ir_fuel 51.995 Geplaatst: 27 februari 2020 Delen Geplaatst: 27 februari 2020 die 71.2 is wat de motor heeft verbruikt zeker, en dat telt niet alle verliesposten errond. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Germinal 448 Geplaatst: 27 februari 2020 Delen Geplaatst: 27 februari 2020 die 71.2 is wat de motor heeft verbruikt zeker, en dat telt niet alle verliesposten errond.Goh.. ik weet het niet goed. Zeker is wel dat hij als je stilstaat aan een licht niet telt. Zeker is ook dat hij in de winter ook meer vebruikt volgens de OBC ( in mijn geval een 210wh vs 270wh )Ik kan ook zien dat wanneer ik met koude batterij vertrek het verbruikt de eerste 30-50km hoger ligt dan nadien... Dus wat hij telt en wat niet dat is mij niet helemaal duidelijk. Ik weet wel dat ik 90kwh laad en er maar 70kwh uitkomt.. dus meer dan 20% verdwijnt en ik heb geen preheat of iets dergelijks gebruikt.Als je rekent : 10% laadverlies, 25% andere verliezen. Dat tel je bovenop een 270-280wh volgens OBC dan kom je toch al op een 380wh / km totaal verbruik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Germinal 448 Geplaatst: 27 februari 2020 Delen Geplaatst: 27 februari 2020 Van tesla een loaner 85D gekregen met 120k op de teller.Was geladen tot 70% tot 5% gereden en slechts 144 km gereden [emoji33] snelweg 90-110km/uDat spel laadt nog met 70kw Max en bij 50% nog maar aan 50kw... man man.. mijn aversie voor elektrisch begint serieus te groeien..Als ik zo bekijk kan er nog 70kw in die batterij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stijn82 116 Geplaatst: 27 februari 2020 Delen Geplaatst: 27 februari 2020 bij de iets oudere (85D) hebben ze de laadsnelheid FAMEUS teruggeschroefd omdat anders de batterijpakketten allemaal gaan vervangen moeten worden voor het einde van de garantie. Er zijn al rechtszaken in de maak of aan de gang hieromtrent. Ik ben nog altijd in de markt voor een model 3, hopende dat de huidige batterijen gewoon beter zijn dan diegenen die ze een paar jaar geleden in de S propten. Maar zelfs de huidige model 3 loopt al weer achter want er zijn weer serieuze verbeteringen onderweg, zoals kobalt vrije batterijen met hogere dichtheid, zodat 100 kwh in een model 3 mogelijk wordt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Germinal 448 Geplaatst: 27 februari 2020 Delen Geplaatst: 27 februari 2020 bij de iets oudere (85D) hebben ze de laadsnelheid FAMEUS teruggeschroefd omdat anders de batterijpakketten allemaal gaan vervangen moeten worden voor het einde van de garantie. Er zijn al rechtszaken in de maak of aan de gang hieromtrent. Ik ben nog altijd in de markt voor een model 3, hopende dat de huidige batterijen gewoon beter zijn dan diegenen die ze een paar jaar geleden in de S propten. Maar zelfs de huidige model 3 loopt al weer achter want er zijn weer serieuze verbeteringen onderweg, zoals kobalt vrije batterijen met hogere dichtheid, zodat 100 kwh in een model 3 mogelijk wordt.Vooruitgang zal er zeker zijn en in die optiek kan je beter wachten.. maar dat is met alle nieuwe technologie zo Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.786 Geplaatst: 28 februari 2020 Delen Geplaatst: 28 februari 2020 Van tesla een loaner 85D gekregen met 120k op de teller.Was geladen tot 70% tot 5% gereden en slechts 144 km gereden [emoji33] snelweg 90-110km/uDat spel laadt nog met 70kw Max en bij 50% nog maar aan 50kw... man man.. mijn aversie voor elektrisch begint serieus te groeien..Als ik zo bekijk kan er nog 70kw in die batterij. Jij hebt toch altijd pech he. Ik heb eens een loaner meegehad, ook een 85D, met 125k km op de teller, en met 19” wielen. Ik heb toen moeten vaststellen dat die 10-15% zuiniger was dan mijn 100D op 21’ers, ik er ruim 300km mee gedaan heb van 90 - 5%, en dat het interieur niet rammelde. Deze was nog een prefacelift zonder middenconsole. Je weet dat ik meestal aan de firma laadt, dus het superchargen heb ik niet getest. Ik heb de laatste weken weer veel gereden, en blijf onder de indruk van deze Tesla. Mijn liefde voor elektrische auto’s is zo groot, dat ik hoop nooit meer hoeven terug te gaan naar een verbrandingsmotor in mijn daily werkkar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jenkins 1.993 Geplaatst: 29 februari 2020 Delen Geplaatst: 29 februari 2020 Dat is nu toch zo het geval @BMWMB, of zie ik het verkeerd? Ik dacht dat je je dagelijkse kilometers met de S deed. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.786 Geplaatst: 29 februari 2020 Delen Geplaatst: 29 februari 2020 Inderdaad, de Tesla is mijn daily waarmee ik 35k km per jaar mee doe. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.016 Geplaatst: 19 maart 2020 Delen Geplaatst: 19 maart 2020 https://auto55.mobi/nieuws/31154-teslas-plots-spectaculair-goedkoper Serieus wat prijsverschil Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.305 Geplaatst: 19 maart 2020 Delen Geplaatst: 19 maart 2020 Voor die variant moest je minstens € 150.000 ophoesten. Vandaag is dat nog € 98.300. What the? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TomT 2.050 Geplaatst: 19 maart 2020 Delen Geplaatst: 19 maart 2020 Artikel van 3 maart 2019. 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.016 Geplaatst: 21 maart 2020 Delen Geplaatst: 21 maart 2020 Oei excuses Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dawud 3.707 Geplaatst: 23 maart 2020 Delen Geplaatst: 23 maart 2020 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 29 april 2020 Delen Geplaatst: 29 april 2020 @Jan of andere BMW techniekers. Om bij een I3,I8 of één of andere hybride het hoogspanningssysteem buiten werking te stellen in de werkplaats, maken jullie gebruik van die connector vooraan in het schutbord of is er een andere manier die in de werkplaats gebruikt wordt. Via de computer oid? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan 914 Geplaatst: 2 mei 2020 Delen Geplaatst: 2 mei 2020 Op 29/4/2020 om 19:32, Frekkel zei: @Jan of andere BMW techniekers. Om bij een I3,I8 of één of andere hybride het hoogspanningssysteem buiten werking te stellen in de werkplaats, maken jullie gebruik van die connector vooraan in het schutbord of is er een andere manier die in de werkplaats gebruikt wordt. Via de computer oid? Officiële manier is idd de connector loskoppelen. Via software kan je hem zelfs niet afkoppelen. - Auto laten inslapen, connector loskoppelen en vervolgens het contact terug aanleggen. Er MOET een melding verschijnen op de kombi(Hoogspanningssyteem uitgeschakeld). Indien melding er niet op komt ben je niet 100% zeker dat hij effectief afgekoppeld is. Iedere BMW hybride of I heeft die connector, wel niet altijd op dezelfde plaats maar de werkwijze blijft identiek. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ian 511 Geplaatst: 30 mei 2020 Delen Geplaatst: 30 mei 2020 Elektrisch omgebouwde W124 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mrbbs 2.152 Geplaatst: 5 juni 2020 Delen Geplaatst: 5 juni 2020 Iemand een idee welke "deftige" elektrische wagen op vandaag het voordeligst is te verkrijgen? Ik denk dan aan BMW i3, Honda E, Opel Ampera, Kia e-Nero,... (liever geen Zoë, Leaf, Ionic of matchbox elec zoals up/mii/..) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.937 Geplaatst: 5 juni 2020 Delen Geplaatst: 5 juni 2020 Voor welk gebruik? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mrbbs 2.152 Geplaatst: 5 juni 2020 Delen Geplaatst: 5 juni 2020 9 minutes ago, dragonfly said: Voor welk gebruik? Als bedrijfswagen die misschien nog plezant rijdt en/of een leuke plaats is om even in te vertoeven. Range noch ruimte zijn hier erg belangrijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
josenjef 320 Geplaatst: 6 juni 2020 Delen Geplaatst: 6 juni 2020 Iemand een idee welke "deftige" elektrische wagen op vandaag het voordeligst is te verkrijgen? Ik denk dan aan BMW i3, Honda E, Opel Ampera, Kia e-Nero,... (liever geen Zoë, Leaf, Ionic of matchbox elec zoals up/mii/..)Qua looks Mazda. Wij hebben zo wat alles bekeken tot 40k en uiteindelijk is er een 2008 besteld. Honda E, is voor mij de allerleukste maar valt onder matchbox.Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 6 juni 2020 Delen Geplaatst: 6 juni 2020 23 uren geleden, mrbbs zei: Iemand een idee welke "deftige" elektrische wagen op vandaag het voordeligst is te verkrijgen? Ik denk dan aan BMW i3, Honda E, Opel Ampera, Kia e-Nero,... (liever geen Zoë, Leaf, Ionic of matchbox elec zoals up/mii/..) Kona. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Race7 132 Geplaatst: 6 juni 2020 Delen Geplaatst: 6 juni 2020 Honda e als je er iets mee kan. Iets goedkoper en ruimer, een Peugeot e208? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.627 Geplaatst: 6 juni 2020 Delen Geplaatst: 6 juni 2020 4 uren geleden, Frekkel zei: Kona. Dan liever de Niro. Zelfde techniek, maar echt een pak ruimer en ik dacht ook betere garantie voorwaarden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gl3nn 8.570 Geplaatst: 7 juni 2020 Delen Geplaatst: 7 juni 2020 9 uren geleden, Tjeu zei: Dan liever de Niro. Zelfde techniek, maar echt een pak ruimer en ik dacht ook betere garantie voorwaarden. e-Niro is sowieso ruimer. Qua garantie is Kia nog steeds 7 jaar (max 150.000 km) en Hyundai 5 jaar maar onbeperkte kilometrage. Qua inhoud van garantie is dat identiek dacht ik. Assistance bij beide merken inbegrepen mits onderhoud tijdig wordt uitgevoerd. Vermoed ook niet dat de meesten die zo’n auto nieuw kopen langer gaan bijhouden dan 7 jaar... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mazdastruction 3.743 Geplaatst: 7 juni 2020 Delen Geplaatst: 7 juni 2020 Op 29/4/2020 om 19:32, Frekkel zei: @Jan of andere BMW techniekers. Om bij een I3,I8 of één of andere hybride het hoogspanningssysteem buiten werking te stellen in de werkplaats, maken jullie gebruik van die connector vooraan in het schutbord of is er een andere manier die in de werkplaats gebruikt wordt. Via de computer oid? Heb je je attest al behaald via Educam? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.