WoKe 308 Geplaatst: 17 december 2021 Delen Geplaatst: 17 december 2021 1 minuut geleden, Monterey Jack zei: Begin dan maar eens aan rijhuisjes als de huizen maar net breed genoeg zijn voor 1 auto. En wat dan met gezinnen met 2 wagens Al die dingen zijn lapmiddelen, dat gaat nogal wat wrevel opwekken Ik herinner me zo'n discussie met een buurvrouw paar huizen down the street (toen ik nog in Gent woonde) die kwam reclameren dat de aannemer die bij mij bezig was voor haar deur geparkeerd stond. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.050 Geplaatst: 17 december 2021 Delen Geplaatst: 17 december 2021 Just now, WoKe said: Ik herinner me zo'n discussie met een buurvrouw paar huizen down the street (toen ik nog in Gent woonde) die kwam reclameren dat de aannemer die bij mij bezig was voor haar deur geparkeerd stond. Gebeurt nogal vaak dat impliciet iedereen "een vaste plaats" heeft. Tot er ineens iemand een auto bij koopt en op "een ander" zijn plaats zet. Dan begint het spelleke. Ge hebt er dan ook die overdrijven en die voor 1 rijhuis 3 auto's + een camionette in hun straat zetten. Gezellige toestanden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Monterey Jack 4.820 Geplaatst: 17 december 2021 Delen Geplaatst: 17 december 2021 1 minuut geleden, WoKe zei: Ik herinner me zo'n discussie met een buurvrouw paar huizen down the street (toen ik nog in Gent woonde) die kwam reclameren dat de aannemer die bij mij bezig was voor haar deur geparkeerd stond. Dus als je dan bezoek hebt mogen die 7 straten verder gaan parkeren. Tof, dat gaat wat geven in het stadscentrum Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.050 Geplaatst: 17 december 2021 Delen Geplaatst: 17 december 2021 27 minutes ago, Monterey Jack said: Dus als je dan bezoek hebt mogen die 7 straten verder gaan parkeren. Tof, dat gaat wat geven in het stadscentrum Beetje vooruit denken he. Mobility as a service. Dus die auto gaat op de randparking en van daar ga je verder met je gemobility-as-a-servicete e-step. Drop die maar in de gang. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Monterey Jack 4.820 Geplaatst: 17 december 2021 Delen Geplaatst: 17 december 2021 Zojuist, ir_fuel zei: Beetje vooruit denken he. Mobility as a service. Dus die auto gaat op de randparking en van daar ga je verder met je gemobility-as-a-servicete e-step. Drop die maar in de gang. Maar waar dan in de gang op je appartementje! Toch niet voor de deur van je overbuur, want daar moeten de steps komen van zijn bezoek! Binnen ga je dat dan toch ook niet zetten, want dat staat in de weg. Ben ik blij dat ik parking heb voor het huis op privé. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Milton1 166 Geplaatst: 29 december 2021 Delen Geplaatst: 29 december 2021 (aangepast) Vraag mbt fiscaal voordeel laadpaal: deze moet nieuw zijn (check), slim (check). 1. Mag ik deze ook zelf installeren? En dan "meest complexe" vraag: ALS ik zou kiezen voor de verhoogde kostenaftrek op de vennootschap à 200% dan moet deze laadpaal aangemeld worden om publiek toegankelijk te zijn voor andere gebruikers. Hoe gaan jullie daar concreet mee om? De vennootschap ontvangt niet veel "klanten over de vloer" (lees: da's mijn eigen oprit, gelegen achter een gesloten poort ). 29 december 2021 aangepast door Milton1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.050 Geplaatst: 29 december 2021 Delen Geplaatst: 29 december 2021 2 hours ago, Milton1 said: Vraag mbt fiscaal voordeel laadpaal: deze moet nieuw zijn (check), slim (check). 1. Mag ik deze ook zelf installeren? En dan "meest complexe" vraag: ALS ik zou kiezen voor de verhoogde kostenaftrek op de vennootschap à 200% dan moet deze laadpaal aangemeld worden om publiek toegankelijk te zijn voor andere gebruikers. Hoe gaan jullie daar concreet mee om? De vennootschap ontvangt niet veel "klanten over de vloer" (lees: da's mijn eigen oprit, gelegen achter een gesloten poort ). Dat wil zeggen dat iemand anders aan die laadpaal moet kunnen. Dus achter gesloten poort gaat niet pakken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SB-01 2.977 Geplaatst: 29 december 2021 Delen Geplaatst: 29 december 2021 Op 17/12/2021 om 13:50, WoKe zei: Toen ze die belachelijke zwenkarmpaal voorstelden was dat ook mijn eerste gedacht. Simple problems -> simple solutions ... Die zwenkpaal zit wel enkel vast aan jouw woonst en verder hangt hij in de lucht. Zomaar wijzigingen aanbrengen aan de stoep die niet van jou is kan meer problemen geven denk ik dan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
d_s 2.979 Geplaatst: 2 januari 2022 Delen Geplaatst: 2 januari 2022 Op 29/12/2021 om 16:02, Milton1 zei: Vraag mbt fiscaal voordeel laadpaal: deze moet nieuw zijn (check), slim (check). 1. Mag ik deze ook zelf installeren? En dan "meest complexe" vraag: ALS ik zou kiezen voor de verhoogde kostenaftrek op de vennootschap à 200% dan moet deze laadpaal aangemeld worden om publiek toegankelijk te zijn voor andere gebruikers. Hoe gaan jullie daar concreet mee om? De vennootschap ontvangt niet veel "klanten over de vloer" (lees: da's mijn eigen oprit, gelegen achter een gesloten poort ). En hoe bepaal je de prijs als iemand anders komt laden? En hoe wordt dat afgerekend? En ik veronderstel dat achter een gesloten poort niet mag maar anderzijds moet het 24/24 publiek toegankelijk zijn of moet dat enkel tijdens de kantooruren (en dan kan achter een poort bv wel)? En hoe gaan ze dat controleren? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.050 Geplaatst: 5 januari 2022 Delen Geplaatst: 5 januari 2022 @Naish https://infi.nl/nieuws/hobbyproject-hoe-maak-je-je-eigen-laadpaal/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.954 Geplaatst: 5 januari 2022 Delen Geplaatst: 5 januari 2022 8 uren geleden, ir_fuel zei: @Naish https://infi.nl/nieuws/hobbyproject-hoe-maak-je-je-eigen-laadpaal/ Artikel van 2016. Tijd voor een upgrade door Naish Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.050 Geplaatst: 6 januari 2022 Delen Geplaatst: 6 januari 2022 14 hours ago, dragonfly said: Artikel van 2016. Tijd voor een upgrade door Naish Denk niet dat daar veel evolutie op zit eerlijk gezegd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.711 Geplaatst: 21 januari 2022 Delen Geplaatst: 21 januari 2022 @Woke en andere zelfstandigen: hoe betalen jullie de verzwaring van de aansluiting? Ik heb hier een offerte voor de verzwaring van die aansluiting naar 3*400, en dat valt redelijk goed mee. Maar toch vind ik niet dat ik dit uit mijn eigen zakken moet betalen aangezien de ENIGE reden dat ik het doe, die EV is. Van de boekhouder krijg ik gewoon een dikke "njet, niet mogelijk niet te verantwoorden, aangezien de privé de elektriciteit betaalt". Kan ik dan bijvoorbeeld niet als ik mijn geladen kwh doorreken aan de vennootschap daar een compensatie bijsteken voor die aansluiting? ( ik denk maar luidop ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
thor 211 Geplaatst: 21 januari 2022 Delen Geplaatst: 21 januari 2022 Andere boekhouder nemen, moet zeker mogelijk zijn als het enkel en alleen dient om je wagen op te laden. Net zoal je je Kwh om je auto te laden ook mag aftrekken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.711 Geplaatst: 21 januari 2022 Delen Geplaatst: 21 januari 2022 3 minuten geleden, thor zei: Andere boekhouder nemen, moet zeker mogelijk zijn als het enkel en alleen dient om je wagen op te laden. Net zoal je je Kwh om je auto te laden ook mag aftrekken. Ik stelde zelfs nog voor of het geen optie is om 30/70 te delen. Ook dat was keihard njet. Ik denk dat ik mijn goesting gewoon ga doen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
WoKe 308 Geplaatst: 21 januari 2022 Delen Geplaatst: 21 januari 2022 30 minuten geleden, Rabbit zei: @Woke en andere zelfstandigen: hoe betalen jullie de verzwaring van de aansluiting? Ik heb hier een offerte voor de verzwaring van die aansluiting naar 3*400, en dat valt redelijk goed mee. Maar toch vind ik niet dat ik dit uit mijn eigen zakken moet betalen aangezien de ENIGE reden dat ik het doe, die EV is. Van de boekhouder krijg ik gewoon een dikke "njet, niet mogelijk niet te verantwoorden, aangezien de privé de elektriciteit betaalt". Kan ik dan bijvoorbeeld niet als ik mijn geladen kwh doorreken aan de vennootschap daar een compensatie bijsteken voor die aansluiting? ( ik denk maar luidop ) Ik had voor mijn nieuwbouw alles al voorzien en had dus al een aansluiting van 63A 3P Volgens mij kan je dat meepakken met het plaatsen van een laadpaal door de firma. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.050 Geplaatst: 21 januari 2022 Delen Geplaatst: 21 januari 2022 2 hours ago, Rabbit said: @Woke en andere zelfstandigen: hoe betalen jullie de verzwaring van de aansluiting? Ik heb hier een offerte voor de verzwaring van die aansluiting naar 3*400, en dat valt redelijk goed mee. Maar toch vind ik niet dat ik dit uit mijn eigen zakken moet betalen aangezien de ENIGE reden dat ik het doe, die EV is. Van de boekhouder krijg ik gewoon een dikke "njet, niet mogelijk niet te verantwoorden, aangezien de privé de elektriciteit betaalt". Kan ik dan bijvoorbeeld niet als ik mijn geladen kwh doorreken aan de vennootschap daar een compensatie bijsteken voor die aansluiting? ( ik denk maar luidop ) Andere boekhouder zoeken. Gewoon erin steken als het daarvoor is (kosten eigen aan het voertuig), en dan bij controle bij discussie kunt ge erover babbelen. Misschien dat ze dan een stuk gaan verwerpen, maar ze zullen ook wel zien dat het niet is om een hefbrug op aan te sluiten zeker? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Corneel 2.098 Geplaatst: 22 januari 2022 Delen Geplaatst: 22 januari 2022 Zal van het humeur van de controleur afhangen. Zou het durven ofwel mee activeren als aankoopkost van je nieuwe wagen (en zelfde fiscaliteit toepassen) ofwel als brandstofkost in je resultaat draaien. Als de verzwaring geen enkel nut heeft voor je privé valt er iets voor te zeggen. Ga het eens navragen als ik onze specialist autofiscaliteit tref. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Daggie 479 Geplaatst: 23 januari 2022 Delen Geplaatst: 23 januari 2022 Op 21/1/2022 om 13:50, Rabbit zei: @Woke en andere zelfstandigen: hoe betalen jullie de verzwaring van de aansluiting? Ik heb hier een offerte voor de verzwaring van die aansluiting naar 3*400, en dat valt redelijk goed mee. Maar toch vind ik niet dat ik dit uit mijn eigen zakken moet betalen aangezien de ENIGE reden dat ik het doe, die EV is. Van de boekhouder krijg ik gewoon een dikke "njet, niet mogelijk niet te verantwoorden, aangezien de privé de elektriciteit betaalt". Kan ik dan bijvoorbeeld niet als ik mijn geladen kwh doorreken aan de vennootschap daar een compensatie bijsteken voor die aansluiting? ( ik denk maar luidop ) Vennootschap heeft die integraal betaald. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fons De Turbospons 1.152 Geplaatst: 21 februari 2022 Delen Geplaatst: 21 februari 2022 Op 29/12/2021 om 16:02, Milton1 zei: Vraag mbt fiscaal voordeel laadpaal: deze moet nieuw zijn (check), slim (check). 1. Mag ik deze ook zelf installeren? En dan "meest complexe" vraag: ALS ik zou kiezen voor de verhoogde kostenaftrek op de vennootschap à 200% dan moet deze laadpaal aangemeld worden om publiek toegankelijk te zijn voor andere gebruikers. Hoe gaan jullie daar concreet mee om? De vennootschap ontvangt niet veel "klanten over de vloer" (lees: da's mijn eigen oprit, gelegen achter een gesloten poort ). Hoe meld je een laadpaal als ‘publiek’ aan? (Hoe) Moet je een provider kiezen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.531 Geplaatst: 22 februari 2022 Delen Geplaatst: 22 februari 2022 Achter een gesloten poort zal 't niet lukken he. Wordt gecontroleerd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
WoKe 308 Geplaatst: 22 februari 2022 Delen Geplaatst: 22 februari 2022 2 uren geleden, Tommie zei: Achter een gesloten poort zal 't niet lukken he. Wordt gecontroleerd. Als die poort (van uw bedrijf) tijdens de kantooruren open is en klanten er kunnen laden dan mag dat geen probleem zijn. Voor zover ik weet zijn er nergens strikte technische voorwaarden gepubliceerd (zoja, graag een linkje ). Idealiter voorzie je toegang via een laadpas-provider zodat de meeste commerciele laadpassen werken. Maar ik denk dat je ook met een eigen laadpaal RFID token en doorrekenen aan de klant even goed weggeraakt. Het punt is niet OF men er gaat laden, maar of men er KAN laden. Anyway, typisch belgische grijze zone ... Wilt ge safe zitten, laat dan uw hek open overdag en zet uw laadpaal open via bvb e-flux. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zwoemba 1.081 Geplaatst: 22 februari 2022 Delen Geplaatst: 22 februari 2022 Recent ook een Easee laten installeren: 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soundstorm 2.421 Geplaatst: 22 februari 2022 Delen Geplaatst: 22 februari 2022 Zijn er eigenlijk al thuis oplossingen voor DC laden? En dan bedoel ik eigenlijk vooral waarbij je ook van DC start. Als je bijvoorbeeld een hoogspanning thuisbatterij plaatst, houdt het niet veel steek om dat eerst nog om te vormen naar AC, om dat dan door de auto weer te laten omvormen naar DC. Je zit dan ook met de beperking dat je batterij omvormer maximum 10kW mag zijn, dus sneller laden dan dat gaat niet. Al is dat eigenlijk niet zo'n probleem, want hetgeen je met je zonnepanelen kan genereren op 1 dag, moet je op 6-7u aan 10kW wel in de auto krijgen. Gaat hem dus puur over het beperken van omvormerverliezen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.035 Geplaatst: 22 februari 2022 Delen Geplaatst: 22 februari 2022 @Polygoon misschien is deze link wel interessant voor u? https://s.chkmkt.com/?e=77197&h=95FA1C72F8A42AF&l=nl je kan blijkbaar een aanvraag doen om een publieke laadpaal in je buurt te krijgen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.