tuscani 10.035 Geplaatst: 14 maart 2022 Delen Geplaatst: 14 maart 2022 Momenteel 40amp mono. Maar geen groot verbruikers op aangesloten. ( winkel, dus enkel verlichting, comp ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.035 Geplaatst: 14 maart 2022 Delen Geplaatst: 14 maart 2022 1 uur terug, ir_fuel zei: Ja ik zou dat doen. En idd, anders springt de "plon". zou je dan eerder opteren om een lader met loadbalancing te plaatsen op je bestaande installatie. En die dus niet te wijzigen ofwel je bestaande 1x230v installatie een upgrade geven. Van 40amp naar 60amp bv en geen 400v of 3-fasen kosten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
josenjef 323 Geplaatst: 14 maart 2022 Delen Geplaatst: 14 maart 2022 4 minuten geleden, tuscani zei: zou je dan eerder opteren om een lader met loadbalancing te plaatsen op je bestaande installatie. En die dus niet te wijzigen ofwel je bestaande 1x230v installatie een upgrade geven. Van 40amp naar 60amp bv en geen 400v of 3-fasen kosten Ga je die lader publiek zetten? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.035 Geplaatst: 14 maart 2022 Delen Geplaatst: 14 maart 2022 2 minuten geleden, josenjef zei: Ga je die lader publiek zetten? niet mogelijk spijtig genoeg, wegens geen parkeerplaats voor de deur of oprit. anders was het idd een openbare. Nu komt hij binnen in mijn garage. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.035 Geplaatst: 16 maart 2022 Delen Geplaatst: 16 maart 2022 ik ga deze bestellen https://wallbox.com/nl_be/pulsar-plus-type-2-5m-22kw-drie-fasige en bij monofase 230V blijven. Volgens mijn opzoekingen draait die lader zowel op mono als op 3fase, en het prijsverschil is maar 50€. dan is de lader sowieso klaar voor mocht er later toch 400V komen. momenteel 40Amp max stroom. De lader kan 32Amp vragen, maar met die loadbalance zal dat volgens mij zichzelf gaan bijregelen. ik heb ook van een andere tesla eigenaar gehoord dat hij gewoon in de wagen zelf zijn batterijlaadvermogen kan aanpassen. (hij zet dat bv gewoon op 15Amp, en dan vraagt hij nooit meer van uw installatie) ik vermoed dat ik zo zelfs geen verzwaring van mijn 1x230V 40Amp naar 1x230V 60Amp nodig heb. (of toch niet direct als test) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
thor 211 Geplaatst: 16 maart 2022 Delen Geplaatst: 16 maart 2022 Ik heb die wallbox, zeer tevreden van, doet wat het moet doen. Ik laad aan 7 kwh met monofase. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Germinal 448 Geplaatst: 17 april 2022 Delen Geplaatst: 17 april 2022 (aangepast) Waarom installeert iedereen toch een laadstation ( thuis ) vraag ik mij af. als je geen Facturatie hoeft te doen is een industriële stekker ( type 2) van een 15 euro voldoende om thuis te kunnen laden. Een laadpaal/station kost als snel 1500 euro zonder ( mijn inziens ) enige meerwaarde tenzij je dus nood hebt aan Facturatie en/of loadbalancing ( maar in dit laatste geval kan je beter uw elek instal upgraden naar 3-fase ) tenzij uw auto enkel mono fase kan laden en/of je geen 400V kan krijgen van fluvius. zie ik iets over het hoofd ?? 17 april 2022 aangepast door Germinal Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.308 Geplaatst: 17 april 2022 Delen Geplaatst: 17 april 2022 16 minuten geleden, Germinal zei: Waarom installeert iedereen toch een laadstation ( thuis ) vraag ik mij af. als je geen Facturatie hoeft te doen is een industriële stekker ( type 2) van een 15 euro voldoende om thuis te kunnen laden. Een laadpaal/station kost als snel 1500 euro zonder ( mijn inziens ) enige meerwaarde tenzij je dus nood hebt aan Facturatie en/of loadbalancing ( maar in dit laatste geval kan je beter uw elek instal upgraden naar 3-fase ) tenzij uw auto enkel mono fase kan laden en/of je geen 400V kan krijgen van fluvius. zie ik iets over het hoofd ?? In mijn geval ligt mijn oprit aan de straat. Ik wilde dus een vaste kabel op de oprit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fredoo 6 Geplaatst: 17 april 2022 Delen Geplaatst: 17 april 2022 Iemand ervaring met een wallbox aan een rijhuis? (mag dit zonder eigen parkeerplaats?) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
d_s 2.981 Geplaatst: 21 april 2022 Delen Geplaatst: 21 april 2022 Op 17/4/2022 om 09:53, Germinal zei: Waarom installeert iedereen toch een laadstation ( thuis ) vraag ik mij af. als je geen Facturatie hoeft te doen is een industriële stekker ( type 2) van een 15 euro voldoende om thuis te kunnen laden. Een laadpaal/station kost als snel 1500 euro zonder ( mijn inziens ) enige meerwaarde tenzij je dus nood hebt aan Facturatie en/of loadbalancing ( maar in dit laatste geval kan je beter uw elek instal upgraden naar 3-fase ) tenzij uw auto enkel mono fase kan laden en/of je geen 400V kan krijgen van fluvius. zie ik iets over het hoofd ?? Vooral al voor dit zou ik denken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bobby II 15 Geplaatst: 21 april 2022 Delen Geplaatst: 21 april 2022 Op 16/3/2022 om 13:37, tuscani zei: ik ga deze bestellen https://wallbox.com/nl_be/pulsar-plus-type-2-5m-22kw-drie-fasige en bij monofase 230V blijven. Volgens mijn opzoekingen draait die lader zowel op mono als op 3fase, en het prijsverschil is maar 50€. dan is de lader sowieso klaar voor mocht er later toch 400V komen. momenteel 40Amp max stroom. De lader kan 32Amp vragen, maar met die loadbalance zal dat volgens mij zichzelf gaan bijregelen. ik heb ook van een andere tesla eigenaar gehoord dat hij gewoon in de wagen zelf zijn batterijlaadvermogen kan aanpassen. (hij zet dat bv gewoon op 15Amp, en dan vraagt hij nooit meer van uw installatie) ik vermoed dat ik zo zelfs geen verzwaring van mijn 1x230V 40Amp naar 1x230V 60Amp nodig heb. (of toch niet direct als test) Omschakelen naar 3 fasen kost ook geld, want ook de verdeelkast moet opnieuw bekabeld worden. Ook heb je dan onmiddellijk een digitale teller, dus geen terugdraaiende teller meer indien zonnepanelen. Een laadstation kan je ook beveiligen (pincode, RFID, ...) zodat niet iedereen er kan laden. Dit laatste is uiteraard enkel van toepassing indien uw laadstation toegankelijk is voor derden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.035 Geplaatst: 21 april 2022 Delen Geplaatst: 21 april 2022 Op 17/4/2022 om 15:20, fredoo zei: Iemand ervaring met een wallbox aan een rijhuis? (mag dit zonder eigen parkeerplaats?) vraag je best aan je gemeente. In aalst bv zie ik een paar rijhuizen met buiten een lader hangen, waar dan wagen op een openbare plaats staat met een rubberen mat over de kabel. In lede dan weer, mag dat niet, en moet je echt aan een laadpaal gaan staan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.035 Geplaatst: 21 april 2022 Delen Geplaatst: 21 april 2022 Op 17/4/2022 om 09:53, Germinal zei: Waarom installeert iedereen toch een laadstation ( thuis ) vraag ik mij af. als je geen Facturatie hoeft te doen is een industriële stekker ( type 2) van een 15 euro voldoende om thuis te kunnen laden. Een laadpaal/station kost als snel 1500 euro zonder ( mijn inziens ) enige meerwaarde tenzij je dus nood hebt aan Facturatie en/of loadbalancing ( maar in dit laatste geval kan je beter uw elek instal upgraden naar 3-fase ) tenzij uw auto enkel mono fase kan laden en/of je geen 400V kan krijgen van fluvius. zie ik iets over het hoofd ?? voor zover ik niet verkeerd ben, maakt 3-fasen of mono niet uit bij een ev. Enkel 400V, maakt een verschil. maar mijn installatie upgraden naar 3fasen 230V, maakt dus geen verschil. ik heb dus een laadstation genomen met loadbalancing. Die kan zowel op mono (hetgeen ik nu nodig heb) werken, als op 400V, mocht ik het nadien toch nog willen aanpassen, bij bv nog een ev erbij. 7 minuten geleden, Bobby II zei: Omschakelen naar 3 fasen kost ook geld, want ook de verdeelkast moet opnieuw bekabeld worden. Ook heb je dan onmiddellijk een digitale teller, dus geen terugdraaiende teller meer indien zonnepanelen. Een laadstation kan je ook beveiligen (pincode, RFID, ...) zodat niet iedereen er kan laden. Dit laatste is uiteraard enkel van toepassing indien uw laadstation toegankelijk is voor derden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.995 Geplaatst: 21 april 2022 Delen Geplaatst: 21 april 2022 Ik moet omschakelen naar 3 fase voor mijn omvormer van mijn zonnepanelen. Ik wil meer dan 5 hangen en dan heb je 3 fase nodig, dus die kost is niet voor de lader. Trouwens besproken met boekhouder en op dit moment kan je voor kost thuisladen met forfait werken van 6,67 eur per laadbeurt, dus met andere woorden 6,67 per dag. Snelle rekening leert me dat aan ons gebruik dat interessanter is dan vergoeden van verbruik volgens kost. Temeer dat het forfaitbedrag binnenkort zal aangepast worden wegens de stijgende energieprijzen... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.711 Geplaatst: 25 april 2022 Delen Geplaatst: 25 april 2022 Hier ook eens mijn simpel installietje zetten: Aansluiting is een 3*400V 32a. Lader zelf staat op monofase, omdat ik het niet van doen heb. Meestal laad ik die op aan 2-3kwh, met enkel de overschot van mijn panelen installatie (13* 310wp). Dit is trouwens zowat mijn verbruik momenteel. Ik heb dit gerekend aan 0.355€/kwh Nog steeds opzoek naar een oplossing om mijn kabel wit te maken 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.711 Geplaatst: 25 april 2022 Delen Geplaatst: 25 april 2022 Op 21/4/2022 om 16:48, Naish zei: Ik moet omschakelen naar 3 fase voor mijn omvormer van mijn zonnepanelen. Ik wil meer dan 5 hangen en dan heb je 3 fase nodig, dus die kost is niet voor de lader. Trouwens besproken met boekhouder en op dit moment kan je voor kost thuisladen met forfait werken van 6,67 eur per laadbeurt, dus met andere woorden 6,67 per dag. Snelle rekening leert me dat aan ons gebruik dat interessanter is dan vergoeden van verbruik volgens kost. Temeer dat het forfaitbedrag binnenkort zal aangepast worden wegens de stijgende energieprijzen... Het lijkt me dat ze in mijn geval eens goed gaan lachen met dat forfait? Zie hierboven, ik laad soms maar voor een euro of 2-3. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.995 Geplaatst: 25 april 2022 Delen Geplaatst: 25 april 2022 Dat is hun voorstel hé... Dus in jou geval zou ik mooi die forfait aanrekenen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soundstorm 2.421 Geplaatst: 25 april 2022 Delen Geplaatst: 25 april 2022 1 uur geleden, Rabbit zei: Nog steeds opzoek naar een oplossing om mijn kabel wit te maken Waarom? Dat ligt/hangt heel de tijd buiten. Gaat niet lang wit blijven hoor. Zwarte kabel met witte stekkers zijn gemakkelijk te vinden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.711 Geplaatst: 25 april 2022 Delen Geplaatst: 25 april 2022 20 minuten geleden, Soundstorm zei: Waarom? Dat ligt/hangt heel de tijd buiten. Gaat niet lang wit blijven hoor. Zwarte kabel met witte stekkers zijn gemakkelijk te vinden. Omdat het minder gaat opvallen tgo de gevel. Maar ja goed, het is muggenziften hoor Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.217 Geplaatst: 25 april 2022 Delen Geplaatst: 25 april 2022 Dan had je alles beter achter de poort gezet. Alleen de kabel over de poort leggen als je je wagen wil opladen, zoniet is alles "uit het zicht". Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Elwood 278 Geplaatst: 25 april 2022 Delen Geplaatst: 25 april 2022 2 uren geleden, Rabbit zei: Nog steeds opzoek naar een oplossing om mijn kabel wit te maken Misschien een factuur vragen… 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.711 Geplaatst: 25 april 2022 Delen Geplaatst: 25 april 2022 1 uur geleden, Soul zei: Dan had je alles beter achter de poort gezet. Alleen de kabel over de poort leggen als je je wagen wil opladen, zoniet is alles "uit het zicht". Ik vond dat toch maar een ferm gedoe eigenlijk. Ik wil kunnen thuiskomen en dat spel insteken. Geen poort open doen eerst Het is nu ook niet zo een ramp. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.074 Geplaatst: 26 april 2022 Delen Geplaatst: 26 april 2022 22 hours ago, Rabbit said: Nog steeds opzoek naar een oplossing om mijn kabel wit te maken Plastidippen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.711 Geplaatst: 26 april 2022 Delen Geplaatst: 26 april 2022 9 uren geleden, ir_fuel zei: Plastidippen ook al gepeist. Das t enige dat nog wat flexibel is. kga t eens proberen denkek Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.074 Geplaatst: 27 april 2022 Delen Geplaatst: 27 april 2022 9 hours ago, Rabbit said: ook al gepeist. Das t enige dat nog wat flexibel is. kga t eens proberen denkek Direct genoeg lagen doen, als het dan tegenvalt pelt het gemakkelijk af 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.