Ga naar inhoud

Algemeen nieuwstopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
21 minuten geleden, mrbbs zei:

Ik neem aan dat dit wel een goede deal is?

https://www.amazon.de/LABISTS-Ultimatives-Aus-Schaltnetzteil-Kühlkörper-HDMI-Kabel/dp/B07W7Q6ZC9/

heb ik dit pakket voor 77 euro.

Lijkt me wel een compleet pakket. Zelf gebruik ik nog een RPi3. Toen moest ik voor al die andere kleinigheden nog 2 maanden wachten op AliExpress eer ik die kon gebruiken. :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
11 uren geleden, mrbbs zei:

Dat heb ik. Maar als ik via de website van één afspeel dan komt het geluid achter.

Kan je dat niet regelen met je versterker?

Geplaatst:
14 uren geleden, mrbbs zei:

Ik ben één van de mensen die momenteel enkel internet heeft. Nu zou ik eventueel wel de basis TV zenders op een makkelijke manier via mijn tv willen hebben. één en canvas is voor mij in principe al voldoende. BBC1/2 zou ook mooi zijn maar denk dat net duurdere zenders zijn voor een provider.

Vroeger had ik analoge tv, is dat nog een optie of zou dit in de loop van dit jaar verdwijnen?

Chromecast met de vrt.nu app, stievie, vtm app, ..

Of Tadaam nemen, dat is internet & televisie via 4G

https://www.tadaam.be/

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
14 hours ago, Jenkins said:

Kan misschien ook aan je wifi liggen?

Dakani

Geplaatst:
15 hours ago, Goesting said:

Dus als ik het goed begrijp, speel je een video op de website af op een smartphone / tablet, en spiegel je het hele scherm zo via Chromecast op TV? Dat is niet efficiënt.

Je gebruikt beter de ingebouwde Chromecast functie in de VRT NU app. Hetzelfde voor VTM GO.

Wil je meer zenders en heb je geen zin in 20 apps?

Haal dan een Raspberry Pi + LibreELEC (Kodi) + Retrospect add-on. Yatse app op smartphone als afstandsbediening.

In die kodi LibreELEC stel je dan de streams in van de verschillende zenders? Is er een Belgische/Nederlandse Quick tutorial om dit op te zetten? Raspberry Pi 4B is onderweg en krijg ik normaal dinsdag in de bus.

Geplaatst:

Je dient in Kodi meteen de Retrospect add-on te installeren. Die bevat reeds de streams naar alle gangbare zenders.

Je moet per zendernetwerk meestal wel je login gegevens in de add-on intikken, omdat een login vereist is om te kunnen kijken. De add-on zet die sessie dan in jouw plaats op.

Alle info staat hier: https://github.com/retrospect-addon/plugin.video.retrospect#introduction

Op de forum URLs die daar staan, ga je ook zat info vinden om aan de slag te kunnen. Het is niet zo vanzelfsprekend om dit op te zetten zoals een decoder van Proximus/Telenet, maar eenmaal alles goed ingesteld is, heb je wel een prima platform om zoveel mogelijk zenders gratis te bekijken.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
14 hours ago, CAS said:

Kan je dat niet regelen met je versterker?

die delay is te onvoorspelbaar. sowieso is synchronisatie van audio & video bij streaming vaak problematisch.

Geplaatst:
12 uren geleden, teus_ zei:

die delay is te onvoorspelbaar. sowieso is synchronisatie van audio & video bij streaming vaak problematisch.

Ik ben een chromecast gebruiker van het eerste uur en nooit sync problemen gehad. Mijn moeder haar tv is +10j oud en werkt daar ook perfect.

Er zal dus een ander probleem zijn bij mrbbs

Geplaatst:
30 minuten geleden, dragonfly zei:

Ik ben een chromecast gebruiker van het eerste uur en nooit sync problemen gehad. Mijn moeder haar tv is +10j oud en werkt daar ook perfect.

@dragonfly

Enig idee waarom Chromecast  eenTwitch stream naar tv, niet de volledige resolutie mee overneemt?
Elke zijde 2 cm ofzo die niet zichtbaar zijn... 

Geplaatst:
6 minuten geleden, Fille zei:

@dragonfly

Enig idee waarom Chromecast  eenTwitch stream naar tv, niet de volledige resolutie mee overneemt?
Elke zijde 2 cm ofzo die niet zichtbaar zijn... 

Verschillende aspect ratio, kan je dat in je televisie niet instellen? Kan soms ook via afstandsbediening

Geplaatst:
52 minuten geleden, dragonfly zei:

Zoals ik het begrijp, opent hij de website op zijn smartphone / tablet in de browser, speelt op dat toestel de video af, en spiegelt dan het volledige scherm naar de TV via Chromecast. Dat kost heel wat meer bandbreedte van de WiFi, alsook rekenkracht van het toestel. Gevolg is in veel gevallen blokjesvorming, audio delay, of volledig uitvallen van het beeld tot crashen van de app (toestel geraakt oververhit).

De efficiënte manier om een Chromecast te gebruiken, is door enkel apps te gebruiken die de cast-functie ingebouwd hebben. Die zeggen dan tegen de Chromecast: "speel deze video af, hier is de URL waar je die kan vinden op internet". Werkt prima zo voor YouTube, Netflix, ...

Maar een volledig scherm spiegelen dien je zoveel mogelijk te vermijden.

Geplaatst:
9 minutes ago, Goesting said:

Zoals ik het begrijp, opent hij de website op zijn smartphone / tablet in de browser, speelt op dat toestel de video af, en spiegelt dan het volledige scherm naar de TV via Chromecast. Dat kost heel wat meer bandbreedte van de WiFi, alsook rekenkracht van het toestel. Gevolg is in veel gevallen blokjesvorming, audio delay, of volledig uitvallen van het beeld tot crashen van de app (toestel geraakt oververhit).

De efficiënte manier om een Chromecast te gebruiken, is door enkel apps te gebruiken die de cast-functie ingebouwd hebben. Die zeggen dan tegen de Chromecast: "speel deze video af, hier is de URL waar je die kan vinden op internet". Werkt prima zo voor YouTube, Netflix, ...

Maar een volledig scherm spiegelen dien je zoveel mogelijk te vermijden.

Het is nog erger :)

Ik gebruik de chromecast functie op mijn google chrome browser hier op mijn desktop.

Hopelijk kan ik met die Raspberry PI inderdaad die 20 tal zenders hebben. Veel praktischer.

Geplaatst:

En dat voor een IT'er, Mrbbs toch ? 

Chromecast is daar niet voor gemaakt maar het werkt wel hoor. Nog gedaan met Samsung & OnePlus gsm.

• Grappig 1
Geplaatst:

Geen enkel land ter wereld betrouwt zo hard op kernenergie als Frankrijk, en het aantal doden door nucleaire accidenten staat er nog altijd op nul. 
Fukushima was het eerste grote incident in de ontwikkelde wereld, sinds men gewaar is van de risicos (dus USA hun gekloot in de jaren 40-50 even buiten beschouwing gelaten). Prima dat ze problemen aankaarten en er iets aan doen. Echte gevaar komt van de ontwikkelingslanden. Rusland alleen al heeft genoeg incidenten in de doofpot gestoken. Die hebben zelfs rampen gehad van het kaliber "Deepwater Horizon", waarbij de zeebodem werd toegesmolten met een kernbom.

95% van de negativiteit over kernenergie in West-Europa is paniekzaaierij en politieke propganda.
Als we hier heiliger dan de paus zijn en élke reactor stil leggen, zijn we nog altijd even hard gekloot als in 1986 wanneer het weer mis gaat in een ontwikkelingsland.

Geplaatst:
On 6/28/2020 at 5:55 PM, teus_ said:

Rusland alleen al heeft genoeg incidenten in de doofpot gestoken.

mijn woorden zijn nog niet koud...

By Associated Press, Wire Service Content June 27, 2020, at 10:42 a.m.

HELSINKI (AP) — Nordic authorities say they detected slightly increased levels of radioactivity in northern Europe this month that Dutch officials said may be from a source in western Russia and may “indicate damage to a fuel element in a nuclear power plant.”

But Russian news agency TASS, citing a spokesman with the state nuclear power operator Rosenergoatom., reported that the two nuclear power plans in northwestern Russia haven’t reported any problems.

Geplaatst:
Op 4/6/2020 om 23:19, Le Capri Mauve zei:

Technocraten moeten hun plaats kennen. Als ik een auto koop wil ik wel een goed advies van iemand die weet waarover hij het heeft maar ik wil niet dat hij voor mij gaat bepalen welke auto ik hoor te willen.

Nu is het beter. Je gaat luisteren voor een auto, je wordt verplicht een fiets te kopen maar wordt belast als was het een sportwagen.

• 2 weken later...
Geplaatst:
On 6/25/2020 at 11:51 AM, Goesting said:

Je dient in Kodi meteen de Retrospect add-on te installeren. Die bevat reeds de streams naar alle gangbare zenders.

Je moet per zendernetwerk meestal wel je login gegevens in de add-on intikken, omdat een login vereist is om te kunnen kijken. De add-on zet die sessie dan in jouw plaats op.

Alle info staat hier: https://github.com/retrospect-addon/plugin.video.retrospect#introduction

Op de forum URLs die daar staan, ga je ook zat info vinden om aan de slag te kunnen. Het is niet zo vanzelfsprekend om dit op te zetten zoals een decoder van Proximus/Telenet, maar eenmaal alles goed ingesteld is, heb je wel een prima platform om zoveel mogelijk zenders gratis te bekijken.

Bedankt man! Had ik veel eerder moeten hebben :)

Geplaatst:
Op 28/6/2020 om 17:55, teus_ zei:

Geen enkel land ter wereld betrouwt zo hard op kernenergie als Frankrijk, en het aantal doden door nucleaire accidenten staat er nog altijd op nul. 
Fukushima was het eerste grote incident in de ontwikkelde wereld, sinds men gewaar is van de risicos (dus USA hun gekloot in de jaren 40-50 even buiten beschouwing gelaten). Prima dat ze problemen aankaarten en er iets aan doen. Echte gevaar komt van de ontwikkelingslanden. Rusland alleen al heeft genoeg incidenten in de doofpot gestoken. Die hebben zelfs rampen gehad van het kaliber "Deepwater Horizon", waarbij de zeebodem werd toegesmolten met een kernbom.

95% van de negativiteit over kernenergie in West-Europa is paniekzaaierij en politieke propganda.
Als we hier heiliger dan de paus zijn en élke reactor stil leggen, zijn we nog altijd even hard gekloot als in 1986 wanneer het weer mis gaat in een ontwikkelingsland.

Als wij ons kernafval ex ontwikkelde wereld gaan dumpen is dat niet zo moeilijk natuurlijk :D 

Geplaatst:

Maar om effect te hebben, moeten de trajectcontroles natuurlijk wel werken

Dat is eigenlijk onzin.  

Om effect te hebben op de staatskas, dat is wel waar. 

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Wat een tendentieus zeverartikel.  Als ze het aantal verdubbelen gaat er een tijd maar de helft werken ja. De andere helft is niet af of nog niet begonnen.

Het interessante stuk is dat van degenen die klaar zijn de helft niet werkt omdat...

Dju, staat er niet bij. Ik weet er ene staan waar een uiteinde onder gemeente valt en het ander uiteinde onder gewest en dat geeft problemen waar geen van beide voor gekozen heeft.

Geplaatst:

Kwestie is dat eens alles heel ingewikkeld is het moeilijk wordt om iets gedaan te krijgen en dat is dan niemands schuld.  Tenzij dan van al degenen die niet inzagen dat eenvoud heel waardevol is. Dat zijn veel mensen.

Belgie is een land van 10 miljoen mensen. Ik zou daarvoor een struktuur verkiezen met burgemeester en schepenen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid