Ga naar inhoud

Test-aankoop goes electric


Parsifal

Aanbevolen berichten

:lolz: hoor ze hier bezig over anderen. Maar als iemand zo een mening zou hebben over hun sportieve wagen, dan is die onverdraagzaam of wordt die bestempeld als een aap. 

:lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen heeft recht op een mening.

En ja, met uw LV sjakosh rond uwe nek uren rondcrossen in een dorpskern of stad op uw quad die 110dB produceert, dan ben je een aap.

Ga met dat ding rijden waar dat voor gemaakt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ir_fuel zei:

Iedereen heeft recht op een mening.

En ja, met uw LV sjakosh rond uwe nek uren rondcrossen in een dorpskern of stad op uw quad die 110dB produceert, dan ben je een aap.

Ga met dat ding rijden waar dat voor gemaakt is.

Gaat niet enkel op voor quads. Overlaatst moest er een paljas op twee wielen (KTM geval) ook optrekken in de Schuttershofstraat. 2 minuten piepende oren gehad. Met oordoppen onder een helm heb je daar zelf geen last van natuurlijk :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een bende triestige apen samen zeg [emoji3] Sowieso mensen die enorm graag op nen trein zitten en nooit van blote poes doen.
Nen T-shirt laten maken omdat je niet snapt dat test aankoop gewoon de potentiële nadelen van EV rijden wil aantonen. Niet begrijpen dat ze dat extra dramatisch doen klinken omdat je er anders niet zou over nadenken als doorsnee kijker, trots zijn dat je WEL 260 kilometer kunt rijden met uwen auto (in 4 uur tijd ipv 2).... man man [emoji3]
 

Test-aankoop heeft EV-rijden wel in een heel negatief daglicht gezet, dus ik begrijp de reactie van de EV-rijders wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bwa, negatief, ik zou eerder zeggen realistisch. Wat wel een feit is, is dat ze het niet zo goed aangepakt hebben wat betreft juiste en goed informatie te geven over hoe het wel en niet moet en waar het beter kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel negatief, en het zelfs in het belachelijke getrokken. Ik vond het effenaf schandalig.

Iemand die dit filmpje kijkt, wil geen EV meer kopen. Of was dat misschien net de bedoeling? Bende prutsers!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Filmpje maken en t-shirts laten maken... toch wel belachelijk. Doe gewoon uw ding, fan van ev en de fiscaliteit? Doen! Fan van ICE en de beleving? Doen! Maar om daar zo’n heisa rond te maken... wat kan het hen schelen, hebben die aandelen in de ev markt ofzo? Chill, niet zo kinderachtig doen. Boeit toch niet? Zoals PJH zegt: butthurt 😂

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Had test-aankoop niet zo’n negatief filmpje gemaakt, dan hadden deze mensen dit ook niet gedaan. Leer er maar mee leven dat er al heel wat EV-lovers zijn, en aangezien dit ook particulieren zijn, is dat niet enkel omwille van het fiscale. Ik ben een petrolhead (dit weekend 1.300km gereden met mijn 992), maar ga morgen ook weer blij zijn als ik met mijn Tesla kan rijden. En nogmaals, EV-rijden is bijlange niet zo slecht of moeilijk zoals test-aankoop laat zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar zeg ik ergens dat ik daar niet kan mee leven? Waar zeg ik dat ik tegen ev ben? Leven laten leven! Het zijn zelden particulieren, dat weet je zelf ook. Ik zal misschien zelf ook nog overstappen op een ev als daily, maar ik heb niet de fiscale voordelen als particulier, dus zien wat de toekomst brengt. Het gaat er mij om dat je serieus op je pik moet getrapt zijn om zo te reageren zoals deze jongens. Stel u voor dat ik een filmpje zou maken om ice te verdedigen. Om door de grond te zakken. En nog een T-shirt dragen ook 🤣 dik voor lul staan toch. Het is perfect ok om kritiek op het filmpje te hebben, zelfs noodzakelijk. Alles moet kritisch bekeken worden. Maar dit kinderachtige gedoe...wie heeft daar tijd voor ook.

aangepast door Order66
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, BMWMB said:

en aangezien dit ook particulieren zijn, is dat niet enkel omwille van het fiscale.

right :lol: 

De enige "particulieren" die ev rijden krijgen dat nu onder hun gat via de company car policy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ir_fuel zei:

right :lol: 

De enige "particulieren" die ev rijden krijgen dat nu onder hun gat via de company car policy.

 

Hoe wereldvreemd kan je zijn.....

inschrijvingen%202020%20per%20brandstof% 

Meer dan 20% is privé aangekocht en ingeschreven. 

Evenwel, dat is welde omgekeerde verhouding van bij fossiele brandstof, maar ongeveer 20 % bedrijfswagens zijn en 80 % privé.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Tjeu said:

 

Hoe wereldvreemd kan je zijn.....

inschrijvingen%202020%20per%20brandstof% 

Meer dan 20% is privé aangekocht en ingeschreven. 

Evenwel, dat is welde omgekeerde verhouding van bij fossiele brandstof, maar ongeveer 20 % bedrijfswagens zijn en 80 % privé.  

Kun je de bron geven en ook de screenshot geven van diesels en benzines? Om die 757 in perspectief te kunnen zetten? Kwestie van iets objectiever te zijn en niet enkel te framen vanuit het standpunt van deze of gene lobby. Héééé. 

Wat een gruwelijke grafiek trouwens ook met die mix van percentages en absolute cijfers. 

aangepast door Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, Tjeu said:

Zowat alles wat je wilt weten rond die cijfers kan je terug vinden op de site van Febiac. 

Ja, dat zijn federale cijfers en de jouwe zijn Vlaamse. Daarom vroeg ik de bron. Gaat ook over eerste helft van 2020 en niet het hele jaar. Met cijfers kan je alles bewijzen natuurlijk, dat geldt voor iedereen hier. 

  • Die 757 particuliere inschrijvingen, dat is 22% van het totaal aantal elektrische inschrijvingen. 
  • Totaal aantal elektrische is 2,72% van alle inschrijven in H1 2020.
  • Dus even de twee verrekenen, dan zijn de particuliere elektrische auto's minder dan 0,6% van alle ingeschreven auto's (particulier + bedrijfswagens) in H1 2020.

Dan denk ik niet dat we moeten pronken met de cijfers van particuliere elektrische auto-inschrijvingen hé. 

Bron trouwens: https://www.milieuvriendelijkevoertuigen.be/cijfers

marktaandeel%20personenwagens%202020%20tem%20april%20Vlaanderen.png

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

right :lol: 

De enige "particulieren" die ev rijden krijgen dat nu onder hun gat via de company car policy.

 

6 minuten geleden, Marvin zei:

Ja, dat zijn federale cijfers en de jouwe zijn Vlaamse. Daarom vroeg ik de bron. Gaat ook over eerste helft van 2020 en niet het hele jaar. Met cijfers kan je alles bewijzen natuurlijk, dat geldt voor iedereen hier. 

  • Die 757 particuliere inschrijvingen, dat is 22% van het totaal aantal elektrische inschrijvingen. 
  • Totaal aantal elektrische is 2,72% van alle inschrijven in H1 2020.
  • Dus even de twee verrekenen, dan zijn de particuliere elektrische auto's minder dan 0,6% van alle ingeschreven auto's (particulier + bedrijfswagens) in H1 2020.

Dan denk ik niet dat we moeten pronken met de cijfers van particuliere elektrische auto-inschrijvingen hé. 

Bron trouwens: https://www.milieuvriendelijkevoertuigen.be/cijfers

marktaandeel%20personenwagens%202020%20tem%20april%20Vlaanderen.png

De opmerking was dat enkel particulieren EV rijden wanneer die hen opgedrongen wordt als bedrijfswagen. Dat is met 22% van de EV's dus zeker niet het geval. 

Dat het maar een klein aantal is tov andere wagens is logisch, het aanbod is op heden nog steeds veel kleiner. 
 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minutes ago, Tjeu said:

 

De opmerking was dat enkel particulieren EV rijden wanneer die hen opgedrongen wordt als bedrijfswagen. Dat is met 22% van de EV's dus zeker niet het geval. 

Dat het maar een klein aantal is tov andere wagens is logisch, het aanbod is op heden nog steeds veel kleiner. 
 

Benieuwd naar cijfers van dit jaar en tweede helft vorig jaar. Ik betwijfel of het echt door het aanbod alleen komt, maar dat zullen we merken want het aanbod is fors gegroeid de afgelopen maanden. In veel segmenten zijn er elektrische varianten te krijgen nu.

Naar mijn gevoel zijn er toch verschillende factoren die ervoor zorgen dat particulieren nog niet overstappen:

  • meerprijs bij aankoop
  • onzekerheid: moeilijkheid om TCO te berekenen, infrastructuur, rijbereik, veranderende fiscale regels, de zonnepanelenkwestie

Het prijsverschil tussen een elektrische en de benzinevariant van eenzelfde model is zo hoog dat je dat als particulier maar moeilijk terugwint. Zeker omdat EV's toch minder interessant zijn voor veelrijders, en het meestal pas door veel te rijden is dat je iets van meerprijs kan terugwinnen.

Daarnaast doen alle 'verhalen' er weinig goeds aan. Mensen beginnen inderdaad te twijfelen dan. Maar is dat zo onterecht? Er zijn weinig publieke (en goedkope) laadpalen, zelf een laadinstallatie voorzien is niet goedkoop en zonder gaat laden enorm traag, rijbereik fluctueert onder variabelen waar je zelf niet altijd controle over hebt (rijstijl wel, temperatuur niet).

Met een bedrijfsauto zou ik het wel willen proberen. In normale omstandigheden dagelijks ongeveer 150 km en met een thuislaadpaal mag dat geen probleem zijn. Maar ik zou als particulier de kost van aankoop niet willen dragen. (Ook niet voor een ICE-auto in die prijscategorieën btw.) Mijn vrouw doet geen 5 000 km per jaar, dus hoe win je de meerprijs van een elektrische dan ooit terug? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal juist. En dan zo'n negatief filmpje van test-aankoop doet er nog eens een schepje bovenop om de particulieren af te schrikken een EV te kopen.

Ik ben echt heel benieuwd hoe het zal evolueren, en of we ooit allemaal EV zullen rijden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als particulier volg ik standaard geen enkele incentive van de staat. Het is in het verleden genoeg bewezen op verschillende vlakken dat je keer op keer bedrogen uitkomt. Gewoon uw zin doen!

  • Vind ik leuk 5
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Marvin zei:

Benieuwd naar cijfers van dit jaar en tweede helft vorig jaar. Ik betwijfel of het echt door het aanbod alleen komt, maar dat zullen we merken want het aanbod is fors gegroeid de afgelopen maanden. In veel segmenten zijn er elektrische varianten te krijgen nu.

Naar mijn gevoel zijn er toch verschillende factoren die ervoor zorgen dat particulieren nog niet overstappen:

  • meerprijs bij aankoop
  • onzekerheid: moeilijkheid om TCO te berekenen, infrastructuur, rijbereik, veranderende fiscale regels, de zonnepanelenkwestie

Het prijsverschil tussen een elektrische en de benzinevariant van eenzelfde model is zo hoog dat je dat als particulier maar moeilijk terugwint. Zeker omdat EV's toch minder interessant zijn voor veelrijders, en het meestal pas door veel te rijden is dat je iets van meerprijs kan terugwinnen.

Daarnaast doen alle 'verhalen' er weinig goeds aan. Mensen beginnen inderdaad te twijfelen dan. Maar is dat zo onterecht? Er zijn weinig publieke (en goedkope) laadpalen, zelf een laadinstallatie voorzien is niet goedkoop en zonder gaat laden enorm traag, rijbereik fluctueert onder variabelen waar je zelf niet altijd controle over hebt (rijstijl wel, temperatuur niet).

Met een bedrijfsauto zou ik het wel willen proberen. In normale omstandigheden dagelijks ongeveer 150 km en met een thuislaadpaal mag dat geen probleem zijn. Maar ik zou als particulier de kost van aankoop niet willen dragen. (Ook niet voor een ICE-auto in die prijscategorieën btw.) Mijn vrouw doet geen 5 000 km per jaar, dus hoe win je de meerprijs van een elektrische dan ooit terug? 

Waarom zou je als bedrijfswagen niet kiezen voor een 100% aftrekbare hybride? 

Mijn personeel moet zich vlot kunnen verplaatsen ook voor iets langere afstanden bv....... wat is het argument om full EV te gaan? 

Ik had de intentie omdat hier eens te proberen voor een personeelslid...... het is een hybride geworden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Mijn personeel moet zich vlot kunnen verplaatsen ook voor iets langere afstanden bv

Ik heb de indruk dat jij je moeilijk in de leefwereld van anderen kan inleven. Voor jouw personeelsleden en mensen op de baan is dat (momenteel) geen goeie fit. Dat wordt ook nooit beweerd dus is imho geen valabel argument.

De mensen met een SALARISWAGEN die hun woon-werk moeten doen en that's it, kunnen perfect EV rijden. Die kunnen ook perfect hybride rijden. Die kunnen ook perfect diesel rijden, Die kunnen ook perfect naft rijden. Alles kan. 

Krijgen er andere mensen, buiten je vertegenwoordigers, wagens bij jou?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Polygoon zei:

Ik heb de indruk dat jij je moeilijk in de leefwereld van anderen kan inleven. Voor jouw personeelsleden en mensen op de baan is dat (momenteel) geen goeie fit. Dat wordt ook nooit beweerd dus is imho geen valabel argument.

Dat wordt helaas wel beweerd want ze willen vanaf 2026 enkel nog EV aftrekbaar maken. Enja we horen al 10 jaar dat ze binnenkort 1.000km gaan kunnen rijden.

Ik heb vorige week ook 400km gedaan op een dag, moest er nog aandenken dat ik dat niet met een EV wil meemaken.

https://www.hln.be/binnenland/vivaldi-regering-wil-vanaf-2026-enkel-nog-elektrische-bedrijfswagens~a682d23b/

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Polygoon zei:

Ik heb de indruk dat jij je moeilijk in de leefwereld van anderen kan inleven. Voor jouw personeelsleden en mensen op de baan is dat (momenteel) geen goeie fit. Dat wordt ook nooit beweerd dus is imho geen valabel argument.

De mensen met een SALARISWAGEN die hun woon-werk moeten doen en that's it, kunnen perfect EV rijden. Die kunnen ook perfect hybride rijden. Die kunnen ook perfect diesel rijden, Die kunnen ook perfect naft rijden. Alles kan. 

Krijgen er andere mensen, buiten je vertegenwoordigers, wagens bij jou?

Kan je me even vertellen wat het financieel/fiscaal voordeel is om hen een EV ipv Hybride te geven?

Niet inleven? Euh, kuch, euh...................... wacht ff.

"Johan als ik een stukje zou moeten opleggen voor de hybride wil ik dat gerust doen" maar ik heb geen zin om straks dat heel gedoe van laadpunten te gaan doen wanneer ik naar de zee of het buitenland ga" 

Tot daar "het je niet kunnen inleven"....

Letterlijk citaat. Als ik dan mijn rekenmachine neem zie ik ook geen voordeel voor mij.

Maar ik kan me vergissen, vandaar de vraag.........

Ging tussen een 

Volvo XC40 re charge

Volvo XC40 hybride.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, dragonfly zei:

Dat wordt helaas wel beweerd want ze willen vanaf 2026 enkel nog EV aftrekbaar maken. Enja we horen al 10 jaar dat ze binnenkort 1.000km gaan kunnen rijden.

Ik heb vorige week ook 400km gedaan op een dag, moest er nog aandenken dat ik dat niet met een EV wil meemaken.

https://www.hln.be/binnenland/vivaldi-regering-wil-vanaf-2026-enkel-nog-elektrische-bedrijfswagens~a682d23b/

Ze zeggen veel. Ondertussen is Doel nog altijd open :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Polygoon zei:

Ze zeggen veel. Ondertussen is Doel nog altijd open :) 

Gohja als het van GROEN & de sossen afhangt komt dat erdoor. Die kijken achter niets

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, dragonfly zei:

Gohja als het van GROEN & de sossen afhangt komt dat erdoor. Die kijken achter niets

Vooruit 🥱 is ondertussen al aan het terugkomen van die plannen. Die beseffen dat het een maatregel is die slecht valt bij hun kiesvee. Bij Groen valt dat nog wel mee, daar zijn de kiezers vooral bobo’s.

aangepast door Order66
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid