Ga naar inhoud

Tesla Model S


Rabbit

Aanbevolen berichten

55 minuten geleden, ir_fuel zei:

Waarom doet Porsche het dan niet, als het toch zo simpel is?

't gaat hier niet over een Rimac van 2 miljoen euro he. t spel kost minder dan een deftig aangeklede 911.

Porsche deed met een standaard (preproductie) Taycan turbo 7min42 zonder speciale banden of aanpassingen. Dus ik vermoed dat met een turbo s er nog wel een snellere tijd kan neergezet worden die in de buurt komt van de Tesla die 240pk meer heeft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Bugatti Veyron deed het in 7:40.

Banden zijn daar een veel belangrijkere factor in. Veyron zou een pak sneller zijn vandaag buiten toen :) Maar dat wist je zelf ook wel al

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, Dante said:

Porsche deed met een standaard (preproductie) Taycan turbo 7min42 zonder speciale banden of aanpassingen. Dus ik vermoed dat met een turbo s er nog wel een snellere tijd kan neergezet worden die in de buurt komt van de Tesla die 240pk meer heeft.

 

Waarom hebben ze het dan niet gedaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, PJH said:

Banden zijn daar een veel belangrijkere factor in. Veyron zou een pak sneller zijn vandaag buiten toen :) Maar dat wist je zelf ook wel al

We spreken over 10 jaar geleden, geen 20 jaar geleden. 10 jaar geleden bestond de Pirelli P Zero Corsa ook al, of de Michelin Pilot Cup. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Tjeu said:

Is de beschrijving staat dat dit een officiële tijd is, maar dat zegt Tesla zelf... Is die ook door externen als officieel gevalideerd? 
In de comments staat dat dit een gewoon standaard model is. Maar is dat ook zo? Is dat officieel gevalideerd als een standaard wagen? Of hebben ze er een schroefkit en slicks onder gepleurd en in de software de beveiligingen aangepast dat de batterij tegen het einde van het rondje mocht koken en stuk zijn? 

Is gedaan tijdens een officiële lap record sessie van de NS, dus onder toezicht van een deurwaarder enzo. Deze tijden zijn veel meer waard dan bv de tijd van Porsche met de Taycan, want die is niet gezet op zo een officiële dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is hier toch wel ongelofelijk om te lezen hoe iedereen zich in bochten moet zitten wringen om Tesla toch maar af te breken.

Vroeger was het van "dat spel marcheert voor gene meter op circuit" "als je 2km plankt oververhit alles en zit je nog met 100pk" "zo een EV is veel te zwaar om een deftige tijd te zetten".

Ze zetten nu Porsche te kakken en nu is 't van "Goh, voor 1000pk is dat toch niet zo indrukwekkend eigenlijk".

Man man man, wat een oogkleppenbrigade hier :lolz: 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, ir_fuel zei:

Het is hier toch wel ongelofelijk om te lezen hoe iedereen zich in bochten moet zitten wringen om Tesla toch maar af te breken.

Vroeger was het van "dat spel marcheert voor gene meter op circuit" "als je 2km plankt oververhit alles en zit je nog met 100pk" "zo een EV is veel te zwaar om een deftige tijd te zetten".

Ze zetten nu Porsche te kakken en nu is 't van "Goh, voor 1000pk is dat toch niet zo indrukwekkend eigenlijk".

Man man man, wat een oogkleppenbrigade hier :lolz: 

Dan zijn logische reacties die een gevolg zijn tov het imago dat Tesla zich wenst aan te meten. Of beter, het imago dat Tesla aangemeten krijgt door het gedrag van hun CEO. De meeste reacties op Tesla zijn gewoon een reactie op Musk zijn zijn. 

Die man is bezwaarlijk "like-able" te noemen, maar hangt wel volledig vast aan de naam Tesla, waardoor het, ook voor mezelf, altijd een stuk moeilijk is om Tesla echt leuk te vinden (iets wat ik dan niet heb met Chinese producten, maar veel anderen wel). Moest dit een Rivan zijn, de reacties zouden helemaal anders zijn. Daar hangt die negatieve connotatie (nog) niet aan vast, ondanks ze tot op heden (net als Tesla) meer beloftes niet dan wel waargemaakt hebben. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Waarom doet Porsche het dan niet, als het toch zo simpel is?

't gaat hier niet over een Rimac van 2 miljoen euro he. t spel kost minder dan een deftig aangeklede 911.

Omdat Porsche nog niet zover staat qua elektrische motoren (lucky  guess?) Nu goed, blijft wel dat het fenomenaal blijft he. Ze lachen Porsche voorlopig uit 🙂 Ik vind die 11s gewoon niet zo waw, als je ziet hoe dat ding een Toycan vermoord in de rechte lijn. Ik was op meer hopende 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, ir_fuel zei:

Het is hier toch wel ongelofelijk om te lezen hoe iedereen zich in bochten moet zitten wringen om Tesla toch maar af te breken.

Vroeger was het van "dat spel marcheert voor gene meter op circuit" "als je 2km plankt oververhit alles en zit je nog met 100pk" "zo een EV is veel te zwaar om een deftige tijd te zetten".

Ze zetten nu Porsche te kakken en nu is 't van "Goh, voor 1000pk is dat toch niet zo indrukwekkend eigenlijk".

Man man man, wat een oogkleppenbrigade hier :lolz: 

Ik hoop dat je het niet op mij hebt, want dan ben je schromelijk fout. ik ben de eerste om hier Tesla nieuws te posten 🙂 , getuige mijn "WANT" bericht hier wat hoger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Tjeu zei:

Dan zijn logische reacties die een gevolg zijn tov het imago dat Tesla zich wenst aan te meten. Of beter, het imago dat Tesla aangemeten krijgt door het gedrag van hun CEO. De meeste reacties op Tesla zijn gewoon een reactie op Musk zijn zijn. 

Die man is bezwaarlijk "like-able" te noemen, maar hangt wel volledig vast aan de naam Tesla, waardoor het, ook voor mezelf, altijd een stuk moeilijk is om Tesla echt leuk te vinden (iets wat ik dan niet heb met Chinese producten, maar veel anderen wel). Moest dit een Rivan zijn, de reacties zouden helemaal anders zijn. Daar hangt die negatieve connotatie (nog) niet aan vast, ondanks ze tot op heden (net als Tesla) meer beloftes niet dan wel waargemaakt hebben. 

Ik denk dat dat naast de kwestie is hoor. Ik weet niet  of er zoveel mensen Tesla/Musk volgen om daar een haatbeeld van te krijgen. En als was dat zo, die kerel doet het toch maar. Alle gevestigde waren even uitlachen in hun gezicht. Ik ben alvast grote fan van Elon 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minutes ago, Tjeu said:

Dan zijn logische reacties die een gevolg zijn tov het imago dat Tesla zich wenst aan te meten. Of beter, het imago dat Tesla aangemeten krijgt door het gedrag van hun CEO. De meeste reacties op Tesla zijn gewoon een reactie op Musk zijn zijn. 

Dat denk ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minutes ago, Rabbit said:

Ik vind die 11s gewoon niet zo waw, als je ziet hoe dat ding een Toycan vermoord in de rechte lijn. Ik was op meer hopende 😛 

De Taycan is vanaf dag 1 ontworpen "als een Porsche", ttz, het spel moet goed sturen en bochten kunnen pakken, zoals elke Porsche (ja ook een Macan, binnen de mogelijkheden van het model). Een Model S is in de eerste plaats ontworpen, 10 jaar geleden, als praktische gezinswagen en als het uithangbord van "we kunnen een 'betaalbare' EV maken met deftige range die je 365 dagen/jaar kan gebruiken". Dat is een gans andere insteek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Waarom hebben ze het dan niet gedaan?

Ze wilden mss wachten tot Tesla een sneller tijd heeft neergezet om de moeite te doen, is nog al geweest in het verleden. Porsche kennende gaan ze zeker een poging doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

We spreken over 10 jaar geleden, geen 20 jaar geleden. 10 jaar geleden bestond de Pirelli P Zero Corsa ook al, of de Michelin Pilot Cup. 

Er is wel een gigantisch groot verschil tss een Cup 1 of een Cup 2 R band. Zelfs tss een Cup 2 en Cup 2 R is er al een heel groot verschil qua rondetijden (5 sec verschil op de Nordschleife).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Het is hier toch wel ongelofelijk om te lezen hoe iedereen zich in bochten moet zitten wringen om Tesla toch maar af te breken.

Vroeger was het van "dat spel marcheert voor gene meter op circuit" "als je 2km plankt oververhit alles en zit je nog met 100pk" "zo een EV is veel te zwaar om een deftige tijd te zetten".

Ze zetten nu Porsche te kakken en nu is 't van "Goh, voor 1000pk is dat toch niet zo indrukwekkend eigenlijk".

Man man man, wat een oogkleppenbrigade hier :lolz: 

Goh, te kakken zetten, Porsche heeft nog geen officiele poging gedaan.

Ik vind voor 1000pk dat het niet snel is, een panamera turbo of amg gt63s zijn sneller, wegen ook veel en hebben bijna 400 pk minder.

Elon zei dat hij een rondetijd van 7min05 ging halen met de plaid :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Dante zei:

Goh, te kakken zetten, Porsche heeft nog geen officiele poging gedaan.

Ik vind voor 1000pk dat het niet snel is, een panamera turbo of amg gt63s zijn sneller, wegen ook veel en hebben bijna 400 pk minder.

Elon zei dat hij een rondetijd van 7min05 ging halen met de plaid :lolz:

Dit is toch wel "te kakken zetten" in mijn woordenboek, ook al is het maar op de drag strip.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tjeu zei:

Dan zijn logische reacties die een gevolg zijn tov het imago dat Tesla zich wenst aan te meten. Of beter, het imago dat Tesla aangemeten krijgt door het gedrag van hun CEO. De meeste reacties op Tesla zijn gewoon een reactie op Musk zijn zijn. 

Die man is bezwaarlijk "like-able" te noemen, maar hangt wel volledig vast aan de naam Tesla, waardoor het, ook voor mezelf, altijd een stuk moeilijk is om Tesla echt leuk te vinden (iets wat ik dan niet heb met Chinese producten, maar veel anderen wel). Moest dit een Rivan zijn, de reacties zouden helemaal anders zijn. Daar hangt die negatieve connotatie (nog) niet aan vast, ondanks ze tot op heden (net als Tesla) meer beloftes niet dan wel waargemaakt hebben. 

Ik heb er wel sympathie voor, 0 de botten van iets aantrekken en de randjes eraf lopen. Die heeft in zijn leven toch al ongelofelijk veel verwezenlijkt waar anderen van kunnen dromen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Rabbit said:

Dit is toch wel "te kakken zetten" in mijn woordenboek, ook al is het maar op de drag strip.

 

ajamaja, Porsche gaat wel ooit eens een upgrade uitbrengen om dat te regelen!

(En dan verwijten ze Tesla aankondigingspolitiek, en lachen met Tesla fanboys die spreken over "ze gaan" en "ze zullen")

:lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Dante zei:

Goh, te kakken zetten, Porsche heeft nog geen officiele poging gedaan.

Ik vind voor 1000pk dat het niet snel is, een panamera turbo of amg gt63s zijn sneller, wegen ook veel en hebben bijna 400 pk minder.

Elon zei dat hij een rondetijd van 7min05 ging halen met de plaid :lolz:

Stop eens met te zeggen dat die 1000pk heeft, dat heeft die niet. Dat is kortstondig piekpower, geen nominaal vermogen. 

aangepast door Tjeu
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tjeu zei:

Stop eens met te zeggen dat die 1000pk heeft, dat heeft die niet. Dat is kortstondig piekpower, geen nominaal vermogen. 

Euhm … 

Het scheelt toch niet veel 😂

image.jpeg.864d08f3e7c6ce91b894fb2a5514c1c9.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Corvette/Viper/GT500/etc is vaak ook sneller in een dragrace en on track dan zijn Europese concurrenten.

En toch is het een wezenlijk andere auto.

Tesla doet hetzelfde.

Typisch Amerikaans, bang for buck gehalte is altijd top

Geef me toch maar een Taycan :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ging de Plaid straks niet los over de 300km/u? Als dat werkelijk een voorlopige restrictie is, hebben ze ook nog wel wat marge. Alleen weet je bij Tesla nooit zeker of dit weer blufpoker is hé. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, William Blake zei:

Een Corvette/Viper/GT500/etc is vaak ook sneller in een dragrace en on track dan zijn Europese concurrenten.

En toch is het een wezenlijk andere auto.

Tesla doet hetzelfde.

Typisch Amerikaans, bang for buck gehalte is altijd top

Geef me toch maar een Taycan :D 

Dit. Het interesseert me nu eens werkelijk geen hol of die Model S nu sneller of trager is. Moest ik geld hebben om ze te kunnen betalen, ik zou kijken naar het totaalpakket en dat spreekt me veel meer aan bij de Taycan dan bij de Model S. Zijn er nu echt nog mensen die hun keuze alleen laten afhangen van die cijfertjes? Waarschijnlijk wel. Beter hun geld afnemen dan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minutes ago, Roger said:

Dit. Het interesseert me nu eens werkelijk geen hol of die Model S nu sneller of trager is. Moest ik geld hebben om ze te kunnen betalen, ik zou kijken naar het totaalpakket en dat spreekt me veel meer aan bij de Taycan dan bij de Model S. Zijn er nu echt nog mensen die hun keuze alleen laten afhangen van die cijfertjes? Waarschijnlijk wel. Beter hun geld afnemen dan.

Dat is hier helemaal het punt niet :) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid