Ga naar inhoud

Algemeen nieuwstopic


The Swede

Aanbevolen berichten

8 uren geleden, PJH zei:

Weten we nu al waar?

Ze zijn er nog een studie over aan het maken, maar concreet komt het hele gebied binnen de R4 in aanmerking voor de uitbreiding van de LEZ. Het is echter zo dat niet enkel Stad Gent binnen de R4 ligt, dus het grondgebied van de gemeentes Destelbergen/Melle/Merelbeke zie ik daar al niet onder vallen, alsook het Noordwestelijk gedeelte van de R4 tussen Evergem en Zelzate.

8 uren geleden, ir_fuel zei:

Hoe zit dat daar trouwens met diene flyover? Is die al gesloopt?

Laat het uit aub. Maar om daar toch een antwoord op te geven: ik denk niet dat dat nog voor dit decennium zal zijn. Die B401 is immers een gewestweg, en dus de Vlaamse Regering beslist wat daarmee gaat gebeuren. Van afbraak kan dus pas gesproken worden als er plannen op tafel liggen van wat er in de plaats gaat komen (quid aansluiting R40?). En dankzij Oosterweel weten we hoe lang iets in de planningsfase kan blijven zitten. :lol: De renovatie in 2014 is volgens mij dus geen maat voor niets geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Order66 zei:

 

BTW: ik hoor Vandenbroucke net zeggen in net nieuws dat het absoluut noodzakelijk is om een rijbewijs te kunnen halen, om de economie te kunnen laten draaien, en werk te kunnen vinden 🙃

Ze hebben hun voorlopig rijbewijs dus zo dringend kan dit toch niet zijn denk ik dan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is GTA zijn insteek eigenlijk? Werkt die voor openbare werken, mobiliteit of de politiek?

5 hours ago, Goesting said:

Even in de marge; weet je hier iets van? https://www.hln.be/gent/buurtbewoners-klagen-situatie-aan-in-eekhoutdriesstraat-tegenliggers-kunnen-nauwelijks-passeren~a3639a8c/

Op oude beelden van StreetView zie ik een typische betonplatenstraat liggen die breed genoeg was voor verkeer in beide richtingen. En nu slagen ze erin om die smaller te maken? Kadert dat in dezelfde groene visie waarbij je uw oprit/voortuin niet volledig mag verharden? En dus beslissen ze om de straat te versmallen om meer groen te creëren of zo. :fp:

geen idee, daar kom ik niet.

vlakbij zijn ze wel wat van de warboel aan het opkuisen. kun je ook van en naar de R4 gaan zonder te moeten over de treinsporen, waar je al rap 10 minuten stilstaat voor een goederentrein. ze doen het wel in lapjeswerk. tijdje terug de bocht aan de sporen opnieuw aangelegd, en een jaar geleden de oprit richting R4 waar de spoorvorming ergens 10cm diep was. 

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201221_95674572

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben hun voorlopig rijbewijs dus zo dringend kan dit toch niet zijn denk ik dan. 

Met haar voorlopig rijbewijs mag mijn dochter niet alleen rijden.
Dat was wel handig geweest voor haar stage binnenkort.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het nieuws: "pakjesbedrijven hebben het moeilijk om personeel te vinden want mensen kunnen hun rijbewijs niet halen". 

Hallo, er staan 1mil mensen op TW/dop? :lolz: :lolz: :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Goesting zei:

De renovatie in 2014 is volgens mij dus geen maat voor niets geweest.

Ben ik ook zeker van. Dat wist Vlaanderen ook wel, anders zouden ze 't niet gedaan hebben.

De uitspraak over de afbraak ervan is volgens mij politieke grootdoenerij. Ook een manier van Open VLD Gent om te proberen de groene kiezer te verleiden. Er zijn weinig liefhebbers van de flyover, 't ding is lelijk en staat dwars op de principes van een "leefbare, moderne woon- en werkstad" doordat die een "autostrade" tot bijna in het hart van een stad leidt, terwijl men nu overal zoekt naar oplossingen om het massale persoonlijke verkeer uit stadscentra te houden en die aan de rand te doen stoppen.

Ik weet zelfs niet of er al grondige studies zijn gebeurd naar wat & hoe het er zou kunnen uit gaan zien? Lijkt me absoluut geen makkelijke, gezien de locatie (vooral dan zuidkant van Schelde). De aansluiting op de R40 lijkt me (op zichzelf bekeken) nog de makkelijkste, 't is de combinatie daar met 't water en 't feit dat de hele oever net bezuiden de Schelde daar met nieuwbouw vol staat en met de Zuiderpoort ... dat gaat gene kattenpis zijn. Willen ze al vóór de Schelde onder de grond zitten? Zo ja, how the hell gaan ze dat doen? Als ze toch nog over de Schelde willen gaan met een brug, vraag ik me af of dat niet te veel van hetzelfde blijft?

Dat lijkt me een project te worden dat op zich al 10 jaar gaat duren en een gigantisch groot gebied zwaar gaat impacteren. Zeker met de onnozele overheidsopdrachtenregels en de arbeidsreglementering en de disproportioneel grote "inspraak" van omwonenden (werken laten stilleggen).

Volgens mij gaat de flyover er over 15 jaar nog zijn.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gehoord dat groen daar een opnieuw een dierentuin zou willen, net zoals in 1851 😜 

Goed voor u, kan je vanuit je raam naar de diertjes kijken 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Order66 zei:

Ik heb gehoord dat groen daar een opnieuw een dierentuin zou willen, net zoals in 1851 😜 

Goed voor u, kan je vanuit je raam naar de diertjes kijken 😅

Heh, ik woon daar best een eindje vandaan. En mijn huis is niet zo hoog dat ik op een propere-luchtdag zo ver kan zien. :D 

Maar bon, hierbij mijn inhoudelijke reactie (aan Groen): "bitch, please... :roll: "

Link naar reactie
Delen op andere sites

And in other Ghentian news: de nieuwe Verapaz-brug komt er dan toch, eindelijk!

(doortrekken van de N430 justitiepaleis/blaisantvest/muidelaan over 't water rechtdoor tot aan de Afrikalaan)

2bf68e1a-dfab-11e9-953d-305d8dad58a6_web_translate_-42.13125_-22.51305__scale_0.5000123_0.5000123__.jpg

https://wegenenverkeer.be/werken/nieuwe-verapazbrug-verbindt-muidelaan-en-afrikalaan

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201204_95937690

Dat zou een significante ontlasting van de Dampoort moeten kunnen betekenen.
Daar gaan @teus_ wel blij mee zijn, denk ik. Of jij kan dan ook van de nieuwe brug gebruik maken, zelfs?

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk eigenlijk meest uit naar dat R4 west oost project oid. Dat zou de oplossing van veel miserie rond Evergem, Wondelgem, Meulesteebrug, Muide, Weba, ... moeten zijn. En toevallig zou dat voor mij ook meest invloed hebben. Als ze dan nog eens het punt R4-Mariakerke brug aanpakken ben ik helemaal content.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Frekkel zei:

Ik kijk eigenlijk meest uit naar dat R4 west oost project oid. Dat zou de oplossing van veel miserie rond Evergem, Wondelgem, Meulesteebrug, Muide, Weba, ... moeten zijn. En toevallig zou dat voor mij ook meest invloed hebben. Als ze dan nog eens het punt R4-Mariakerke brug aanpakken ben ik helemaal content.

Inderdaad, daar aan het kruispunt van de Macdo is het altijd prijs, zowel richting Zelzate als omgekeerd. Je kan daar soms tot aan de brug over de ringvaart staat in de ochtendspits 😬

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, gTa zei:

En om het maar weer eens over de Antwerpsesteenweg in Lochristi te hebben :D 

https://wegenenverkeer.be/werken/heraanleg-antwerpsesteenweg-n70-aan-op-en-afritten-r4

Ze gaan de kruispunten van de op-/afritten R4 daar heraanleggen.

Dat knooppunt is ook een van de bronnen van de ellende op de antwerpsesteenweg, zeker in de spits.

21 minuten geleden, Frekkel zei:

Ik kijk eigenlijk meest uit naar dat R4 west oost project oid. Dat zou de oplossing van veel miserie rond Evergem, Wondelgem, Meulesteebrug, Muide, Weba, ... moeten zijn. En toevallig zou dat voor mij ook meest invloed hebben. Als ze dan nog eens het punt R4-Mariakerke brug aanpakken ben ik helemaal content.

Amai nog niet.

Ook de aansluitingen in zelzate beter maken. Gaat een pak verbeteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Order66 zei:

Inderdaad, daar aan het kruispunt van de Macdo is het altijd prijs, zowel richting Zelzate als omgekeerd. Je kan daar soms tot aan de brug over de ringvaart staat in de ochtendspits 😬

Savonds is komende van Zelzate richting eeklo, door evergem rijden het makkelijkst en het snelst.

Compleet belachelijk. Ze hebben de lichten opnieuw afgeregeld. De R4 wordt behandeld als de secundaire baan. Dat is handig. 1 op de 4 keer wordt het niet groen trouwens voor het verkeer van zelzate richting eeklo. Ideaal. Nog meer volk dat rondrijdt door evergem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk eigenlijk meest uit naar dat R4 west oost project oid. Dat zou de oplossing van veel miserie rond Evergem, Wondelgem, Meulesteebrug, Muide, Weba, ... moeten zijn. En toevallig zou dat voor mij ook meest invloed hebben. Als ze dan nog eens het punt R4-Mariakerke brug aanpakken ben ik helemaal content.

De heraanleg van het knooppunt in Wondelgem /Evergem gaat 7 jaar duren! Deze week een folder hierover in de bus gekregen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Frekkel said:

Ik kijk eigenlijk meest uit naar dat R4 west oost project oid. Dat zou de oplossing van veel miserie rond Evergem, Wondelgem, Meulesteebrug, Muide, Weba, ... moeten zijn. En toevallig zou dat voor mij ook meest invloed hebben. Als ze dan nog eens het punt R4-Mariakerke brug aanpakken ben ik helemaal content.

de noordelijke kant van Gent beter verbinden zou ook al véél betekenen.  ginder is het wonen een stuk goedkoper, maar effenaan ellendig als je de autostrade op moet

1 hour ago, gTa said:

Dat zou een significante ontlasting van de Dampoort moeten kunnen betekenen.
Daar gaan @teus_ wel blij mee zijn, denk ik. Of jij kan dan ook van de nieuwe brug gebruik maken, zelfs?

ja, daar zal ik blij mee zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Ugeken zei:

Door de hoge parkeertarieven (ook in onze buurt bij het St-Pietersstation) is er wel een gunstige evolutie voor het straatparkeren als bewoner. 

Kan ik mij wel inbeelden. Ik ga mij ook altijd zetten in goedkopere/gratis zone om dan wat te wandelen/fietsen. 

Als ik dan zie hoe moeilijk het soms plaats vinden is ben ik er zeker van dat ik niet de enige/laatste ben die dat doe. 

Nu wel enkel nog in Gent voor mijn zus te bezoeken, gratis parkeren gaat er niet meer dus parkeer gewoon altijd fout. Nog nooit boete gehad. Bij schoner weer, watersportbaan parkeren (op gratis stuk) en dan met de fiets verder. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het nieuws: "pakjesbedrijven hebben het moeilijk om personeel te vinden want mensen kunnen hun rijbewijs niet halen". 
Hallo, er staan 1mil mensen op TW/dop? [emoji38]z: [emoji38]z: [emoji38]z: 
Is al jaren zo hoor, chauffeurs komen ze overal tekort. En dat is een goed betaalde job als je wil. Zelfs een C of CE rijbewijs kan je op kosten van de bedrijven halen vaak. Maar het is geen 9to5 job. Het heeft geen zin om bij elke sector die volk tekort komt naar de werklozen te wijzen, want moest er een match zijn dan waren ze aan de slag.

Pakjesbedrijven hebben nu iets meer last omdat ze een beetje de instap zijn voor velen in het beroep van chauffeur. Een rijbewijs B en je kan vertrekken.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, josenjef zei:

Is al jaren zo hoor, chauffeurs komen ze overal tekort. En dat is een goed betaalde job als je wil. Zelfs een C of CE rijbewijs kan je op kosten van de bedrijven halen vaak. Maar het is geen 9to5 job. Het heeft geen zin om bij elke sector die volk tekort komt naar de werklozen te wijzen, want moest er een match zijn dan waren ze aan de slag.

Pakjesbedrijven hebben nu iets meer last omdat ze een beetje de instap zijn voor velen in het beroep van chauffeur. Een rijbewijs B en je kan vertrekken.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Ik heb een totaal ander diploma, maar had ik geen werk in mijn sector, direct. Match of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, walter zei:

De heraanleg van het knooppunt in Wondelgem /Evergem gaat 7 jaar duren! Deze week een folder hierover in de bus gekregen.

 

Het is België, doe er maar minstens een jaar bij. Nu, als je ziet wat ze daar allemaal gaan doen... Initieel was het de bedoeling om een tunnel te trekken tot aan Eurosilo dacht ik. En daar een rond punt te leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Joske said:

Of hoe het algemeen nieuwstopic plots het gentnieuwstopic geworden is... 🤣

ja, en niemand zou het zich aantrekken moest het gaan over Brussel of Antwerpen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, josenjef said:

Is al jaren zo hoor, chauffeurs komen ze overal tekort. En dat is een goed betaalde job als je wil.

Ik heb toch ergens moeite om te geloven dat pakjes rondrijden voor PostNL of DHL zo een dikbetaalde job is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een totaal ander diploma, maar had ik geen werk in mijn sector, direct. Match of niet.
Dan is er wel een match, mensen zonder motivatie kun je gewoon niet gebruiken [emoji6]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid