Ga naar inhoud

Algemeen nieuwstopic


The Swede

Aanbevolen berichten

2 minutes ago, josenjef said:

Uiteraard kan dat in theorie, wat ik wou aangeven is dat die vacatures er al lang zijn en blijkbaar weinig mensen aanspreken terwijl het wel een beroep is waar een carrière in te maken valt.

Die activatie van werklozen is natuurlijk een interessant vraagstuk om te bekijken. En dan kom je bij het loon en zelfs dat is niet slecht.

Wat ik in de voorbije jaren geleerd heb is dat het ook voor laaggeschoolde jobs geen zin heeft om mensen te dwingen. Wanneer je een tekort aan dokters hebt maakt niemand de link naar de werklozen, voor mij is die er ook niet voor jobs waar de drempel lager is.

Zo een chauffeur die te laat komt, zendingen beschadigd, elke dag zendingen terug meebrengt, schade rijdt, ... Na een paar weken zijn die terug werkloos.



Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Dwingen is nu niet wat ik bedoel. Aan mensen de vraag al eens stellen zou ervoor zorgen dat ze er over beginnen nadenken. Als je dan mee vertelt dat het eenvoudig zonder problemen op weekbasis kan stopgezet worden (interim) denk ik dat je al snel een reeks kandidaten hebt. Zet mij 3 maanden op TW en ik draai compleet zot denk ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat bedoel je hier mee dan? 
Dat loon is niet laag en er is een carrière in te maken. Er wordt gewoon op neergekeken, vandaar mijn vergelijking met IT wat wel een goede naam heeft.

Als een jonge kerel zegt ik begin in IT is dat ok en als die zegt ik wordt chauffeur kijkt men daar op neer. Terwijl ik uit de praktijk zwart op wit kan vergelijken en kan zeggen dat dat niet klopt.

Hoeveel verschilt die 1800 euro bruto voor een bpost chauffeur met een high school drop out die ergens op een helpdesk begint?

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, josenjef said:

Dat loon is niet laag en er is een carrière in te maken. Er wordt gewoon op neergekeken, vandaar mijn vergelijking met IT wat wel een goede naam heeft.

Als een jonge kerel zegt ik begin in IT is dat ok en als die zegt ik wordt chauffeur kijkt men daar op neer. Terwijl ik uit de praktijk zwart op wit kan vergelijken en kan zeggen dat dat niet klopt.

Hoeveel verschilt die 1800 euro bruto voor een bpost chauffeur met een high school drop out die ergens op een helpdesk begint?

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Dag 1 niets. Maar door het groeipotentieel scheelt dat na 5j veel. Vandaar het verschil in ‘aanzien’.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Hazen zei:

Zet mij 3 maanden op TW en ik draai compleet zot denk ik. 

Lang thuis zitten is echt om zot van te worden, ik kan er van meespreken, als is het bij mij wel een andere situatie (langdurig ziekenverlof).

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, ir_fuel said:

Denk niet dat er veel met een C/CE thuis zitten.

en ze kunnen altijd nog pakjes rondbrengen wanneer ze aan hun  maximum uren zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/1/2021 om 08:37, ex-Mooseman zei:


Met haar voorlopig rijbewijs mag mijn dochter niet alleen rijden.
Dat was wel handig geweest voor haar stage binnenkort.

Jawel toch? 

Aaa neen je moet die 20uren van de rijschool gevolgd hebben zeker?

Foutje van mij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, toere said:

Jawel toch? 

Aaa neen je moet die 20uren van de rijschool gevolgd hebben zeker?

Foutje van mij...

Inderdaad en dan nog is het vaak moeilijk om dat met je verzekering professioneel geregeld te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad en dan nog is het vaak moeilijk om dat met je verzekering professioneel geregeld te krijgen.

Verzekering is niet zo’n issue.

Rijschool des te meer. Ook dat heeft maanden stil gelegen.

Gisteren heeft ze gebeld om een afspraak vast te leggen (website laat het immers kog niet toe).
Na drie kwartier had ze iemand aan de lijn.
‘Graag een afspraak in de week van 19/03’ (gezien examens, stage,...)
‘Ja, juffrouw, enkel deze week kunnen er afspraken ingepland worden, voor de rest moet je wachten tot de website weer open gaat’
Haar vriendje krijgt een uurtje later telefoon van de rijschool om te melden dat zijn examen heringepland is op 5/2.
Rijscholen krijgen dus voorrang. Eens wij gaan kunnen boeken, zit alles dus vol :(.
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/30/2020 at 5:16 PM, The Swede said:

Feit is gewoon: er zijn zoveel boten reeds gezonken en men heeft nooit gezegd "Over die gaan we een lading beton kappen"... Hier plots wel.

Er werden destijds ook vragen gesteld van onderzoekers rond hoe die zo kon zinken. "Toeval" wil wel dat er net op die oversteek militair materiaal zat dat de Zweden hadden gekocht van Russische soldtane die toen uit Estland vertrokken. Ander "toeval" wil dat twee van de onderzoekers op een maand tijd zijn "gestorven" (net voordat de conclusies er moesten liggen).

https://www.dailymail.co.uk/news/article-9140519/Were-Russians-sinking-Estonia-killed-852-people-Film-explores-explosive-evidence.html

 

Were the Russians to blame for the modern Titanic? 852 people drowned when the Estonia ferry sank like a stone in 1994. Now dramatic seabed footage revealing a gaping hole in the hull has sparked an explosive theory

Estonia sank overnight in the Baltic Sea back in 1994 killing 852 people on board

It was the second deadliest peacetime sinking of a European ship since Titanic 

Treaty declared site a marine grave and prohibited any exploration of the wreck

Swedish filmmaker Henrik Evertsson, 33, says he used drone to film wreckage of the MS Estonia when his crew discovered a gaping hole in the hull of the ferry

Film reveals official Swedish report admitted ferry was used by Swedish forces to smuggle Russian military technology out of Tallinn weeks before it sank

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

WTF, dat is 50 Gigawatt wereldwijd  voor alleen datacenters.

https://assets.new.siemens.com/siemens/assets/public.1594977318.3fdf1818-fb07-43b2-8bf2-2e8c48c265a7.7855-01-ig-transformers-for-datacenters-171219-1.pdf

Ik wil wel eens een grafiek zien voor de evolutie van het verbruik van alle electronica samen.

[edit ] en hop!

https://www.researchgate.net/publication/320225452_Total_Consumer_Power_Consumption_Forecast

aangepast door Le Capri Mauve
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, daar krijg je weinig punten voor in het Social Credit System. Dus dan maar proberen te verzwijgen... tot je echt niet anders meer kan.

Dat is een pijnlijk gevolg van dit systeem.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/1/2021 om 10:39, ir_fuel zei:

Denk niet dat er veel met een C/CE thuis zitten.

Niet dat ik thuis zit, maar gebruik mijn C rijbewijs niet meer omdat we geen vrachtwagen meer hebben op het werk.

Maar ik zie inderdaad dat veel transporteurs op zoek zijn naar mensen met een C/CE rijbewijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, D Squaloid zei:

Tja, daar krijg je weinig punten voor in het Social Credit System. Dus dan maar proberen te verzwijgen... tot je echt niet anders meer kan.

Dat is een pijnlijk gevolg van dit systeem.

Mja, is maar welke invalshoek ge kiest. Als ik naar de cijfers kijk is het aantal doden in de mijnsektor in 20 jaar tien keer kleiner geworden, verleden jaar minder dan 600, terwijl ze een industriele economie hebben die pijlsnel gegroeid is. Kolen alleen zitten rond de 4 gigaton dacht ik. De reputatie hier van mijnbouw in China daarentegen lijkt me vrij 'stabiel'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Lefty zei:

In zoverre je cjjfers uit China kan geloven. 

Ja, er is net zo een commissie bezig in China om te onderzoeken of er toch geen sprake zou kunnen zijn van een splinter in hun oog wittewel.

Moeilijke keuze. Aan de ene kant vind ik die manier van denken in de huidige situatie kompleet van de pot gerukt. Aan de andere kant voelt dat soort 'hivemind' denken ook wel lekker veilig aan. Voor welke kant zou ik gaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Le Capri Mauve zei:

Ja, er is net zo een commissie bezig in China om te onderzoeken of er toch geen sprake zou kunnen zijn van een splinter in hun oog wittewel.

Die kregen in het begin al geen visum om binnen te mogen :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Polygoon said:

Die kregen in het begin al geen visum om binnen te mogen :lol: 

Typisch Chinese taktiek. Ooit ginder productie weggehaald. 4 jaar geen visum meer gekregen. :roll: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/14/2021 at 11:35 PM, Le Capri Mauve said:

WTF, dat is 50 Gigawatt wereldwijd  voor alleen datacenters.

https://assets.new.siemens.com/siemens/assets/public.1594977318.3fdf1818-fb07-43b2-8bf2-2e8c48c265a7.7855-01-ig-transformers-for-datacenters-171219-1.pdf

Ik wil wel eens een grafiek zien voor de evolutie van het verbruik van alle electronica samen.

[edit ] en hop!

https://www.researchgate.net/publication/320225452_Total_Consumer_Power_Consumption_Forecast

in datacenters zijn ze vaak gelimiteerd door de airconditioning. blade servers en dergelijke zijn erg compact voor de bakken stroom die ze zuipen. extra aansluitingen voor elektriciteit zijn eenvoudig bij te plaatsen, maar de ganse datacenter plat voor een airco upgrade is veel moeilijker. 

elke zoekactie op Google valt ook om te zetten naar een elektriciteitsverbruik, en CO2 uitstoot.  Bitcoin mining is ook wel iets

Quote

Currently, the tool estimates that Bitcoin is using around seven gigawatts of electricity, equal to 0.21% of the world's supply.
That is as much power as would be generated by seven Dungeness nuclear power plants at once.
Over the course of a year, this equates to roughly the same power consumption as Switzerland.

Quote

Google says it spends about 0.0003 kWh of energy on an average search query, translating to roughly 0.2g of carbon dioxide. Related fact: searching the web 100 times is equivalent to drinking 1.5 tablespoons of orange juice, Google says.

 

On 1/18/2021 at 3:11 PM, The Swede said:

30 uur voor het ongeluk gerapporteerd werd :fp:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01/18/china-mijn-ontploffing/

Ik begrijp nu waarom de doodstraf in China nog bestaat en uitgevoerd wordt. 
Dergelijke mensen moeten gewoon een nekschot krijgen. 

De doodstraf, dat mogen ze ook invoeren voor politiekers. 
Nu, elk jaar zijn er honderden of duizenden arbeiders die verongelukken in Chinese koolmijnen, geen haan die er naar kraait. 1 Belgische reactor die eens een scheet laat, en het is nieuws voor op de voorpagina. 

http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/4959254.stm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje ik zie vaker dure wagens (waarop normaal veel taks moet afgetikt worden in BE) vertrekken bij de exclusieve-wagenboeren met die groene Oostenrijkse transitplaten. Weet iemand wat daar interessanter is of wat de 'truc' is? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje ik zie vaker dure wagens (waarop normaal veel taks moet afgetikt worden in BE) vertrekken bij de exclusieve-wagenboeren met die groene Oostenrijkse transitplaten. Weet iemand wat daar interessanter is of wat de 'truc' is? 
Niets fancy aan.

Procedure om Oostenrijkse transitplaten aan te vragen zijn veel eenvoudiger dan Belgische transits.

Voor BE transit platen kan enkel de nieuwe eigenaar deze aanvragen én moet deze zelf naar Brussel gaan, nogal omslachtig.

Voor Oostenrijkse transitplaten heb je genoeg aan de verkoopfactuur en kan de garage aanvragen voor de klant.

Niets louche dus...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niets fancy aan.

Procedure om Oostenrijkse transitplaten aan te vragen zijn veel eenvoudiger dan Belgische transits.

Voor BE transit platen kan enkel de nieuwe eigenaar deze aanvragen én moet deze zelf naar Brussel gaan, nogal omslachtig.

Voor Oostenrijkse transitplaten heb je genoeg aan de verkoopfactuur en kan de garage aanvragen voor de klant.

Niets louche dus...
Onlangs een Oostenrijkse transitplaat aangevraagd voor een Belgische klant die in Zuid-Spanje woont.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Stancke zei:

Niets fancy aan.

Procedure om Oostenrijkse transitplaten aan te vragen zijn veel eenvoudiger dan Belgische transits.

Voor BE transit platen kan enkel de nieuwe eigenaar deze aanvragen én moet deze zelf naar Brussel gaan, nogal omslachtig.

Voor Oostenrijkse transitplaten heb je genoeg aan de verkoopfactuur en kan de garage aanvragen voor de klant.

Niets louche dus...

Dank voor uw antwoord! Dacht alweer dat het een manier was taxen te vermijden. Vreemd dat je in Oostenrijk platen kan vragen voor een wagen gekocht in België door een Belg om in te schrijven in Spanje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid