, je kan niet schakelen... ook niet terugschakelen, vooral dat laatste is een gemis als je sportief gaat rijden. En in principe zouden flippers mogelijk moeten zijn. Je kan 250kw remmen op de elektromotor en dat is toch echt al serieus remmen te noemen... dat gekoppeld aan een leuke sound zou alweer een stap in de goede richting zijn [emoji16] De sound generator in de Taycan voegt wel degelijk iets toe, ik heb het even aangezet dan weer uit en je mist het gewoon als het uitstaat het zet ook aan om sneller te rijden eerlijk gezegd. Maar top dat het voorzien is [emoji106] Range : Omgerekend zou ik met verbruik testrit van 100-0% exact 200km halen. Hetzelfde traject met mijn model s zou 260-280 km opleveren. Substantieel verschil dus. Conclusie : model s / Taycan : tja..twee totaal verschillende wagens maar de leukst rijdende, best sturende, meest sportieve is zonder twijfel de Taycan. Het enige waarbij tesla een voordeel heeft is de range én weliswaar zeer belangrijk zijn laadnetwerk. Jammer genoeg is de Taycan voor mij momenteel een speeltje en geen alternatief voor een model S. Wel een verdomd goede auto, een veel veel betere auto dan de model s. Moest nu dat laadnetwerk nog op punt staan dan zou ik niet twijfelen om de model s buiten te zwieren. Oh ja, Bij een 120-130 heb ik een aantal keer de versnelling voelen veranderen.. bizar gevoel in een EV. Geen idee of het qua verbruik iets uitmaakt. De acceleratie van de 4s is zoals ik gewoon ben in mijn model S. Al had ik wel t gevoel dat hij bij bepaalde snelheden sneller doorgaat dan een model s [emoji3526] Ik zou voor de Turbo durven opteren.. Heb met een heel reeks 992’s testgereden en nu met de taycan en buiten doorvlammen op de autobahn en nu en dan eens circuit zou een Taycan turbo simpelweg de betere auto zijn naar mijn gevoel. Al zal de ontwikkeling van elektro nog hard gaan de komende jaren... In elk geval Taycan [emoji108] 2 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
iceblue 51 Geplaatst: 27 januari 2020 Delen Geplaatst: 27 januari 2020 Leuk verslag . Is de Taycan niet een stuk kleiner dan een model is qua ruimte achterin en koffer? Voor mij zou dit een probleem zijn met 2 kids denk ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.589 Geplaatst: 27 januari 2020 Delen Geplaatst: 27 januari 2020 10 minuten geleden, iceblue zei: Leuk verslag . Is de Taycan niet een stuk kleiner dan een model is qua ruimte achterin en koffer? Voor mij zou dit een probleem zijn met 2 kids denk ik. Stuk kleiner dan een model? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Germinal 448 Geplaatst: 27 januari 2020 Delen Geplaatst: 27 januari 2020 Koffer is idd heel stuk kleiner..BeenRuimte achterin is dik ok alleen moet je niet langer dan 1.70 zijn want dan komt je hoofd tegen plafond. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Daggie 478 Geplaatst: 27 januari 2020 Delen Geplaatst: 27 januari 2020 Ik ben 1m82 en ik kwam niet met mijn hoofd tegen het plafond als ik gewoon recht zat .. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Germinal 448 Geplaatst: 27 januari 2020 Delen Geplaatst: 27 januari 2020 Ik ben 1m82 en ik kwam niet met mijn hoofd tegen het plafond als ik gewoon recht zat .. Raar.. was er een pano dak ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexanderr 34.249 Geplaatst: 27 januari 2020 Delen Geplaatst: 27 januari 2020 Niet iedereen heeft even lange benen of even lange romp je kunt 2m zijn en perfect kunnen zitten achteraan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Daggie 478 Geplaatst: 27 januari 2020 Delen Geplaatst: 27 januari 2020 57 minuten geleden, Germinal zei: Raar.. was er een pano dak ? Ik heb er niet op gelet .. maar precies wel? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niko80 5.712 Geplaatst: 27 januari 2020 Delen Geplaatst: 27 januari 2020 On 1/21/2020 at 10:10 PM, Naish said: Ik prefereer de Taycan precies ook eerder in een donkere kleur... Gentian in PCK is ook mooi, maar vind mijn miss iets minder voor haar. Miami bleu is ook zot van, maar dat is er nog niet op de taycan en er volgens mij ook over. Mamba vind ik ook top en wel super in concept van de groenigheid van het ding (weliswaar relatief)... Dat frozen blue is tof maar niet overtuigd in het echt... Blijft nog over: zwart maar dan wel met het idee om daar een matte xpel over te trekken Zwart mat is gepasseerd en echt lelijk imho. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Daggie 478 Geplaatst: 27 januari 2020 Delen Geplaatst: 27 januari 2020 (aangepast) Vandaag ook met een 4S op pad geweest. Wat feedback: Zo mindbending snel, vond ik dat eigenlijk niet .. meer dan snel genoeg, maar als je sommige Youtube reviewers ziet ... Ik heb met een Model X P100D en een Model S gereden en ik vond die eigenlijk niet zo verschillen. De onmiddellijke respons als je met weinig gevoel op het "gas" stampt, is wel fun Kinderachtig .. maar fun Ik denk dat ik geluid mis om echt "drama" te ervaren. Dat fake geluid, vond ik maar vreemd .. Als je vlot aan het rijden bent, is het wel ok .. maar als je door de stad rijdt .. hoeft het voor mij. De auto maakt trouwens ook geluid als je dat fake geluid uit zet .. Ik weet niet of ik het zou speccen. Remmen vond ik zeer goed. Dat regen-gedoe heb ik af gezet, al vond ik dat in de auto-stand ook goed werken. Voor klassiek woon-werk verkeer, lijkt me dat nuttig. Voor wat plezier op de baan .. gewoon remmen. Interieur is zeer knap afgewerkt (ik vind het leder dashboard wel noodzakelijk) PCM is meer dan degelijk. Tacho-scherm vind ik super. Zeker met de fullscreen map-view. Ik heb wel 2 crashes gehad .. Eenmaal werden alle schermen zwart en eenmaal enkel het centrale scherm. Ik kan geen aanleiding bedenken waarom die dat deed. Auto zelf blijft rijden zoals het hoort, maar ik kan me niet herinneren dat ik een scherm in een auto ooit al zien rebooten heb, terwijl ik aan het rijden was. Ik heb het doorgegeven aan de garage .. Auto is zwaar .. En dat merk je eigenlijk wel. Taycan stuurt zeer licht .. voelt wel precies aan. Ik vind hem persoonlijk zeer knap .. al zou ik nooit een zwarte kiezen. Taycan kan echt wel bochtjes pakken .. ook in vochtige omstandigheden. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik ook maar in de buurt van de limiet zat .. Op een bepaald moment, reed ik door een modderige baan en dat merkte je eigenlijk niet Het panoramisch dak vind ik mottig .. niet voor mij. Als ik nog iets bedenk, zal ik het nog toevoegen. Wat foto's: 27 januari 2020 aangepast door Daggie 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jenkins 1.993 Geplaatst: 27 januari 2020 Delen Geplaatst: 27 januari 2020 Veel knapper in dat blauw dan die witte hierboven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.794 Geplaatst: 27 januari 2020 Delen Geplaatst: 27 januari 2020 Uw eerste indruk doet me niet watertanden. Mooi dat je objectief durft oordelen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.