Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Deze week nog zo'n Model X zien rijden (een zwarte). Wat een lelijk hok is me dat.. Een potvis op wielen. Model S (pre-fl) en die roadster blijven qua looks het knapst.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Autos met nen dichte voorkant zonder rooster gelijk een X ogen gewoon heel vreemd voor mij. Autos hebben een gezicht en das voor mij wa omzeep zo. Zie naar de geweldige snor gril van dien andere -naam vergeten- elektrische auto, da was wel mooi en zelfs cool :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, tuscani said:

fisker karma

 

Dat is ook schoon van ver maar ver van schoon. Dikke bak, tot je dat eens van dichtbij gaat bekijken, en dan vooral de achterkant. Stond van 't weekend eentje in de paddock in Zolder. Nou ... doe mij maar een Model S.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Fisker Karma was full on luxe, maar absoluut geen ruimte.

Fisker_trunk-1218.jpg

 

Dat was overigens ook een hybride, wat betekent dat je naast de batterijen en elektromotoren ook nog eens een verbrandingsmotor, brandstoftank en versnellingsbak moet meezeulen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei ir_fuel:

Dat is ook schoon van ver maar ver van schoon. Dikke bak, tot je dat eens van dichtbij gaat bekijken, en dan vooral de achterkant. Stond van 't weekend eentje in de paddock in Zolder. Nou ... doe mij maar een Model S.

@tuscani die was het idd.

Ik heb hem inderdaad nog nooit van dichtbij gezien maar de enige auto met snor :D

'k Vind hem geweldig maar heb al wa filmkes gezien met veel afwerkingsproblemen en pannel gaps waar ge mijn lincoln kunt in parkeren.


Ma van de afstand dat ik hem al zag vind ik die super.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik nu ergens mijn geld op in zou moeten zetten, dan zou ik niet voor Tesla gaan, maar voor Nio http://www.nio.io/visioncar 

Die gasten doen toch ook wel al serieus wat. Zo hebben ze met hun 'autopilot' al een record neer gezet : http://www.nio.io/news/nio-sets-new-record-fastest-autonomous-car-world 

En nog veel meer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik nu ergens mijn geld op in zou moeten zetten, dan zou ik niet voor Tesla gaan, maar voor Nio http://www.nio.io/visioncar 

Die gasten doen toch ook wel al serieus wat. Zo hebben ze met hun 'autopilot' al een record neer gezet : http://www.nio.io/news/nio-sets-new-record-fastest-autonomous-car-world 

En nog veel meer. 

Daar gaat Tesla naartoe evolueren, met dit verschil dat ze tegen 2020 dan al massaproductie onder de knie hebben terwijl dit nog vaporware is.

 

FSD op een afgesloten circuit is overigens heel wat eenvoudiger dan FSD op de openbare weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei wooter:

Daar gaat Tesla naartoe evolueren, met dit verschil dat ze tegen 2020 dan al massaproductie onder de knie hebben terwijl dit nog vaporware is.

 

FSD op een afgesloten circuit is overigens heel wat eenvoudiger dan FSD op de openbare weg.

als er een ding is wat je de chinesen nu echt niet meer moet leren, is hoe je iets in massa moet produceren. En in tegenstelling tot Tesla hebben de Chinesen geen drang om alles zelf in factory te willen produceren. Die besteden uit en kopen aan. Wanneer er dan iemand anders een beter alternatief heeft, kunnen ze makkelijker omschakelen. Dat houdt hun R&D kost lager. En uiteraard, wanneer ze toch binnenshuis iets zouden willen produceren, hebben ze daar nog geen copyright. Dus wanneer iemand iets beters gemaakt heeft, mogen ze dat gewoon zelf namaken, zonder schroom. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Tjeu said:

Als ik nu ergens mijn geld op in zou moeten zetten, dan zou ik niet voor Tesla gaan, maar voor Nio http://www.nio.io/visioncar 

Die gasten doen toch ook wel al serieus wat. Zo hebben ze met hun 'autopilot' al een record neer gezet : http://www.nio.io/news/nio-sets-new-record-fastest-autonomous-car-world 

En nog veel meer. 

cool spel !

Link naar reactie
Delen op andere sites

als er een ding is wat je de chinesen nu echt niet meer moet leren, is hoe je iets in massa moet produceren.

Wat ook het ambivalente van de Chinese auto’s in Europa en de VS verklaart. Wat?!
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei wooter:


Wat ook het ambivalente van de Chinese auto’s in Europa en de VS verklaart. Wat?!

Je weet toch dat uw BMW motorblok in China gemaakt wordt? En uw iPhone. En ga zomaar door. 

Wat denk je dat in al die vrachtschepen zit die uit China vertrekken? Lucht? QJ maakt op zijn eentje al 100.000 gemotoriseerde producten per dag. Ik herhaal, per dag. Toen wij destijds met hun scootermerk nummer een werden in de Belgische verkoop, stond onze jaarafname gelijk aan een halve dag productie voor die gasten. Waanzinnig. Evenwel werden wij behandeld als waren we hun beste klant. Ongelofelijk klant vriendelijk. En alles kan, alles gaat. Ook de snelheid waarmee ze problemen aanpakken is (gezien de productieschaal) zeer indrukwekkend. 

De fabriek (met het HQ van QJ) staat trouwens tussen die van BMW en die van Triumph). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Tjeu:

Excuseer, geproduceerd. 

Nou. :D 

Ik ben nog nooit in China geweest. Maar ik heb wél BMW-motorblokken geassembleerd zien worden. En dat gebeurt nu nog.

Ik bedoel maar: niet alles dat je hier kan kopen wordt in China in elkaar gevezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, Tjeu said:

Je weet toch dat uw BMW motorblok in China gemaakt wordt? En uw iPhone. En ga zomaar door. 

Dat is irrelevant. Dat is BMW die naar daar is getrokken om daar productie op te zetten. Dat is nog iets anders dan Chinezen die from scratch een auto gaan bouwen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei gTa:

Nou. :D 

Ik ben nog nooit in China geweest. Maar ik heb wél BMW-motorblokken geassembleerd zien worden. En dat gebeurt nu nog.

Ik bedoel maar: niet alles dat je hier kan kopen wordt in China in elkaar gevezen.

Uiteraard. Maar niet meer de meerderheid (in aantal, niet in type uitgedrukt). De kans dat de kettingspanner problemen ook met China verbonden is, is dan ook niet onreëel. 

25 minuten geleden zei ir_fuel:

Dat is irrelevant. Dat is BMW die naar daar is getrokken om daar productie op te zetten. Dat is nog iets anders dan Chinezen die from scratch een auto gaan bouwen.

Als je al jaren en jaren ziet hoe alles gemaakt wordt, dan is het ook niet moeilijk meer om zelf iets te maken hoor. Het is 'het Westen' die de kennis in China gebracht heeft. Want niet alles is daar goedkoper. Zowel de productie als de ingenieurs. 

Ik heb nu op meerdere plekken gezeten waar er met in China geproduceerde producten gewerkt werd. En daar valt op dat ze heel veel aandacht besteden aan 'fouten'. Ieder onderdeel dat niet perfect presteert moet terug en wordt compleet onderzocht. Iedere fout wordt opnieuw gecreëerd. Zo leren ze aan snel tempo. Wordt hier ook gedaan, maar toch minder. Er wordt al sneller afgewogen of extra onderzoek opweegt tegen het aantal keer dat iets misloopt en dan maar gewoon het onderdeel vervangen moet worden.

En het 'alles wat van China komt gaat stuk' imago is ook niet echt correct. Als je in china iets laat produceren kan je de kwaliteit kiezen. Voor iedere productie kwaliteit gelden er andere toleranties en prijzen. De fabrikanten proberen steeds voor de laagste prijs te gaan, waarbij de toleranties dan ook minder goed zijn en er wat meer problemen zijn. Eens er problemen zijn kiezen de fabrikanten dan toch voor een duurdere serie. Gaat die weer stuk, dan gaan ze nog een slagje hoger. Dat kon je mooi zien tussen 2006-2012 bij de versnellingsbakken van Renault. Op dat moment zijn ze overgestapt op Chinese onderdelen. Maar door direct echt té goedkoop te willen gaan, hadden ze veel problemen. Ondertussen zijn die quasi allemaal van de baan.   

Ga je in China voor de beste kwaliteit, dan krijg je ook echt kwaliteit. Ze weten dus maar al te goed hoe het moet. En zeker als het over nieuwe technologiën gaat. Wij lopen nu al achter als het gaat over wind en zonne-energie. Ze willen ook gewoon keihard vooruit en hebben meer durf en minder regels. Zie jij dit in de nabije toekomst bij ons al gebeuren : https://futurism.com/the-worlds-largest-floating-solar-plant-is-finally-online/ 

414387DE00000578-4589114-World_s_largest 

Ik alvast niet. Niet rendabel, te duur, de vissen krijgen geen zon meer,... Door dat het daar wel allemaal kan en mag krijgen ze veel technieken sneller onder controle en rendabel. Dat zal ook zo zijn voor de batterij technologie en andere facetten van de elektrische wagen. Denk daarbij ook gerust maar aan autopilot. Geen kat die er om gaat kraaien als er een chinees plat gereden wordt door een EV met autopilot die eens een fout maakte. Als dat in de westerse wereld gebeurd is het kot te klein, moeten alle testen opgeschort worden tot het wettelijke kader aangepast is, om nog zo fouten te vermijden in de toekomst. Je moet zelf al je best doen om dat laatste zinsdeel niet spontaan te gaan lezen zoals Kris Peeters het uit zou spreken... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er trouwens al een overeenkomst tussen de verschillende autofabrikanten over het type laadkabel en lader? Of gaat dat, net als in de GSM sector, ook eerst 20 jaar duren voor ze het eindelijk eens raken en iedereen voor hetzelfde type gaat? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Tjeu:

Is er trouwens al een overeenkomst tussen de verschillende autofabrikanten over het type laadkabel en lader? Of gaat dat, net als in de GSM sector, ook eerst 20 jaar duren voor ze het eindelijk eens raken en iedereen voor hetzelfde type gaat? 

Is een Europese standaard voor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid